170000km körül van benne. A férjem megnézte az az egy nem ad szikrát , mert cserélgette a kábeleket. A kompresszióban nem vagyok biztos , hogy nézték -e! Aki eddig mozizta, rögtön mindenki a trafót gyanúsította.
lehet hogy nem kap üzemanyagot az 1-es henger,ki kell pucolni az injektor fuvókákat.-jártam igy én is,csak nekem a 3-as hengernél koszolodott el.-----más---gondolom olaj került a gyertyákhoz a szelepfedéltömités gyengülése miatt és ezért kellett új gyertya,+kábel.----trafót addig nem cserélnék amig nemgyözödnék meg róla hogy ad-e szikrát a 6db hengernek.-ez egyszerü mert egyesével kilehet probálni a pipák lehuzgálásával,ill.testrerakásával.----egyébként a trafó cseréje nem kis meló éppenezért a körmére néznék a szerelőnek.(tisztelet a kivételnek de átb..s..k az embert föleg a v6-tal,mert macerás szerelni)
Sziasztok! Segítsetek ha tudtok kérlek! Nem megy az első hengere az autómnak,már úgy jött vele haza a férjem külföldről. 2.5ös 6 hengeres. Gyújtótrafó csere- ment két napig utána megint az 1-es nem megy. Mielőtt hazajött kicserélte az összes gyertyát , gyújtókábelt vagy mifenét, szelepfedél-tömítést. Szóval csak véletlen lehet , hogy megint elromlott a trafó vagy valami kilőheti. Nehogy úgy járjak ha veszek egy másikat. Szerelő vadi új trafót akar velem vetetni és megint új gyertyákat és "madzagot" hozzá. Nem túlzás szerintetek? Mert hogy 50 körül mozog csak az új trafó ára, és a többi.. Köszi előre is minden tanácsot !
Na meglettek az "új használt" omegám gondjainak okai. A hirtelen gázra fulladást a vezérlés csúnya elrakása okozta, ezt a szíj, feszítő, vízpumpa cserénél vettük észre. Nem számoltam hány foggal, a lényeg, hogy egy fél körrel. Az erős kormányrázást a trapéz szilentek cseréje (első-alsó-első mindkétoldalon) és a kerékcentírozás (elöl: 60 és 30 gr) mérsékelte minimálisra, de valami még mindig játszik. Ezek kijavítása után, viszont gyakran égett a check, ami elötte sose, kódolvasás ahogy írtátok, AGR, lambda, pillangó tisztítása, és jó a HAJÓ! Aztán nagyon meg lett lüldve a gép!
Milyen sem-ről van szó?? máshova nem igazán szoktam írni... :)
amugy ha megfigyelnéd épp most váltott normális hangnemre a dolog...
magadba nézhetnél... :) most épp te osztod nekem, nemhogy a felvetett témákal foglalkoznál... ja de az nem olyan érdekes.. hmm... üdvözletem mindenkinek... :)
Esetleg tudsz még valamit róla, hogy milyen szerepe van???
mert elképzelhetőnek tartom, hogy másban iss közre játszik, ha ezetleg tudsz valamit mondjad csak nyugodtan... mert érdekelne...
Lehetséges az hogy szarakodik a gyujtás szögjeledóm és nem ír hibát a computar, hogy esetleg fars jelet ad ki vagy a computer nem továbbítja a jelet a kombinált trafóra??? sos..
amugy most jöttem meg vele balcsiról, a motorfákes rángatáson kívül egy rossz szavam nem lehet rá..
Én a bal első dobbetét mögött lévő másodlevegő ventilátorra...
Gyújtásra nem tudok mit mondani, remélem nekem sosem lesz ilyen gondom.:) Anno a Vectrám rángatott hasonlóan amikor megvettem és nem volt hibakód. Akkor az összes kábelcsatlakozást szétszedtem (már amihez hozzáfértem) a motortérben és adtam neki wd40-et. Utána sokkal jobb lett, de hibátlan a gyújtáskábelek cseréje után lett. Viszont te ezen már túl vagy, meg sok minden más cseréjén is, szóval nincs ötletem.
képfeltöltés mem megy, de a befúvó redszer gyári (gm) listából bemásolom a szöveget... amugy nem tévedsz, volt blőle gyártva EGR-rendszerrel. meg így is, de az enyém a légbefúvós.... verzió...
Ezek szerint te jobban tudod hogy mi szerepe van a másodlagos levegő berúvásnak,mert lehet hogy tényleg jobban tudod... meséld el kérlek.. :S :)
de mivel hogy vitába keveredtünk ezügyben, akkor ezek szerint mégis van benne ilyen rendszer. a gyujtáshibához tuti hogy semmi köze.. :D vagy csak be akartál csatlalkozni?? mert akkor inkább a gyujtáshibát kellene megoldani.. :) :D Manta, megpróbálom a robbantott rajzot valahogy átküldeni, mert tényleg légbefúvós.. de nem is ez a lényeg. a gyujás probléma a mérvadó továbbra is.. a befecskendezés és üzemanyagellátás tuti hogy rendben van... a gyujtásom szaggat le.. na de miért.. továbbra is ez a kérdés...
Biztos, hogy van EGR a motoron ha nem lenne akkor a kódja C20XEV lenne nem pedig X20XEV és nem már nincs mivel az EGR egy újítás hanem helyesen: már van és van a mai napig az összes azóta kiadott motoron is, hacsak nem szedtétek le utólagosan.
jó is lenne ha a Gyurcsók tudna igy javítani, vagy éppen te.. :D
akkor hívnám is a 90-est.. :D
X20XEV 1998-ban kiadott motor..
Ezen a motoron, már nincs EGR, ez már nem EGR rendszerű, mi is meglepődtünk. másodlagos levegőbefúvás van, nincs visszavezetve a kipufogógáz... az alapjárati motor cserélve lett és anyagot i kap a motor, inkább ki kihagy a gyujtás, mert fordulaton tarta is hallani csak nem érezni.. motorféknél viszont igen.. meg alapjáraton.. a másodlagos levagőbefúvás turbóventillátora le van szerelve, mert szereznem kell egy újat, a csöve le van dugózva, de ennek amúgy sincs jelentősége, mert ez a turbóventillátor csak hidegen, fagyban üzemel és a szerepe, csk környezetvédelmi szempont és kipufogógázgyorsítás..
Látatlanba nehéz megmondani. nem vagyok Gyurcsók, hogy a 06-90-es telefonszámmal távgyógyítsak. Érzed már a bizsergést? :)) Annyi viszont fix, hogy motorféknél nincs üzemanyagbefecskendezés, tehát elvileg nem lehet gyújtásprobléma sem 1200-as fordulat felett. Alapjárati szabályzót és EGR szelepet néztétek?
Rajtad kívül nem tudott a kérdésemre reagálni senki... :)
amugy már meg volt a fejemben a válasz, csak várnom kellett másnapig hogy léphessek... nagyon jól közelítetted meg dolgokat, tetszett... a közös pontot is belesoroltad, a kérdésemre azt a választ is írtad, amire számítottam is..
a végeredmény a lambda hiba volt...
a következő kérdésemet pedig direkt neked szánom, mert ahogy észrevettem vágod azért ezt a témát...
Gyujtás hiba...
olyan a motor járása, mintha alapjáraton és nagyobb fordulaton egyaránt kihagyogatna, meg mintha alapjáraton a gyujtásszög eltolódna és a motornak tröttyögő hangja van.. használat közben csak motorféknél de rángat az autó, olyan mintha akkor is kihagyna egyszer egyszer a gyujtás... computer hibaüzenet nincs a diagnosztikán, gyujtókábelek újak, gyertyák újak, másik bontott trafó próbálva lett, ha a szögjeledó szarakodna, azt kidobná hibaüzenetben nem??? a motor X20XEV amugy az autó nagyon szépen megy nagyon jól, fogyasztás kitünő gyak ez a gyujtásos alapjárati téma ami ratyi... amugy van olyan hogy hidegen, alapjáratra ejtve a motor leáll, de ugy veszem észre hogy akkor is a gyujtás téma játszik közre... diagnosztikán hibakód olvasáskor nem Omegaként ismeri fel a computer, hanem Vectraként, de ennek szerintem semmi jelentősége... várom válaszod....
Szevasztok! Meg szeretnek venni egy 96 B omega 2.5tds -t ami automatvalto hibas tudnatok segitteni hogy menyire eri meg belenyulni, menyibe kerulhet a felujitas vagy esetleg egy bontott valto.Egyaltalan megeri egy ilyen autot megvenni? Koszo.
A board computernek és a motormenedzsmentnek semmi lényegi köze nincs egymáshoz. Egyébként a board computer a sebességjelből és az injektor nyitási időkből számol fogyasztást. Hátralévő üzemanyagot pedig a tankjeladóból veszi ami nem éppen pontos módszer, de ez van. A motormenedzsment az éppen befecskendezendő dózist elég sok paraméterből számolja ki. Az alapadatok: - fordulatszám - fojtószelpszög állás - beszívott levegőmennyiség és/vagy MAP És erre jönnek az elsődleges korrekciós tényezők: - lambda (benzin/levegő arány) - szívócső hőmérséklet - hűtővíz hőmérséklet .... Majd a másodlagos korrekciók - Injektor nyitási idő korrekció-->akkufeszültség függő - oktánszám korrekció stb stb.
Már több szerelő és szervíz leinformálása után felvetném itt is a problémámat, hátha ismerős valakinek a szitu, míg mások csak találgatnak. Tehát: pár napja vettem meg első autómat, egy Omega B caravant ('94) X20SE motorral. A korábbi szervíz események ismeretlenek, tehát sok minden kerül majd kicserélésre.
Az egyik probléma, hogy lassításkor beremeg a kormány, mondom, lassításkor, erősebb fékezésnél nem. Pl piroshoz érve a kezdeti lassításkor, de az erősebb megállásnál nem. Az eddigi tippek: - üt a féktárcsa (szaki kontra) , ha ütne, akkor a teljes fékezés alatt rázna - gömbfejek (szaki kontra), felemelve, függőleges irányba megrángatva a kerék nem kotyog - kormányösszekötő (kontra), felemelve, egyenes állásba vizszintes irányba mozgatva nem kotyog a kerék, kivéve kitekert állásba, de ebben az esetben ez a másik oldalon is így tapasztalható
A másik, hogy hidegen-melegen, alapjáraton vagy egy állandó fordulaton (pl 2e), hirtelen gázadásra megtorpan (befullad), majd utánna kezd el húzni, sőt hidegen indulásnál képes lefulladni. Ezt csinálja mindegyik sebesség fokozatban. Tehát képtelenség vele tisztességesen gyorsulni. Nagy gázzal és lassú kuplunggal indul torpanás mentesen, illetve váltáskor lassú fokozatos gáz kell neki. Előfordult, hogy amikor a motortérbe piszkálta a szaki a gázt (hirtelen és sokat) belepuffant a levegőszűrő házba. Az eddigi tippek: - légtömegmérő, ki lett cserélve, nem változott - benzinszűrő, ki lett cserélve, nem változott - gyertyák, nem kormosak, gyáriak - ac pumpa, (szaki kontra), ha nincs kellő benzinnyomás akkor az folyamatosan érezhető lenne - gyújtás körüli dolgok, sok minden lehet, kábelek, elosztó, cseréje nem olcsó - vezérlés, az elv, miszerint rosszul van beállítva a vezérműszíj Ezen elven alapszik a gyújtás hiba is, most vagy rosszkor gyújt és azért puffan, vagy jókor gyújt csak rosszul áll a szíj? Ez még nem lett megnézve, szóval erre nem ér tippelni, csak ha 100%-os. Most ki lett szedve az összes gyertya, egyformán használódottak, de nem koszosak, kontaktot kaptak a pipák, meg meg lettek csavargatva az elosztón lévő pipák is, holnap kapnak azok is egy csiszolást. Aztán megtiportam vidéken, amit bír ilyen bizonytalan állapotban. Egész jól ment, gyorsítás 120(4.ig) satu, aztán megint és megint. Hát fékezésre nem kicsit imbolyog be a kaszni, viszont a gyorsításoknál nem éreztem megtorpanást, majdnem olyan volt mint bármelyik másik gépbe, az alacsony fordulat-nagy gáz váltás alatt, viszont álló helyzetben, még mindig köhög kicsit, meg az állandó sebességről is a hirtelen gáz kicsit késik.
Na valaki azt árulja el nekem, hogy a computer, a pillanatnyi fogyasztást és az elfogyasztott anyag mennyiségeket miből számítja ki, meg ezekkel egyszerre a beadagolt anyag mennyiségét mi határozza meg???
Jött egy hibaüzenet és lehet hogy megvan az enyhe rángatás oka fordulaton...(a hibajelenségek fele) kíváncsi vagyok hogy egy és ugyanaz e a jelenség forrása... :) csak azért nem mondom mert nem akarok bezavarni senki gondolatmenetébe és efogult választ kapni.
Köszönöm a tippet! Ezt válaszolta: "Az induktív jeladót mindig kiteszi hibának a comp. ha áll a motor. Akár jó akár nem. Ez a rendszer sajátossága vagy hülyesége. Első körben megpucolnám az csatlakozókat és minden ilyesmit. Egyébként pont 1,5 hete szívtam egy V6 omegával ugyanezt csinálta mint a tied. Jeladó csere lett a vége. Amikor bemelegedett meghalt. Ha kihűlt akkor ment. Egyébként lehet még AC pumpa probléma is. Sajnos látatlanba nehéz megmondani, de ezen a vonalon indulnék el." Még nincs megoldás, ha lesz, közzéteszem.