Írtam már, h el akarom adni a verdát, mert szeretnék nagyobbat. Szombaton megtötrtént az eladás. :-(((( 7200 km-el, ilyen állapotban 4,5 hónaposan 430 E-ért talált új gazdára. A TAX ára az 400 E Ft volt. Szóval nem azért adtam el mert nem jó kis moci, de kirándulgatni két személlyel főleg a hegyekben nem 1 izomkolosszus, de nem is ezért találták ki.
Én csak biztatni tudlak, ha úgy érzed kicsi, akkor valszeg az is. 1 nagyobb mellett megtartani mindenképpen érdemes, ha anyagilag be tudod vállalni. Én sajna nem tudtam.
És most lassan indulok, és megrendelem az SV 650 S-t........
Még csak most tanulgatok motorozni, illetve majd tavasszal lesz a tanfolyás izgalmasabb része. Nagyon szemezek a YBR125össel... kezdetnek nagyon jó lenne. Ha esetleg úgy döntesz, hogy eladod a tiédet, megbeszélhetjük a transzfert.:))) Bye!
A plexit 29000-ért már láttam, de olyan lesz tőle, mint egy fejkendős/pártás néni Hollókőn, úgyhogy inkább nem... (perzse szép az, de a nénin és nem a motoron).
Hát igen, a YBR-ünk ennyit tud. Kiváló kis motor, amire használjuk. Egyébként néztem, hogy a Honda a CG 125.ét már 500 e alatt árulja és a Yamaha is a TW-t 510-ért.
De belémjött az ördög, hogy talán veszek egy Moto Guzzi 750-est. Most jók az árak - nincs egy motorozós szezon. Jó lenne egy kicsit jó időben kirándulni menni az asszonnyal. Szerintetek megvegyem?
Megtartsam a YBR-t mellette vagy eladjam?
Nem tudom, tanácstalan vagyok. Valahol érzem, hogy nagyobbra lenne szükségem, viszont nap mint nap közlekedni a YBR kiváló motor.
Ha mondjuk eladnám, tudnátok vevőt az enyémre? Vagy egyáltalán mennyiért lehetne eladni. 1400 van benne...
Eddig meg voltam győződve hogy egy fejidom vagy szélvédő általában csökkenti a motor közegellenállását, de most hogy utánaolvastam kicsit, elbizonytalanodtam. Ha valaki tájékozott ebben a témában, érdekelne hogy nő vagy csökken a "naked" motor menetteljesítménye egy plexi vagy idom felszerelése után?
A szerelőm azt mondta a 6000-es szervíznél, h létezik már az oldaltámasz kb. 15000 Ft -ért. Egyelőre nekem ennyiért nem kell. Sőt, még 1 hónappal előtte mutattak szélvédő plexit képen, az meg 35000 Ft körüli összeget kóstált. Hm. :-(
Képzeljétek találtam a neten néhány képet (és mondatot), ami szerint készülődik a ybr125 "burkolt" változata, Diversion XJ125S néven. Legalábbis egy francia motoros lapban jelent meg egy cikk róla. Így néz ki:
Hát tulajdonképpen igazad van. Én is nézegettem a Honda 250-esét.
A hobbi viszont más. Akkor meg nem 250-es kell, hanem egy min. 600-as, és chopper.
Viszont ezzel a kis 125-össel nap, mint nap közlekedem. Kis fogyasztás, tűrhető erő. :-)
A valódi nagy csak másodknak lenne jó tényleg.
A sebesség meg tényleg félelmetes lehet a kétkerekűeknél a jóval 100 fölötti magasságokban. A múltkor at M3-ason 162-vel mentem, megelőzött egy merci, ment vagy 180-nal, meg láttam elől az én sávomban messzebb egy kamiont, így a merci maradt is belül. Egyszer jött egy motor, megelőzött, majd jobbról a mercit és utána rögtön vissza belülre a merci elé, mert ott volt a teherautó. Mindezt vagy 200-zal. Nézni is rossz volt. De ügyes volt a motoros, mert végülis semmi sem történt, jól manőverezett. De mégis...
Bár akkor is kellett kis idő, míg reagált a gázra, általában még szivatóval indultam el, amit néhány száz méter után visszatoltam. Az YBR szivatójával az a baj, hogy nem nagyon lehet rajta fokozatokat találni. Teljesen kihúzott szivató mellett nagyon hamar felpörög 3500-4000 környékére, amit viszont hideg motornál soknak tartok, elég lenne 2000 fordulat is...
Természetesen a gázkarhoz indításkor nem szoktam nyúlni... :-)))))
Egy hengeresek mindig nehezen indulnak. Én úgy szoktam, hogy a gáz markolatot még véletlenül se mozdítom meg, szivatót félig húzom ki nyáron, ha baromi hideg van akkor teljesen. és indítózom.
Addig a gázmarkolathoz nem nyúlok míg a motor nem ketyeg 2-2500 fordulaton.
Amit mondtál a benzicsapról, az nekem teljesen új. Tényleg van egy vákuumcső a szívócsonkon. Ugyan most nincs itt a motor, nem tudom megnézni hova megy, de valószínűnek tartom, hogy a csaphoz. A használatiban nincs róla szó. :-((( Azért meg fogom nézni mielőbb. Köszike.
" A benzincsapot el szoktad zárni? Előfordulhat, h túlcsorog 1 kicsit."
Nekem 2001-es mocim van (Virago)
Én is el akartam zárni a benzincsapot, de aztán elolvastam a kez. ut. (Ezt a részt egyébként átugrottam először, nehogy már ne tudjam, a kuplungot se néztem a könyvből, hogy melyik..) Nem lehet elzárni, magától lezár on és tartalék helyzetben, csak vákummal nyit ki.
Az a helyzet, hogy ami régen a mociknál a zárt állás volt, (vízszintes, PRI jelzéssel) az az állandó teljes nyitás vákum nélkül is, mondjuk első indítás üres tank után, vagy üres porlasztóval tavasszal. Ha megy a szívócsőhöz egy vákumcső a benzincsaptól, akkor a YBR-nél is így lehet.
Érdekes hasonlóság van köztünk. A motorozós szenvedélyem a 2004-es görögországi nyaralásom alkalmával került felszínre nekem is, amikor 1 50-es kymco-val motoroztunk. Aztán itthon megláttam idén a YAMAHA-nak a hirdetését, és akkor már nem volt visszaút. Mert a motorozás nálam is pénz kérdése ugye. Előtte 1 Sygnus X-t akartam venni, az nem jött össze-szerencsére.
Még egy hasonlóság: elsődlegesen a pénz miatt vettem ezt a típust, és hogy valamennyire belerázódjak a motorozásba. Gondoltam elválik, h elég erős nekem, v szeretnék 1 komolyabbat. Eldőlt a kérdés. Már kb. 1 hónapja kacérkodom a csere lehetőségével. A kiszemelt préda a Suzuki GS 500-as. Tegnap bent is voltam a harmadik Suzuki kereskedésben, ahol egyértelműen lebeszéltek róla. Azt mondták ha ilyen hamar kimotoroztam a 125-t, akkor teljesen felesleges vennem 1 44 lovas GS 500-t. Volt ott nekik 1 SV 650 S. Azt mondták nyugodtan próbáljam ki, ha akarom. Én meg kipróbáltam. Most mondjam meg őszintén mit éreztem? Papír szerint 72 lovas. 2 henger 90°-os V alakban, hengerenként 4 szeleppel, befecskendezés, folyadékhűtés. Amikor leszálltam róla remegtem. Annyira megy, hogy szinte mindegy melyik sebességi fokozatot használod. Adalékképpen. Megelőztem 1 teherautót, ami 70 körül cammogott. Mire befelyeztem az előzést, a km óra 134-t mutatot. Fel sem tűnik. Na jó, 1 biztos: ezzel balesetet szenvedni 1000X könnyebb. De a teljesítmény élménye... Azt érezni kell! Eddig azt hittem én 1 nyugis vezető vagyok, de el tud kapni ám engem is a hév rendesen. Lehet h megőrültem???
Ez nagyszerű kirándulás lehetett! És köszi a beszámolót! A tájak tényleg gyönyörűek arrafelé, gyakran járok én is ott, de sajna még nem motorral, de most kedvet kaptam, hogy tán ezzel a kicsivel is...
Én ilyen sokat nem motoroztam még ezzel a motorral, csak kb. 35-40 km-t meg vissza :-), de még a seggem bírta. Mellesleg Korfun motoroztam a legtöbbet egy nap 268 km, a lányommal mögöttem, egy 125-ös Kymco robogóval. Jól bírtuk, csak a Dóri kapott napszúrást, mert nem kötött kendőt, mint én (ott nem kell ugye sisak)...
Én a ybr-t napi használatra, meg motorozni megtanulni-ra, vettem. Ezzel járok dolgozni, meg anyukámhoz, a boltba, meg mindig, amikor valami dolgom akad, amihez közlekedni kell. Szóval nem hobbi.
De gondolkodom, hogy nem ártana egy chopper sem, ha már így bejött a motorozás, és az asszonyt magam mögé ültetve elmenni Szilvásváradra meg Badacsonyba, meg ahova jól esik. Meg a hasam is nagy és a szakállam is fehéredik, szóval lehet, hogy túrázni azzal jobb lenne, de ez pénzügy is sajna..., hogy egy második motort vegyek...
A bicajt én is szeretem, mindig túrázunk, tavaly kőrbe a Balatonon, idén az Alföldön, de 100-130-nál többet nem érdemes menni, mert már nyűg... Viszont a bicajon inkább nekem mindig a "berendezéssel" van bajom (zsibbadás), nem a hátsómmal, pedig jó a nyergem.
Téliesítés... Hát igen a benzincsapom nyitva volt... De ez gond lehet, hiszen hideg van, túlcsoroghat?
A km óra állásából látható, rövid távokon nem igazán szoktam vele menni. 1 utam min. 100 km szokott lenni. Az a nevezetes mátrai kirándulás azt hiszem olyan 335 km volt. Apuval voltam, párom azt mondta Ő aztán ennyit nem fog ülni rajta egyhuzamban. Én 90, apu olyan 74 kg. körül van, a dobozban is min. 5 kg. volt.
Az útvonal: Tápiószecső-Pusztamonostor-Jászárokszállás-Gyöngyös-Mátraháza-Recsk-Eger-Bélapátfalva-Szilvásvárad-Mályinka-Lillafüred-Miskolc-Lillafüred-Felsőtárkány-Eger-Füzesabony-Gyöngyös-Jászárokszállás-Pusztamonostor-Tápiószecső.
Maga az út. Ez még valahogy augusztusban volt, az idő nem túl meleg, éppen jó. Apu nem egy panaszkodós típus, úgyhogy mikor már szétültem a seggem, akkor iktattam közbe 1-1 pihenőt. Ez kb. eleinte volt 40-50 km is, később már csak úgy bírtam, ha 20-25 km-enként megállunk. Eleinte amikor többet mentem, én nagyon gyorsan szétültem a hátsómat, gondoltam is, hogy ez így nem túl jópofa dolog. Szerencsére ma már ezt nem veszem észre, egész jól megszoktam az ülést. (Annak idején bicajoztam, és nem volt ritka a 150-200 km-es túra sem, képzelhetitek milyen bicajon ennyit ülni! :-)). A sebességünk 70-80 km/h volt, amikor emelkedőn mentünk 50-60 km/h. Viszonylag sokat voltam a Mátrában azóta is, tapasztalatom szerint, amikor már ismered az utat 4.-ben 60 km/h-val (1 személlyel) vígan lehet a kanyarokat borítani. Imádom mikor borítod a gépet :-))) Volt egy szakasz a Bükkben amikor olyan keskeny és rosszminőségű az út, hogy 3.-ban kellett mennünk, számítva arra is, hogy szemből is jöhet jármű. A Bükk és maga a Nemzeti Park gyönyörű, mindegyikőtöknek ajánlom. Kétféle bukósisakom van, mind a kettő UVEX, amit én használok az plexis, állvédő nélküli, azaz nyitott. A másik meg plexi nélküli, hasonlít a régi Kiskőrösi modellre, csak 1 "dizájnosabb" formában. Használtam mind a kettőt, az utóbbi sem rossz, h nyitott, de mindenképpen kell hozzá vmi jó szemüveg, ami nem huzatos, különben kifolyik a szemed. :-( Ja, majd el felejtettem. Döntögetem a kanyarokat, és egyszercsak azt veszem észre, h szitál a gép. Párszor megismétlődik, mire rájövök: apu ellentétesen dől a kanyarokban. :-) Megbeszéltem vele, ha nem akar karistolni az aszfalton, akkor velem együtt mozogjon. Utána nem volt gond.
Én már akkor sem szerettem a hátizsákot amikor bicajoztam. Zavar a mozgásban, és beizzad tőle a hátam. Alapból kértem rá dobozt, úgyhogy nem én szereltem fel. Majdnem ajándékba kaptam, aztán volt 1 kis kavarodás, végül kedvezményesen adta a dealer. A csavarok kicsit hosszúak nekem is, de nem vészes. Ezt a Givi típusút szerintem nem nehéz felszerelni. Azóta már vettem csomag leszorító hálót is, gondoltam ha már nem férek a dobozomba, és egyedül vagyok, akkor jó hasznát vehetem. Most vasárnap le is teszteltem, vittem vele 1 teafőzőt aminek elég nagy doboza van, és hoztam egy polcot hazafelé. Szerintem praktikus.
Még mindig nem raktam el télire, bízom 1-1 napos 15 C fok körüli időben. Nekem tökre hiányzik a motorozás.
Drtty írtad, h nehezen indult 2 hét után. Nekem talán 1szer másfél hétig állt, de könnyedén indult. A benzincsapot el szoktad zárni? Előfordulhat, h túlcsorog 1 kicsit.
Úgy látom Te sem szeretsz táskát hordani és beruháztál egy dobozra...
Könnyű volt feltenni? Én egy kicsit szívtam az enyémmel, a gyári csavarok helyett rövidebbeket kellett vennem, ill. a 4 felfogatás helyett csak 3-at tudtam feltenni, annyi fért el... :-(
92 km/h? Hány kiló is vagy? Én 100, és hasonló dobozzal nekem 7800-nál 90 a vége... :-(
Milyen volt két személlyel a mátrai kirándulás? Hány km egymenetben, milyen sebességekkel és hogy bírtátok.
Én két személlyel eddig olyan 28-35 km-re "kirándultam" még, 70-80-as tempóval (főleg az utasom - mellesleg feleségem - "kezdősége" miatt alig mertem menni, túl sokat ficergett).
Én vasárnap elővettem és itthon a "kisvárosunkban" motorozgattam egy kicsit, boltba mentem, meg mamához ide-oda. Viszont a "kissisakot" vettem föl (én két bukót használok, egy "rendes" arcvédőst hosszabb utakra, de helyben csak egy kicsit szemüveggel) és megbántam, mert akármilyen szép az őszünk, fázott a pofám a menetszélben. Viszont előtte volt 2 hét pihenő a motornak és nem mondhatom, hogy könnyen indult. Egy kicsit "köszörültem", majd kímélvén az elektronikát, megpróbáltam a berúgást, de ekkor egyszerűen semmi sem történt, majd ismét egy kis önindító és elindult. A hétvégi motorozás után én is szépen lecsutakoltam, betoltam a házába, letakartam, de az akkut még nem szedtem ki, hátha még egy-két szép hétvégi nap lesz még. Egyébként én szept. 6. óta 1460-at hajtottam bele.