Ez nem így működik! Ha túl magasra kerül a hangkar-hangszedő rezonancia, elvékonyodhat a basszus (főleg, ha egyébként is gyenge), és ez a probléma a helyesen megválasztott (nem túl nagy, nem túl kicsi) tömegű rátéttel, esetleg az ellensúly tömegének növelésével szüntethető meg. Pl. az AT95E kifejezetten érzékeny erre. Ha túl alacsonyra kerül, az se jó, mert a legmélyebb hangok összemodulálódnak a lemez hullámosságából adódó 3-4Hz -es hullámokkal + még az infratartományban túlvezérelt erősítőfokozatok is betorzíthatnak.
Ha a hangszedőre plusz súlyt teszünk több lesz a basszus? és mennyivel? mondjuk egy 10grammos hangszedőre 5 gramot ? Érezhető? Próbált már valaki ezzel kísérletezni?
Csakhogy azt a Lencót meg is kell ám csinálni "szuperre":p)) Persze TD124-ölő csak akkor lehet, ha elsőosztályú tányércsapágyat kap. Az L75-ben három dolog nagyon jó: a motor, a hajtás és a sasszi, a többit cserélni kell;)
Ezért is írtam, hogy annak a ProJect -nek mennie kellett - így volt ez jobb mindnyájonknak!:)))
Másik futóműnél meg kb pariban volt a használatból adódó nyereség és veszteség, összességében pedig nekem jobban tetszett leszorító nélkül, így ott sem használom.
szerintem jo a leszoritó, ha neked nem jött be (tompa) akkor ott egyéb bajok is vannak. Jo futomü, jo kar, jo hangxedönél a leszoritó hoz, hiszen nem engedi a lemezt rezegni, Ha pedig félted a tányércsapágyat, vegyél Onzov leszoritot. az más elven szorit, nem sulyal.
Mondjuk 80.000.- Ft körül van az ára. Inkább veszek normálisat, vagy csináltatok, és félévente veszek 1, azaz egy db csapágygolyot kb 40.- Ft-ért. PPP
A hangkartól nem tudom mennyire függ, erre nincsenek empirikus tapasztalataim, viszont egy dologgal mindenképp vigyázni érdemes: plusz terhelést jelent a tányércsapágynak, főleg a nagyobb súlyú leszorítók és ez az élettartamra jelentősen kihathat.
Én kisebb súlyú leszorítóval próbálkoztam és a tapasztalatom ezzel az volt, hogy bizonyos rezgéseket megfogott, így valamivel simább lett a hang, viszont tompább, döglöttebb lett a hangzás. Nem volt óriási különbség, de hallható volt szinte minden műfajnál. A karcos, kellemetlen hangú lemeznek talán jót tett, a jó hangúnál viszont nekem inkább negatív volt a hatás, így inkább eltekintek a használatától.
A lemezjátszóhoz adott csavaros leszorító nélkül viszont az egyébként sem túl jó hang szinte hallgathatatlan lett - sztem ott pótszer volt az egyéb gyenge megoldások némi kompenzálására, de összességében inkább eladtam azt a játszót (ProJect valamelyik MDF-tányérosa volt).
Ha nincs Biotracered, legyen ragacsod, vagy egyéb kígyóhájad. :D
A ragacs nyilvánvalóan megváltoztatja a hangszedő és a shell közötti csatolást, biztosan hatással van a rendszer rezonanciájára, csak kérdés, hogy milyen irányban...
Nahát, Sony-ék gyártottak nem tangenciális kart is, amely alaposabban megnézve sem tűnik játéknak :))) Mondom ezt egy PUA-286 mellől. És az még csak nem is Biotracer :)))
Mondjuk High Endnek eddig rajtad kívül senki sem titulálta, pláne nem akármi-gyilkosnak.
Egyébként a PUA-286 egy PS-3000-en dekkol, amiről a TheVintageKnob igencsak lelkelndezve nyilatkozik: "Sony's first audiophile-turned-professional LP drive and its last top turntable to be belt-driven" Figyeled, itt sem szerepel, hogy High End :D
Ez az ortofon MC 180.000ft vettem , többet nem nagyon szánok hangszedőre hallottam 500.000ft is az már picikével jobb nem ér annyit meg ahoz milliós futómű kell tényleg.
Főleg a belső barázdákon vehetsz észre torzításcsökkenést (nehezen hihető, de ezt a komolyabb hagyományos karok is "tudják"). Ha esetleg később mozgótekercses hangszedőre vágysz, akkor tartsd észben, hogy a többségük nem kedveli az extrém alacsony effektív tömegű karokat.