Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19776

Köszi. Nem tudtam, hogy nem fix a jövedéki adó. Végülis igyis-ugyis kell tankolnom, de azért jó lenne tudni, hogy pontosan miként is történik a hazai árszabályozás a világpiac változásakor. Vagyis azt látjuk hogyan változik, de azt nem, hogy miért így és miért ennyit.

 

Valaki megint jól járt, de az nem mi vagyunk.

Előzmény: Cerka72 (19773)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19775
  Ahogy mondod:

Elektronikus Stabilitásprogram. Célzottan lefékezi az egyes kerekeket és a motorvezérlésbe való beavatkozásssal együtt nagyobb stabilitást eredményez veszélyes helyzetekben. Csökkenti a megcsúszás veszélyét és javítja a kormányozhatóságot.

Az ESP működése teljesen automatikusan, a háttérben történik, függetlenül attól, hogy az út száraz, nedves , csúszós vagy éppen homokos. Gyorsabb és megbízhatóbb az embernél.
Előzmény: ilias (19770)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19774
Pontosítok: a 187 Ft/liter nem a MOL eladási ára, mert kifelejtettem a kutak kiskereskedelmi árrését.
Előzmény: Cerka72 (19773)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19773
Szia Seth!

A jövedéki adó az üzemanyag árakon fix, csak az ÁFA változik értelemszerűen a MOL árával egyenes arányban!
Az aktuális jogszabályok alapján jelenleg, ahogy én tudom: http://www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/9C7C17FBAFECC901C125726B003EB77F?OpenDocument

Benzin jövedéki adója: 111,8 Ft/liter
Gázolaj jövedéki adója: 93 Ft/liter

Ha így utána számolunk, akkor a jelenlegi gázolajárból (317 Ft/liter) 93 Ft a jövedéki adó és 37 Ft/liter az ÁFA. MOL netto eladási ára ezek alapján kalkulálva 187 Ft/ liter.
Tényleg igaz, hogy az üzemanyagok adótartalma (jövedéki + ÁFA) majdnem az eladási ár felét kiteszi. De:
Ha 9%-kal csökken az olaj ára és a MOl is ennyivel csökkentené az gázolaj eladási árát, akkor:
187*0,9= 168 Ft/liter + ÁFA = 202 Ft + 93 Ft = 295 Ft/liter-nek kellene lennie az eladási árnak!
Szerintem: szemét banda mindkettő! Az eredeti kérdésed jogos, én sem értem. Kíváncsivá tettél; csak lesz itt valaki "igazi" bennfentes, aki pontosan elmagyarázza ezt nekünk.
Előzmény: -+Seth+- (19772)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19772

úgy értettem, hogy nem mind1, hogy 310Ft-os árnak zsebeli be az adóját az állam vagy egy 250Ft-osnak. Minél magasabb az üzemanyag ár (fogyasztást vegyük állandónak) az állam annál többet kaszál no meg persze a MOL és társai is. De akkor is mocskos dolog egy 9%-os csökkenésnél pár forintos csökkentést kihozni.

Előzmény: cs_geza (19769)
jociz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19771
Szia,

Én is egy automata váltós ceed-en gondolkozom.
Írtad hogy van direkt átviteli kuplung is (lockup). Ezzel mi a tapasztalatod? Lehet érzékelni amikor direktbe kapcsol? Vannak akik ezt a funkció mint egy újabb sebességi fokozatként említik, mivel a motor és sebesség váltó közötti slip megszűnik és a váltó jobb hatásfokkal üzemel.
Előzmény: M.Jocó (19743)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19770
A kipörgésgátlás a meghajtott kerekek fékeivel megy végbe. Az ESP-nél a többi kerék fékét is szabályozza.
Előzmény: GregHozta (19765)
cs_geza Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19769
adóból állambácsi nem ad kedvezményt. ha jól emléx, mostanában netto 150 ft az előállítási ár (ebben nem tom mennyi a nyersanyagár), a többi adó.
Előzmény: -+Seth+- (19756)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19768
Lezárva :-) (részemről is)
Előzmény: Törölt nick (19764)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19767
Mindkettőben igazad van.
Előzmény: MarK (19762)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19766
Elég, ha csak egyszer kell. Ez nem mindenapos használatra készült (hanem baleset esélyének az elkerülésére). A szervókormány az igen, meg a központi zár.
Előzmény: MarK (19762)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19765
A Traction Control (TC), szinte ugyanazt a feladatot végezte el, mint az ESP, mert az egy olyan elektronikusan működő motorvezérlő rendszer volt, amely segített a kerekek túlpörgését kiküszöbölni... sokszor kanyarban is belenyúlt, hogy ne menjen ki a segge a kocsinak.
Előzmény: ilias (19758)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19764
zárjuk le! bármilyen biztonságtechnikai eszköz, ABS, Kipörgésgátló, ESP, légzsákok, stb stb mind jó dolgok és meglétük fokozzák a biztonságot! aki mást mond az hazudik! :)
Előzmény: ilias (19760)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19763
A kocsi eladhatóságánál is számíthat.
Előzmény: MarK (19755)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19762
Természetes, hogy max anyagi okai lehetnek a mellőzésének.
Én csak arra utaltam, hogy az ilyen szituációk nem mindennaposak.
Előzmény: -+Seth+- (19757)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19761

...meg a magyar állam.

Előzmény: MarK (19759)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19760
A turbó is belevihet meredek szituba, ha agyilag olyan szintü a sofőr, hogy azzal még belefér egy gyors előzés. Az anyagi vonzat az érthetőbb ok, mint valami magyarázat.
Előzmény: Törölt nick (19754)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19759
Mit gondolsz miért kaszálnak überatom mértékben?
Foskalács MOL és társaik.
Előzmény: -+Seth+- (19756)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19758
A Forma 1 nem jó példa, ott csak kipörgésgátló volt, ESP nem. Arról nem beszélve, hogy a hátsókerék meghajtás miatt farolnak ki.
Előzmény: ceeee (19753)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19757

Fifthgear ESP teszt. Azt hiszem ez után nem kérdés, hogy kell e és jó e az ESP. Szóval maradjunk az anyagi indokok mellett.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

Előzmény: MarK (19755)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19756
Csak azért érdekesen számolnak. Az ember azt gondolná ha 9%-ot esik Ft-ban a gázolaj ára akkor legalább egy 25Ft-os esés következik be, erre azt írják, hogy 6-8Ft-os csökkenéssel kell számolni. Most akkor hogy is van ezzel a 9%-al? Milyen árszintek veszik a 9%-át? Józan paraszti ésszel a csúcsárnak a 9%-át veszik, hiszen innen esett 9%-ot. A csúcs az legyen 310FT, annak a 9%-a Ft-ban 27.9Ft. Akkor mi az 6-8Ft-os esés? Miért nem 27.9Ft-tal lesz olcsóbb a gázolaj? Ha valaki tudja világosítson már fel engemet plíz. Vagy a világpiaci és kiskereskedelmi ár között ekkora differencia van? Ez sem lehet mert akkor miért van az, hogy mikor felfelé meg a világpiaci ár akkora ugyanakkora mértékben emelkedik a kiskereskedelmi ár is. Szóval nem értem. Ossstoba vagyok. :)
Előzmény: Apooca (19752)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19755
Akkor most már végre vége a tanórának?:)
Én nem autózom határon, ezért a rendes napi használat során meg vagyok nélküle.
Mint ahogy a körforgalmakba is simán mentem be/ki az elmúlt 12 évben:). (Természetesen attól még nagyon jól lehetne illusztrálni az ESP jóságát mondjuk egy körforgalomban.)

Sokadszorra elismerem, sajnos - akár önhibámon kívül is - adódhat olyan szituáció, amikor jól jöhet.
A havas, csúszós utat csak példának írtam, ilyen esetekben nagyobb eséllyel fordulhat elő olyan, még normál vezetésnél is, amikor kisegíthet a megléte.
Előzmény: ceeee (19753)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19754
pontosan! pl.: a német kereskedésekben nincs is olyan felszereltség hogy ESP nélkül! mondjuk én is "csak" egy ExLimet rendeltem, azonban hasznos kütyü. bár azonban van egy negatív hátránya is ( persze nem mindenkinél ) de bátrabbá tesz és olyan helyzetekbe is belemész, hiszen ott az esp majd megfog, de azért az sem mindenható!
Előzmény: ceeee (19753)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19753

A kitörésgátló egyáltalán nem csak havas csúszós útra jó.
Épp a Forma1 a jó péda, ahol potyognak a pilóták nélüle a száraz pályán is, ugye ők szinte mindíg határon autóznak ezért látványosan emberi beavatkozásra (vezetési tudásra) van szükség nélküle

 
Ahogy Greg is írta a körforgalmas példát, sokkal biztonságosabb az autó viselkedése,
És egyébként sem a napi használatba van a lényege, hanem határesetekben, kényes közlekedési szituációkban.
És életeket menthet, ugyanúgy , mint a légzsák, amit senki soha ne lásson működés közben..
 A baj az, hogy túl sok felárat kérnek érte. De előbb utóbb ez is része lesz az alapfelszereltségnek

Előzmény: MarK (19722)
Apooca Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19752
http://index.hu/gazdasag/magyar/tnk080325/
Mindig mondtam, hogy a benzinkutas nem közgazdász :)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19751
Köszi, ezek tényleg meglehetősen szélsőséges értékek.
Minden érvet és ellenérvet ismerek már a C'eed benzin vs diesel ügyben - asszem csak a tesztvezetés után fogok tudni dönteni...
Előzmény: Doki50 (19730)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19750
Ismétlem, tisztában vagyok egy ESP jelentőségével.
Csak azért normál használat mellett nincs napi (de még csak heti, havi) szinten sem szükség rá.
Ettől még persze komoly érv ez is az EX mellett, tudom, hogy elég ha 10 év alatt csak egyszer avaktozik közbe, de akkor életeket ment.
Ugyhogy emiatt nem kell Forma-1-et néznem (nézem azt más miatt eleget:).

Szóval megértem, ha vki "csak" EX Limited-et vesz - vkinek már ez is kompromisszum, mondjuk, ha pl. eredetileg csupán LX Plus-t akart volna.
Előzmény: GregHozta (19731)
JonnyB Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19749
Sziasztok!

Valaki rendelt már ilyen <a href="http://www.kiamotors.hu/kia/extra.aspx?car=12" target="_blank">hátsó szárnyat</a>? Esteleg van már tapasztalata is? Igazából az érdekelne, hogy csökkenti-e a "hátfal" bekoszolódását, vagy csak esztétikai szerepe van.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 19748
Nem is kell 100 rugó hozzá!
Az a GTQ házhoz szállítva kb 10-12.000Ft lesz, vagy nevetségesen kevesebb.vettem már 2.5€uróért is ilyet.
Veszel egy 16-os komponens szettet max 15-20.000Ft-ért, tápkábel, hangszórókábel, beszerelés, max 40-50.000Ft az egész, és kész.
Neme szabad drága trendi holmit venni, ment az csak divat.
Hidd el, az a JBL GTQ, ami már nem kell senkinek, lever sok drága puccos holmit.
Csak annak 100.000Ft kategória az értéke.

Lesz minőség, dinamika, basszus.
Ha fejleszteni akarsz, veszel majd egy kiseb ládát, és kész a 3 utas rendszer.
Hidd el, az a legegyszerűbb, és a legjobb, kevés pénzért.

Nekem most a gyári van, de nagyon hiányzik a jó hangzás.
Nem volt még kedvem nekiállni, pedig a garázs polcon hentereg egy JBL Power 4040, ami szintén a felső kategória. 9000Ft - ebay :-D
és a Phase linear láda. Ez mind a megane-omban zenélt.
Olcsón, jól.a 13-as Canton kompo szettemet eladtam, mert ide 16-os kell.
Előzmény: JonnyB (19747)
JonnyB Creative Commons License 2008.03.24 0 0 19747
Kössz az infót díler!

Autó HiFi-hez nem nagyon értek, úgyhogy várok minden hasznos tanácsot! Az erősítő nélküli "upgrade"-el kapcsoltban valószínűleg igazad van, de mivel erre a project-re nekem sincs több 100e Ft-m, ezért kis lépésekben fogok előre haladni.

Neked egyébként most mi van a kocsiban? A gyári cucc? Ha nem, akkor mi, és mit tervezel még esetleg kicserélni?

Ja, igen a rádió. Ezzel nem tudom, hogy mit lehetne csinálni. Konzultálnom kéne egy szakival, hogy vajon a fejegység ilyen gyenge, vagy az atennából "szökik el" valahol a vétel?
Előzmény: Törölt nick (19744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!