Nem fog leolvadni, hanem alarozsdasodik majd es ledobja pikkelyekben. Viszont amennyit ez az auto futni fog nem valoszinu, hogy ez valaha megtortenik. Nade az ot-nel pl nem problema, hogy szinterezett a kipuff? Az mar tokre nem gyari. En olyanokon izgulok, hogy a 16i-ben hatul van az akksi, van benne nagy board, touring kuszob van rajta, meg ilyenek. Egyik se volt gyarilag. Arrol most nem beszelek, hogy egy rozsdakupac az egesz, mert azt majd szeretnem jovo ilyenkor megorvosolni.
Nekem semmi szivas nem volt benne, bar hozzateszem van boven mibe belekotni a kocsiba ha vki ertene hozza. Azt hiszem ezt a reszet nem irom le, mert aki tudja a szabalyokat, az tisztaban van vele h meg masik felnit se tehetsz fel a kocsira mint amivel megkaptad a muzealis minositest. Ha megteszed es vki ezt jelenti a MAVAMSZnak akkor bekerhetik a kocsit es visszavonjak a minositest. Szoval ez egy motorcsere eseten gondolj bele milyen szivas:) Emiatt pl vissza kellett alakitanom az egyik kocsit turbo dieselrol szivora.. ehhez szivosor le, kipufogo csonktol turbo le, es egy komplett kipu install:) Meg persze ledugozni a blokkon a lyukakat. Otevente meg vallalhato is lenne, ha bevallalod a rizikot... Errol jut eszembe ha mar kipufogo akkor viszont csinaljuk meg rendesen: 550fokig hoallo szinter.. kivancsi leszek mikor olvad le
Látni néha olyan OT-s kocsikat utcán vagy találkozókon, amiknek az állaga, hát hogy is mondjam, hagy maga után némi kívánnivalót. Szóval nehéz elhinni, hogy ezekkel a horpadásokkal, rozsdásodásokkal átmehetett a vizsgán. És akkor ott vannak még a sosem volt kivitelek: átalakítva tárcsafékesre, pedig soha nem gyártották olyannal, stb, stb... (Értem ezt úgy általában az OT rendszámos kocsikra)
Ugyanakkor hallani azt is, hogy minden apróságba belekötnek, akkor is, ha nincs igazuk, így aztán tök bizonytalan az egész.
Én nem értek hozzá, bár hamarosan elgondolkodhatok rajta, mert jövőre betölti a gép a 30-at. De ha ti ennyire tájékozottak vagytok, áruljátok már el kérlek, hogy mi a szívás ebben a folyamatban?
ezen kivul van 10 eves nemzetkozi minosites is. kb. 320€, lehet szamolgatni mennyire jon ki egy evre. azon felul, amit oooo irt, ott van a kgfb, ami szinten joval olcsobb. es amibe nagyon kevesen gondolnak bele, mert nem tortent meg veluk: ha telibe veri valami vadbarom az autodat az utakon, akkor 200-250eFt feletti kar eseten nem minositik gazdasagi totalkarra! ott is mas a matek OT eseten!
"mire odaig eljut az ember h ezt megszerezze mar az a keves elony nem sokat szamit"
ez nagyban fugg attol, hogy milyen alapod van, meg persze burokracia ott is kemenyen megvan sajnos. gondolom ez is benne van ebben a mondatban. egy olyan auto, mint droszie, nem igenyel tetemes raforditast, inkabb csak utanajarast. szoval nem is ertem miert odzkodik tole folyton, foleg ilyen hosszutavu E30-ban gondolkodas mellett.
az, hogy felkerul egy kivulrol is lathato megkulonbozteto jelzes az autora, az engem a legkevesbe motivalna, van akit meg talan csak ez... de aki szereti tomni az allam es a biztositok zsebeit a semmiert, annak valoban nem valo.
En most minositettem mindket automat majusban. Valojaban az OT rendszam bir par elonnyel, de mire odaig eljut az ember h ezt megszerezze mar az a keves elony nem sokat szamit : nincs sulyado, nincs kornyezetvedelmi felulvizsgalat, es 5 evente kell muszaki vizsgara vinni, de minden muszaki elott kell egy uj muzealis minosites.
Ami az OT elonye h a rendszambol is latszik h "minositett muzealis jarmu". Hozzateszem amennyit ertenek hozza pont azert lehetett muzealis a kocsi :)
az meg hagyjan, jovore mar az elso nagylampasok is mehetnek a vizsgara! a kromos latvanykep nekem meg mindig konnyebben emesztheto az elodok miatt. az tuti, hogy elsore fura az OT-s E30, de az utakon futo darabszamhoz kepest igen keves lesz. mert ugye lehet az szep meg patika auto, de vannak visszafordithatatalan dolgok egy auto eleteben, ami miatt sose kaphat minositest. csoda h nemelyiknek sima forgalmija van egyaltalan :D emelett az is igaz, hogy egy nem piszkalt eloeletu peldany eseten konyebb a minositesig eljutni (alkatreszek, dokumentaltsag), mint a legtobb kortars off autotipus eseteben. vadkerten a talakozon tobb, mint 2000 auto kozt 2db-ot lattam OT rendszammal, es az egyiket mar ismertem. veteran versenyeken hamarabb felbukkanak majd gondolom, ahol a 'kek-fehersegnel' fontosabb a 'veteransag'.
a jobb oldali kepen az ott Indy autoja? hol lehet ertesulni a hasonlo rendezvenyekrol?
Elhangzott már a sztori a Matyiéknál, csak biztos inkább holmi folyadékok elemzésével voltatok elfoglalva, nem a szakmai résszel! :D ;) Részletekbe én nem mennék bele, majd az érintett eldönti mekkora nyilvánosságot ad a dolognak. :) De, ami azt illeti azt a lehetőséget szerintem közülünk kevesen hagyták volna ki, persze ilyesmi "mezei tulajnak" nem is adatik meg. :)
Azt a króm ívet számon fogom kérni rajtad a következő találkozón, amin már újra a régivel leszel! :D
azert az az eletkep ugy nincs meg elottem, hogy besetal az ember a (pl) wallisba, odamegy a pulthoz: - jo napot, miben segithetek?
- hello, csak egy karosszeria lesz!
ha eljonnel az ujvonalas "biztosnemolyanmintregen" forumtalikra, akkor elmeselhetned eloben elsokezbol, mert igy csak legenda szinten jonnek fel az ilyen temak az esti tabortuznel. :)
nem vagy indiszkret, mert ez meg mindig az E30 forum :) igy van, under construction. ez meg donor, legfokepp a krom sarvedoivek miatt vettem meg, hogy azt majd atrakhassam az enyemre! mitagadas beleszerettem :D
Nekem kicsit nehéz megszokni, hogy az E30-al veterán versenyen találkozom, de igaz ami igaz a napi forgalomban egyre ritkábban köszönhetek márkatársnak. Érdekes megfigyelni, ahogy a szemünk előtt tűnnek el az egykori utcakép részeinek számító tipusok, valamelyik nap egy Sierra-ra csodálkoztam rá, milyen rég láttam ilyet!
Ez a verseny Galgamácsán volt, egész jó BMW sor jött össze:
Még egy kis lakatoláshoz kapcsolódó kérdés :) A küszöböt lekaptam és a hátsó futóműnél van a következő két csavar, amit ki szeretnék szedni, a képen a 6-os: https://www.etkbmw.com/bmw/images_etk/B0006864.png Ugyebár az 5-ös és a 4-es között van a küszöb. A kérdés az lenne, hogy a hátsó futóművet alá kell támasztani a szilentnél vagy a futómű szélénél, mielőtt kiszedem a két csavart? Gondolom a terhelés ott van.
Nem is tudtam, hogy volt fakerekű E30-as is :) Miért rendeltél komplett új karosszériát, ha megkérdezhetem? Amúgy mi abban a jó, ha nem kapsz agybajt meg hasonló dolgokat a felújítás során? :)
Jogos az észrevétel a felrakodó dzsuvát illetően, az elölről takaró lemezen az a két dudor lenne hivatott arra, hogy lefolyjon onnan a víz. Persze mivel megy oda szilárd cucc is, így nem folyik. Ez ellen mi azt eszközöltük, hogy a lenti képen lévő háromszögforma nyílást is belemezeltük (ami eredetileg nyitott), a két dudor alsó kifolyója is le lett tömítőzve, a legvégén pedig a dobbetét rögzítésére szolgáló műanyag bolha nyílásán keresztül kifújtam az immár zárt teret üregvédővel. A bolhát pedig nem csak benyomtam, hanem beragasztottam karosszériatömítővel. Nekem alapból fontos a gyári állapot megőrzése, ezért alakítottuk ki az eredeti formát az emelőpontnál, de persze a fenti átalakítás miatt már mégsem gyári, de legalább úgy néz ki. Meg jobb. :)
De minek? A csapos emelot be tudod tolni a fotarto ala, ahol a kepen az alabakolas is van. Az a lemez csak arra jo, hogy megalljon felette a dzsuva, amit feldob a kerek es atrohassza a taposot.
Annak nincsen hivatalosan szinkodja, se RAL szama. A szinterezo ismerosom probalt beszerezni ilyet, eleg draga es meg kell belole venni 500kg-ot, csak ekkora kiszerelesben adja a porfesteket gyarto ceg, pont azert h ne nagyon legyen minden sarki szinterezonel (nem mintha olyan sok szinterezo lenne az orszagban:) ) Ezust festekbol a legjobban szerintem a motip felni ezustje hasonlit ra... bar en csak a kupakokon a hatszogformat fujtam vele