Hát igen, hiába a délutáni 15 celsius, az embernek a reggeli hidegben kell mennie...
Más: próbáltam utánajárni ennek a katalizátornak. A kereskedő nem tud róla, a gépkönyv nem említi, viszont a benzinhez azt írja, hogy csak ólommentest tankoljunk. Szóval nem tudom. Majd ha valamelyik gépet megbontják és megtalálják a katalizátort, akkor tudjuk meg a nagytutit.
Ez van, ennyi köbcentihez 80-90 km/h mellett ilyen fordulatszám tartozik... Lehetne menni 5000-es fordulaton is (nekem az is magas), de akkor csak 58 km/h a sebesség. Én eljárnék annyival is, de a mögöttem jövő autósok 99%-a át akarna menni rajtam... :-(
Én úgy tippelem, hogy rendes karbantartás mellett 80-al hajtva is el fog menni legalább 70-80.000 km-t... Az SR-t használók tapasztalatai ezt igen alátámasztják...(Minden esetre én 3000 km után fogom cserélni az olajat, nem 6000-enként.)
drtty
Nem volt időm még beugrani a szervizbe, mivel a nyitvatartásuk kb. megegyezik a munkaidőmmel, és akkor még ott van 40 km a térben is... Elfogadtam, hogy ennyit tud (mocsokság a gyártók részéről, hogy nem szeretik megadni a végsebesség értékeket, nem úgy, mint az autóknál), bár kissé csalódtam, nem mintha többel akarnék tartósan járni, mint 80 km/h. A francia CE-megfelelősségi bizonylat szerint 97 km/h a maximális sebessége, ehhez jönne még hozzá, hogy a sebességmérők zöme felfelé csal (pl. az Astra Classicban ez pl. konzekvensen +10%), tehát én kb. 105-öt vártam óra szerint... :-(
Kiváncsi lennék, hogy a doboz mennyit fog le belőle, ha egyáltalán van hatása a végsebességre...
Nem zavartál, sőt! Annak idején én is nézegettem az Innovát, én is a robogó volta miatt nem kezdtem el benne komolyabban gondolkozni. A Motor-Revü cikkeiben írt 120-as végsebesség kicsit utópisztikusnak hatott ettől a lökettérfogattól...
Ez meg 80-nál érzi magát jól. Városban mondjuk 70... Tényleg nagyon rossz volt az első 500, amikor nem lehetett hajtani, mindig fölé ment a nmegengedett paramétereknek. Ezt a nyolcvanas tempót "szereti"...
Én is nézegettem az Innovát, de motort szerettem volna, nem robogót.
Lehet, hogy hülyeség, szerintem lehet, hogy az EVO nem jó választás, pedig ez 99 oktánszámú. Mindegy még keverednek, kipróbálok egy teljesen 99-es tankot, ha nem jobb visszaállok a 95-re.
Nekem 2,1-et sohasem fogyasztott. Jól mérek, amikor a betétben meglátom a benzinszintet ott hagyom abba. De persze megfigyelem, hogy nem kúszik le. Tehát pontos voltam. Egyébként már megtanultam tankolni, első alkalommal egy csomó mellé ment, nem győztem törölgetni a tankot...
Szerintem ez ennyit tud.
Én 1200 fölött vagyok már és szept. 6-án hoztam el.
Bocs mindenkinek, lehet hogy páran úgy érzitek, hogy offolok. Jelenleg a HONDA CBF 250-es topicon vagyok, de nem bírok nem hozzásszólni a levelekhez. Korábbi mocimat szintén újonnan vettem: egy honda Innova 125-öt. Ez 9LE és 10Nm viszonylag kis fordulaton, nem volt alapvetően egy pörgős gép. Teletankolva 103kg.
A fogyasztáshoz: a bejáratás alatt/ max 70km/h, mivel fordulatszámérő az nem volt/ 1.8 és 1,9 litert ivott. Utána szinte mindig nyeleztem és így a legnagyobb fogyasztása 2, 39 liter volt. Nem gyorsult jól, nem volt erős, viszont nyomatékosnak éreztem és a legfurcsább, hogy minden helyzetben elérte vagy megközelítette a 100km/h-t. A legnagyobb mért sebi sík úton 105 körül volt, szakadékban hátszéllel nem mértem. 90-nél mindig érezhetően gyorsított még, még a haverommal is elértük a 95-100km/h-t. Nagyon szerettem a gépet, csak a 3.7 literes ülés alatti tank miatt a hatótávolsága nagyon kevés volt. A legjobban 50 és 70km/h között érezte jól magát, szinte hangja sem volt, kb. 65-70-nél volt a max nyomatéka és ilyenkor csak szopogatta a benzint. Én szinte a városban mértem a legjobb fogyasztási értékeket, mert szinte mindig a legnagyobb sebiben/4./mentem olyan 60, 70-nel.
A hétvégén megnéztem a honda cg 125-ösét is , hogy legyen valami viszonyitási alap de az ybr 100x szebb, meg Ti is nagykedvet csináltok hozzá. Már alig várom hogy tavasz legyen és mehessek érte.
Na de igazábol azt szeretném kérdezni Tőletek hogy szokott-e lenni yamaháéknál valamilyen kedvezményes akciö(finanszirozás) mert a kedves kereskedő rá akart beszélni a kedvezményes 17,99%-os thm-es hitelre. Vagy tavasszal drágábbak a mocik, és inkább célszerű tárolni és most megvenni
Egyébként a katalizátornak nagyon örülök, megéri akár a kisebb teljesítményt is. A technikai adatlapok összevissza írnak 8.8 kW és 7.6 kW teljesítményt, valamint 11.6 és 10.0 Nm nyomatékot. A magyar Yamaha honlap pl. a nagyobb számokat közli, angol lapokon is vegyesen fordul elő mindkettő. A gépkönyv mit ír erről, illetve a katalizátorról? ... és nincs esetleg valakinek gépkönyve="üzemeltetési útmutatója" elektronikus formában? Egy csomó minden érdekelne, amivel nem terhelnélek benneteket. (Számítógépes körökben elterjedt kifejezés a felesleges kérdésekre az "RTFM" = "Read That Fucking Manual")
Ha nekem, akkor én megyek, már ma is mentem 40 km-t.
Megmértem az utolsó fogyasztást, 332,7 km-re 9,4 litert öntöttem bele, ez 2,83 l/100km lenne. Az első száz kilométer 50-60 körüli csalingázás volt, amikor kb. 2,1 körül eszik. Ha ezt leveszem belőle, akkor a hátramaradó 230 km 90 km/h körüli sebességekkel az 3,1-re jön ki.
Most a 80 km/h-hoz tartozó fogyasztást mérem meg, csak tartok tőle, hogy most már hideg lesz, és a mai 80 km nem fog egy túl pontos mérést eredményezni.
Ti meddig öntitek a benzint, hogy pontosan ugyanolyan állásnál történjen a visszamérés?
Szóval abes szaki, gyorsan szerezzél egy jó kis kormányt az SR-nek, mert megérdemli... :-)))))))
Készen van. Csak a kományt kéne megcsinálni, mert picit görbe, de senki nem vállalja. 1 személlyel 105 km/h volt egyenes úton, 2 személlyel 90-et még ki lehet belőle csikarni (4.-ben).
Az kicsit hülyén jönne ki, ha az 538-ra még rájönne a reg.adó...
A listára 537.500 Ft + kb. 30-32.000 a forgalomba helyezés (rendszám, forgalmi, vizsga stb., tehát kb. 570eFt zusammen, amihez nekem 15eFt kedvezményt adtak a sisakból. Sima árkedvezményt nem nagyon szoktak adni, de felszerelést ki lehet hozzá sírni, esetleg ingyen szervizt valameddig...
Kösz az infót! Téli akció: a kereskedésben ahol voltam, az 538e Ft-os lista+regadó áron odaadnák, vagyis átvállalnák az üzembe helyezés, rendszám stb. költségeit. Lehet hogy erre még kellene alkudoznom egy kört? A többi felszerelést (sisak, csizma, ruha) mindenképp elkezdem most megvenni, hogy a pénz gyűlik - gondolom ezeket is leárazzák a motorsszezon végével..
Tudomásom szerint igen. Innen a teljesítménybeli különbség, az európai változat 10 LE-s, míg pl. a brazil 12 LE...
Én most 80-90 közötti tempókkal hajtom, majd beszámolok a következő fogyasztásmérésről. 50-60 körüli bejáratós tempónál 2,1-et evett...
Tibor szaktárs lehet tud mondani neked túrázós fogyasztást, amikor hosszabb távon ment a mocival.
Kérdezz rá a kereskedésekben, hogy nincs-e valami téli akció, hátha olcsóbban meg tudnád venni szezonon kívűl, nehogy esetleg jövőre fentebb srófolják az árat, ami szerintem az idén elég "bevezető" jellegű...
Sziasztok! Úgy tűnik beállok én is motorosnak, munkába járni meg ide-oda elmenni nagyon jó lenne egy ilyen járgány. Bár valószínűleg csak tavasszal, ne álljon a garázsban addig... Egy ideje már olvasom a topikot, kérdeznék párat: CsA: írtál a katalizátorról. Komolyan van benne, vagy csak poén volt? Fogyasztás: a 2.5 liter körüli fogyasztások milyen sebesség mellett születtek? Az érdekelne hogy 80-as utazón mennyi lehet az "étvágy". Amúgy én (is) 36 éves vagyok, úgyhogy nem csak a 16-osok motorja :-)
Valószinüleg kevesli a benzint, nem tudom hogy van megoldva a tanknak a levegő utánpótlása,de érdemes lenne ilyenkor megállni és levenni a tanksapkát,hogy nincs-e vákuum a tankban.