Még mindig hallgatózok, hogy mi az a nekem nem tetsző hang a kocsi elejéről.( hátulról nem hallom)
És még mindig gyanús, hogy ezt a gumik adják. Pirelli SottoZero téligumik vannak fenn, még az előző tulajtól örököltem. Nekem igen régen kb. 30 évvel ezelőtt volt Pirelli gumim autón, de mintha úgy rémlene, hogy az is hangos volt és nem tetszett, de már nem emlékszem pontosan.
Érdekes, mert a hangjelenség kb. olyan 40-80 km/h között hallatszik a legjobban, 80, 100 felett már semmi ilyesmit nem lehet hallani ott ok minden.
Arra gondolok, hogy ez nem csapágy valószínűleg, nem is olyan a hangja, meg az szerintem nem csak az említett tartományban lenne zajos, feltételezhetően nagyobb sebességnél jobban előjönne. Bár ki tudja, azért mindenesetre gyanúsak a gumik.
Mikor jól hallható a hang, elkezdem mozgatni a kormány és fülelek, változik-e, de semmit nem változik, ez azért megint csak gyanús, hogy nem csapágy lehet.
Hétvégén lecserélem a kerekeket, igaz, hogy a nyári is pirelli, Cinturato P7, remélhetőleg jobb lesz a helyzet.
Nem tudom ,hogy mennyi km a kocsidban és a turbó milyen állapotban van, de gyanítom, hogy egy új egr is csak kis időre javítana a dolgon.
Azt gondolom, hogy már eleve sincs "nagyon precíz illesztés" a csappantyú tengelynél és ez a szelep tengelyére is vonatkozik.( légző furatok szivárgás) Szerintem ha egy kicsit is megkopik, már akkor is szivárog majd az olajpára egy sokat futott motor és turbó miatt...
Nem tudok róla. Annyira nem vizsgáltam meg a csappantyú kialakítását, de lehet, hogy ha kioperálod a régit és a tengelyét, utána fel lehetne dörzsárazni a furatot, vagy perselyt rakni bele, ha tengely nem kopott akkor mehet vissza, de ha az is, akkor új tengely.
Persze ez csak hirtelen jutott eszembe, mint elméleti lehetőség, ahogyan mondtam is, ilyen szempontból nem vizsgáltam.
Vagy együtt élsz kis a szivárgással egy darabig és időnként letisztítod a környékét. ( vagy veszel egy új komplett egr-t... :-(
(de nézd a jó oldalát, legalább addig sem megy bele motorba.:-)
Megvettem az EGR házára felcsavarozott levegőcsappatyút, amit az egyik fórumtárs linkelt a múltkor.
Most már másként áll le a gép...
Annyi volt vele, hogy át kellett cserélni a felfogató lemezt az eredetire, mert az újon másfajta volt fent, gondolom nem pont erre a típusra tervezték, de VW-é az biztos.
Maga a membrándob és kar is tökéletesen egyezik.
( Gyerekkoromban a nagyapámnak volt egy K25-ös traktorja, azon dekompresszoros indítás volt, ezt a funkciót itt is fel lehetne használni.:-)))
abszolutban ~400-1000mbar közötti az üzemi tartománya. Vákuumot bármekkorát rápumpálhatsz, azzal nem lehet benne kárt tenni. Nyomást max 1bart (ab 2000mbar) biztosan elvisel. Többel nem próbáltam.
Ennek a Garrett turbónak a vákuumos geometria állító membránjára ( ha pl, kézi pumpával nézem) mekkora a max, ráadható nyomás? ( abs) Illetve mekkora a nyomás tartomány amiben mozog?
"ha a 11-es csatornát nézem, akkor ott az éppen aktuális fordulathoz képest láthatom a specifikált és jelenlegi MAF értéket."
Nem, a 11-esben a MAP-ot látod. A MAF a 03-asban van. (MAP szívócsőnyomás, MAF légtömeg)
Mindkettőben ott az elvárt és megvalósult érték, de ezeket 3., vagy 4. fokozatban padlógázon kell nézni* ~1800-as fordulattól felfelé úgy 3500-ig. (igen, durva megsértése a kresz szabályainak)
A MAF elvárt értéke ilyenkor 850mg/löket, a megvalósult érték 900-950 környéke szokott lenni. Ha ennél lényegesen magasabb, (a szenzor max. értéke 1200valamennyi) akkor valahol kifúj. Ha lényegesen alacsonyabb, akkor légtömegmérő, vagy turbó hiba van, amennyiben nincs eltömődve a levegőszűrő. Légtömegmérő hiba esetén a turbónyomás felépül, míg turbóhiba esetén alacsony marad, de erre ad hibakódot is.
A MAP, amennyiben jó a turbó, 100-150mbar eltéréssel követi az elvártat. Ha tartósan magasabb az elvártnál, (10 másodpercet meghaladóan és legalább 300mbar eltéréssel) akkor limp módba vált. (elveszi az üzemanyagot/teljesítményt) Ehhez szintén tartozik hibakód.
* érdemes erről egy log-ot csinálni, akkor utána kiértékelhető az adatsor egy exel táblázatban.
Ne felejtsd el, hogy amikor forog a kerék akkor olyan perdületi erőket kell átvinnie a csapágynak amikor kimozdítod a forgás síkjából, hogy szépen körbe fogja terhelni a csapágyat. Próbálj csak egy kisflexet megmozgatni amikor forog a korong és érezni fogod ezeket az erőket.
Sziasztok! Olvasgattam kicsit a fórumot és az alapjárati fogyasztás nekem vag com szerint 0,8 l/h. Saját kijelzőjén az autó meg 0,9-et ír. Múlt év végén volt vezirműszíly csere. Gondolom akkor elmaradt a vezérműtengely kerekének a beállítása. Árt ez a motornak? Vagy csak a fogyasztás magasabb?
Másik jelenség amit produkál az autó az ajtózárás-nyitás. Ajtók zárva, nyitom a bal elsőt nyílik vele a jobb hátsó pedig nem kellene neki. Másik kettő zárva marad. Elindulás után a sofőr ajtó lezár a jobb hátsó nem. Leállítás majd kulcs kivételnél nyílik az összes ajtó, majd lezárom de a jobb hátsó megint nem zár. De nagy ritkán lezár akkor meg nem villog a led az ajtóban. De még ritkábban tökéletesen működik. Mikrokapcsoló lehet?
Végül is, ha a 11-es csatornát nézem, akkor ott az éppen aktuális fordulathoz képest láthatom a specifikált és jelenlegi MAF értéket. És ha trendben nézem őket akkor akár menetközben/után egyedül is ki tudom értékelni és szemléletesebb is.
Ha a 4-es csatorna 4. ablakát nézed, az a veztengely szinkronszöge. A legalacsonyabb fogyasztást -0.5 - -1.0 közötti értéken adja. Kicsit megtévesztő, mert akkor megy mínuszba, ha a tengelyt előre forgatod. (itt 0.5-1mm elfordításról van szó, a csavarok kivágásánál nézve)
Ezzel az a baj, azon túl, hogy a féltengelyek tényleg nem örülnek neki, hogy a csapágy állórészének ilyenkor pont az ellenkező oldalára esik a terhelés mint amikor keréken van az autó. Így megeshet, hogy nem ad hangot a rossz csapágy, mivel ép felületen futnak a golyók.
Mondjuk engem az nem győzött meg, hogy a márkaszerviz is így csinálta.. :-))