Hogy megerősítselek én is azt hallottam egy nem kispályás autószerelőtől(nem márkaszervizes)
A Z motorkódú Opelek már nem eszik az olajat mert ott orvosolták ezt a problémát, amit amúgy az Opel okoskodott bele az ecotec motorokba mert nem az általad is leírt olajvisszavezetést alkalmazták hanem az idióta újdonságukat.
Gondolj, amit akarsz. Szerintem a világhírű sebészfőorvos is hagyhatott dolgokat a páciensben. Kés villa olló...... Ez a technokrata gondolkodás , amit képviselsz nekem abszolút nem szimpatikus.
De, ha könnyebb a lelkednek nem autószerelő vagyok. Láttam sok olyan mérnököt, aki meg sem közelítette egy szakmunkás tudását egy adott területen. Van egy nálunk a családon belül is egy építészmérnök, akire egy drótkerítés megépíttetését sem bíznám. A hozzászólásodból ítélve, rád sem sok mindent. Még azt is megsúgom (a többi olvasónak inkább), hogy ez lehet,hogy nem is véletlen. Most agonizálhatsz az összeesküvés elmélet miatt.
Mennyire bonyolult ezt cserélni? Nincs valami kép róla mert az új alkatrész alapján, amiért most megyek elvileg 2 csavar fogja meg egy csatit kell összedugni.
Bocs, nem a vezéműtengely jeladó lett cserélve, hanem a főtengely jeladó, akkor most ezt kell kicserélnem, van egy 1,6 zafira motorm az a jeladó jó lehet hozzá?
Lehet ezzel így járni? vagy egyszer megdöglik végleg és ott megáll?
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Ha tudna valaki segíteni nagyon jó lenne. Van egy 2004-es Opel Zafira 2,2 dti autóm. Amikor megy akkor nagyon jó. Viszont ha esik az eső gondol egyet és nem akar elindulni. Egy-két nap állás után mintha semmi sem történt volna egy pöccre indul és semmi gond nélkül megy 2000 kilómétert is. Csak ne legyen esős idő.
Újra itt, sikeres ECU csere után ma újra leállt a motor menet közben, újraindítás után megint tudtam vele tovább menni, de világított a kulcsos autó, csúszós út jelzős autó piktogramm, és a motorlámpa.
Leállítás után, újra indítás után már csak a motorlámpa, és a csúsásjelző világított.
Parkolóban beindítottam lassan tolattam vele és a fordulat fel le ugrált, mint ha össze vissza menne a gáz, a végén lefulladt, néztek is a parkolóban :)
Utána beindítottam és mentünk, az alapjárat továbbra is ingadozik, a TEMPOMAT egy az egyben megállt, a leállás óta nem működik, semmit nem csinál.
Kiolvastam a hibakódot P0430 Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt (2.hengersor), ez miatt leállhat a motor? mit kell ezen cserélni, remélem nem katalizátort, mert akkor agyvérzést kapok.
De azt hogy a tempomat mitől állt meg nem nagyon értem.
A legszebb az hogy jövő hét kedden nyaralni megyünk, és addig nem ártana ezzel kezdeni valamit, de a kód alapján legalább nem az ECU hibás, bár ezt azért nem zárnám ki.
Nincs valakinek esetleg TECH2-s műszere Mogyoród környékén, amivel rá lehetne nézni a Tempomatra?
Valamit ki kell találnom keddig. Reggel hívom a szerelőmet akihez járok, remélem tud vele valamit kezdeni, bár neki nincs TECH2-je.
Szia, elég régi a hozzászólásod, azért remélem még itt vagy, érdekelne mi volt végül a megoldás, mert nálam ugyanez a típus ugyanezt produkálja most.
2009-es Zafira B, 1.7 CDTi, néha úgy tesz mintha nem érzékelné a gázpedált. Hibajel nincs, aztán néhány mp múlva meg rendesen megy. Indulással sincs semmi gond.
Már előjegyeztem szervízre, csak kíváncsi vagyok nálad mi volt.
Azért az elég életszerűtlen, hogy olyan tervezési hiba lenne egy motorban amelyet egy hétköznapi autószerelő egyszerűen kijavíthat. Ráadásul egy olyan műszakilag egyszerű kérdésben mint a kenési rendszer. Egyedi hibák természetesen előfordulnak, de a tömeges esetek mögött én inkább (a közismerten) elmaradó karbantartás következményére és/vagy visszapörgetett kilométerekre gondolnék.
Ma délelőtt találkoztam a szerelővel, aki egy olajevő 1.6 16V ecotec motort szedett szét. Fényesen igazolódott az elméletem. A motor dugattyúján az olajlehúzó gyűrű nútjában nincs jól megoldva az olaj visszavezetés. Nincsenek furatok!!!!! A visszavezetés a csapszegek oldalán van kiképezve kis könnyítéssel és pici barázdákkal. Azok, meg olyan recés és öntésből eredően sorjásak, hogy nem tudják a funkciót ellátni. A barátom fogta és dugóként fúrt rá 4 lyukat, mint a régi normális megoldás. Én bízom a szakértelmében. Én is megcsinálom az enyémet, ha az olajfogyasztás meghaladja a béketűrésem, vagy más okból meg kell bontanom a motort. Aki esetleg gyűrűtzteti a motort, erre figyeljen oda. Érdekes, ezt sehol nem olvastam (vagy aki rájött, az titokban tartja ezt a dolgot) Minden esetre nem is értem ezt a tervező mérnökök részéről. Járt utat elcseréltek egy hülyeségre.
Értem. Én csak a véleményemet mondtam el róluk, mert próbáltam segíteni a vásárlás előtt álló embernek, főleg hogy ő is szeretne aludni benne, mert két hónapja kb. én is hasonló döntés előtt álltam. Nem mondtam én, hogy szentírás amit állítok. Persze az Ecotec olajfogyasztása engem is zavarna, de szerencsére az enyém még nem eszi látványosan, legalábbis az eddig megtett 5000 km alatt, de gondolom az enyémet is utóléri pár év múlva.
Nem szerencsésen vagy nem jól fogalmaztam. Semmi képen nem a te összehasonlításod ellen volt kifogásom. Azt akartam kifejezni, hogy nem egy kategória a két típus. Aki hosszabb távon használt a mindkét kocsit, annak nem kell ezt magyarázni. Persze ez nem konstans dolog. Lehet így és lehet úgy is. Nekem zafirám van, de nem vagyok sok dologgal elégedett. A benzines ecotec motorok
olajfogyasztása, az ABS kerékjeladók megoldása stb.stb. Magyarországi utakon a futóműve olyan feszes, hogy a kocsi szinte pattog. (fapados) A fenntartáshoz ha hozzáadod ezt az olajfogyasztást
mondjuk 200000 kilométerre vetítve egy jobb minőségű olajjal rájössz, hogy nem is olyan olcsó.
Miért hogy kellene összehasonlítsam szerinted? Én ezeket nézegettem mielőtt autót vásároltam és a fő különbségek a méretben és az árban van. Mondjuk Sharan van egy barátomnak is akinek szintén 1.6-os Zafirája volt előtte és őt is kikérdeztem alaposan. Vezettem is a Sharant. Nagyobb jóval a Zafiranál mint ahogyan írtam is és drágább a fenntartása és megvenni is, pedig nekik még nem volt baj a motorral. Az övé 2011-es. Ők Sharant vettek a Zafira után, és szeretik azt is, egyébként áruszállításra használták mindkettőt. Remélem sikerült az autóösszehasonlítási szabályoknak megfelelően leírnom a véleménymet :)
Nálunk van a családban sharan is es zafira is. A sharan az 1.9 tdi a zafira 1.6 16V benzin.
Ezeket úgy összehasonlítani, ahogyan te teszed, nem sok értelme van. Van itt is ott is szerethető dolog és nem szerethető is. Mondjuk az új árát összehasonlítva választ kapsz a kérdésre.
A sharan pontosan annyival jobb, mint amennyivel többe került. Ennyi szerintem.
Hát, én még nézegettem az Avensis Versot a 2.0 benzinest. Kicsit talán nagyobb mint a Zafira az adatok alapján, de nem nagyon láttam élőben, meg hát persze a Sharan, Galaxy, Alhambra hármas. Ezek jóval nagyobbak a Zafiránál csak dízelek és olvastam rémhíreket róluk. Az Alhambrából van 4x4-es is. Esetleg T4-es, T5-ös, de ezek már nagyon nagyok és drágábbak is a jó állapotúak. Vagy sok nagy kombi van még, de azok hosszúságuk miatt talán nehezebben vezethetők, főleg városban és alacsony hasmagasságúak általában ellentétben az egyterűekkel, amik rövidebbek, nagyobb a hasmagasságuk ami nálam megint szempont volt, hogy egy földúton nyugodtan tudjak elmenni és magas az üléspozíció, ami megint csak olyan terepjárós kellemes rálátást biztosít az útra.
Én a Zafira mellett döntöttem, mert mindezen típusok közül messze a legolcsóbb volt és szerintem nagyon jó autó. Ja és még a hátránya a többi egyterűvel szemben, hogy a középső és hátsó üléssort a Zafirában csak csavarokkal lehet kiszerelni, de a többiben általában szerszám nélkül nagyon egyszerűen ki lehet szedni. Ez előny, ha neked is ilyesmire kell, mert könnyű ki-be tenni az üléseket. Még a Logan MCV - ből is könnyen kijönnek az ülések és az is hatalmas ráadásul a hasmagassága sem rossz. Szerintem nagyon jó alternatíva, ha nem félsz a Daciától.
Opelek hiresek az olajfogyasztásukról. 1000km/1liter a gyári elfogadott érték. A BMW dettó ez. Persze van olyan ami nem esik ebbe bele, de inkább eszik mint nem.
Két példa 1995 évből, mindkettőt használtam:
Opel omega Cn20e-mérsékelt olajfogyasztás, kb. fél liter / 1000 km.
Ami biztos, hogy ezekkel a motorokkal valami probléma van, ami konstrukciós hibának is nevezhető.
Német fórumok is tele vannak ezekkel a panaszokkal. A régebbi időkből is olvasható, amikor ezek a
motorok 2-3 évesek voltak, sőt találtam egy évesre is panaszt. Egy új kocsiban nemigen ellenőrzik az olajat "minden indulás előtt" ha semmi jele a garázsban folyásnak. Ezért, sokan belefutottak komoly meghibásodásokba, mert rövid idő alatt megette az olajat az autójuk.
Ugyanilyen leírások vannak, hogy a kompresszió tökéletes, mégis az olajat nagyon eszi.
Az idősebb 10-15 éves autóknál a szelepszár szimeringeket gyanúsítják (ami ugye ilyen idős korban nem alaptalan). De sokan írják, hogy a szimering csere nem sokat javított az ügyön.
Az újragyűrűzésről már sokan jobb eredményről számolnak be.
Mindezt összevetve, én nem értem, hogy csak az olajlehúzó gyűrű kopik. (nem életszerű)
Nekem az a gyanúm, hogy az olaj visszavezetése nem jól van megoldva. Az olajlehúzó gyűrű gyakorta megragad. (akik bontottak ilyen motort, szinte mind ezt tapasztalta.) Ez már 40-50 ezer km-t futott motornál is előfordult. Nekem az a véleményem, hogy a dugattyú olajlehúzó gyűrű hornyában megáll az olaj. Ez magyarázná, hogy az égett olaj miatt megragadnak a gyűrűk.
Az olaljlehúzó gyűrű nem tömör kiképzésű, hanem két él között lyukacsos kiképzésű, ahol az összegyűlt olaj a dugattyú nútból kis furatokon visszafolyik az olajteknőbe. Ha ez nem lenne, akkor az olaj ottmaradna és túlhevülne és odaégne. Na itt van valami konstrukciós hibája ennek a motornak
Egy szó, mint száz, a barátommal (aki mostanában bont meg egy ilyen motort) átbeszéltük ezt.
Azt mondta, hogy ha a dugókon ezt a problémát látja, akkor "picit alakít" a furatokon.
Tudom, ez motorbontással jár és nem mindenkinek szimpatikus ez. Próbálj ki valami olyan belső motortisztítót, ami a koxosodás oldását is ígéri. Szerintem szerencsés esetben ez is sokat javít.
szija túdnal segéteni van egy opel zafira 18 16w ecotec motor nagyon zabálja a olajat 1000km re 2liter kel nem észletem főstöt nincs kartergáz semi gyergyak renben vannak kompresszió jó milehet a hiba
Én aludtam Zafirában, de kiszedtem belőle a hátsó és középső üléssort. Az első ülések hátától a csomagtérajtóig belül olyan 190 cm, de attól függ, hogy az első ülések előre vannak-e döntve csúsztatva, vagy nem. Ha egy kicsit előredöntöttem, akkor megvolt 2 méter simán. Ketten szoktunk aludni benne, én 176 cm vagyok és simán elférek hosszában. Nem régen vettem az autót és nálam ez volt az egyik alapkövetelmény, hogy tudjunk benne aludni a barátnőmmel, mert járunk néha kirándulni :)
Most végre megtekinthetek egy 1.6 16V ecotec motort, amit "széthúznak". Kiszedik a dugattyúkat,
mert valami miatt hirtelen kék füstbe borult a páciens. Előzetesen a diagnózis az olajlehúzók
valamelyike megragadt vagy eltört. Egy szerelő barátom csinálja. Mondtam neki, hogy nézze át az esetleges gyártási okot erre az olajfogyasztásra. Ha "okosabbak leszünk" megosztom.
Hát én ezen nem is nagyon csodálkozom, inkább az lenne a kérdés, hogy a szelepszár szimeringek
hogyan állnak ilyenkor. Azokat is láttam már így megkeményedve más típusnál. Sőt volt egy kis 205-ös peugeotom, amin cseréltem , mert ette az olajat. Ugyanilyen kemények voltak. Meg is szűnt az olajfogyasztás teljesen. Nem is nagyon filóznék a cserén, de ez az 1,6 16v eco mások szerint is alapból fogyaszt 5 decit 1000 km-en. Ha ez így van, akkor nem cserélek szimeringeket.
üdv! igen 15 éves autón csoda lenne ha épp volna a tömités.én is 15é korára cseréltettem ki,ugyanez volt a helyzet,kőkeménnyé vált és nyomta kifelé az olajat.