Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License 2005.11.13 0 0 241
Egy hengeresek mindig nehezen indulnak.
Én úgy szoktam, hogy a gáz markolatot még véletlenül se mozdítom meg, szivatót félig húzom ki nyáron, ha baromi hideg van akkor teljesen. és indítózom.

Addig a gázmarkolathoz nem nyúlok míg a motor nem ketyeg 2-2500 fordulaton.
Előzmény: CsA (240)
CsA Creative Commons License 2005.11.13 0 0 240

A kezelésiben van nyitott, zárt ill. tartalék állás.

Én el szoktam zárni, mégis, nekem is nagyon nehezen indult, amikor néhány hét pihenés után még egyszer elővettem...

TomRider Creative Commons License 2005.11.13 0 0 239

Lapar!

 

Amit mondtál a benzicsapról, az nekem teljesen új. Tényleg van egy vákuumcső a szívócsonkon. Ugyan most nincs itt a motor, nem tudom megnézni hova megy, de valószínűnek tartom, hogy a csaphoz. A használatiban nincs róla szó. :-((( Azért meg fogom nézni mielőbb. Köszike.

Előzmény: lapar (237)
Daty Creative Commons License 2005.11.12 0 0 238
Hali!

Gyertek ti is!

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9131358

Daty
lapar Creative Commons License 2005.11.12 0 0 237

TomRider!

" A benzincsapot el szoktad zárni? Előfordulhat, h túlcsorog 1 kicsit."

Nekem 2001-es mocim van (Virago)

Én is el akartam zárni a benzincsapot, de aztán elolvastam a kez. ut.  (Ezt a részt egyébként átugrottam először, nehogy már ne tudjam, a kuplungot se néztem a könyvből, hogy melyik..) Nem lehet elzárni, magától lezár on és tartalék helyzetben, csak vákummal nyit ki.

Az a helyzet, hogy ami régen a mociknál a zárt állás volt, (vízszintes, PRI jelzéssel) az az állandó teljes nyitás vákum nélkül is, mondjuk első indítás üres tank után, vagy üres porlasztóval tavasszal. Ha megy a szívócsőhöz egy vákumcső a benzincsaptól, akkor a YBR-nél is így lehet.

Előzmény: TomRider (232)
TomRider Creative Commons License 2005.11.11 0 0 236
Most itt tartok
TomRider Creative Commons License 2005.11.11 0 0 235

Drtty!

 

Érdekes hasonlóság van köztünk. A motorozós szenvedélyem a 2004-es görögországi nyaralásom alkalmával került felszínre nekem is, amikor 1 50-es kymco-val motoroztunk. Aztán itthon megláttam idén a YAMAHA-nak a hirdetését, és akkor már nem volt visszaút. Mert a motorozás nálam is pénz kérdése ugye. Előtte 1 Sygnus X-t akartam venni, az nem jött össze-szerencsére.

 

Még egy hasonlóság: elsődlegesen a pénz miatt vettem ezt a típust, és hogy valamennyire belerázódjak a motorozásba. Gondoltam elválik, h elég erős nekem, v szeretnék 1 komolyabbat. Eldőlt a kérdés. Már kb. 1 hónapja kacérkodom a csere lehetőségével. A kiszemelt préda a Suzuki GS 500-as. Tegnap bent is voltam a harmadik Suzuki kereskedésben, ahol egyértelműen lebeszéltek róla. Azt mondták ha ilyen hamar kimotoroztam a 125-t, akkor teljesen felesleges vennem 1 44 lovas GS 500-t. Volt ott nekik 1 SV 650 S. Azt mondták nyugodtan próbáljam ki, ha akarom. Én meg kipróbáltam. Most mondjam meg őszintén mit éreztem? Papír szerint 72 lovas. 2 henger 90°-os V alakban, hengerenként 4 szeleppel, befecskendezés, folyadékhűtés. Amikor leszálltam róla remegtem. Annyira megy, hogy szinte mindegy melyik sebességi fokozatot használod. Adalékképpen. Megelőztem 1 teherautót, ami 70 körül cammogott. Mire befelyeztem az előzést, a km óra 134-t mutatot. Fel sem tűnik. Na jó, 1 biztos: ezzel balesetet szenvedni 1000X könnyebb. De a teljesítmény élménye... Azt érezni kell! Eddig azt hittem én 1 nyugis vezető vagyok, de el tud kapni ám engem is a hév rendesen. Lehet h megőrültem???  

 

 

Előzmény: Drtty (234)
Drtty Creative Commons License 2005.11.10 0 0 234

TomRider!

Ez nagyszerű kirándulás lehetett! És köszi a beszámolót! A tájak tényleg gyönyörűek arrafelé, gyakran járok én is ott, de sajna még nem motorral, de most kedvet kaptam, hogy tán ezzel a kicsivel is...

Én ilyen sokat nem motoroztam még ezzel a motorral, csak kb. 35-40 km-t meg vissza :-), de még a seggem bírta. Mellesleg Korfun motoroztam a legtöbbet egy nap 268 km, a lányommal mögöttem, egy 125-ös Kymco robogóval. Jól bírtuk, csak a Dóri kapott napszúrást, mert nem kötött kendőt, mint én (ott nem kell ugye sisak)...

 

Én a ybr-t napi használatra, meg motorozni megtanulni-ra, vettem. Ezzel járok dolgozni, meg anyukámhoz, a boltba, meg mindig, amikor valami dolgom akad, amihez közlekedni kell. Szóval nem hobbi.

De gondolkodom, hogy nem ártana egy chopper sem, ha már így bejött a motorozás, és az asszonyt magam mögé ültetve elmenni Szilvásváradra meg Badacsonyba, meg ahova jól esik. Meg a hasam is nagy és a szakállam is fehéredik, szóval lehet, hogy túrázni azzal jobb lenne, de ez pénzügy is sajna..., hogy egy második motort vegyek...

 

A bicajt én is szeretem, mindig túrázunk, tavaly kőrbe a Balatonon, idén az Alföldön, de 100-130-nál többet nem érdemes menni, mert már nyűg...  Viszont a bicajon inkább nekem mindig a "berendezéssel" van bajom (zsibbadás), nem a hátsómmal, pedig jó a nyergem.

 

Téliesítés... Hát igen a benzincsapom nyitva volt... De ez gond lehet, hiszen hideg van, túlcsoroghat?

Előzmény: TomRider (232)
TomRider Creative Commons License 2005.11.10 0 0 233
Azt hiszem lassan én is elrakom a gépegységet, ezért csináltam néhány fotót...Egy kis effekttel...
TomRider Creative Commons License 2005.11.10 0 0 232

Hello Mindenkinek!

 

A km óra állásából látható, rövid távokon nem igazán szoktam vele menni. 1 utam min. 100 km szokott lenni. Az a nevezetes mátrai kirándulás azt hiszem olyan 335 km volt. Apuval voltam, párom azt mondta Ő aztán ennyit nem fog ülni rajta egyhuzamban. Én 90, apu olyan 74 kg. körül van, a dobozban is min. 5 kg. volt.

 

Az útvonal: Tápiószecső-Pusztamonostor-Jászárokszállás-Gyöngyös-Mátraháza-Recsk-Eger-Bélapátfalva-Szilvásvárad-Mályinka-Lillafüred-Miskolc-Lillafüred-Felsőtárkány-Eger-Füzesabony-Gyöngyös-Jászárokszállás-Pusztamonostor-Tápiószecső.

 

Maga az út. Ez még valahogy augusztusban volt, az idő nem túl meleg, éppen jó. Apu nem egy panaszkodós típus, úgyhogy mikor már szétültem a seggem, akkor iktattam közbe 1-1 pihenőt. Ez kb. eleinte volt 40-50 km is, később már csak úgy bírtam, ha 20-25 km-enként megállunk. Eleinte amikor többet mentem, én nagyon gyorsan szétültem a hátsómat, gondoltam is, hogy ez így nem túl jópofa dolog. Szerencsére ma már ezt nem veszem észre, egész jól megszoktam az ülést. (Annak idején bicajoztam, és nem volt ritka a 150-200 km-es túra sem, képzelhetitek milyen bicajon ennyit ülni! :-)). A sebességünk 70-80 km/h volt, amikor emelkedőn mentünk 50-60 km/h. Viszonylag sokat voltam a Mátrában azóta is, tapasztalatom szerint, amikor már ismered az utat 4.-ben 60 km/h-val (1 személlyel) vígan lehet a kanyarokat borítani. Imádom mikor borítod a gépet :-))) Volt egy szakasz a Bükkben amikor olyan keskeny és rosszminőségű az út, hogy 3.-ban kellett mennünk, számítva arra is, hogy szemből is jöhet jármű. A Bükk és maga a Nemzeti Park gyönyörű, mindegyikőtöknek ajánlom. Kétféle bukósisakom van, mind a kettő UVEX, amit én használok az plexis, állvédő nélküli, azaz nyitott. A másik meg plexi nélküli, hasonlít a régi Kiskőrösi modellre, csak 1 "dizájnosabb" formában. Használtam mind a kettőt, az utóbbi sem rossz, h nyitott, de mindenképpen kell hozzá vmi jó szemüveg, ami nem huzatos, különben kifolyik a szemed. :-( Ja, majd el felejtettem. Döntögetem a kanyarokat, és egyszercsak azt veszem észre, h szitál a gép. Párszor megismétlődik, mire rájövök: apu ellentétesen dől a kanyarokban. :-) Megbeszéltem vele, ha nem akar karistolni az aszfalton, akkor velem együtt mozogjon. Utána nem volt gond.

 

Én már akkor sem szerettem a hátizsákot amikor bicajoztam. Zavar a mozgásban, és beizzad tőle a hátam. Alapból kértem rá dobozt, úgyhogy nem én szereltem fel. Majdnem ajándékba kaptam, aztán volt 1 kis kavarodás, végül kedvezményesen adta a dealer.  A csavarok kicsit hosszúak nekem is, de nem vészes. Ezt a Givi típusút szerintem nem nehéz felszerelni. Azóta már vettem csomag leszorító hálót is, gondoltam ha már nem férek a dobozomba, és egyedül vagyok, akkor jó hasznát vehetem. Most vasárnap le is teszteltem, vittem vele 1 teafőzőt aminek elég nagy doboza van, és hoztam egy polcot hazafelé. Szerintem praktikus.

 

Még mindig nem raktam el télire, bízom 1-1 napos 15 C fok körüli időben. Nekem tökre hiányzik a motorozás.

 

Drtty írtad, h nehezen indult 2 hét után. Nekem talán 1szer másfél hétig állt, de könnyedén indult. A benzincsapot el szoktad zárni? Előfordulhat, h túlcsorog 1 kicsit.

 

A mátrai kirándulás ApuvalMagyarország legmagasabb pontjánÉs ez vagyok én
Előzmény: Drtty (230)
CsA Creative Commons License 2005.11.09 0 0 231

Pofás darab!

Úgy látom Te sem szeretsz táskát hordani és beruháztál egy dobozra...

Könnyű volt feltenni? Én egy kicsit szívtam az enyémmel, a gyári csavarok helyett rövidebbeket kellett vennem, ill. a 4 felfogatás helyett csak 3-at tudtam feltenni, annyi fért el... :-(

92 km/h? Hány kiló is vagy? Én 100, és hasonló dobozzal nekem 7800-nál 90 a vége... :-(

Üdv:

CsA

Előzmény: TomRider (228)
Drtty Creative Commons License 2005.11.09 0 0 230

H TomRider!

 

Milyen volt két személlyel a mátrai kirándulás? Hány km egymenetben, milyen sebességekkel és hogy bírtátok.

 

Én két személlyel eddig olyan 28-35 km-re "kirándultam" még, 70-80-as tempóval (főleg az utasom - mellesleg feleségem - "kezdősége" miatt alig mertem menni, túl sokat ficergett).

Előzmény: TomRider (225)
Drtty Creative Commons License 2005.11.09 0 0 229
Én vasárnap elővettem és itthon a "kisvárosunkban" motorozgattam egy kicsit, boltba mentem, meg mamához ide-oda. Viszont a "kissisakot" vettem föl (én két bukót használok, egy "rendes" arcvédőst hosszabb utakra, de helyben csak egy kicsit szemüveggel) és megbántam, mert akármilyen szép az őszünk, fázott a pofám a menetszélben. Viszont előtte volt 2 hét pihenő a motornak és nem mondhatom, hogy könnyen indult. Egy kicsit "köszörültem", majd kímélvén az elektronikát, megpróbáltam a berúgást, de ekkor egyszerűen semmi sem történt, majd ismét egy kis önindító és elindult. A hétvégi motorozás után én is szépen lecsutakoltam, betoltam a házába, letakartam, de az akkut még nem szedtem ki, hátha még egy-két szép hétvégi nap lesz még. Egyébként én szept. 6. óta 1460-at hajtottam bele.
Előzmény: TomRider (228)
TomRider Creative Commons License 2005.11.08 0 0 228

Hello CsA!

 

Szégyenlem magam, de csak telefonnal készült kép van róla, és az nem túl jó minőségű. Azért beszúrom. :-(

 

Más. Lelepleződött a nagy titok is: végsebesség=~92km/h azaz 8000 f/min 5.-ben. Azt hittem kicsit több lesz.

 

Ti már el is raktátok a gépet?!

Az én mocim
Előzmény: CsA (227)
CsA Creative Commons License 2005.11.07 0 0 227

Hát hallod, a Te mocid sem panaszkodhat, hogy mellőzve lenne... :-)))))))

Én utánad 2 héttel vettem át, de még nincs benne 2200 km...

Képet nem szúrsz be róla?

Üdv:

CsA

Előzmény: TomRider (225)
CsA Creative Commons License 2005.11.07 0 0 226

Hétvégén a jó időre való tekintettel megejtettem a téli tárolásra felkészítő karbantartást megelőző mosást, vödör + slag módszerrel. Mivel ezt a szüleimnél végeztem, a hazamotorozással a viledázással el nem távolítható vizet is sikerült úgy-ahogy leszárítani a gépről.

Jöhet a waxolás, krómvédelem, akkukiszerelés... :-)

Mivel már hetek óta nem használtam, elég sokat el kellett játszani a szivatóval, hogy bemelegejen a gép. Kár hogy határozott fokozatai nincsenek a szivatónak, mivel vagy teljes üzemben akart volna dolgozni, 3000-3500 fordulaton (ami azért egy hideg motornak szerintem sok), vagy pedig leállt. A köztes állapotot igen nehéz volt megtalálni... :-(

Üdv:

CsA

TomRider Creative Commons License 2005.11.04 0 0 225

Először is üdvözlök minden YBR 125-ös tulajdonost!

 

Csak néhány napja találtam rá a fórumra, végigolvastam és gondoltam én is szívesen hozzászólnék a topichoz. A regisztrálással volt némi gondom, szerencsére megoldódott.

 

Amin meglepődtem és aminek nagyon örülök, h nem csak én vagyok már túl a 30-on /34 :-)/, hanem többen is ebben a korszakban kezdték el a "motorozást". Nekem szintén ez az 1. nagymotorom. Előtte csak kölcsön ETZ-vel, jawa-val, P-21-sel, meghát mégelőtte  simson-nal motoroztam.

 

Régóta szerettem volna vmi komolyabb gépet, és amikor megláttam az YBR-t, rögtön tudtam, h ez kell nekem. A teljesítményétől nem vártam sokat, főleg h tudtam: szerény 10 paci hancúrozik a blokkban. Na de nem kell nekem az aszfaltot tépnem.

 

Én azt mondom 5000 f/min felett 4. fokozatig elég dinamikus, nem probléma a gyorsulás. A gondok 5.-ben kezdődnek, 80 felett, amikor már nem igazán akkar tovább gyorsulni. Az autósok vmivel gyorsabbak, szinte mindig meg kell h előzzenek, viszont ha már 80-85-tel megy előttem 1 kocsi, én nem látom értelmét az előzgetésnek. Írtátok a végsebességet. Már több mint 6800 km van benne (július 07-én vettem át), de becs szó, én még nem mentem vele csutkán. Talán 90 egynéhánnyal már mentem, de többel biztosan nem. Azért mozgatja a fantáziámat, ígérem nektek ki fogom próbálni, és beszámolok róla.

 

Szó volt az 5000 km köröli határról, amikor megtáltosodik a gép. Valóban észrevettem, h a 6000-es szervíz után mintha újult erőre kapott volna az aggregát. Viszont szerintem ehhez köze van a hidegebb levegőnek is. Észrevettem nyáron hegymenetben, h kb. 15%-al visszaesik a teljesítménye, amikor megnő az üzemi hőmérséklete. Ez viszont természetes jelenség.

 

A fogyasztását kívétel nélkül mindig ellenőriztem, én azt mondhatom nektek, h 2 lityitől 2,5 lityiig mértem az étvágyát. Normál használat mellet hegyen-völgyön, városban v kívül, 1 személlyel 2,2 liter doszt elég számára. A hegymenetről jut eszembe: a mátrában voltam vele, +1 fő, kb. 160 kg terhelés, 1 Givi típusú hátsó doboz. Ekkor jött ki 2,4 literes fogyasztás. A nyomatékáról csak annyit: tapasztalatom szerint 6000 f/min az, amikor a legnagyobb nyomatékot adja le. Ezzel a fordulatszámmal 4.-ben azért elég szépen kapaszkodik a hegyre. Ettől a motortól azt hiszem többet nem kell várni.

 

A városi dinamikája szerintem I. osztályú. Manőverezni a kocsisorok között gyerekjáték vele.

 

Sajnos és szerencsére már az "avatása" is meg volt a társamnak. Sajnos, mert nem 1 jó élmény szemtől szembe találkozni autós cimbinkkel, szerencsére mert semmi komoly nem történt. Bal lábtartóm picit hátra görbült, és a bal első indexbúrám elrepedt. Ennyi. Tanulság: azóta 1 sávos úton indexelő autót nem kerülök ki. Megvárom míg eldönti mit is akar.

 

Szó volt a fényszóróról. Gyenge. Ez a 35/35 w kevés ahhoz, h lássak is, és ne csak lássanak. Jó ötletnek tartom a halogén adapter beszerelését, valszeg én is követni fogom.

 

Most így hirtelen ennyit, biztosan eszembe fog még jutni 1-2 dolog, akkor majd írok ismét.

 

Üdv mindenkinek.

lapar Creative Commons License 2005.11.02 0 0 224

Ahhoz képest, hogy 125-ös, igen szépen dohog.

Tényleg, mint egy 535-ös, persze aztán magasabb fordulatokon elveszíti ezt a "szépséget".

Viszont szépen brummog 5.-ben 50-nel is. Nem rángat simán megy, hiába a V-twin 125 ccm-nél is számít úgy láccik.

 

lapar

Előzmény: Drtty (223)
Drtty Creative Commons License 2005.11.02 0 0 223

Milyen a hangja?

Egy barátomnak 535-öse van, az frankó. :-)

CsA Creative Commons License 2005.11.02 0 0 222
Pofás darab... :-))))
Előzmény: lapar (220)
lapar Creative Commons License 2005.11.02 0 0 221

Visszavonom, mégis sikerült, és ez nem is az a kép, hanem egy nagyobb.

 

lapar

lapar Creative Commons License 2005.11.02 0 0 220

Valamiért nem tudom feltenni a képet, pedig már igen le van butítva, 150x112 pixel, és 10 kB sincsen.

segítene valaki?

 

lapar

xv 125 Virago
lapar Creative Commons License 2005.11.02 0 0 219
Na végre!
lapar Creative Commons License 2005.11.02 0 0 218
nem sikerül feltenni. Talán most.
lapar Creative Commons License 2005.11.02 0 0 217

Még a végén kimoderálnak, hogy ebbe a topicba teszek egy ilyen gépsárkányt, de hát Te kérted...

 

lapar

Előzmény: CsA (213)
.3D. Creative Commons License 2005.11.02 0 0 216
Helle 95-100 km/h végre és kb 90 kg vok és más semmi nincsen !!! És nem több naon max jó széllel és leejtőn 100 de nem több szal mit lehet csinálni ?? pá DDD
CsA Creative Commons License 2005.11.02 0 0 215

Mi az, neked se megy?

Mennyi a végsebességed, hány kg vagy és van-e rajta valami extra felszerelés úgy mint doboz ill. szélvédő????

Üdv:

CsA

Előzmény: .3D. (214)
.3D. Creative Commons License 2005.11.02 0 0 214
Csaó sziasztok !

Most nyár elején vettem a ybr-emet És majdnem 5000 km-t belepakoltam de elraktam most télre naon szeretem a gépet és az lenne a kérdesem hogy van benne folytás gyárilag ha van akkor hol és hogy lehet kiszedni vagy hogy működik ez előre is köszi sziasztok !
CsA Creative Commons License 2005.10.31 0 0 213

Lehet, hogy könnyebb, de nekem a küllős jobban tetszik. Kérdeztem is a díleremet, hogy nem lehetne-e olyan küllős kerékkel rendelni, mint a brazil verzió, de sajnos nem lehetett.

Tehetnél fel képet a masinádról...

Üdv:

CsA

Előzmény: lapar (212)
lapar Creative Commons License 2005.10.31 0 0 212

Ja, nektek könnyű, nincsen küllőtök. Ill. csak kevés.

Én azért a küllőknél csak be fogom vetni a Karchert, legfeljebb vigyázok az alább írtakra.

lapar

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!