Ja, egyébként így utólag magamon lepődtem meg legjobban: nem kezdtem el tombolni, ordítozni, pedig az oldalán feküdt a drága szemem fénye... Visszacsinálni nem tudtuk, hát akkor legalább oldjuk meg normálisan.
Hát igen, nagyon nagy pech, mert tényleg alig lökte meg, ha csak egy picit kisebb erővel löki meg akkor megmozdul valóban, de nem billenik át a holtponton az oldal támasz. Totálban láttam az egészet, és az utolsó pillanatig biztos voltam benn, hogy nem mozdult meg annyira, hogy felcsapódjon. De sajnos igen!
Tanulság: ha leteszed a vasat tedd sebességbe. Most már ezentúl így fogok cselekedni! nagyon sajnálom Bálintot, de én erre jutottam, hogy ebből ezt lehetett tanulni. Csak NE ilyen káron!!!
Sajnálattal olvasom az etyeki malőrt, és meg kell hogy állapítsam, hogy mindig a vétlen fél szenvedi a nagyobb károkat. Hogy mért van ez, azt nem tudom. Bálintot nagyon sajnálom, de szegény Básnak sem lehet könnyű. Bár be kell vallani, hogy mikor olvastam a Bálint leírását, akkor bizony mosolyra fakadtam. Összegezve, ez egy kibb... nagy pech.
megvan az árajánlat az okozott kárról a pécsi Kawa-kereskedőtől, Cserni Zsoltitól:
Tükör, bal: 17,000 Ft (van raktáron) Kormánysúly: 6,000 Ft (van raktáron) Kuplungkar: 6,000 Ft (van raktáron) Lábtartó, bal: 18,000 Ft (van raktáron, de ugye nem biztos hogy kell) Generátorfedél, gyári magnézium: ~38,000 Ft (van raktáron, ebből utángyártott nem is létezik) Váltókar: nem kell
Ha nem tudod készpénzben kifizetni ezeket a kereskedőnek, nem zárkózom el a biztosító bevonásától. Javaslatom: együtt elmenni a szevizbe Pécsre, ott megcsináltatni mindent, és a számlát behajtani a köteleződ terhére a biztosítón.
Megcsináltuk a váltókaromat, tökéletes lett. Lánggal óvatosan felmelegítettük, majd nagyon óvatosan visszahajlítottuk. Vonalzót lehet igazítani hozzá, és semmi sem látszik rajta.
ezt én sem értem, mi ez a lebukhattok dolog? Milyen lebukásról beszélsz!? Hogy ki lett cserélve a lábtartó!? Na, és akkor mi van!? sokkal nagyobb gond, hogy a generátor fedél csak picit sérült, és a biztosító nem valószínű, hogy azt mondja, hogy az nem cseredarabos! Meg ott a váltó kar is, azt is lehet azt mondja, hogy azt sem kell kicserélni. Szóval ilyen gondok vannak!
Bálint!
Bással is beszélni kellene, hogy mi van, és hogyan legyen, mert ha biztosítóztok, akkor nehogy hozzányúlj a váltókarhoz! Tedd vissza, és eszedbe se jusson egyengetni!
Bálint nem volt a Ringen, sajnos, és ezt Ő is bánja. ez a kis "malóR Etyeken törtétn, ott volt a találka Bálinttal, és ott csatlakozott a csapathot még Szigiboy is. ;-)
Aki nem volt idén, az jön majd jövőre! Ezt garantálhatom, legalább is ami az OBB-s főmuftit illeti (sajnos nem jegyeztem meg a nevét), jövőre megint lesz ilyen ilyen buli. Gondolom idén már eléggé le van kötve a ring, és ezért nem lesz már több buli, de majd meglátjuk mit tehetünk a cél érdekében! ;-)))
Pszt! ;-) Igen, akkor több mint valószínű én voltam, de ott nem siettem, mert nem tudtam pontosan a címet ahova menni kellett, és nem is akartam ott azon a szar szű helyen gyorsan menni. ;-) Szóval észre vettél!? Basszus valamit le kell cserélnem olyanra ami nem annyira feltűnő, és nem annyira egyedi! ;-))))
Sportmotor fórumon is írja a srác, hogy szívesen beszélgetett volna velünk, de csak a motoromat tudta megsasolni, azt viszont megvislatta! ;-)))
bás felajánlotta az ő ép balos lábtartóját, amit Matula át is rakott hamar (az egyik belinkelt képen épp azt csinálja). Szóval menni már lehet vele, bár balra fordított kormánynál a kuplungkar beleér az idomba :(( NAGYON remélem, hogy csak lefittyedt a kar, ha nem, akkor bal oldali kormánycsutka csere (nem éppen olcsó). És nem volt nagy poén este tükör nélkül az erdőben menni sem. Jelenleg járásképtelen a motor, mert leszedtem a váltókart is, ugynais az is elgörbült.
bás! Holnap felhívom a pécsi kereskedőt alkatrészárakért. A váltókart megpróbáljuk visszahajlítani (lakatos fogja csinálni, nem gányolunk), ha eltörik, megy a többi közé. Holnap megnézem, nem lett-e baja a kormánycsutkának, de szerintem csak lehajlott a kuplungkar, azért ér az idomhoz elfordított kormánynál.
Hogy biztosítót bevonjuk-e vagy sem... nekem tulajdonképpen mindegy, csak a motorom legyen olyan, mint amilyen tegnapelőtt volt. Ha bás-nak így jobb, én nem fogok köcsögködni, nem szándékosan csinálta, legyen.
De a sérült alkatrészek gyárira cseréjéhez ragaszkodom. Pont.
Most szendvedek azzal, hogy felpakolom a netre, és akkor nem kell körleveleznem mindenkivel. most szerkeszgetem, ha sikerül végre, akkor egyből írom, hogy elérhető az össes kép, mert ami itt van az csak a töredéke. ;-) DE ezt TE jobban tudod, hiszen TE csináltad a képeket! ;-)))
básnak még a lábtartóból kitört a koptató. EGyéb sérülés nincsen, vagyis most már van egy törött lábtartója. ;-) Bullmax képei között pont látszik, ahogy bütykölöm. ;-)))
akkor én hogyan éltem meg az élményeket!? Reggel felkeltem, és azzal a ténnyel kellett szembe néznem, hogy csepereg az eső. :-( Aztán néztem az aszfaltot, és az száraz volt. Akkor mondom, oksi! Megyek! Elindultam, és mikor láttam, hogy az egyik irányban vizes az út akko rmegfordultam, nem akartam összekeni a motort. Azán mentem a másik irányba. (direkt nem írok irányokat, hátha olyan is olvassa a sorokat, akinek nem kellene. ;-)) Aztán elég jó tempóval feljutottam Pestre, persze közben cafatokra áztam, és nagyon elegem volt. Húúú de cefet módon elkapott az eső! Aztán miután a megbeszélt helyre oda értem, egyesítettük erőinket! ;-) Bás, Scr7, Bullmax, Gábor (BugiR1 öccse), s végül jómagam. Így ebben a felállásban irány Bullmaxhoz egy koffeinre, de persze, én megint különc voltam, és kakaót ittam! ;-))) Aztán muitán picit jobb idő lett, akkor kimentünk a pályára. Egyből oda értünk már regisztráltunk is, hogy mehessünk a pályán. ;-) Meg kitöltöttünk egy kressz tesztet, nem volt valami nagy szám, de sikerült hibázni. :-( Azért annak ellenére megkaptuk az ajándék csomagot. ;-) (tartalma: Az elmúlt húsz évről egy összefoglaló a H.ring történetében, építéstől mostanáig, köny illetve DVD formában; autós térkép, város térképpel együtt; ORFK-OBB-s poló; és egy toll) Aztán vártuk az időt, míg felmehetünk a pályára. Letettük a cuccunkat, és irány a H.ring. Húú, de gyengén muzsikáltam. Majré csíkom alig vékonyodott, nem mertem ledönteni a motort, és nem tudom miért, pedig szerintem sokkal jobban is tudtam vlna menni, csak nagyon féltem, és nem akartam eldobni a vasat. Inkább úgy voltam, hogy vastagabb majrécsík, mint törött motor. Ebben az egy körben míg fent voltam, sárc akkor szedte össze magát a pályán, aztán utána meg mikor már lejöttünk, akkor szedtek össze egy másik motort is, és azt meg utánfutóban hozták le. Ez is eléggé elszomorított, és meghagyta az élményt, hogy ne nagyon merjek megint felmenni. Aztán Gáborral mentünk beszélgettünk egy nagy fejessel az ORFK-nál. "Biztonságos Motorozásért" című beszélgetés volt. nagyon szívesen támogatnak minket, és folyamatos kapcsolattartáson van most a hangsúly! (Erről majd máskor.) Aztán miközben beszélgettünk Bullmax csinált pár képet, azt hiszem illesztek is be párat. Végül megjött Bás barátja is Laci is, aztán közben Garfonya meg bebukta a dolgokat. IJ! ;-) Ekkor Scr7 hazament, mert volt otthon egy kis dolga. :-( Végül a többiek, akik még ott maradtak felmentek a pályára még egy körre. Nagyon jól mentek a sárcok az elsőhöz képest, legalább is szerintem. Ekkor csináltam pár képet, Bás kollégától lehet kérni. Gondolom jó rossz képek lettek, mivel csak ugatom a fénykép készítést. :-( Mituán lejöttek a pályáról mentünk Etyekre, kis kerülővel. ;-) Itt persze megtörtént a lentebb említett kis malőr. :-( Akkor már 5-en, mert Bálint is csatlakozott, mentünk kajálni egyet. ;-) Ettünk jó kis Chilis babot, csak semmi köze nem volt a chilihez. :-( Ezután sétálgattunk egyet, és szemből jön egy ER-6n! Nagyon bátran totál szembe jön velünk, és megáll! "Hello, Szigiboy vagyok!" No, ekkor már jobban összeállt a csapat, és közöltük, hogy hol vannak a motorok, és megvárjuk itt, csak siessen. Letette a vasat, és mentünk nézelődni, beszélgetni, és persze csoport képet csinálni. (Nekem sajnos nem lett valami jó) Aztán vissza a motorokhoz, itt a motorokról még csináltam pár képet, de nem tudom milyen bátor dolog volt beteni azt a Hondát, de nem biztos, hogy az, szóval betteni ennyi Kawa közé!? Nagyon bátor, gondoltam magamban. ;-) Törött alkatrészek elpakolása után felültem a motorra, és irány Fehérvár, később Füred. ;-) Este 3/4-ed tíz felé haza is értem kb. 392 kilivel a seggemben. ;-) Aztán mivel csaptam egy kört még a városban, így úgy döntöttem, hogy irány az éjszaka! ;-) (Ezért nem jelentkeztem be este) El is mentem bulizni egyet, de ez már nem motoros téma! ;-)))
Összeségében szerintem nagyon tuti buli volt, én nagyon jól éreztem magam! Remélem TI is nagyon éreztétek magatokat, és még lesz sok sok ilyen közös gurulás!
Nekem a következő hosszabb út: május 26 Kecskemét; Utána elvileg megyek Pécsre jún. 3-án, meg persze Citadella felvnulásra. ;-)
További szép napot, és széles, sima utat!
Bás, átküldenéd majd mailban a képeket!? Videót nem szükséges, mert gondolom az nagyobb. Aztán akkor felteszem a netre, persze, csak ha megengeded!?
Az nekem öröm, mert nekem is az van, igaz a balos letört a balesetnél, de ezek szerint kisebb dőléseknél mindent véd. A nagynál meg így volt jobb, hogy letört. Akkor megint azt veszek.
hazeértem én is biztonságban. Na a kis affér, amit bullmax beherangozott, így történt: Etyek city belvárosában kavargó tömeg, borfesztivál, ilyesmi. Leszalagozott parkolóban várom a pajtásokat egyedül, kb. egy órája, amikor is - nabbódottá - megjelennek az ER-6-ok, nyergükben Matulával, bullmax-szal, bás-sal, bás haverjával. Szép libasorban kanyarodnak a skacok a parkolóba, ahol én is várakozom, mikor is bás úgy gondolta, hogy becsúszó szerelést hajt végre. :) Konkrétan: lépésben, szűken kanyarodik jobbra, ahol helyes kis murvafelszóródás volt, megcsúszik az ER eleje, bás pedig minden igyekezete ellenére 1 km/h-val letette a motort a jobb oldalára... de a nagyobbik baj ekkor történt: a földön gördülő-csúszó ER meglökte a békésen várakozó ZX-6 -om hátsó kerekét, és elindult előre szegény zöldség... kb. húsz centit haladt előre a motorom, mikor is szép lassan felcsukódott az oldaltámasz, és rotty, elfeküdt a ZX-6... :(((( bás egy partizánakcióval megpróbálta megakadályozni, hogy a talaj helyett inkább a lábára essen a bicaj, szerencsére ez nem sikerült neki, most mehetnénk kórházba... :) Én persze végignéztem mindent két méterről, egyrészt ledöbbentem hogy hogy fekhet le két ilyen jó Kawa ilyen gyors egymásutánban, másrészt a derekamon lógott az egyrészes bőrruhám, szóval ugrálni sem tudtam. A végeredmény: bás (ER-6n, fekete): egy darab karcos bukógomba Bálint (ZX-636, ződ): letört a tükör, lábtartó, karcos kormánysúly, kuplungkar, generátorfedél.