Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aamen Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19782
nos t. kartacsak,
a mai napon megrendeltem a gepsarkanyt az erd m6-nal:
sw 1.6 crdi ex + ecs+ + bor + radar , bezs szinben.
majusi gyartas, juniusban (remelhetoleg mar fenykepekkel) ujra jelentkezem..
:-)
knbm Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19781
Az olaj ár csökken 9 % al, mire ebből benzin lesz (energia költség) 6%. A benzin ára mondjuk 130 az adó 180 . Az adó az nem csökken.
Előzmény: -+Seth+- (19756)
knbm Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19780
Hivatalosan nyilván nem lehet beletenni. A martinos box 50alatt volt, a küberl 100 volt szereléssel együtt.
Előzmény: JonnyB (19736)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19779
:-DDD
Előzmény: -+Seth+- (19777)
Boceed Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19778

Helló TETTESTÁRS!!

 

Rárakattam a gumikat a felnikre, nagyon faszányos lett.

Köszi mégegyszer!

Üdv: Boceed

-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19777
Az én kocsimban van TFG is ami még pluszban szabályozza az ESP-t is, de olykor az RTC is közbeszól és vezérli a TFG-t. Meg még - nem elhanyagolható módon - itt vagyok én is aki rángatja a kormányt meg össze-vissza vált és nyomja a gázt, meg fékez (néha eccere is) hogy ezt az egész elektronikai szart jól összezavarja. :)))
Előzmény: ceeee (19775)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19776

Köszi. Nem tudtam, hogy nem fix a jövedéki adó. Végülis igyis-ugyis kell tankolnom, de azért jó lenne tudni, hogy pontosan miként is történik a hazai árszabályozás a világpiac változásakor. Vagyis azt látjuk hogyan változik, de azt nem, hogy miért így és miért ennyit.

 

Valaki megint jól járt, de az nem mi vagyunk.

Előzmény: Cerka72 (19773)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19775
  Ahogy mondod:

Elektronikus Stabilitásprogram. Célzottan lefékezi az egyes kerekeket és a motorvezérlésbe való beavatkozásssal együtt nagyobb stabilitást eredményez veszélyes helyzetekben. Csökkenti a megcsúszás veszélyét és javítja a kormányozhatóságot.

Az ESP működése teljesen automatikusan, a háttérben történik, függetlenül attól, hogy az út száraz, nedves , csúszós vagy éppen homokos. Gyorsabb és megbízhatóbb az embernél.
Előzmény: ilias (19770)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19774
Pontosítok: a 187 Ft/liter nem a MOL eladási ára, mert kifelejtettem a kutak kiskereskedelmi árrését.
Előzmény: Cerka72 (19773)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19773
Szia Seth!

A jövedéki adó az üzemanyag árakon fix, csak az ÁFA változik értelemszerűen a MOL árával egyenes arányban!
Az aktuális jogszabályok alapján jelenleg, ahogy én tudom: http://www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/9C7C17FBAFECC901C125726B003EB77F?OpenDocument

Benzin jövedéki adója: 111,8 Ft/liter
Gázolaj jövedéki adója: 93 Ft/liter

Ha így utána számolunk, akkor a jelenlegi gázolajárból (317 Ft/liter) 93 Ft a jövedéki adó és 37 Ft/liter az ÁFA. MOL netto eladási ára ezek alapján kalkulálva 187 Ft/ liter.
Tényleg igaz, hogy az üzemanyagok adótartalma (jövedéki + ÁFA) majdnem az eladási ár felét kiteszi. De:
Ha 9%-kal csökken az olaj ára és a MOl is ennyivel csökkentené az gázolaj eladási árát, akkor:
187*0,9= 168 Ft/liter + ÁFA = 202 Ft + 93 Ft = 295 Ft/liter-nek kellene lennie az eladási árnak!
Szerintem: szemét banda mindkettő! Az eredeti kérdésed jogos, én sem értem. Kíváncsivá tettél; csak lesz itt valaki "igazi" bennfentes, aki pontosan elmagyarázza ezt nekünk.
Előzmény: -+Seth+- (19772)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19772

úgy értettem, hogy nem mind1, hogy 310Ft-os árnak zsebeli be az adóját az állam vagy egy 250Ft-osnak. Minél magasabb az üzemanyag ár (fogyasztást vegyük állandónak) az állam annál többet kaszál no meg persze a MOL és társai is. De akkor is mocskos dolog egy 9%-os csökkenésnél pár forintos csökkentést kihozni.

Előzmény: cs_geza (19769)
jociz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19771
Szia,

Én is egy automata váltós ceed-en gondolkozom.
Írtad hogy van direkt átviteli kuplung is (lockup). Ezzel mi a tapasztalatod? Lehet érzékelni amikor direktbe kapcsol? Vannak akik ezt a funkció mint egy újabb sebességi fokozatként említik, mivel a motor és sebesség váltó közötti slip megszűnik és a váltó jobb hatásfokkal üzemel.
Előzmény: M.Jocó (19743)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19770
A kipörgésgátlás a meghajtott kerekek fékeivel megy végbe. Az ESP-nél a többi kerék fékét is szabályozza.
Előzmény: GregHozta (19765)
cs_geza Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19769
adóból állambácsi nem ad kedvezményt. ha jól emléx, mostanában netto 150 ft az előállítási ár (ebben nem tom mennyi a nyersanyagár), a többi adó.
Előzmény: -+Seth+- (19756)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19768
Lezárva :-) (részemről is)
Előzmény: Törölt nick (19764)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19767
Mindkettőben igazad van.
Előzmény: MarK (19762)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19766
Elég, ha csak egyszer kell. Ez nem mindenapos használatra készült (hanem baleset esélyének az elkerülésére). A szervókormány az igen, meg a központi zár.
Előzmény: MarK (19762)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19765
A Traction Control (TC), szinte ugyanazt a feladatot végezte el, mint az ESP, mert az egy olyan elektronikusan működő motorvezérlő rendszer volt, amely segített a kerekek túlpörgését kiküszöbölni... sokszor kanyarban is belenyúlt, hogy ne menjen ki a segge a kocsinak.
Előzmény: ilias (19758)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19764
zárjuk le! bármilyen biztonságtechnikai eszköz, ABS, Kipörgésgátló, ESP, légzsákok, stb stb mind jó dolgok és meglétük fokozzák a biztonságot! aki mást mond az hazudik! :)
Előzmény: ilias (19760)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19763
A kocsi eladhatóságánál is számíthat.
Előzmény: MarK (19755)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19762
Természetes, hogy max anyagi okai lehetnek a mellőzésének.
Én csak arra utaltam, hogy az ilyen szituációk nem mindennaposak.
Előzmény: -+Seth+- (19757)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19761

...meg a magyar állam.

Előzmény: MarK (19759)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19760
A turbó is belevihet meredek szituba, ha agyilag olyan szintü a sofőr, hogy azzal még belefér egy gyors előzés. Az anyagi vonzat az érthetőbb ok, mint valami magyarázat.
Előzmény: Törölt nick (19754)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19759
Mit gondolsz miért kaszálnak überatom mértékben?
Foskalács MOL és társaik.
Előzmény: -+Seth+- (19756)
ilias Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19758
A Forma 1 nem jó példa, ott csak kipörgésgátló volt, ESP nem. Arról nem beszélve, hogy a hátsókerék meghajtás miatt farolnak ki.
Előzmény: ceeee (19753)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19757

Fifthgear ESP teszt. Azt hiszem ez után nem kérdés, hogy kell e és jó e az ESP. Szóval maradjunk az anyagi indokok mellett.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

Előzmény: MarK (19755)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19756
Csak azért érdekesen számolnak. Az ember azt gondolná ha 9%-ot esik Ft-ban a gázolaj ára akkor legalább egy 25Ft-os esés következik be, erre azt írják, hogy 6-8Ft-os csökkenéssel kell számolni. Most akkor hogy is van ezzel a 9%-al? Milyen árszintek veszik a 9%-át? Józan paraszti ésszel a csúcsárnak a 9%-át veszik, hiszen innen esett 9%-ot. A csúcs az legyen 310FT, annak a 9%-a Ft-ban 27.9Ft. Akkor mi az 6-8Ft-os esés? Miért nem 27.9Ft-tal lesz olcsóbb a gázolaj? Ha valaki tudja világosítson már fel engemet plíz. Vagy a világpiaci és kiskereskedelmi ár között ekkora differencia van? Ez sem lehet mert akkor miért van az, hogy mikor felfelé meg a világpiaci ár akkora ugyanakkora mértékben emelkedik a kiskereskedelmi ár is. Szóval nem értem. Ossstoba vagyok. :)
Előzmény: Apooca (19752)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19755
Akkor most már végre vége a tanórának?:)
Én nem autózom határon, ezért a rendes napi használat során meg vagyok nélküle.
Mint ahogy a körforgalmakba is simán mentem be/ki az elmúlt 12 évben:). (Természetesen attól még nagyon jól lehetne illusztrálni az ESP jóságát mondjuk egy körforgalomban.)

Sokadszorra elismerem, sajnos - akár önhibámon kívül is - adódhat olyan szituáció, amikor jól jöhet.
A havas, csúszós utat csak példának írtam, ilyen esetekben nagyobb eséllyel fordulhat elő olyan, még normál vezetésnél is, amikor kisegíthet a megléte.
Előzmény: ceeee (19753)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19754
pontosan! pl.: a német kereskedésekben nincs is olyan felszereltség hogy ESP nélkül! mondjuk én is "csak" egy ExLimet rendeltem, azonban hasznos kütyü. bár azonban van egy negatív hátránya is ( persze nem mindenkinél ) de bátrabbá tesz és olyan helyzetekbe is belemész, hiszen ott az esp majd megfog, de azért az sem mindenható!
Előzmény: ceeee (19753)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19753

A kitörésgátló egyáltalán nem csak havas csúszós útra jó.
Épp a Forma1 a jó péda, ahol potyognak a pilóták nélüle a száraz pályán is, ugye ők szinte mindíg határon autóznak ezért látványosan emberi beavatkozásra (vezetési tudásra) van szükség nélküle

 
Ahogy Greg is írta a körforgalmas példát, sokkal biztonságosabb az autó viselkedése,
És egyébként sem a napi használatba van a lényege, hanem határesetekben, kényes közlekedési szituációkban.
És életeket menthet, ugyanúgy , mint a légzsák, amit senki soha ne lásson működés közben..
 A baj az, hogy túl sok felárat kérnek érte. De előbb utóbb ez is része lesz az alapfelszereltségnek

Előzmény: MarK (19722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!