A 46-os kereszteződés és a Tiszapüspöki kereszteződes nem ugyanaz. A 46-os a felüljárón keresztül ment, a Tiszapüspöki kereszteződés pedig ahol Shell körforgalomtól ment az út Tiszapüspökire. (az előbbi most a középső körforgalomnál van, az utóbbi pedig a Debrecen felőli körforgalomnál)
De egyébként tényleg írkálnak mindenféle hülyeségeket, ahelyett, hogy azt írnák: elterelik a forgalmat (ami az utóbbi pár évben folyamatosan igaz, állandóan változik a forgalmi rend)
Ez egy pongyola, értelmezhetetlen mondat, a jelenlegi felállásban a 46-os főúti csomópont és a Tiszapüspöki csomópont az ugyanaz a hely.
Vannak ideiglenes lezárások a 4-es főút útpályáján, ahol a régi nyomvonal összesímul az M4-el (ebből a darabkából lényegeében egy felhajtó lesz az M4-re Szolnok irányából, ami után az M4 persze visszaváltozik a 2x1 sávos elkerülő 4-es főúttá), és ezt az összeköttetést jelenleg a csomópont körforgalmain keresztül biztosítják:
Ezen a térképen látszik is, hogy melyik ágakon át megy a 4-es forgalma jelenleg, a lezárt szakasz a fehér vonal a kép közepénél.
Törökszentmiklósnál, a 4-es főutat a 46-os főúti csomópont valamint a Tiszapüspöki csomópont között építési munka miatt lezárták. A forgalmat a már megépített, új M4-es autóútra terelik át.
Most mi a helyzet a 4/M4 utakkal Törökszentmiklós és Abony között? A Google elég érdekesen tervez. Útinform szerint az elkészült M4-re van a forgalom terelve. Átadták a Szolnoki elkerülőt? Az Utinfoprm térképén már rajta van az út, de forgalmi információt nem mutat rajta.
A 1000 m hosszú alagútlánc megdobta a költségeket. M0Észak akkor mennyi lesz? Nettó 1000 Mrd Ft / 8 km? Aztak*rva.
M100 autóút - nettó 344 Mrd Ft
1. rész: A nyertes ajánlattevő: STRABAG Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, Magyarország 1117 Budapest, Gábor Dénes (Infopark D épület) Utca 2. Ellenszolgáltatás összege: nettó 124 998 891 442,- Ft
2. rész: A nyertes ajánlattevő: DÖMPER Korlátolt Felelősségű Társaság, Magyarország 2541 Lábatlan, Dunapart hrsz 1605/2. Ellenszolgáltatás összege: nettó 220 000 000 002,- Ft
A politika még nem döntötte el, hogy mi lesz a Dunaújváros-Kecskemét szakasz után az M8 sorsa. Ezen a néven folytatódik tovább északkelet, például Gyöngyös, esetleg Hatvan felé, vagy Nagykőrösig, esetleg tovább marad az M44 a nevezéktanban. Nyilván ide egy "lóhere" csomópontra lesz szükség a két akárminek is nevezett autópálya keresztezésébe. Felejtsük el, hogy a meglévő 5-ös út még megyei autópálya matricát sem megvásárló tömege határozza meg a geometriát.
Az persze egy jogosabb kérdés, hogy a 4625 és 4623 (Szentkirályi út) közül mindkettőhöz elengedhetetlen-e csomópontot építeni, de ahhoz el kellett volna dönteni, hogy melyik útirányon akarják bevinni a 44 forgalmát Kecskemétre, amíg nincs meg az M44 végig az M5-ig.
Mert a kettő között ott van a Tisza. A 4625-os út a környék fontos feltáróútja Szolnok és Kiskunfélegyháza között, és indirekt visszakötés a 44-esre a jobbparton.
Megkérdezhetem, hogy miért van szükség arra kijáratra Kerekdomb és Lakitelek között? Szerintem a tiszauginak elég kellett volna lennie mindkét településhez.
Akinek a Tápióságból Szolnokon (túl) van uticélja, annak a 311. út Cegléd csp. eddig is távolabb volt (30 km), míg a 3119. úton 18 km. (M4 Újszászi csp.)
Tehát 2 km-rel rövidebb út érdekében készülhet Abony negyedik M4 csomópontja.
Miért nem eleve így tervezték?
Miért volt indokolatlan még 2018-ban?
Most megint választás következik?
Nem kell félreérteni!
Ha Ceglédnek "járt" és jutott is, akkor Abonynak is... (Hogy ez precedens? Kit érdekel odafenn...)
Ellenben a szolnokiaknak kelet felől Szajolon keresztül kell járniuk...
A besenyszögi út M4 csp. ezt a problémát nem oldja meg. (M4-en +4 km az új összekötő útig)