Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Intel 80386 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 32330

Na még akkor kitalálok valamit. Punto 1.3mjtd-n nincs ilyen védőm úgy emlékszem.

Előzmény: recés (32329)
recés Creative Commons License 2019.06.04 0 0 32329

Szia,

A hővédő burkolat széttöredezése, szétmállása típushiba, ezért sokan kidobják és anélkül használják az autót problémamentesen.

Viszont nem véletlenül van rajta gyárilag:
 - A turbónak (legalábbis a turbina oldalnak) melegnek kell lennie a jobb gázáramlás érdekében, ezzel jobb a turbó hatásfoka.
 - A hővédő burkolat takarja a kipufogó leömlőt is, egészen a katalizátordobig, mivel a katalizátor gyorsabb felmelegedése is kívánatos.
 - A burkolat ugye védi is a környezetét a turbó által leadott hőtől, szerencsére az 1.4 HDi-nél nem nagyon van hőre érzékeny elem a közelben.

Az enyém is tönkrement egyébként, de sikerült találni egy jó állapotú bontottat, így megnyugtatóbb.

Röviden: ha egy ideig hővédő burkolat nélkül használod, valószínűleg nem lesz baj, de hosszabb távon érdemes pótolni.

Előzmény: Intel 80386 (32327)
AndrásTPP Creative Commons License 2019.06.04 0 0 32328

Köszönöm. Rákérdezek nála..

Előzmény: zsekazst (32322)
Intel 80386 Creative Commons License 2019.06.03 0 0 32327

Sziasztok,

 

1,4 hdi turbó védő burkolatát ha leveszem az nagy gond? Borzasztó állapotú.

 

Üdv!

zsekazst Creative Commons License 2019.06.01 0 0 32326

Milyen adagolóval van szerelve a gép?

 

 

Előzmény: -falcon (32325)
-falcon Creative Commons License 2019.06.01 0 0 32325

Kösz, érzésem szerint jobb lenne emelni hideg alapjáraton ,mert ekkor elég remegős a motor, nem tudom észre venni én így ha esetleg 3 hengerez.Viszont lehet,hogy maga az egész alapjáratom kevés , mert melegen is kicsi: 800 alatt van,és ezért lehet,holott akár behúzhat jól is az a patron. Tehát alapjáratot hol is lehet állítani ?

Előzmény: zsekazst (32324)
zsekazst Creative Commons License 2019.06.01 0 0 32324

Szia,

 

Elvileg jó az ugy, ha nincs hideg, nem müködik a fardulat emelés.

Mondhatni, nyáron egyáltalán nem kell müködnie.

Egy patron van becsavarva a termosztát ház oldalába, egy bowdennel müködteti az adagoló fordulat emelö karját.

A bowden persze állitható több helyen és módon is!

Sajnos ezek a patronok nem birnak ki pár évnél többet...

Ha gondolod, teszteld le, egyáltalán jó-e még!

Valamivel megfested, megjelölöd a bowden kilógó végét, persze hideg motornál...aztán melegnél megnézed, hogy mennyit jött kintebb a bowden!

Ha jó a patron legalább 10-15 mm-t kell dolgozzon!

 

T

Előzmény: -falcon (32323)
-falcon Creative Commons License 2019.05.31 0 0 32323

Sziasztok.Olyan dologban kérnék segítséget ,hogy adott egy 206 1.9 D,és hideg motornál mekkora fordulatszámon kell pörögnie a motornak? Normális hogy normál alapjáraton kb800-on forog és nem emeli?pl 1200 ra? dízelem még nem volt soha ,így nem tudom milyennek kell lennie.Köszönöm,

zsekazst Creative Commons License 2019.05.31 0 0 32322

Szia,

 

Tel számot sajnos nem tudok adni, de jelöld be ismerösnek facen Tálas Jánost, Hort a lekehelye (mint nekem is)...

Régebben volt neki két 405- ös is, egyik bontva, de váltott fordra, nem tudom megvan-e még neki a sok alkatrész!?

 

T

Előzmény: AndrasTP (32318)
Simon István Iván Creative Commons License 2019.05.30 0 0 32321

Ez így kerek. Szakértői hozzászólás. :) köszönjük!

 

Ezek a kékfogas diagok valóban gyilkos cuccok...

Előzmény: FeZ_ (32317)
DonBandi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 32320

Hát a Jófogáson azért van néhány találat 405-re.

Meg a Google is dob fel párat.

Csak telefon kérdése, hogy van-e a hirdetettek közt ilyen alkatrész.

Előzmény: AndrasTP (32318)
Sancika73 Creative Commons License 2019.05.29 0 0 32319

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérniI Van egy 1.1i 206-os peugeotom, olyan hibajelenséget produkál, hogy a hengereket telenyomja benzinnel ( mind a négyet). Előtte tökéletesen működik majd ha leállítom és egy kis idő után próbálom újra beindítani az üzemanyag szivattyú folyamatosan dolgozik nem áll le. Már cseréltünk benne injektorokat de ugyan ezt a hibát produkálja időközönként.

 

AndrasTP Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32318

Sziasztok,

 

bölcsőt keresek egy régebbi Peugeot-hoz: Peugeot 405, 1,6 GL. Tud valaki ilyet?

(Ez a topik látom jobban pörög a réginél, ezért is írok ide.)

 

Ha bontót tudtok, ahol ilyen régi kocsihoz is van/lehet- azt is megköszönöm.

(Pest megyében élek, de Mo. nem nagy, bárhol érdekelne...)

 

FeZ_ Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32317

Bocs, az kimaradt még, hogy ettől függetlenül nem gondolom, hogy egy traszmitter kinyírná a BSI-t, csak a tisztánlátás végett írtam be, amit beírtam. :-)

 

Kis kitérő, de csak a kérdés bonyolultsága miatt írom ide: pl. rengetegen használnak valamilyen olcsóbb bluetooth-os diag-ot a gépükön, amit gyakran rádugva hagynak az autón leállításkor és utána is. Konkrétan már találkoztam nem egy olyan géppel, aminél emiatt lett probléma a motorvezérlővel vagy a BSI-vel, miközben meg sokszázan használják gond nélkül.

Előzmény: morcibacsi (32312)
FeZ_ Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32316

Nos, ennyire ne egyszerűsítsük le a választ. :-)

Ugyanis nem teljesen alaptalan a kérdés. A szivargyújtó egy egyszerű fűtő-ellenállás, csak "simán" terheli azt az áramkört, azonban egy elektronikus akármi működése nem ilyen egyszerű. Pl. 12V-220V-os inverterekről már hallottam, hogy szétvágták a BSI-t. Ilyenekre az elektroműszerész barátom azt javasolta, hogy csináljak egy közvetlen tápot (biztosítva persze) az aksitól és nyugodtan dugdoshatok bele bármit.

Előzmény: morcibacsi (32312)
morcibacsi Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32315

Nem tudom milyen évjáratú autód van, de a 206-ot kb 2006-ig gyárthatták az európai piacra. Szóval azért nem érdemes meglepődni azon, hogy valami (amit évente több ezerszer kapcsolgatsz) tizenpárév alatt tönkremegy. Egyébként ha elgondolkodnál, rájönnél, hogy az "agyon baszott elektronika, méregdrága kettős tömegű" az mind a te kényelmedet szolgálja. A CAN buszt sem azért találták ki és a perifériákba sem azért rakják a mikrovezérlőket, hogy jól kibasszanak veled, hanem azért mert így 50 szál vezeték helyett elég kettő. És bármilyen hihetetlen, ezzel az egész rendszer (de még a javítása is) egyszerűbb lesz. Az viszont kétségtelen, hogy ez más jellegű hibákat tud generálni, és ehhez már így érteni is kell, nem csak Mekk Elek módjára mindenféle típusidegen alkatrészt belebuherálni (alias Suzukiba Opel zárhenger című nóta). A lényeg a lényeg, nem mindenhol az ördögöt kell látni, hanem néha érdemes gondolkodni is, mielőtt kinevettetjük magunkat a zInterneten.

Előzmény: CsThomas (32308)
Simon István Iván Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32314

Azt se tudom, hogy minek használom azt a nicket. Bénázok itten...véletlen létrehoztam.

 

Facebook csoportba írta valaki, hogy kicsinálja. Gondoltam rákérdezek itt is.

Előzmény: morcibacsi (32312)
Simon István Iván Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32313

Igen, arra gondoltam.

 

Köszi.

Előzmény: morcibacsi (32312)
morcibacsi Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32312

Milyen transzmitter? Szivargyújtós? Kb annyira valószínű, mint amennyire a szivargyújtó tönkreteszi.

Előzmény: Törölt nick (32311)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.28 0 0 32311

Sziasztok,

 

az tényleg igaz, hogy az FM transmitter hosszú távon hazavágja a BSI-t?

 

Köszi.

CsThomas Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32310

Amúgy ez a kapcsoló jó példája a tervezett elavulásnak! A régi 206-os irányjelző kapcsolója, kis túlzással sosem ment tönkre, ha mégis, akkor 2 csavar és már ki is van cserélve, pár ezer forintból. Gondoltak egyet a Peugeot tervezői és megalkották a szétszerelhetetlen kapcsolórendszert, összegyúrva az irányjelző és az ablaktörlő kapcsolóját, ráadásként pedig a légzsák szalagkábelét is beleapplikálták a nagy egységbe. Természetesen az irányjelző kapcsolót is át kellett tervezni, mert a régi túl sokáig bírta. Néhány helyen egy kicsit silányabb anyag és már kész is van a tökéletes lehúzás. Egy kapcsoló tönkremegy és a kedves felhasználó rögvest fizethet 5e helyett 60 ezret. Ez van. 

CsThomas Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32309

Ja, még annyit... A BSI és a bajuszkapcsoló esete. (És a CAN BUS) Érdemes elolvasni. Vicces és tanulságos történet:

https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/8486/a-bajuszkapcsolo-es-a-bsi-esete

CsThomas Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32308

hehe. Nagyanyám biciklije, meg a mountain bike..... Van egy 35 és egy 45 éves Csepelem. A legfullosabb hegyi bájkodért sem adnám oda a kerekeit sem. Amúgy a 206 se nyúlik túl nagyon a fostalicska kategórián. Nekem is az van. Elvisz a-ból, b-be. Egyébiránt meg mindent úgy gyártanak manapság, hogy pár év alatt jól le lehessen húzni a parasztot az alkatrésszel. Lásd az ilyen kapcsolók, az agyon baszott elektronika, a méregdrága kettős tömegű, a hátsó híd tűgörgő csapágy, stb. Mindenbe "beleépítik" a hibát előre. Jól kitalált szisztéma ez. Vagy mondhatnám a H Astra motorolajozását is. Már nem cél, hogy 30 évig pöccre guruljon. Aztán csodálkoznak, hogy otthon javít mindenki mindent, amit csak lehet. Bátyám Skodáját, nevelt fia Renaultját, lánya Fiatját, öcskös Opeljét szervizben össz közel 400-ért rakták volna helyre. Itthon még a 100-at sem érte el össz. Suzuki nehezen indult. Márkaszerviz. 4 injektor, két lambdaszonda indulásnak. 360 ezer. Sűrű szitkozódással haza. persze hogy nem kell a javítás egy verda áráért. EGR tisztítás, 2-es szonda. 6000Ft. Még azt sem vették észre, hogy a műszerfal check engine led le volt ragasztva szigszalaggal és gyújtás alatt nem világított. Mindenképp a lehúzásra mennek. Zárhengert is 60-ért cserélték volna. Csak a zárhenger került volna 34 ezerbe. Suzuki. Aztán vettem bele 5800-ért opel zárhengert.Kicseréltem. Egy hétig meg farról csavarhúzóval indítottam. Transponder chip a gyűrű mellett  a régi kulcsban bent a helyén, hogy kormányzár ne fogjon be. Amúgy 13-ért találtam új kapcsolót H7-hez, csak ködzárófényhez, meg egy bontottat 5000-ért 15 nap garival. Mindenhol él a 14 nap elállás. Előbb utóbb mindent meg lehet oldani. Talán meg suszterolni sem kell. Kösz mindent. 

Előzmény: FeZ_ (32305)
Zolysys Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32307

Elhozod - Bp XIX - megjavítom.

Sját gyártatott anyaggal. nem kínai...

Előzmény: CsThomas (32302)
Petör Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32306

Pár éve 12 eHUF volt Bp-en a javítás - fejben lévő nyákfólia szokott elkopni. Inkább javíttasd.

Előzmény: CsThomas (32304)
FeZ_ Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32305

Bakker, ne hasonlítsunk már egy nagyanyám kerékpárját egy Mounten Bike-hoz. A Suzukiban még nincsen Can Bus rendszer, teljesen más az egész felépítése. Vegyél ilyen kapcsolóegységet más típushoz, és nézzük meg mennyibe kerül a másnál a "csoda". 

Ez egy kapcsolóegység, beépített vezérlővel ami külön kommunikál a BSI-vel, azért kerül ennyibe és elvileg nem javítható. Az más kérdés, hogy lehet rendelni hozzá kintről karokat, fóliát, stb. de azért az nem lesz egyenértékű minőségben a gyári újjal. 

 

 

Előzmény: CsThomas (32304)
CsThomas Creative Commons License 2019.05.27 0 0 32304

...hát az gáz. Nem tudom. Veszek egy használtat és szétszedem a hibásat. Kíváncsi vagyok a belsejére. Suzuki pont fordítva működik. Előre tolom világítás alatt a kart, akkor van refi. Visszafele fénykürt. Bár ez esetben külön van a helyzet és tompított kapcsolója. Jobb is, mert darabonként kijön az új is 3-5000Ft-ból ha cserélni kellene. Nem 60 ezerből. A kocsi meg ér vagy 5-600-at. Tizede ár egy kapcsoló.... hihetetlen. Francia csoda. Köszi a választ.

FeZ_ Creative Commons License 2019.05.24 0 0 32303

Javítható, bár az sem lesz olcsó, tudtommal olyan 20-25e körül csinálják, ami az új ár fényében...... Bontottból jót meg nehéz találni.

A tuti mindenféleképpen az új, de értem a problémádat. 

Előzmény: CsThomas (32302)
CsThomas Creative Commons License 2019.05.24 0 0 32302

Sziasztok! 

 

Tudnátok segíteni? Peugeot 206 1.4 i 55kW 2004-es évjárat, benzines 1360ccm járgány. H7-es fényszóró, beépítve csak ködzárófény. Bal oldali kormánykapcsolón behalt a távolsági álllás. Nem marad úgy a kar. Húzni kell folyamatosan, hogy reflektor legyen. Mást mindent működtet. Javítható, vagy csere? Érdeklődtem pár helyen. 58-64 ezer Ft lenne egy új kapcsoló. Az egy vagyon. Van H4-es izzóval szerelt változat is, első ködlámpás is, ezért nem mindegy a kapcsoló típusa. Valóban ennyire bonyi a dolog és tényleg csak a drága kapcsoló jó hozzá? Mert akkor bontott lesz a vége, csak azt meg hol tudok venni, ha nem jó hozzá, akkor mi van, stb. Bármi segítséget szívesen fogadok. Köszönöm. Üd:Tomi 

bxmpisti Creative Commons License 2019.05.22 0 0 32301

Keresek 2.0 16v motort.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!