Neked mikor volt már "szükséged" az ESP-re? Úgy írtad, mintha mindennapos pozitívum lenne a megléte..:) Nekem 12 év alatt még sohasem fordult elő olyan forgalmi helyzet, amiben segítenie kellett volna egy ESP-nek. Sztem max havas, latyakos úton jöhet jól. (Nyilván ettől függetlenül nagyon is létezhet olyan valós szitu, amikor életet menthet. S akkor minden pénzt megér - mégha 10 évenént akár csak egyszer is fordul elő ilyen helyzet.)
Igen a kereskedésben raktak be egy martincaros boxot. Pár hónappal később felhívtak, hogy egy ilyen boxos kocsival gond volt és szeretnék ellenőrizni az enyémet is. Bementem és felajánlották, hogy visszafizetik az árát vagy felárért kicserélik egy jobbra esetleg saját felelősségemre benna hagyják a martinost. Ekkor került bel felárért a küberl. Azóta jobban megy, pontos a fedcomp és kevésbé füstöl. Az átlagfogyi 11000 km-re 5,4 (70-80 % ban város). Már ha Tatabánya város. Adatok a kueberl.com-on.
Hát igen....vannak érvek, ellenérvek, kinek hogy van szerencséje. Én már meg sem merem számolni, mennyi emeltfényű, meg mindenféle izzót elhasználtam. Philips Vision Plus, egy vagyon volt, Tungsram megalight is elfogyott pár - pár.. a névtelenekről nem is szólva, több tízezret kidobtam már évek alatt.
Sokat megyek, este is, szeretek jól látni, és haladni. Ez a xenon eddig bejött.
Szolnok-Marosvásárhely és vissza űtvonalon, a megengedett sebességetmax. 10-15 km-el túllépve, 3 személlyel,telecsomagtartóval, a fogyasztás (tankoláskor mért) 5,7 liter volt.
én nem vitatkozom, de az off IGNIS-ben is emelt fényű volt, még a vásárlás hetében cseréltem ki a gyáriakat! Négy évesen adtam el, és semmi baj nem volt... Biztos kifogtam egy hibás izzót, mert a másik oldali az (még) jó...
A Xenon minden ki/be kapcsolással jelentősen veszít az életéből... Csak ezt sehol nem írják le, belső infóként terjed, mint a projector-oknál ugyan az az elv, csak nagyobb teljesítményű szerkezet.... másnéven ívfénylámpák...
Sajnos nem voltál a Ceedservice találkozón. Deras elmesélte a xenonizzós történetét. Maxlux (egyik legdrágább) szettje van, és eddig két trafó (még gariban (egyik egyből, másik 1,5évesen)) és egy izzó (garidőn túl... 10ezer Ft/db) halt meg benne.
Én visszavinném a helyedben. Ha nem akarják kicserélni, akkor pedig a fogyasztóvédelemhez vinném. Ahogy az alját néztem, csoda, hogy nem égette szét a csatit.
Mire 4 pár ilyet veszel, xenon is belefér. Az bírja egy darabig. Nekem van az is, jöhet a következő vita :-) Aztán az olaj,a fogyasztás, a gumi, az alufelni, az átvétel, a szervíz, a box, és az egész periódikusan előlről megint,.. :-D
Mostanába inkább már csak passzív formában vagyok jelen a fórumon, de hátha tudok segíteni /korábban bővebben írtam erről-előny,hátrány stb -javaslom bővebb információért nézd vissza korábbi hozzászólásaimat ha van hozzá türelmed/:
Szóval: U:T.T. Autóház Székesfehérvár, Sárkeresztúri út 14., beszámításban nagyon jók!
Aha. Szóval vannak bizonyos "fokozatok". Így már értem. Akkor ezek szerint Neked az a tapsztalatod, hogy nyomatékosabb lett a motor, ill. hogy főleg nagyobb sebességnél (>130km/h) kevesebbet fogyaszt?
Valami hasonló miatt gondolkoztam el én is a "box"-on, és nem pedig azért, hogy "200 lovas" legyen a gép.
Nekem is van box a gépbe. Először nekem is csalt a fedkomp és füstölt is a gép. Most már minden rendben van. Eredetileg martincaros volt, aztán a kereskedés egy visszahívás keretében ráfizetéssel Küberl-re cserélte. Azóta OK.
Az elindulásnál én sem szoktam vadul kilőni a többi fokozatnál meg talán nem olyan vészes a terhelés mert az autó már mozgásban van. Persze lehet,hogy tévedek. Én is inkább a 10% fogyi csökkenést élvezem mint a Díler. A beszerelés nem tartott tovább 5percnél.
Még annyit: nagyon óvatos, optimális beálítást kértem. A fogyaztás előnyére, ami amúgy is relatív alacsony. Míg meg nem hajtod autópályán, 160 felett a magas fordulat miatt zabál. Akármit teszel, akkor is. Hiányzik talán a 6. fokozat. Néha.
Lett egy kis plusz nyomaték,a mit elbír a vas, nem eszelős módjára. Sacc 130 ló körül lehet.
A mért fogyasztás NÁLAM az azt jelenti, hgy tankolástól tankolásig. A comp csal. NÁLAM. Mentem 10.000km-t box nélkül, akkor már valamelyest kismertem a fogyasztást. Még egyszer, most kb 10% -al kevesebb a szokásosohoz. Ennyi. Táblázatot nem vezettem róla, arra törelmem, időm, kedvem nincs.
Nem lett lemérve, valamint nincs annyi a lóerő. Az azért durva lenne, nem vállalom be, hogy tönkre tegyék a vasat.