Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14353

Tuti a teherkamion vontato dizelolaja adta az adalekot a tuzhoz. A potkocsiban soder volt a riport szerint, nem is serult meg.

róbertke Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14352

Ennyit látni a pótból. 

Szerintem telibe kapta rendesen az elejét.

Előzmény: manhattani (14349)
paca664 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14351

Van egy olyan feltételezésem hogy különösen a személyszállító járművek építésénél a gyúlékony, robbanékony cuccokat kerülni szokás vagy legalábbis a kocsiszekrényen kívülre vannak száműzve. Olajtartály, gáztartály is inkább alváz alatt, esetleg kifelé nyitott és a kocsi belseje felé zárt szekrényben vannak.

Előzmény: RhB (14344)
paca664 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14350

Ezt kösz!

Előzmény: RhB (14344)
manhattani Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14349

Kösz, csak annyit hallottam benne, ami erre vonatkozik, hogy egy utas robbanást hallott. Lehet, hogy valami tűzveszélyes anyagot szállított a kamion, vagy a motoros fej kiömlött dízelolaja és a motorbokk-kipufogócső hője okozta a tüzet? Az biztos, hogy sima ütközéstől a személyvagonok nem gyulladnak így ki.

Előzmény: róbertke (14348)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14348

Train Crash in Nevada 2011. jún. 25. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=WZv5MXFuZQw 

Előzmény: manhattani (14347)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14347

Mi volt a teherautóban?

Előzmény: division by zero (14343)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14346

A tuz mindent feleget egy bizonyos hofokon. Ami eszreveheto hogy az inox test nem pusztult el, talan egy picit megnyult az anyag es a teto meghajlott. Ami roncsolt az az utokozes miatt. A terep elhagyatott es nem a szomszed utcabol erkeztek a tuzoltok.

Előzmény: RhB (14345)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14345

Hirtelen nem látok gyúlékonyt, minden villanyról megy, a víz melegítés, a fűtés, a légkondi. De itt a középső rész ég, ezek meg a végén vannak. Azt nem tudom, milyen borítás van bent, ami ennyire ég. A másik két kocsira (coach 34033 és snack-coach 35006) meg erről terjedt át a tűz.

 

Coach 34033. A második képen bal oldalon felnyílt a kocsi oldala (ez a kocsi "B" vége), ott van az aux. és a main reservoir tank, a battery charger ill. a kocsi mindkét végén egy-egy air condition unit.

 

 

Előzmény: RhB (14344)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 1 14344

A középső rész a tippem szerint a teherautótól gyulladhatott ki, ennek a kocsinak az oldalát találta el. Amúgy meg a Superliner alsó szintjén a két végén mindenféle berendezések vannak, majd megnézem a leírásban, hogy van-e valami gyúlékony. Meg pacának úgyis teszek be ilyen rajzokat, csak idő. :-) Előbb az Amfleet-et folytatom neki.

Előzmény: division by zero (14343)
division by zero Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14343

Mi van ezekben a kocsikban ami így ki tud gyulladni?

Előzmény: RhB (14342)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14342

És a 39018 - 39046? Ebben a kupacban is van több balesetes selejt, a 39025, 39040 ill. azóta tiedből a 39013.

 

Ez a 39013 a teherautóval való ütközés után 2011.06.24-én, a poggyászkocsi mögött.

 

 

Előzmény: manhattani (14335)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14341

Nem egy kocsi, hanem egy kocsitípus érdekelt volna. :-) Az égvilágon semmi leírás nincs, csak egy fotó (típusonként) meg a táblázat? Melyik coach-baggage-ről és transition sleeper-ről van kép és milyen dátummal? A coach-baggage már belemezelt ablakú?

Előzmény: manhattani (14334)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14340

Amúgy tényleg nagyon érdekes amit leírtál a cikkedben! 

 

Amíg a kocsi egyik oldalát hűtöd a másik oldalát fűtöd ... 😎

Ilyenre sajnos lassan itthon is figyelni kell majd. 

Előzmény: manhattani (14339)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14339

Uupsz... kösz, javítva.

Előzmény: róbertke (14338)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14338

OLVASOK 

"1835-ben a City of Portland vonat mozdonyának a Vapor-Clarkson gyártmányú generátora a mozdony hátuljában 800 font (363 kg) gőzt tudott előállítani óránként."

Előzmény: manhattani (14337)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14337

A mozdonyon. A végükön szokott lenni.

Erre utalás van az írásban: "A modern generátor sokkal több gőzt fejleszt, mint a régi, és alig foglal el nagyobb helyet. Nem is tehetné, mert egy dízelmozdony belül nagyon zsúfolt. " Érdemes olvasni is, nem csak a képeket nézegetni :-)

Előzmény: róbertke (14336)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14336

Hol volt elhelyezve ez a Vapor-Clarkson gőzgenerátor?

Előzmény: manhattani (14332)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14335

Arról semmit. A 39000 - 39017 mind Transition dorm/sleeper, Bombardier gyártmány, 1993 és '96 között készültek. 

A 39004 Retired, Wreck Bourbonnais, Ill., 4/99-ben.

Előzmény: RhB (14328)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14334

És meg tudnád nézni a 31000-series coach-baggage leírásából,

 

Nincs leírás :-) Egy kocsiról egy sornyi adat van, azt meg látod.

Előzmény: RhB (14311)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14333

Gondolom az is feltűnt neked (miért ne?), hogy a képen látható UP 3026 már az új generációs UP SD70AH-T4 (SD70ACe-T4) családba tartozik. 😎

Előzmény: RhB (14327)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14332
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14331

Ott is vitatkoztak a kommentelők, hogy a Horizon vagy az Amfleet helyett lesznek-e, és ott is mondták a MidWest-et.

Előzmény: Törölt nick (14330)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14330

Ezek az uj Siemens Venture kocsik a MidWest festessel. Ez alhalmazaban lehet a Phase szamoknak, nem hiszem ez lesz az Amfleetek helyett a Keleti Part jaratain. California es a MidWest kulon szintervet szokott kapni az East Coasttol peldaul.

 

Előzmény: RhB (14327)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14329

...éssssss igen! Picivel lejjebb egy másik videóban ott a 39008 jobb oldala, és fent ott az ablak! Azaz ez a kocsi a kettő keveréke - hacsak nem utólag alakították ki lent a kerekesszékes fülkét...

Előzmény: RhB (14328)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14328

Amíg várok az infóra a 31000-series coach-baggage-al kapcsolatban, egy újabb kérdés...

 

Van ugyebár a 39000-series Superliner II transition-sleeper (39000-39046), ami az IC cikkedben a Chicago-ba érkező vonatban is van. Eddig abban a hitben voltam, hogy az alsó szint megegyezik a normál sleeper-rel, ahogy a képeden is, és a többi képen meg a Walthers modellnél is, és fent is van pár eltérés az ablakoknál.

 

Viszont most botlottam bele egy videóban, hogy a távolabb lévő szóló ablak (a kerekesszékes fülke ablaka) hiányzik. Elkezdtem nézegetni a fotókat, és tényleg, az alacsony pályaszámúak ilyenek. És ezeknél a magas átjárónál a jobb oldalon az utolsó ablak is megvan, ami a "normál" esetben nincs. Ráadásul egy kis plusz csavar, hogy a 39000-39011 ez az "újonnan talált" verzió, de a 39008 a "normál" - legalábbis az alsó szint, a fenti miatt kérdéses oldalról nincsen kép.

 

Szóval a könyv mit ír erről a kétfajta verzióról?

Előzmény: RhB (14311)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14327

Érdekes, hogy Phase VI-nak nevezi. Elvileg a személykocsik mostani festése a Phase VI = Phase IVB, de ezt az átmeneti festést is annak nevezi - bár be is vették a Wikibe.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak_paint_schemes

 

És ezt minek fogják nevezni? :-)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (14315)
RhB Creative Commons License 2021.06.26 0 0 14326

Neked meg már elkezdtem összeszedni pár rajzot, csak időhiányban szenvedek. :-) Majd apránként felteszem őket.

 

Amfleet I coach (a belső rajzra rá kell kattintani) és cafe.

 

 

 

 

Amfleet II coach és lounge belső elrendezés

 

 

 

Előzmény: paca664 (14324)
RhB Creative Commons License 2021.06.26 0 0 14325

Köszi, végre van valami minimális adat az egyes kocsik építési évéről. A teljes Superliner I sorozat érdekelne, akár hónappal kiegészítve. Az azért meglepett, hogy az első étkező 1981-es. A coach-baggage-t is korábbra tippeltem. Azt hiszem a coach-ok jöttek ki először, meg talán a sleeper-ek.

 

És arra szeretnék nagyon de nagyon választ kapni, hogy miért jött ki az összes Superliner I Phase II festéssel?

 

Előzmény: manhattani (14323)
paca664 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 14324

Nagyon jó!

Előzmény: manhattani (14323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!