Keresés

Részletes keresés

misi967 Creative Commons License 2021.11.21 -2 2 470445

A 450 betöltetlen állás valójában jóval több konkrét betöltetlen munka. A karrieroldalon - ha semmi konkrétumra nincs rákeresve - jelen pillanatban 456 állásajánlat van fent.

 

 

Egy kormány sem akarta megfizetni a vasutas dolgozóit.(pedig a mostani nagyon hirdette hogy a szakmunkásokat meg kell fizetniitthon tartani)Mind1 melyik FIZIKAI állományról van szó.

Most már az ajánlatoknál oda sem merik írni a fizetés összegét mert olyan kur.a titkos ...vagy mert még jelentkező sem lesz.  Az elvárások pedig jobban emelkednek mint a fizetések...persze mindenki elégedett a "másik" ellátmányával: Én a főnökével,a főnök a Enyémmel..csak nincs kedvem mosolyogni.

Na persze csodálkoznak hogy innen inkább elfelé mennek az okosabb emberek ...a hülyének meg ez is jó.

 

 

 

 

 

Előzmény: Fizolti (470441)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.21 -2 1 470444

Ez esetben már ugye korántsem ilyen rózsás a kép. Alighanem közelebb járunk ha megtudjuk mennyi a tényleges létszámhiány a vasútnál és ehhez viszonyítjuk a jelentkezők számát. Lehet így már nem is olyan "rózsás" a kép nemigaz? (Nem lehet egy ilyen fos PR cikket eldurrantani a'la önfényezés HR módra...) :-)

Előzmény: Fizolti (470441)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.11.21 -3 5 470443

Az ETCS-2-t (NEM a GSM-R-t!) egyik leggazdagabb európai vasút, a ÖBB, a hálózatának hány %-án építette ki? 

https://infrastruktur.oebb.at/de/geschaeftspartner/schienennetz/dokumente-und-daten/netzkarten/dokument?datei=Karte+GSM-R+Ausbauplan

 

Ha én egy vasútvállalatot alapítok és elmegyek egy csak ETCS-el felszerelt mozdonnyal Ausztriába, meddig tudok, meddig engednek eljutni?

 

"a GSM-R vállalási határideje 2015.december 31. volt."

1. A GSM-R nem ETCS-2. Az legfeljebb csak kell hozzá.

2. A határidő lehet, hogy az volt, de nem lett kész. 5 évet késett.

3. Leírnád annak a MÁV vagy GYSEV vonalnak a számát, ahol minden olyan vontatójármű, amelyen van ETCS-2, mind azzal közlekedik?

Nekem egy beruházással akkor van bajom, ha viszi a pénzt, sok sok évet késik és még mindig nem használható.

Arról is szeretnék - de valószínűleg sosem fogok kapni - információt, hogy a jelenlegi berendezésekhez az ETCS-2 ár/érték arányban hogyan viszonyul.

Nem azért gondolom károsnak, mert műszakilag nem jó (és nem is ez a lényeg), hanem azért, mert még mindig messze nem olyan széles körben használható, amit annak idején, több évtizede, elképzeltek, és messze még a vége. Addig csak megy bele a nem kevés pénz. Közben meg a hazai pálya, felsővezeték, peron stb. meg sok helyen úgy néz ki, ahogy.

Előzmény: 1047 005-2 (470436)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.21 -1 1 470442

OFF

 

Igen jól szemlélteti az általános érdektelenséget, hogy ezeket a megdöbbentő videókat mindössze kb. 2000-en nézték egyáltalán meg egy év alatt.

Előzmény: nazareth (470440)
Fizolti Creative Commons License 2021.11.20 -1 13 470441

A 450 betöltetlen állás valójában jóval több konkrét betöltetlen munka. A karrieroldalon - ha semmi konkrétumra nincs rákeresve - jelen pillanatban 456 állásajánlat van fent. 

Pl. egy olyan, hogy "HÉV JÁRMŰVEZETŐ TANULÓ" - itt nyilván nem egy darab embert keresnek, aki majd végigcsinál egyedül egy tanfolyamot.

Pályamunkást több mint tucatnyi helyre keresnek, helyenként egyenként meghirdetve, de ez nem azt jelenti, hogy helyenként egy ember hiányzik, és szerintem hasonló a helyzet felsővezeték szerelő, műszerész, stb. munkakörökben is. Aztán van olyan is, hogy egy igazgatóság, vagy kisebb főnökség területére, de 4-5 különböző helyre keresnek valakit, jó eséllyel ez 4-5 hiányzó ember, megintcsak egy hirdetésben. Aztán van olyan hirdetés, amire leginkább olyanokat várnak, akik már a a cégnél vannak, ha így egy helyet betöltenek, megüresedik egy másik.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (470437)
nazareth Creative Commons License 2021.11.20 -1 4 470440

OFF

 

a helyi környezetvédelmi kérdésekre is érdekes fényt vet

 

Ezt nézd végig. Katasztrófa. Borzalom. Teljességgel felfoghatatlan, hogy egy EU-s országban így mennek a dolgok. Ennyit érnek ott a szabályok :-( Így működik az ország.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (470430)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.20 -2 2 470439

10 emberből 4-5 öt kiszórnak az orvosin, 2-3 meg nem tud levizsgázni... 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (470437)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.20 -1 2 470438

"Csak nekem furcsa, hogy ennyi jelentkezőből sem lehetett betölteni az üres álláshelyeket?"

 

 

Mindig azok a részletek!(1/2 vicc)

 

 

Ők három évre kötött bérmegállapodással és egyedi, "területi helyzeteket kezelő" pótlékokkal segítik, hogy minél többen jelentkezzenek a vállalathoz, de azt is fontos megemlíteni, hogy az adminisztratív és a szakképzettséget nem igénylő fizikai munkaköröket hamarabb lehet betölteni.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (470437)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.20 -1 2 470437

"A honlapjuk szerint most körülbelül 450 betöltetlen állásra lehet jelentkezni."

"A novemberig meghirdetett állásainkra közel 18400 jelentkezés érkezett, amely 4 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest"

"A társaság elmondta, tavaly a beérkezett jelentkezések száma már meghaladta a 20 ezret."

 

Csak nekem furcsa, hogy ennyi jelentkezőből sem lehetett betölteni az üres álláshelyeket?

Előzmény: LoviGabi (470433)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.20 -4 4 470436

"Az egyik legkárosabb az ETCS rendszer"

 

 

Látszik az ÖBB-nél,hogy mennyire káros.

 

 

 

"van is meg nincs is, marha sokba is kerül, haszna sincs."

 

 

Ha nincs,akkor haszna se lehet.

 

 

 

"Legalábbis az előző 15 év produkciója alapján nem sok."

 

 

https://www.alstom.com/press-releases-news/2010/1/Alstom-to-equip-449-vehicles-with-its-ERTMS-based-train-control-solution-in-Austria-20100118

 

 

 

"nekem mindig jövő decembert mondanak, amikor kérdezem. 8 éve :))) ]"

 

 

Ez már csak azért sem igaz,mert a GSM-R vállalási határideje 2015.december 31. volt.

 

Előzmény: DJ. Bakter (470431)
rm40 Creative Commons License 2021.11.20 -1 3 470435

Köszönük a megosztás és a magyar feliratot hozzá!

Valami egészen megdöbbentő állapotok, mind a pálya, mind a vállvonogató fejek terén...

Előzmény: nazareth (470427)
seadxdx Creative Commons License 2021.11.20 -2 3 470434

Nézem-nézem, és egyszerűen nem bírom fölfogni, hogy tényleg ilyen náluk a vasút (na igen, nem járok arra). Mutattak pár fővonalat. Hát khm. a Budapest-Kelebia vonal mostani állapotában is csak felfele húzná a infra átlagos állapotát.

Előzmény: nazareth (470427)
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.20 -2 0 470433
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.20 -1 2 470432

Külön a feliratot át tudnád küldeni email-ben? Előre is köszi! Valamint köszönet a fordításért is, természetesen!

Előzmény: nazareth (470427)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.11.20 -4 5 470431

Nagyon jó cikk, és szépen kiviláglik belőle, hogy a politika csak folyamatosan a hatásvadász bullshit szöveget nyomja, de valójában érdemi lépésekre csak akkor kerül sor, ha az a tőkének érdeke.

A pénz ömlik, de hatása nem sok.

Minden nap azt halljuk #gretathunbergtől és hasonló hozzá nem értőktől, hogy mekkora baj a környezetszennyezés. Ok, igaz.

Ha tényleg annyira környezetbarát a vasút, és itt a lehetőség, akkor miért nem élünk vele?

 

Az egyik legkárosabb az ETCS rendszer: van is meg nincs is, marha sokba is kerül, haszna sincs. Legalábbis az előző 15 év produkciója alapján nem sok. Persze most mindjárt válaszol nekem az a 3-4 nick, aki megmagyarázza, hogy amikor majd működni fog, akkor milyen jó lesz. És az mikor lesz? [ nekem mindig jövő decembert mondanak, amikor kérdezem. 8 éve :))) ]

 

Egy dolog megütötte a szememet a cikkben, ami - számomra - ellentmondás: először előadja, hogy nem készülnek a korridorok, és nincs rendes, összefont európai hálózat. Utána meg nekimegy a Brenner projektnek, mint az egyik, országokon átívelő mintaprojektnek; nem nagyon készült Európában országokon átívelő bázisalagút (a csalagút volt ilyen). Az egyik legfontosabb európai korridor, vagy talán az jó megoldás, hogy 30 ezreléken húzzák fel a tehervonatokat 50-60-nal? Vagy akkor a fejlesztés is rossz, meg a helyben topogás is?

Előzmény: rm40 (470426)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.11.20 -2 0 470430

Köszi a fordítást.

Én megdöbbentem, bár valszínűsítem hogy van benne némi szenzációhajhászás is.

 

A bodazafordulói vonal viaduktja a helyi környezetvédelmi kérdésekre is érdekes fényt vet (azaz elhordták a folyó partját a sóderbányák).

Előzmény: nazareth (470427)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.20 -1 0 470429

Valamiert nem tudom lejatszani a videot pedig erdekel.

Előzmény: nazareth (470427)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.20 -2 1 470428

Jo cikk!

 

"...„Az erődmentalitás még évekig megmaradt Európa-szerte, miután megpróbáltuk elindítani a változást a vasúti közlekedésben” – mondta Neil Kinnock korábbi közlekedési biztos, aki másokhoz hasonlóan arról beszélt, hogy a vasúti átjárhatatlanság a háborús logikában gyökerezik. Amerikai hadügyi szakértők és rámutattak egy tanulmányukban, hogy a háborús mozgósításban még mindig a vasút a legjobb eszköz, ezért észszerű valamilyen szintű akadályokat gördíteni az elé, hogy könnyen átjárhatók legyenek a határok."

Legeklatansabb pelda a Puspokladany-Kolozsvar vonal.

Előzmény: rm40 (470426)
nazareth Creative Commons License 2021.11.19 -1 16 470427

Bár nem annyira a nemzetközi forgalommal foglalkozik, de a román ProTV-ben is volt egy műsor a Vasút Éve apropóján. Egyszer egy bezzegcséféréző annyira felmérgesített, hogy fogtam magam, és az egészhez csináltam magyar feliratot. Izgalmas anyag, síntörésekkel, összeomló hidakkal, siklásokkal, katasztrofális menetidőkkel és sok-sok lassújellel. Kis tükör a CFR Bukarest--Konstanca vonalán kívüli életéből:

 

https://drive.google.com/file/d/1eAa3lRjSF7Z3f-tZO3GQERJY00JbQqyL/view?usp=sharing

Előzmény: rm40 (470426)
rm40 Creative Commons License 2021.11.19 -2 8 470426
Fizolti Creative Commons License 2021.11.18 -1 10 470425

Máshol előkerült: 

Nem teljesen lehetetlen valami ideiglenes variálás. 

Pl. Bejárati jelzőket ideiglenesen egy jelzőberendezésbe bekötni, jelzőárboc sávozásának megváltoztatásával. Kijárati jelzőket érvényteleníteni, leszabályozni, hogy lehet-e menni térközben, vagy csak állomástávolságban, akár ideiglenesen kezdő térközjelzőket felállítani. 

Ehhez viszont megfelelő többletszemélyzet, és szabályozás kell, személyzetnek megfelelő munkavégzési hely (nyilván nem a mindentől messze lévő II, toronyból, vagy a régi, romos épületből fognak kijárni felhatalmazni), kommunikációs eszközök, vágányzári technológia. 

Vagyis egy hosszabb előre tervezés, szervezés (hosszabb, mint a hiba remélhető hossza). 

És még így is csökken a kapacitás, így is lehetnek buktatók.  

 

Tehát ha mondjuk a napokban azt állapítják meg, hogy még hetekig nem lehet újra üzembehelyezni a berendezést, akkor igen, elvárható, hogy legyen valami normálisabb ideiglenes megoldás, ha viszont pár napon belül várható az üzembe helyezés, akkor mire végigérne az átállás folyamata, már nem lenne rá szükség. 

 

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2014-0379.pdf

 

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2017-0275.pdf

 

Ami viszont most előtérbe kerülhetne: járjon valamilyen kárpótlás az utasoknak, legyen normális utastájékoztatás arról, hogy meddig várhatók korlátozások. 

És legyen felelősség, legyenek következmények, hogy ne lehessen ilyesmi, legyenek normálisan karbantartva a létesítmények. Eddig pl. zavart valakit, hogy a legforgalmasabb vonalakon nem csak maguk a berendezések vannak végletekig elavulva és elhasználódva, de az épületek munkahelyként, vagy csak üzemelő berendezések épületeként is problémásak? 

 

Előzmény: koller andor (470418)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.18 -2 0 470424

Olyan magasra háromnegyed óra alatt beadni se lehet a cv-t.

Előzmény: PCSGibson (470422)
koller andor Creative Commons License 2021.11.18 -1 6 470423

Hát persze..... naponta több tízezer utasról van szó.

 

Pl. ma reggel éjszakás műszakból hazafelé eleve a nyugatiba gurultam el Csepelről , mert nem volt kedvem KöKi messzeföldön híres utasbarát szolgáltatásait igénybe venni.

 

Az IC700-al pontosan indultunk és 21' késéssel meg is álltunk Kőbánya - Kispesten.

 

Pár másodperccel érkezésünk előtt , kitették elénk a késve indult monori bokorugróst. Ezt követtük jelzőtől - jelzőig Vecsésig.

 

Késésünk így 31 perc lett.

 

Monoron , Pilisen , Albertirsán áthaladva láttam pár száz vonatra váró diákot , akik a zónázóra vártak.

 

Mondanom sem kell ők biztosan elkéstek az iskolából , ahogy tegnap is.

 

A 700-ra is felszállt rengeteg diák meg munkába igyekvő ember Cegléden és Nagykőrösön.  Ők sem értek be időben.

 

Délután én a 703-al szoktam jönni dolgozni , de tegnap és ma eljöttem egy vonattal előbb és így nem késtem el. Tegnap 30' ma 40' +-al álltunk meg a nyugatiban.

 

Tehát óvatosan ezzel a 20 perccel. Ez ma az én esetemben másfél óra volt.

Előzmény: extrémgörkoris (470419)
PCSGibson Creative Commons License 2021.11.18 -4 13 470422

"20 perces késést mindenki kibir."

 

Szeretettel vár a MÁV-csoport vezérigazgatósága

Előzmény: extrémgörkoris (470419)
hmsoft Creative Commons License 2021.11.18 -1 0 470421

A távol-keleti végeken repkednek a tonnák, viszont a betáp-teljesítményeknek lépést kell tartaniuk a valósággal is, na meg az előrejelzésekkel is. Habarovszk-2, Szpasszk-Dalnyij (transszib főág), Szmoljanyinovo, Fridman, Anyiszimovka (nahodkai ág) alállomások bővítése folyik jelenleg. A Volocsajevka-1 - Habarovszk - Kruglikovo (101 vonal-km) szakaszért felelős Habarovszk-2 alállomáson például idén márciusban üzemelték be az új 40 MW-s transzformátort, a második ugyanilyen e hónapban kezd működni, a harmadik pedig jövő év elején. Irányonként 10 perces tehervonati követést kell kiszolgálniuk - és persze errefelé is könnyedén belefeledkeznek a másfeles, dupla, erősen dugulós időszakokban pedig a dupla-másfeles elegyek leközlekedtetésébe.

hm

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.11.18 -3 10 470420

Ott parkolnak a Pongrácon. Szerintem menj oda, és mondd meg nekik személyesen, hogy lehet ezt jobban is, mert ha ide beírod, az nem jut el hozzájuk és nem fogják tudni, hogy valamit nem jól csinálnak!

Előzmény: -Smiley- (470415)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.18 -12 4 470419

Hogy pótolsz le emberi erővel egy biztositóberendezést? (még ha meg is tudnád oldani, akkor sem lehetne mellette normál sebességgel haladni) .

 

20 perces késést mindenki kibir. 

Előzmény: -Smiley- (470415)
koller andor Creative Commons License 2021.11.18 -7 2 470418

Eltörött egy fűtéscső. Emiatt késsen el mindenki , aki a dél - Alföldről jön illetve oda tart.

 

Nem lehet és kész !

 

A jelen és a közelmúlt egyik legjobb megállapítása a máv csoport működéséről : " Mit - miért NEM lehet megcsinálni. " Ebben világverők.

Előzmény: -Smiley- (470415)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.18 -3 0 470417

Ami miatt a csabai vonatok nem állnak meg Algyőn,javítva az ottaniak eljutását.

Előzmény: zjakabfi (470411)
siófoki35 Creative Commons License 2021.11.18 -1 0 470416

Állítólag csőtörés miatt szétázott az egész jelfogóterem....

Előzmény: -Smiley- (470415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!