Ez a rovat az Írástörténeti Kutatóintézet baráti körének a szélesebb nyilvánosság felé történő megnyitása kíván lenni. Be akarunk számolni az itt végzett munkáról, meg akarunk vitatni nyitott kérdéseket az előrelépés érdekében.
A székely rovásírás eredetét kutatva ugyanis sok új felismerésre jutottunk a kutatótársakkal, amelyeket érdemes megbeszélni. Azt is tapasztaltuk, hogy nagyon sok segítséget kaphatunk a nyilvánosságtól.
Így jutottunk például egy hun tárgyhoz, amelyiken székely betűs, magyar nyelvű rovásfelirat van. Így kaptuk a most bemutatandó honfoglaláskori keresztet is, amelyiken szintén van egy magyar nyelvű rovásfelirat. Az akadémikus "tudomány" mindezekről még - tudtunkkal - semmit sem tud, vagy nem foglalkozik vele.
Így találtunk egymásra és újabb segítőtársakra is, akik fordításokkal, nyomdai előkészítéssel és millió más módon segítettek nekünk, meg a tudományos kutatásnak. Illik valamit közreadni ezekből az eredményekből és érdemes a nyilvánosságnak ezt a formáját is kihasználni a továbblépés érdekében.
A rovat címében megfogalmazott állítást is megvitathatjuk (a google-ba beütött "Az Éden írása" keresőszövegre megjelenik a tanulmány), de van ezer más írástörténeti tárgyú megbeszélnivalónk is.
A rovatot rovó nyitja, de ezen a fedőnéven több munkatársunk is közreadhatja a véleményét.
A külföldi tudósokra pedig kár hivatkoznod,hiszen nekik erről nagyjából fogalmuk sincs. Ez ugyanis elsősorban magyar ügy, amit mi magyarok ismerünk, ők meg ugatnak..
": a building or structure typically higher than its diameter and high relative to its surroundings that may stand apart (as a campanile) or be attached (as a church belfry) to a larger structure and that may be fully walled in or of skeleton framework (as an observation or transmission tower) "
": a building or structure typically higher than its diameter and high relative to its surroundings that may stand apart (as a campanile) or be attached (as a church belfry) to a larger structure and that may be fully walled in or of skeleton framework (as an observation or transmission tower) "
A tornyok egy része négyzet alapú. Az alaprajznak semmi köze a toronysághoz. Bármilyen alaprajzon lehet tornyot emelni. Sőt, a toronyházak többsége négyzet, vagy téglalapalapú.
Írod: "Ez a fa, akkor keletkezett, amikor az ember meg nem epitett,es egy hatalmas fa lett a gondolat elinditoja. A piramisokat, hegyekkel hozzak osszefuggesbe, nem faval, nem oszloppal."
Az égigérő fa hegyen áll, méghozzá gyakran lépcsős toronytemplom alakú hegyen. Ha elolvastad volna a cikket, nem kellene újra elmagyaráznom.
"A cikksorozat lényege az, hogy ahol piramist építettek, ott az írás kapcsolatot mutat a székely írással. Ennek az a magyarázata,hogy a piramis előképe a világfa, amelyet szabályosan székely jelekkel láttak el, vagy abból állítottak össze. A világfán kialakult szokást átvették a piramisépítők is."
Ez az , ami nem stimmel, mert ezt csak a cikkiro gondolja. Az "egig ero fa", egy elfogadott, mesebeli szimbolum es nincs koze semmilyen piramishoz.
****
Ha nem olvasod el a cikket, vagy gondjaid vannak a szövegértéssel, azt nem pótolja a jelző osztogatás.
Ezen segíteni sem tudok igazán - mert nincs kedvem leírni azt még egyszer, ami a cikksorozatban már világosan írva vagyon, vagy amit a hasonló cikkekből már ismerned kellene.
Az égigérő fa és a piramis ugyanis egyformán az égbe vezető út (a világoszlop) egy megjelenési formája, vagy jelképe. S mindegyiken alkalmazták a székely rovásírás elődjét.
"A cikksorozat lényege az, hogy ahol piramist építettek, ott az írás kapcsolatot mutat a székely írással. Ennek az a magyarázata,hogy a piramis előképe a világfa, amelyet szabályosan székely jelekkel láttak el, vagy abból állítottak össze. A világfán kialakult szokást átvették a piramisépítők is."
Ez az , ami nem stimmel, mert ezt csak a cikkiro gondolja.
Az "egig ero fa", egy elfogadott, mesebeli szimbolum es nincs koze semmilyen piramishoz.
Ez a fa, akkor keletkezett, amikor az ember meg nem epitett,es egy hatalmas fa lett a gondolat elinditoja.
A piramisokat, hegyekkel hozzak osszefuggesbe, nem faval, nem oszloppal.
A hieroglifak alakjanak megvan a magyarazata, tekintve, hogy letezo eszkozokrol kaptak az alakjukat es ezeknek sincs szekely elozmenye.
Ha lehet valami elozmenyt keresni a rovasirasnak, akkor a futhark lenne a jelolt, mert a hun nepszovetsegbe a german torzsek is beletartoztak es a hunok, ha a szekelyek azok lennenek, lathattak peldakat az iras gondolatara.
Az pedig, hogy Kezai az "osvallasbol" meritett volna, nevetseges, mert papi hivatasanal fogva ismerte a Bibliat, de meg ott is a sajat gondolatara csavarta Nimrod alakjat, Menrotra es feleslegesen nevezte ki a hunok es magyarok o"senek.
A zikkuratot illetően lehetséges, hogy igazad van. Ezt a meghatározást én is átvettem valahonnan, de nekem is rémlett valami Ur-ról. Majd még ellenőrzöm és kijavítom, ha kell. A cikk érdemén nem változtat, mert így is, úgy is mezopotámiai zikkuratról van szó. De azért kösz a figyelmeztetést!
A világoszlop nem csak a cikkíró képzeletében szerepel, hanem pl. a wikipediában is. http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1m%C3%A1ns%C3%A1g_a_magyarok_k%C3%B6z%C3%B6tt Ha rákeresel, van vagy 2500 találat a neten.
A cikksorozat lényege az, hogy ahol piramist építettek, ott az írás kapcsolatot mutat a székely írással. Ennek az a magyarázata,hogy a piramis előképe a világfa, amelyet szabályosan székely jelekkel láttak el, vagy abból állítottak össze. A világfán kialakult szokást átvették a piramisépítők is.
A tudományos igényű érvelésre válaszként adott jelző osztogatás valóban az.
Ezt nem érzed?
Egyet kellene értenünk abban, hogy a gondolkodást (az adatokat egységes rendszerbe szervező elmélet tudományos igényű elemzését) nem helyettesítheti a szimpla mocskolódás.
És tessék mondani ebből meg lehet élni???Ha igen én is beszállnék néhány kunkori görbe magyarázatával,amelyik nem az 50000 éves,hanem a 100000 éves magyar írásbeliséget igazolja.Sőt,ha külön megfizetnek meg is esküszöm rá és leköpöm az "akadémikus" tudományosságot
Mindenkinek és minden emberi fajtának voltak elődeik egészen a homo sapiensig,sőt azon túl is.Az 50000 éves magyar irásbeliség pedig nem más,mint romantikus képzelgés.Ha egy 5 éves gyereknek egy botot adok a kezébe olyan rovásírást produkál a homokba ,hogy minden turáni táltos dobhat egy hátast a meghatottságtól.