A 62-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950TŐL NAPJAINKIG:
1950.02.
A 62-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.
1954.01.03.
A 62-es autóbuszok reggel 6 és 7 óra között, illetve délután 16 és 18 óra között minden harmadik autóbusz gyorsjáratként közlekedett, mely két végállomás között az Élessaroknál, az Orionnál és a Városszéli telepen állt meg.
1950-es évek második felében
A 62A jelzésű autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoskeresztúr, Malom utca között közlekedtek.
/A 62A jelzésű járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1956.10.24.
A 62-es gyorsjárati menetei megszűntek.
1959.06.29.
A 162-es gyorsjárat Zalka Máté tér és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.
1970.04.03.
62Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 61Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./
1970-es évek első felében
--- A 62B jelzésű autóbuszok Zalka Máté tér és 525. tér között közlekedtek.
/A 62B jelzésű járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
--- A 62Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskert között közlekedtek.
?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 62-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.
--- A 62Y jelzésű autóbuszok Rákoskeresztúr és Rákoskert között közlekedtek.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
62Y => 162
162-es gyors => 62gy
1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt, miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást:
--- A 62-es: Zalka Máté tér Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 62gy: Zalka Máté tér Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 162-es: Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) Rákoskert (körforgalom).
A 61-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950TŐL NAPJAINKIG:
1950.02.
A 61-es autóbuszok Rákoshegy és Rákoscsaba között közlekedtek.
1950-es évek második felében
--- Az 61-es autóbuszok Rákoshegy, Újhegyi út és Rákosliget, Kossuth utca között közlekedtek.
--- A 61A jelzésű autóbuszok Rákoshegy, Baross utca és Rákosliget, Kossuth utca között közlekedtek.
/A járatok megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1970.04.03.
61Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 62Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./
1970-es évek első felében
--- A 61-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoscsaba között közlekedtek.
?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 61-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Rákoskeresztúr és Rákoscsaba között közlekedtek.
1974.03.01.
161E jelzéssel expresszjárat közlekedett Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
61Y => 161
161E => 61E
1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt, miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást:
--- A 61-es: Örs vezér tere Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 61E expressz: Örs vezér tere Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 161-es: Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) Rákoscsaba (körforgalom).
1985.12.02.
61gy jelzéssel Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Kis utca között közlekedett.
1994.04.01.
61É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Örs vezértere és Rákoskeresztúr, Városközpont között.
"Ellenben az én adatom szerint a 66-os villamos 1952. november 22-től járt ki a Nagyszombat utcai végállomás felé..."
Elnézésedet kérve most nem akarom feltúrni a jegyzeteimet, így lehet, hogy tévedek, de szerintem akkor csak a déli végén hosszabbodott a 66-os, a Boráros tér helyett Petőfi híd budai hídfő, és az északin már korábban a Nagyszombatig járt.
Akkor a 45-ös ezidőtáji megszűnés időpontja 1948-1951. közötti időszakra szűkült!
A 4-es villamos valóban Közvágóhíd és Margit híd, budai hídfő között közlekedett. Ez viszont 1951.04.30-tól volt így!
Eszerint a kérdéses időpont ez lenne?
Ellenben az én adatom szerint a 66-os villamos 1952. november 22-től járt ki a Nagyszombat utcai végállomás felé...
1991-től a Kós Károly tér-Thököly út-Zalaegerszeg u. helyett a Kós Károly tér-Pannónia út-Zalaegerszeg u. útvonalon jár.
Továbbá nemtom mikortól, de úgy nagyjából a 90-es évek közepén valamikortól Csepelen már nem csinálja a flikkflakkot a Határ u. előtt, csak simán jobbra kanyarodik a Széchenyiről a Kikötő utcába.
Az én adataim szerint 1948. augusztus 1-én, a Margit híd teljes szélességben történő átadása után:
45-ös: Nagyvárad tér - Margit-híd - Déli pályaudvar
/Korábban Nagyvárad tér - Nyugati pályaudvar. A 45-ös villamos 1948 és 1952 között szűnhetett meg ezen a vonalon, mert 1952.10.26-tól Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Március 15-e tér útvonalon közlekedett./
"Gondolom, összefügg ezzel a kérdéssel a 6-os busz meghosszabbítása a Nagyvárad térig is"
A 6-os autóbusz ezen a napon "békésen2 rótta a köreit Nyugati pályaudvar és Óbuda, Miklós utca között 1947.04.05. óta, illetve 1951.04.24-tól pedig már Madách térig járt. Érdekes, de 1955. körül Népligetig, illetve 1958-ban már Nagyvárad térig közlekedett.
Az én adataim szerint 1948. augusztus 1-én, a Margit híd teljes szélességben történő átadása után:
5-ös: Óbuda, Fő tér - Margit híd - Nagyvárad tér
/Korábban János Kórház és Margit híd, budai hídfő között közlekedett./
53-as: megszűnt. (Széll Kálmán tér - Déli pályaudvar - Szabadság híd - Kiskörút - Nyugati pályaudvar)
/Majd 1950-es közepén: Nagyvárad tér - Nyugati pályaudvar - Nagyszombat utca, illetve (már 1958-ban) Nagyvárad tér - Nyugati pályaudvar./
A 3-as metró Újpest, Központig történő meghosszabbításakkor, vagyis 1990. december 10-én közlekedett utoljára a 3V jelzésű villamos-pótló járat Árpád híd, metróállomás és Újpest, Szilágyi utca (Rákospalota-Újpest, MÁV-állomás) között.
Talán ebben a topikban volt róla szó,hogy a 11.kerületi Bártfai utcában nem járhatott sose busz!Egy 158-as Budapest térkép szerint az 59-es bus járt a Bártfai utcában.Ami az Etele tér és Galvani utca között közlekedett!A következő útvonalon:Etele tér-Bartók Béla út-Tétényi út-Bártfai utca-Fehérvári út-Hengermalom utca-Budafoki út-Galvani utca v.á.
ARIBOY
A menetrendek szerint mindkettő '51-ben történt: a 45 teljesen eltűnt, az 53-as pedig innentől a Nyugatinál végállomásozott. Ezzel összhangban szervezték át a nagykörúti viszonylatokat: az addig a budai oldalon csonkán ingázó 4-es akkor a Közvágóhídtól már a Margit híd budai hídfőjéig járt, az addig a Borárostól a Margit híd budai hídfőjéig járó 66-os pedig Nagyszombat utcáig.
A 3-kötetes nekem is meg van, a "villamos.budapest.hu"-t is gondosan áttanulmányoztam, de sehol sem találtam választ erre a kérdésre: mikor szűnt meg az 45-ös villamos (Nagyvárad tér - Margit-híd - Déli pu.), és mikor rövidült le az 53-as (Nagyvárad tér - Nagyszombat u.) a Nyugatiig?
Tudom, hogy vannak ennél fontosabb problémák is a világon :), de valahogy ez mindig fúrta az oldalamat.
Gondolom, összefügg ezzel a kérdéssel a 6-os busz meghosszabbítása a Nagyvárad térig is.
A Margit híd tljes szélességű megnyitásával kapcsoaltban írtak igazak, de ha jól értettem nem ez volt a kérdés.
A 3kötetes szerint 1948-ban még járt az 5-ös.
1950-ben (ld. villamos.budapest.hu) már az 53-as jár Nagyvárad tér - Nagyszombat u. között!
A kettő közötti váltás oka valszeg az Árpád híd építése, és a Lajos utcai vonal áthelyezése a Knurr Pélné (= Pacsirtamező) utcába.
Az 53-ast a Nyugati pu.-ig később vágták vissza, de ennek időpontja nem szerepel a villamos...hu hálózattörténeti oldalán.
A 41-es buszok történelmében elfelejtetted azt említeni, hogy 1998. április 18-tól a gyors 41-es buszok ellentétes irányban kerülik meg a lakótelepet, s a végállomás neve ezennel: Őrmezői ltp., Menyecske utca. Még egy változás: 1998, vagy 1999-től már nem emlékszem pontosan, az autóbusz üzemideje megrövidült, azóta az utolsó busz 20.15-kor indul. 2002. november 1-től 20.34-kor is indul busz a menyecske utcától, ami garázsmenetben közlekedik, garázsmeneti útvonalán.
Ezt csak azért tudom ilyen pontosan, mert őrmezei vagyok.
Pontosabban:
1995. május 15-én üzemkezdettől a 3-as autóbuszok Nagytétény felé a Fehérvári út helyett a Budafoki úton , a Móricz Zsigmond körtér felé pedig az Építész utca helyett a Hengermalom úton éri el a Fehérvári utat. S ezért május 15-től a 10A jelű busz MEGSZŰNIK!
A 3-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1924-TŐL NAPJAINKIG:
1924.10.24.
A 3-as autóbuszok Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.
1925.
A 3-as autóbuszok már Oktogon - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.
1926.09.12.
A 3V jelzésű autóbuszjárat körforgalomban közlekedett: Krisztina tér - Mészáros utca - Pálya utca - Győző utca - Győri utca - Csörsz utca - Avar utca - Csend utca (Hegyalja út) - Mészáros utca - Krisztina tér.
/A 3V jelzést hamarosan 4-esre számozták át./
1928.09.12.
A 3-as autóbuszok Oktogon - Lánchíd - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 3-as autóbuszok Mussolini tér - Andrássy út - gróf Tiszai István út - Ferenc József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Mikó utca - Krisztina körút - Gömbös Gyula utca - Déli pálya udvar - Nagyenyedi utca - Németvölgyi út - Fery Oszkár utca útvonalon közlekedtek.
1943.12.31.
A 3V jelzésű autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Vörösmarty tér és Krisztina tér között.
1944.12.
A 3-as és a 3V jelzésű autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1948.08.02.
A 3-as autóbuszok Nyugati pályaudvartól az Alkotmány utcán, a Kossuth hídon, a Fő utcán, az Alagúton, a Krisztina téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.
1948.12.06.
A 3-as autóbuszok Szabolcs utcai Kórház - Nyugati pályaudvar - Kossuth híd - Déli pályaudvar - Királyhágó tér útvonalon közlekedtek.
?
A 3-as autóbuszjárat megszűnt.
1951.11.21.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Dózsa György (Városház) tér között, a Fehérvári úton át közlekedtek.
1952.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Vasút utca között közlekedtek.
1970.12.31.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, MÁV-állomás között közlekedtek.
1972.12.23.
103-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Angeli utca között.
1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 103-as gyorsjárat viszonylatjelzése 3gy jelzésre módosult.
--- 103-as jelzéssel Nagytétény, Angeli utca és Chinoin között közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 13B jelzésű autóbusz közlekedett./
1979.12.01.
A 3gy autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.
1984.11.07.
A 3V jelzésű villamos-pótló járat az Árpád híd, metróállomásnál kialakított új autóbusz-végállomásról indult.
1985.01.01.
A 3É jelzésű éjszakai autóbuszjárat Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Landler Jenő utca között közlekedett.
/A vonal külső szakaszán 43É jelzésű éjszakai villamos közlekedett./
1985.05.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 3-as autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.
--- A 3gy autóbuszok Nagytétény, MÁV-állomásig közlekedtek.
--- A 103-as autóbuszjárat megszűnt.
1985.06.01.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.
/Az új szakaszon a megszűntetett 43-as autóbuszok közlekedtek./
1985.10.01.
A 103-as autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Budatétény, Balatoni út között közlekedtek.
/Korábban 50C jelzésű autóbusz közlekedett.
1991.09.30.
A 103-as autóbuszjárat megszűnt.
196.09.01.
Ismét közlekedett a 103-as autóbusz, ezúttal Kelenföldi pályaudvar és Népliget között, Lágymányosi hídon át.
1998.08.04.
A 103-as autóbuszok Etele téri végállomás kiindulópontja megváltozott.
/A leendő M4-es [DB-R metró] építéséhez a tér átrendezésre került./
2000.05.01.
A 3-as autóbuszok Budafoki úton át közlekedtek.
/Ezen a szakaszon korábban 10-es autóbuszok közlekedtek./
1.Cinkota gyógyszergyár az Cinkota Gyógyszertár
2.Ha ez a gyógyszertár az a gyógyszertár, ami ma is üzemel, akkor a Hév-állomás lehet, hogy csak átnevezés volt, mert ez a gyógyszertár a Vidám vásár u. és a Szabadföld út sarkán van (amire gondolok)
3.Kevésbé lényeges információ, de a vonal megmaradása és sűrűsége szemopntjából fontos:
2002. december 15(?)-étől a járat betér a csömöri Auchanhoz.
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)
Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20);
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47);
Az 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106);
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107);
A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133);
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138);
A 20-as autóbusz-család közlekedés története (166);
A 24-es autóbusz-család közlekedés története (222);
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121);
A 27-es autóbusz-család közlekedés története (245);
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73);
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7);
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136);
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42);
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53);
A 41-es autóbusz-család közlekedés története (198);
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70);
A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148);
A 47-es autóbusz-család közlekedés története (200);
A 48-as autóbusz-család közlekedés története (202);
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36);
Az 53-as autóbusz-család közlekedés története (242);
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33);
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104);
A 63-as autóbusz-család közlekedés története (197);
A 66-os autóbusz-család közlekedés története (247);
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59);
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9);
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43);
A 79-es autóbusz-család közlekedés története (250);
A 86-os autóbusz-család közlekedés története (204);
A 92-es autóbusz-család közlekedés története (251);
A 93-as autóbusz-család közlekedés története (199);
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79).
Az 1-es villamos közlekedés története (96);
A 7-es villamos-trolibusz közlekedés története (22);
A 11-es villamos közlekedés története (23);
A 16-os villamos közlekedés története (27);
A 17-es villamos közlekedés története (38);
A 19-es villamos közlekedés története (208);
A 21-es villamos közlekedés története (29);
A 22-es villamos közlekedés története (109);
A 32-es villamos közlekedés története (110);
A 34-es villamos közlekedés története (112);
A 39-es villamos közlekedés története (113);
A 41-es villamos közlekedés története (209);
A 43-as villamos közlekedés története (132);
A 44-es villamos közlekedés története (210);
A 45-ös villamos közlekedés története (135);
Az 57-es villamos közlekedés története (114);
Az 58-as villamos közlekedés története (30);
A 67-es villamos közlekedés története (219);
A 69-es villamos közlekedés története (220);
A 81-es villamos-trolibusz közlekedés története (146);
A 85-ös villamos közlekedés története (201).
A 92-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1958-TÓL NAPJAINKIG:
1958.
A 92-es autóbuszok Csillaghegy és Békásmegyer között közlekedtek.
?
A 92-es autóbuszjárat megszűnt.
/Esetleg viszonylatszám-változás történt./
1960.08.20.
A 92-es autóbuszok Rákosszentmihály, MÁV-állomás - Budapesti út - Sashalom - Mátyásföld - Cinkota, Gyógyszergyár útvonalon közlekedtek.
/A vonal utolsó szakaszán korábban 44-es autóbuszok közlekedtek./
?
A 92-es autóbuszok Rákosszentmihály, MÁV-állomás és Cinkota, HÉV-állomás között közlekedtek.
1977.08.01.
A 192-es autóbuszok Rákosszentmihály, MÁV-állomás és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) között közlekedtek.
1991.09.01.
A 92-es autóbuszok Kerepestarcsai Kórházig közlekedtek.
/Korábban ezen az új szakaszon 176-os autóbuszok közlekedtek./
A 79-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:
1975.07.05.
A 79-es autóbuszok Közvágóhíd és Csepel, Jókai utca között közlekedett.
/A Nagyvásártelepi szakaszon 22-es villamost pótló autóbusz közlekedett./
1984.01.01.
179É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Boráros tér - Szabadkikötő út - Csepel, HÉV-állomás útvonalon, a csepeli HÉV éjszakai üzemszünet ideje alatt.
1994.01.01.
79A jelzéssel betétjárat közlekedett Közvágóhíd és Csepel, Szent Imre tér között, a Szállító utcai szakasz kihagyásával.
1996.04.01.
A 79-es és a 79A jelzésű autóbuszok a Bajáki Ferenc utcát is érintik.
/Korábban ezen a szakaszon 59A jelzésű autóbuszok közlekedtek./