Nem gondoltam volna, hogy valaha is nézni fogok teniszezős filmet. De ez mégis lekötött, mert egyrészt érdekes volt eleve az alapsztori (vén hímsoviniszta disznó vs fiatal emancipunci csaj), másrészt csodálatos benne az operatőri munka (remélem, hogy kapott valami díjat érte), harmadrészt pedig Emma Stone magával ragadóan játssza a szerepét (csúnyácska lányt alakít, de mégis vonzó).
A szinkron is tökjó, szinte éreztem a fodrász csaj leheletét a bőrömön, ahogy félig suttogva beszélt az első találkozásukkor. És Stone magyar hangja is tökjó volt.
Érdekes, hogy Bill Pullmannra mennyire hasonlít a fia, és ebben a filmben mindketten szerepeltek, de nem apa-fia szerepben. Steve Carrellt pedig most láttam először komoly filmben.
Das Lehrerzimmer / The Teachers' Lounge / A tanári szoba
Moralizálós iskolai dráma. Elég jó és sűrű, nuku üresjárat. Néha közben ökölbe szorult a zsebemben a láncfűrész és le tudtam volna pofozni egy-két hülyegyereket azért :D (meg szülőt) De amúgy nem, meg nem az a gond a sztoriban, hogy tojnak a tanár fejére, vagy telefonoznak az órán. Hanem az a nettó tehetetlenség, felelősség-telenség, amit ez a mai túlszabályozott világ előidéz nekünk. Vagyis valójában ez egy társadalomkritika, csak egy suli falai közé halmozták be. 7 / 10
"Ezt én úgy értelmezem, hogy a Disney meghagyja a Foxos univerzumot, és nem castingolja újra a közeljövőben, sőt, talán még folytatjais.
Utóbbi azért érdekes, mert a Logan filmben elhangzik, hogy a természetes mutánsok addigra egy ivóvízba kevert vegyszer miatt gyakorlatilag kihaltak/kifogytak, 2029-re gyakorlatilag már 25 éven nem született újmutáns."
Másik idővonalban ez nem történt meg. (Egyébként is oltári nagy ostobaság, bármennyire is ajnározzák a Logant.)
A zenéjét már ezer éve szerelemmel szeretem (AIR), de ki tudja miért, a filmet csak most néztem meg. Erénye az álomszerű hangulat, ahogy meglett férfiak, emlékeken, emléktárgyakon keresztül emlékeznek vissza fiatalkoruk vágyott, tragikus sorsú girlnextdoorjaira. (passzol is az AIR melankólia) Kellemesen édesded ez a 70-es évek vibe és tini sóvárgás. Érdekes belegondolni, hogy ezek az emlékek már egyre töredékesebbek, egyre kevésbé áll össze a kép és ezt-azt talán már a konstruktív emlékezet egészít ki és eleve ez csak az egyik nézőpont. Ráadásul gyermeki. Biztos felfoghatatlan, amikor valaki öngyilkos lesz, nem lehet megérteni, így meg pláne nem. Talán nekem ezt adta ez a, hát, nem is tudom, talán felnövéstörténet. A sztárparádé külön érdekes, pláne, hogy egyik másik itt még nem hogy fiatal, de jószerével gyerek volt még! Végső soron tök jó, hogy nem láttam annó és most jutott el hozzám egy olyan film, ami képileg meg mindenhogy olyan ízig-vérig 90-es évek színvonalú. 7 / 10
Felfigyeltem egy részletre, amiről itt egy képkocka a CAM verzióból:
Ez vajon egy klasszik Flash sisak lenne afféle DCEU kasza miattiszolidaritási tisztelgő easter eggként?
Amúgy egyre biztosabb vagyok benne, hogy a Feige által említett "MCU további jövőjét illető kulcsfontosságú esemény" azaz, ami a film végén elhangzik B15 részéről.
Ezt én úgy értelmezem, hogy a Disney meghagyja a Foxos univerzumot, és nem castingolja újra a közeljövőben, sőt, talán még folytatjais.
Utóbbi azért érdekes, mert a Logan filmben elhangzik, hogy a természetes mutánsok addigra egy ivóvízba kevert vegyszer miatt gyakorlatilag kihaltak/kifogytak, 2029-re gyakorlatilag már 25 éven nem született újmutáns.
Egyszer nézhető szórakoztató darab Guy Ritchie-től. Összetrombitálták hozzá Henry Cavillt, Alan Ritchinsont (Reacher), Til Schweigert és van egy femme fatale hősnő is (Eiza Gonzales) a stáblistán. Klasszik kalandfilm a nácik ellen, némi Becstelen Brygantik beütéssel.
Amúgy a stáblistában van egy BTS összeállítása Fox X-men filmjeiből, ill. a Fantasztikus négyesés Electra filmekből.
Tulajdonképp ez a film egyfajta lezárása a Fox Marvel filmjeinek ill. a egyfajta búcsú a karakterektől, amiktől a Disney felvásárlás miatt búcsúzni kényszerültünk.
Ugye sok infó szólt arról, hogy a Marvel így vezeti beaz MCU fővonalára(616-osföld) az X-meneket, de egy kis gegtől eltekintve nem.
Amit kaptunk az egy harmadik Deadpool mozi, amiben most Logan lett társa, és sok-sok cameó, de ha jól értelmeztem Deadpool megmarad a saját X-men univerzumában, amit viszont ugyanúgy a TVA felügyel, mint a 616-os Földet.
Ezzel együtt így is egy szórakoztató mozi, de nem az az MCU sarokkő, amire többen számítottak.
Tényleg nagyon sok benne a cameó, több meglepő is van köztük.
Megnéztem. De csak a feléig bírtam. A színészek úgy néha úgy játszanak mintha direkt minél nagyobb Predator paródiát akartak volna csinálni. A legnagyobb baj viszont hogy unalmas, percekig csak mennek a mezőn. De lehet hogy csak valamelyik művészfilm előtti tisztelgés.
Ami viszont jó az a kamerakezelés. Tök egyenesen áll a kamera. A hálivúdi össze-vissza kamerarángatások után ez egészen pozitív. Legtöbb hálívúdí filmben úgy rángatják a kamerát mint a hülyegyerek az okostelefonját miközben az őt megtámadó darazsakat próbálja lefilmezni.
Könnyen lehet hogy az a film volt. 90-es években minden nagyobb filmet láttam a mozikban. Jót kuncogott az egész mozi.
A legjobb közönség élményem még régebbről a Corvin moziban volt. Az első, legolcsóbb sorokban romák ültek. És valamelyik Rocky film nézése közben a közönség teljesen beleélte magát a boxmeccsbe, mint egy rendes stadionban úgy ment a szurkolás/bekiabálás. Azóta se láttam olyat.