A ház nincs szigetelve, új ablakok ajtó, a radiátorok 22K lapradiátorok, van 3 db. 600x1400-as, 2db 600x800-as, 1db. 600x1000-es és egy darab 600x600-as. A mennyezetszigetelés tervbe van, a padlás felől 10cm-es üveggyapottal. A kazán egy ház mögötti melléképületben van, és szerintem a folyamatos keringetés miatt visszahűl a rendszer. Azon gondolkodok, hogy a cső termosztátot kiiktatva a kazánnal együtt indítani a szivattyút és valami 1-2 perces utókeringetést tenni a kazán leállta után, hátha kevesebb gáz fogyna. De jó lenne a kazán teljesítményén is csökkenteni, ha lehetne, mert akkor nem lökné fel pár perc alatt a vizet.
Mennyire érdemes kókányolni hőszivattyús rendszerben azzal, hogy sima fűtési puferre csavar az ember öntapadós 5cm zártcellás csőhéjat? Elég dzsuva kinézete lenne a végeredménynek, de azért 50 ezret így lehet meg lehet takarítani egy 200 literes puffernél.
Viszont akkor nem lenne jobb egy hőkülönbségre kapcsoló vezérlőt beiktatni ? A hőcserélő két oldalára két termisztor . Alapból 8°C-t az indulási hőmérséklet különbségnek megadni . Amikor indul a kazán , pillanatokon belül reagál a vezérlés . Amikor már a kazán leáll és a szivattyúja már leáll , utána a radiátorköri szivattyú még addig keringtet , míg a két oldal közti hőmérséklet le nem csökken 4°C-ra .
Nincs semmi baj a kazánnal, a termosztát olyan lassan melegszik át, mire kapcsol ( mivel a hőcserélőből nem szállítja el a hőt a szivattyú) addigra a visszatérő annyira felmelegszik, hogy lekapcsol a kazán. Ha észreveszem hogy indul a kazán és letekerem a termosztátot, akkor nincsen semmi baj. Csak ne felejtsem el visszatekerni, mert akkor a szivattyú megy tovább. Volt már rá példa.
Nekem is gondom van a csőtermosztáttal, a kazán mindig 2 x gyújt, az elmenő 50 C.fok, a termosztát 45 fokra van állítva. A kazán azért kapcsol le mert a visszatérő eléri a kritikus hőfokot.
Van egy 60 nm-es kis vályog ház, amit 7 radiátor és egy Termo Öv 25/E Color gázkazán fűt. Az előremenő hőfoka 55 °C-ra van beállítva, a keringető szivattyút egy cső termosztát vezérli, ami az előremenő vezetékre van ráfogatva. A probléma hogy a kazán induláskor hirtelen felnyomja az előremenőt még mielőtt a szívagyú elindulna és kikapcsol. Ez még csak oké, de amikor már megy a szivattyú, akkor is ki-be kapcsolgat, mivel pillanatok alatt átfordul a rendszerben a víz és eléri az 55°C-ot. Kérdésem, hogy nem lehet valahogy csökkenteni a teljesítményét ennek a kazánnak? 2 hónap alatt megevett 600 köbméter gázt.
Sziasztok, Ismét fejlesztettük kicsit a kalkulátorainkat.Í gy a fűtési költségkalkulátorunk már elérhető. Elég leírni a ház, vagy lakás méreteit és kiválasztani amegfelelő fűtési típust és szigetelést. Máris látható, melyik fűtési módszer mennyibe is kerűl 1 téli hónapban. https://bacsigepeszet.hu/futesi-koltsegkalkulator/
Segitsegeteket szeretnem kerni, melyik a legbiztonsagosabb sarga flexibilis hoallo gazcso? gaztuzhelynel kene cserelni . Rengeteg kaphato szeretnem a legjobbat esetleg mi a neve markaja, tudna valaki segitenie ebben?
Sziasztok! FÉG 120L-es kémény nélküli gázbojler. Még 2009-ben személyesen vettem (olcsóbb volt útiköltséggel együtt, mint Győri üzletben) Bp.-en valahol a gyártónál, de már nem emlékszem a helyszínre. Azóta a neten semmit sem találok már róluk, alkatrészt se. Léteznek még? Lehet valahol alkatrészeket rendelni, megköszönném ha valaki linkelne. Durrog-puffog a vízkőtől, nagyon szét kellene szedem kipucolni. Ehhez azonban kellene felülre a tartály szerelő nyíláshoz tömítés, és új anód is valószínűleg.
Közben találtam egy leírást, valamelyik Vaillant kazánról
"A bypass (túláram-szelep) beállítása A „bypass” túláram-szelep a motoros váltószelepen található. A nyomás 170 és 350 mbar tartományban állítható be. Az előre beállított érték kb. 250 mbar (középállás). A beállítócsavar minden egyes fordulatára a nyomás kb. 10 mbar értékkel változik. Jobbra történő forgatással emelkedik a nyomás, balra történő forgatással pedig csökken"
Köszi, megnézem őket. Plusz akkor már lelégtelenítem mindegyiket, bár továbbra sem értem hogy egy esetlegesen levegős radiátortól miért menne el a nyomás. A befotózott, kazán alatti hollander gyöngyözés nem okozhat nyomásesést? Nekem logikus lenne hogy igen, hiszen ott -ha nagyon minimális mennyiségben is-, de megjelenik a közeg, ergo távozik a rendszerből. Hülyeség? Csak fura hogy a szerelő ezt nem tette szóvá, holott eléggé látványos a vízköves lerakódás rajta, onnantól meg egy másodperc ránézni jobban, közelebbről, és látszik hogy enyhén nedvedzik.
Látom a By-pass szelepről volt szó. Pont a hétvégén nézegettem, hogy minek van rajta max. és min. jelzés, meg egy pótméter szerű valami. (Victrix 12-es kazán) Eddig, azt hittem, hogy ezen is egy rugós szelep van. Egyébként, hogy kell ezt a szelepet beállítani, mi a beállítás lényege, egy picit mindig nyitva van???
Az ilyeneket sosem értettem. Miért nem próbálja le? Kétszer fel és le! Egy plusz kört spórolt volna magának a kuncsaftnak meg egy keserű szájízt vele kapcsolatban.