Sziasztok! Autóvásárlás előtt állok és felmerült a 159-es Alfa 1.8 TBi TI változata. Kérdésem, hogy mennyire bírja a kilométereket ez a turbós benzines? Sajnos csak egy autót tudunk megengedni magunknak, így munkába járni is ezt használnám. Eddig csak szívó benzines autóim voltak. Átlagos hétköznapokon kímélően, takarékosan, vezetek, hétvégente dinamukisabban, ha olyan útra tévedek. Nálam minden autóm időben megkapott mindent, gyári előírásnál hamarabb. Kicsit félek a turbófeltöltő miatt, várom a tapasztalatokat, mivel tartós tesztet nem találtam a TBi-ről. A kiszemeltem egy végig vezetett szervízkönyves, számlákkal igazolható előéletű autó, 109 ezer km-rel. Egy bajom ezzel csak az, hogy az autó 9 éves.
Ma volt időm átnézni tüzetesebben és nincsen másik csatlakozó sehol... kiszereltem a kesztyűtartót, elhajtottam alatta a szőnyegeket leszedtem amit csak tudtam de sehol, a motorteret és átnéztem mind a kettő toronynál és kiszereltem a szélvédő alatti műanyagokat és sehol nincsen. Kasznin nem találtam olyan nyílást ahol valaha kábel futott de már nincsen ott, ahol nyílás van ott zárt nyílás nélküli "vak" gumidugók vannak. Akkor lehet mégis az anyós bal lábnál van? Korábban már kerestem a kormánykörül is a reléknél, biztosítékoknál de ott sem találtam...
Megpróbáltam minden csatlakozót lefotózni meg az vezérlőt is. Túrtam vagy 3 órán át és a motortérben van egy db meg az anyós bal lábterében egy és találtam a hátsó ülés alatt van egy cras senzor és sárga kábeltartóba ugyan ilyen csatit....
Nem, nem világít, még csak fel sem villan... Indítás után elalszik. Mióta a bajmágnes haverom beleült az ABS világít, Gödöllő és Szada között a kanyarban van egy vályú keresztben, belementem jobb hátsóval azóta világít, már mindent átnéztem ott de nem találom a hibát :D Ma szabadnapos vagyok felkutatom azt a csatlakozót, na meg az injektorok. Amúgy az enyémben is van a hűtőben hőgomba és az kapcsolja a hűtőventilátort 2 fokozatú ráadásul... azzal is megjártam mert az előző barom össze vissza kötözgette, klímarelétáblát is szétbarmolta... De sikerült megcsinálni :) Amúgy éjjel hazafelé jövet nem hallgattam zenét és figyeltem az autót... mikor vissza engedem a gázt elég szépeket durrog...
Amikor ezt a hibát produkálja, akkor nem gyullad ki valami hibalámpa a műszerfalon? Konkrétan az injektor piktogramra gondolok. Ugyan az egy gyűjtött hibajel, de nekem az segített kiszűrni a rossz lambda-szondát.
Egyébént Érden a Rózsa utcai BMS-t diagnoszikások állítólag ügyesek.
Anyós lábnál régen sárga csőben a légzsák rendszer csatlakozója lehetett, legalábbis Fiatokon. A motortérben meg egyik az ABS, másik a motorvezérlő. A motoré szürke szokott lenni.
Igen, de Sau spiderében nem volt csatlakozó az utastérben. :P Kettő volt a motortérben egy jobb,egy baloldalt. Itt pedig egyértelműen az anyóslábnál jelzett egy csatlakozót a kolléga.
Sau régi Spiderében is ott, volt, VAG 409 KKL kábel vitte a MES-sel.
Amúgy érdekes egy állat volt, ugye 16V TS, ehhez képest pl a hütőventit még sima gomba vezérelte a hütőből, nem pedig az ECU egyetlen egy hőfokszenzor alapján.
Látod pedig 4 sörért vasárnap ránézett volna az ABS-re :DDD Viccet félretéve, köszönöm a segítséget holnap szabadnapos leszek és megkeresem a csatlakozót anyósülés jobb lábnál, ma már sajnos nincsen időm rá. Megkeresem és lefotózom mielőtt nekiállok vásárolni :)
Hmmm..... Azt hittem a 95-ös GTV már a 16 lábas OBD csatlakozós
Viszont ha a motortérben és az anyósülés lábterében találtatok 3 pólusú csatlakozót akkor nem az. Ebben az esetben felejtsd el az első linkemet, a bluetoothos elm nem lesz jó. Neked KL interfész kell (KKL vagy Vagcom 409 néven találod meg) plusz a 16 pólusúról 3 pinesre átalakító.
Nem kell szervizkulcs. Viszont multiecuscan ingyenes verziója nem fogja olvasni - hanem 50 eurért meg kell venni. (onnan tudom, hogy piros betűs a listában https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx). Ez mondjuk ezért szar mert nem tudod előre kipróbálni.
A motortérben lévő csatlakozó az ABS-é. A motorvezérlő csatlakozója van az anyósülés előtt jobboldalt közvetlenül az ECU-ba kötve.
Kicsit nekem ezek magasak megmondom férfiasan. De..! Ha jól gondolom csináld magad alapon vásároljam meg a szoftvert vagy az ingyenes verzió...+ vegyek egy FIAT csatlakozót amivel összekötöm a kocsit a laptopommal. Kerestem már a neten hozzávaló kábelt de nem találtam 100% olyat, illetve én tétováztam mert nem voltam meggyőződve, hogy olyan a csatlakozó tipusa mint ami az autómban van. Ha esetleg valaki rám áldozna annyi időt az értékes idejéből, hogy felvilágosít csatlakozó terén azt nagyon megköszönném. 2db csatlakozót találtunk az autóban. Az egyik a motortérben van a nagy biztosítékok mellett egy kábel végén, azt összedugtuk a FIAT csatlakozós Delphi műszerrel de nem jött létre a kapcsolat. Mondta a srác, hogy lehet a szervizkulcs kell hozzá ami persze nem volt nálam. Ott ennyiben is maradtunk akkor... Aztán hónapokkal később az anyós ülés lábterében bal lábnál a burkolat alatt találtam egy ugyan olyan csatlakozót. Lehet ami a motortérben van az nem az csak ugyan olyan? Vagy kell hozzá tényleg a szervizkulcs? Ezért nem vásároltam még ilyen szoftvert, kábelt stb-t hozzá mert sok dolog nem egyértelmű nekem. Van egy A Vectra-nk az már OBDII-es és ahhoz viszonylag könnyen tudtunk venni kábelt programot mindent...
Vannak másik injektorjaim színre szagra ugyan olyan fajta. Arra nem emlékszem, hogy az a motor csinálta e amelyikben azok voltak, úgy rémlik, hogy nem. Érdemes szted elvinni ellenőriztetni? Vagy próbáljam be mind a 4et és vagy jó lesz vagy nem? Budaörs, Érd környékén hallottam valahol műhelyről ahol bemérik... lehet megéri.
Injektorgyanús, motorfékénél nincs befecskendezés, ha nem egyenletes a motorfék, akkor mégis jut be üzemanyag, vagyis átereszt valamelyik injektor vagy több is.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy Budapest környékén ismertek e olyan Szakembert aki elhivatott és alapos hibakód kiolvasást terén. Azért kérdem így mert ismerek én is olyat aki 2 liter sörért vasárnap ránézek de szerintem nagyobb alaposságot igényel a hiba pontos diagnosztizálása.
Meglehetősen lassan de annál nagyobb gonddal épül újjá a GTV "1995 2.0TS" és úgy néz ki lassan végére jutok a biztosan rossz, diagnosztika nélkül is csere érett alkatrészek listáján. Most már egyre jobb erőben, szépen húz és élmény vele az autózás de egy probléma nem múlik ami már nagyon idegesít. Amikor nem gyorsítok csak egy gázzal haladnék akkor rángat, ha motorfékezek akkor is, az alapjárat fel le ingadozik 1200/1300és utána majdnem leáll majd össze szedi magát és picit áll olyan 800 körül.... valamikor csinálja, valamikor nem... ha nem csinálja akkor nagyon elégedett vagyok vele és egy élmény vele minden perc viszont amikor csinálja akkor olyan kis erőtlen, lusta...
Amiket most cseréltem rajta. Összes gyertya, gyertyakábelek, pipák és trafók, fojtásszelep állás érzékelő, üzemanyag szűrő, üzemanyagnyomás szabályozó...
Grósz Ferinek (Tárnok) van valami váltós szaki kontaktja, akit rajta keresztül lehet elérni. Kb két hónapja egy éppen akkor javított autóval kapcsolatban ezt az infót kaptam tájékoztató jelleggel:
Elvileg DZ-ék is ezzel a szakival javíttatnak. Szerintem 200 nem igazán áll meg a művelet. Ha még él a kuponos akció, akkor Szabóéknál Érden érdemes lehet rákérdezni, mert valakinek ott is kb ennyiért csinálták meg és elégedett volt a végeredménnyel.
Olasz autós, de típusidegen vagyok (Fiat Bravo 1.4 Tjet sport)
Szeretnék érdeklődni, hogy kézi váltó javítás ügyében (hírhedt M32..) , van-e megbízható és kifizethető műhely látómezőtökben, Budapesten vagy a környéken?