A C5 minőségéről az én történetemet is leírom, hogy a másik oldalt is lássátok.
Három éve vettünk mi is nagy örömmel egy HDI C5 öt, aztán a nagy örömünk rémálommá változott.
Már 700 km után négyféle hibával vittem vissza a kocsit, amit félig megjavítva kaptam vissza. Nem írom le részletesen az ezután történt javítási kisérleteket, mert ahhoz ötven oldal sem lenne elég.
Mindenesetre 4000 km -ig egymillió !!! forintnyi garanciális javítás történt, de még ekkor is életveszélyes volt az autó, mivel menet közben ha olyanja volt, akkor hirtelen megszünt a hátsó fékerő.
Mivel nem bírták megcsinálni, én meg nem akartam elhozni a szervízből, de az egy hónap javítási határidő letelt, így ki kellett volna cserélni az autót, hivatalos levélben felszólítottak, hogy az autó jó, és ha nem viszem el, napi 10000ft +ÁFA tárolási díjat számolnak fel.
Kénytelen voltam elhozni, de fogyasztóvédelmi vízsgálatra küldtem az autót.
Ott megállapították, hogy a kocsi életveszélyes, de ezt a szervíz le sem szarta.
Ezután pereltem be őket, a bíróság igazságügyi szakértőt rendelt ki, aki egy hétre elvitte az autót, és közel kétezer kilómétert megtéve vele dokumentáltan megállapította a hibát, és életveszélyesnek nyilvánította.
Ezután egy éve megnyertem a pert első fokon, amit persze megfellebbeztek, mert őket továbbra sem érdekelte, hogy egy életveszélyes autót adtak el egy vevőnek, akikből élnek.
Múlt héten volt a másodfokú tárgyalás, amit szintén megnyertem, és jogerősen kimondták, hogy minden a perrel felmerült költségem kifizetése mellett ki kell cserélni egy új kocsira a C5 -öt.
Nem azért írtam le a történetem, hogy megbántsak olyanokat, akik nagy örömmel használják C5 -ös kocsijukat, bár csak mi is közéjük tartoznánk, csak mindenkinek ismernie kell a másik oldalt is, hogy akik kocsivásárláson törik a fejüket, hogy pro és kontra tudjanak dönteni.
Egyébként birtos hogy igazatok van és ez már trend hogy minden apró szarral szakszervízbe kell rohangálni. A múlt héten a legnagyobb hóesésben az egyik kollégám jön hogy a Fabiájába kiégett a tompított, ugyan cseréljük már ki neki.
Csak megnéztük aztán azóta is félszemű. Csak röhögni tudtunk rajta.
Én ezen már nem is mérgelődöm. Összel a jobb elsőt kelett cserélni. A pici lapát kezeimmel kb. egy órát kiínlódtam, majd feladtam a küzdelmet. Útba esve bementem az első szervízve, egy vékonyka szerelősrác öt perc alatt végzett vele.
A jobb oldalit meg se próbálnám az akksi miatt.
Ez a jelenség nem csak a Citroeneket jellmzi, ma már szinte minden új (újabb) autó ilyen macerás.
Sajna tudomásul kell venni, hogy minden apróságért lassan szervízbe kell menni.
Tegnap akkorát szívtam egy bal első tompított izzó-cserével, hogy a rotációs szivattyú jelenthet nekem!
Mindent a designért!
A gumikezű k.... anyját, annak aki azt hitte hogy az a természetes hogy izzócseréhez vagy szétszedem a fél autót, vagy papírvékonyságú gumikézzel rendelkezem.
Én úgy fogalmazok, hogy végre C5 tulaj lettem. Nagy az öröm és nem nagyon érdekelt az értékvesztés. Külföldön dolgozom és jó utakon járok vele. Itt sokan szavaztak a típusra.
Érdekes hibákat olvastam itt és én is tapasztaltam 1 s mást. Kérdezném véleményeteket:
A motor hidegindításakor kb.: 1-3 percig a motortér jobb elejéből nyikorgó hang hallatszott. Olyan volt, mintha valami forgó dolog beleért volna valamibe, majd teljesen megszűnt a hang (ékszíjtárcsák cseréje 2x, ékszíj csere 1x volt, de ezek után általában 3-8 napig tünetmentes, majd kezdődött előlről). 6x voltam szervízben a dolog miatt. Az utolsó látogatás karácsony előtt volt. Január végétől viszont teljesen tünetmentes a gép. És még mindig nem tudják, hogy mi adta a hangot.
A hátsó szélvédő fűtőszálainak 1-ike beteg lett. Hátsó ablak csere, mely után az ablaktörlőt nem tudják beállítani, hogy a normál tartományban dolgozzon. A végállás most majdnem a hátsó ajtón van és 45°-os szögnél alig megy tovább.
A szervíz hozzáállása pocsék, itt az autó "fogyó eszköz".
Találkozott már valaki ilyen hibákkal, vagy tudtok mondani címet aki segíteni tud?
Az autó egyébként 2003 szept-i, C 5 BREAK, SX felszereltség + biznis pack, 2000-s benzines motor, automata váltóval (A kereskedő "jól" dolgozott és csak a színt egyeztette a raktáron lévő készletből, a felszereltséggel nem foglalkozott :) ). Az ország északi és "nyelvrokonaink" hazája.
Kellett nekem a széthullásról beszélni, ma reggel kezembe maradt a vezető oldali belső kilincs.
Jó kis móka -10 fokba ablak le, ajtó kivülről kinyit, ablak fel, naponta többször.
Eleddig nem hallottam ilyen sok rosszat a C5-ről, de amit írtál az arányokról az nagyon magas sőt rémisztő.
Én ismeretségi körömben is van több C5-ös, van aki a másodikat fogyasztja. Azért is választottam ezt az autót, mert igazán negatívumokat nem hallottam.
Na de bízom benne, ami eddig nem hullott szét az má nem is fog (belátható időn belül).
A "széthullást" a következőknél tapasztalták: szellőző rostély, ajtókárpít, sebváltó.
Egyiküknek a légrugókkal volt problémája, mindig megjavították garanciába, de unta hogy gyakorlatilag az első 6 hónapban emiatt 5x volt szervizben.
Van ismerős autó kölcsönzőben, ő szervizelteti az autókat.
15 C5 ösük van, most adnak el 9 et belölük mert egyszerüen nem éri meg a kiesett összeg amit szervizben töltenek az autók.
Mondom én örülök, nektek jó jutott én ezeket az infokat hallom a környezetemben a C5ről. (engem a citroen szalonban beszéltek le róla, ezért vettem Xsarát másodjára is)
A váltás oka, az főleg az ár, meg az évjárat volt.
A volvot imádtam. sőt most is imádom.
Az nincs annyire elesztve "inteligenciával" mint az a C5.
A volvóm 1997-es.
Az tetszett nagyon, hogy amikor mellémáltak, és "indultunk", a kocsi mindenkinek adott 1 autónyi előnyt (amig a turbó be nem kapcsolt+autómata váltó) és utána csúfosan lemaradtak.
Az utolsó ilyan élményem, amikor egy Toyota avensis az előzéséből épphogy befért elém, megköszönte, hogy lasstottam. A lámpánál bénázott, megint lassítottam, és beengedtem magam elé. megint megköszönte, aztán jött a zöld, "sport" gomb benyom, és szabályosan "körbeautóztam", pedíg nyomta ahogy a csövön kifért. Ja , és benzines volt.
Aztán jött a kövekező piros, emberem felkészült, zöld....és én meg nem mentem, csak normásilan.
De ezeket ritkán, már "lenyugodam".
Ja meg amikor megvettem a volvót (2004.02) kipróbáltam.
M3-as gödöllői emelkedő. Alján max 100, majd padló...
A kocsi 200-nál váltott fel ötödikbe, és 230-nál lassítottam ez emelkedő tetején.
Gratulálok az új hajóhoz, jó vétel volt, használd egészséggel! Én is új C5-ös vagyok, eddig minden O.K. ... Gondolkoztam az S80-ason is (D5) előtte, de nem bántam meg hogy ezt vettem! Te miért váltottál? Mi a tapasztalatod Citroen vs. Volvo ügyben? Üdv:
Fekete, plüss, és kézi váltós.
A többi meg ami szem-szájnak ingere.
Kötelező B10 miatt kb 15E
Casco kb 25E lesz.
+ üzemanyag.
Tegnap este mentem vele 160km-ert, autópályán, teccett nagyon.
Főleg az uttartás, rugózás + a zene
-állítólag JBL hangszórók, a CD tár az biztosan Clarion.
A fogyasztás, 11 körül mozgott, igaz tempomattal mentem.
De nem sokat fogok vele járni elvileg, csak ha megyek akkor 3-600 km.
és nem szeretek értelmetlenül száguldozni.
Ami még teccett:
+"rögtön reagál" a gázpedálra a kocsi, azonnal húz
+Nagyon szép a műszerfal.
+az ülést bárhogy be lehet állítani
Ami nemannyira, de ez is jó:
-Picit "gyönge"
(Tudni kell, hogy egy Volvo S70T5-ről váltottam (225LE / 340 Nm))
-túl sok a kapcsoló a kormány mögött, párszor a tempomattal akartam indexelni, nekem az sokkal jobban kézre esik.
-az ülésfűtés vagy "kevés", vagy szétégeti a seggem.
Télleg a volvó nem kell valakinek? ELADÓ!
Alapvetően az esetek többségében újautó-párti vagyok, de ilyenkor azért elgondolkozok, hogy pont ennyibe került anno a vadiúj 1.4-es Xsarám... :-) Bár a 3.0 V6-ot úgyse tudnám fönntartani, de akkor is. (Nem azt mondom, hogy megbántam!)