Jó móka lesz, volt benne részem. Amikor nincs gyári kp. zár, akkor a B oszlopban általában nincs lyuk az átvezető guminak. Ha jól emlékszem, Felicia átvezetőkkel oldottam meg, gyári kinézete lett.
Nagyon szépen köszönöm a választ! Sajnos igazad van, az ajtó és az oszlop közötti áthidaló gumi sincs benne. Valószínű, teszek bele univerzálist, riasztóval.
5 ajtós, 2 napja vásároltuk a lányomnak. Semmilyen központi zár jelenséget nem mutat, azért gondoltam, ha meg lenne a hely, akkor láthatnám, egyáltalán van-e benne. Volt benne riasztó, de azt kiszerelték. Reménykedek benne, hogy csak trehányságból nem kötötték vissza a vezérlőt. Ha kikapták a motorokat is, akkor van cumi, és vehetek bele univerzálisat.
"Traktoroknál ez hogy van? Egy 28 Le-s traktorral (pl Vlagyimirec, de volt más hasonló teljesítményű is) lehet szántani ..."
Bizony-bizony, az 1.0-és Yaris-motor 68 LE-jével és 98 Nm-ével is nyugodtan lehetne szántani - mi az hogy.
Csak megfelelő hajtásláncot (áttételt) kellene mögé tenni.
Persze, ez elméleti felvetés - mert motortervezésnél mindig az adott felhasználásra hegyezik ki optimálisra a motorok tulajdonságait - de a lényeg, hogy egy ilyen pöttöm motor is simán ki tudja fejteni közel azt a teljesítményt, amit pl. a "bivalyerősnek" mondott mezőgazdasági traktorok is tudnak.
Az 50-es évek után, milliószámra dolgoztak a földeken a mindössze 50-55 LE-s traktorok... de a mai, modern kínálatban is (Pl. JohnDeere, New Holland, Lamborghini, stb.) is az 50-65 kW a szokásos teljesítmény - mert egyszerűen NEM KELL TÖBB - sőt, még ennyi is túl van méretezve egy kicsit.
"Ugyanis a motor teljesítménye (a kW) az a nyomaték szorozva a fordulatszámmal - és ez a lényeg."
Traktoroknál ez hogy van? Egy 28 Le-s traktorral (pl Vlagyimirec, de volt más hasonló teljesítményű is) lehet szántani és még pörgetni se kell hozzá a motort.
Szerintem a motor nyomatéka átszámítva seb. váltó és diff.mű áttélének megfelelően a hajtott kerék tengelyére és osztva a kerék méretével adja a talajra átvihető vonóerőt.
Mert, ugyebár a nyomaték x fordulat adja a teljesítményt, amit sokan elfelejtenek...(kis nyomaték, nagy fordulat, illetve fordítva, mint a dieseleknél)
Ezzel a nyomatékkal még 2 emberrel is nehezen mászik meg egy valamire való emelkedőt.
Ilyenkor vissza kell váltani!
Könyörgöm, ne keverjük a nyomatékgörbét-a maximális nyomatékkal - de főleg ne keverjük a nyomatékot a motor teljesítményével.
Tudom, nagyon divatos most a Nm- ről beszélni - de az EGYMAGÁBAN SEMMIT sem mondd el a motor teljesítményéről.
Ugyanis a motor teljesítménye (a kW) az a nyomaték szorozva a fordulatszámmal - és ez a lényeg.
A "kis nyomaték-nagy fordulat" az tök ugyanazt a teljesítményt eredményez, mint a "nagy nyomaték és kis fordulat".
Erre való a kapcsolószekrény - hogy megfelelő fokozatba váltva, a motor maximális TELJESÍTMÉNYÉT lehessen kihozni. Ugyanis a teljesítmény (a kW) húzza az autót - nem csupán és egyedül a nyomaték.
Ami fontosabb a maximális nyomatéknál (mondjuk a Yaris 98 Nm-nél) - az a nyomatékgörbe.
Ha az lapos, akkor 50-től 150-ig maradhat 5-ösben.
Ha viszont csúcsos a nyomatékgörbe - akkor állandóan váltogatni kell - mert csak a csúcs-közeli fordulatnál tudja leadni a motor a max. teljesítményt.
Tehát a Yaris nem azért "gyenge" (úgymond) mert kicsi a nyomatéka (az semmit nem jelent) - hanem azért, mert kevés benne a kW - és még azt is egy elég csúcsos görbe mentén adja le.
Nekem 1,0l-es van 98 Nm nyomatékkal (erővel). Ezzel a nyomatékkal még 2 emberrel is nehezen mászik meg egy valamire való emelkedőt. 120-130Nm alatt nem jósólnék sok sikert.
vonóhorog felszerelés előtt tájékozódnék, van valakinek tapasztalata 2oo3-as automata (hagyományos, nem mmt), 1.3-as yaris vontatási képességéről? 3-4oo kiloframm lenne a tömeg amit utánfutóval vontatnák.
Az 5 literből marad még...a pollenszűrő nem kötelező a klíma nélkülieknél, de én ragaszkodtam hozzá, így utólag tettek bele. Válaszhatsz. A helye a lehajthatő kesztyűtartó mögött van...keskeny, fekete, lepattintható, műanyag fedél mögött.
Ez a vezműtengely állító szelep kiszedhető a kocsiból megtakarítás miatt??Böngészés közben valami ilyenre figyeltem fel.Yaris I 2003. Vagy okos kerék van bennük? Köszi.
Köszönöm, hogy írtál, épp akkor érkezett meg a válaszod, amikor indultunk a kereskedésbe. Sajnos az új Yarisból még nem volt nekik, talán a jövő héten érkezik majd egy.
Itt van egy kis csemegézés tempomat-ügyben. Valóban létezik olyan, hogy csak "egy kar" kell némely Skodákhoz... de azért az sem olyan faék-egyszerűségű dolog:
Nagyon szívesen megosztom. Előzetesnek annyi, hogy korábban egy 2003-as fábiát hajtottam. Ehhez tudok viszonyítani. Azt is újként vettem annó.
Vásárláskor is A fabia és a yaris voltak versenyben. Ami végeredményben a yaris mellett döntött a SZÍVÓ motor, a toyoták megbízhatósága/"híre", a fogyasztás adatok és. (és a yaris olcsóbb volt kicsivel)
((bár elhiszem az új TSI motorok már jók, akkor is túl bonyolultak és nagyobb a meghibásodás esélye)
Már én sem tudtam rendelni. A legyártott készletből választottam. Ezért kaptam én is engedményt. Most 3000 km nél járok.
Ugyanúgy 69 LE a régi fábia és az új yaris is. Városban bőven elegendő. Én nem vagy csak nagyon ritkán megyek ki országútra, de ott is elmegyek vele kresz kompatibilisen. Tény, hogy nem egy fenevad, de én ezt vártam kb.
Én napi 2*25km-t megyek Pesten forgalomban reggel/du. Eddig 5.5 a legjobb fogyasztásom. De ez még alakul. Ez pont időjárás felmelegedéskor volt. Már nem volt túl hideg és nyári gumi volt fent. Még klímázni nem kellett, az biztosan dob majd rajta.
Ha betartom a javasolt sebesség fokozatokat (a kis zöld le/fel mutató led) akkor 2000 fpm fölé nem enged. Gyakran úgy érzem, hogy kellene neki fordulat, hogy erőre kapjon. De a dugóban még ez is elég. :-o
Én a kuplunggal meg vagyok elégedve. Könnyű nyomni. Rövid az útja. Ez utóbbi lehet, hogy sokakat zavar, engem nem.
A fényezés szerintem makulátlan. Szép.
Én inkább a olcsósítás nyomait fedezem fel itt-ott. Nem annyira igényesek egyes dolgok mint a 13éves fábiában. De azt is hozzá kell tennem, hogy az ÚJ fábiában is voltak kevésbé minőségi megoldások a régihez képest is.
Ami engem kifejezetten zavar a yarisban az a sebességváltó. Álló helyzetben nem mindig tudom betenni 1-esbe. Nem úgy állnak a fogaskerekek. Ez dugóban indulgatva elég bosszantó.
A váltó méretezése szokatlan még, de ahogy olvastam ennek pedig a károsanyag kibocsájtás alacsonyan tartása (euro 6 betartása) az oka. Ezzel meg tudok barátkozni.
A fábiával 8.5 volt a fogyasztásom. A yaris ezzel kárpótol.
"2016-os változatba akarok beszerelni egy kart. Fogja tudni az autó elektronkája?"
Ezt úgy képzeld el, hogy pl.
- a sebességváltó sem csak abból a karból áll - amit a vezető ide-oda rángat váltáskor
- a fékrendszer sem csak abbúl pedálból áll, amire időnként rátaposunk
... hanem sokkalta-sokkal komplikáltabb dolgok vannak mögöttük, még ha nekünk csak buta vasdarabokkal is van dolgunk - látszólag.
Na így van ez a tempomattal is - az is egy bonyolult rendszer - aminek a kezelő karja csak egy kis darabja, de nem az végzi a munkát, az csak szabályozza.
lehet kapni kész, utólag beszerelhető tempomat-kitteket is (akár már 60-70 ezerért is)- de ezek beszerelés cseppet sem egyszerű és nem is könnyű feladat, ami komoly szakértelmet kíván.
Főként, hogy közlekedésbiztonságilag is egy nagyon kritikus elemről van szó. NEM HOBBISTÁKNAK VALÓ JÁTÉK.
Egyébként ennyi pénzért nem jár kar - csak egy 3 gombos kis vezérlő-panel - mert a kar, maga, további 15-25 ezer szokott lenni.
A kar beszerelésével nem fog működni,kell hozzá egy elektronika is,amit a gázpedál és annak elektromos csatlakozója közé kell tenni,meg a kuplungkapcsolóhoz is kell egy bekötés,valamint egy visszajelzőt is kapsz,majd a tempomat gyártója ad egy leírást,mit,merre nyomogass,húzogass,úgy lehet összetanítani,és működni fog.
Sajnos a kar fixen lesz a kormány alatti burkolatban,és nem a kormánnyal együtt forog,de ez megszokás kérdése.Utólag csak így lehet megoldani.
yaris (1.gen) vételén gondolkozok. Tudnátok segíteni mire figyeljek? ti mennyire vagytok megelégedve az autóval? fogyasztás hogy alakul? néha elcsábulok az 1.5 T.sport modell felé, meg szabad venni? mennyivel fogyaszt többet ill. a szervizelése mennyivel bonyolultabb?
Nem sok új Yaris-os jár erre, mesélnél kicsit az autóról? Hogy tetszik, mennyire vált be?
Vettem volna a kifutó modellből, de február közepén már csak 2 db fekete autó volt az országban, olyat meg nem akartam. Igazából jobban is tetszett volna, mint az új modell, viszont a helyi kereskedő akkora kedvezményt ajánlott most erre, hogy újra gondolkodóba estem (semmi mást nem kapnék ebből a kategóriából annyiért, olcsóbban adná, mint amennyiért a kifutók voltak).
Mire elég a háromhengeres motor ebbe a bódéba? Mennyit eszik nálad? Sokan panaszkodnak a kuplungra, tényleg annyira vacak? Milyen találod a fényezés minőségét?
"...le akartam egyszerüsíteni azt a részét amik már a kényelmi funkciók azon részét képezik amit gond nélkül megoldok,és nem szeretném ha felszámolná :))) nekem az eladó."
Én meg azt vettem észre, hogy az eladási árnál konkrétan leszarják mennyi extra van az autóban.
1 év kor-előny pénzben (!) többet jelent - mint a létező összes extra - együttvéve. Mert, mint megállapítottam, Magyarországon az emberek "éveket" vesznek - nem állapotot.
Ha fiatal(abb) az autó, akkor tökmindegy mennyi valós km van benne, vagy milyen állapotban van - csak az a lényeg, hogy ne 9, csak mondjuk 7 éves legyen - és az máris 400 ezer plusz az árban. Mondom: valós állapottól függetlenül.
Tán a klíma jelent valamit az árban (nem sokat az se) - de hogy van-e villanyablak, szervókormány, központizár, vagy ABS az autón - ez nem oszt-nem szoroz.
Az én véleményem szerint egy autó egyáltalán nem jobb és főleg nem megbízhatóbb attól, hogy fapados - persze, ez magánvélemény no meg tapasztalat is.
Egyszer vezettem a szomszéd-csaj kis Toyotáját (mert mentünk valahova és ő esőben és este nem vezet) - hát azt hittem elájulok, amikor kiálltam a parkolóból.
Mondtam is a csajnak, hogy akkora defektünk van, mint a ház - van-e pótkereke?
Dehogy volt defekt - csak szervókormány nem volt alatta - hát eszem megállt milyen nehéz volt tekerni parkoláskor. Álmomban ne jöjjön elő ilyen autó - még ingyen sem.
ó persze szerintem egyetértünk,az extrák mi az mi nem az?
ez abszolut ízlés dolga.ebben is van még oldallégzsák is,most ez extra?
nem az.
én csak saját véleményt irtam,és végtelenül le akartam egyszerüsíteni azt a részét amik már a kényelmi funkciók azon részét képezik amit gond nélkül megoldok,és nem szeretném ha felszámolná :))) nekem az eladó.
mint amikor valaki azt irja a hirdetésében,hogy belűlről állitható tükrök.mennyiszer olvashatjuk ezt? nevetséges nem?létezik amit "nem belűlről" állitunk?
:))
a választásom ezért a lehető legegyszerübb felszereltségűre esett,ráadásul arra is gondoltam-ezt már nehéz eladni mert mindenki a jobban felszereltet keresi.
no én nekem ez nem volt fontos,és pont emiatt ráakadtam egy olyanra ami nekem kellett.sőt mint városi lakos kimondottan szempont volt nekem,hogy nem kérem a szinre fújt lökháritókat.okulva és ismerve a pesti parkolást és a következmények előli elsunnyogást.előző autóm fekete volt-szinre fujt lökikkel-ne tudd meg hogyan nézett ki!mert természetesen a festék alatti műanyag az világos szinű......
szóval ezen szempontok alapján kerestem a "butát".
Bár erről az extra-dologról el lehetne beszélgetni - mert ugyan mi számít "Extrának" manapság? A szervófék? A szervókormány? A manuális klíma?
Valamikor ezek "óriási extrák" voltak...erre fel ma már normális autó nem jön ki a gyárkapun ezek nélkül. Sőt, lassan már ABS és légzsák nélkül sem.
Valamikor az is extrának számított, hogy az index-kapcsoló magától alaphelyzetbe kattant - visszakormányozáskor. Létezik ma olyan autó, amelyik ezt ne tudná?
Nekem sok fapados, de extrás és full-extrás autóm is volt. Hát meg kell mondjam neked, hogy pont ezekkel az extrákkal volt a legkevesebb bajom - sőt, szinte semmi.
Most konkrétan egy full-extrás, klímás, meg mindenes Matizom van. Villanyablak, központizár, ablakemelő automata, minden lószar van rajta.
Az autó most lett nagykorú (azaz 18 éves) és képzeld, a minap beütött az első hiba: meggárgyult a sofőr-oldali központizár-motor.
Kattog, de nem nyit. Rákérdeztem mennyibe kerül a cseréje, hát ledöbbentem.
Igaz, "a luxusnak ára van", így hát 1 ezer Ft a csere-motor (pontosabban 990 Ft). Háát, részemről, 18 év alatt - bevállalok ennyi költséget ezért a "luxusért" :-)))
Ugyanitt jegyzem meg, hogy ezzel szemben 2 autómnál is kicseszett velem a mechanikus, kurblis-tekerős ablakemelő - az egyiknek a fogas-szektorjáról mentek le a fogak, a másiknál az emelő-bowden szakadt el.
Mondanom sem kell, hogy azokat nem úsztam meg 1 ezer Ft-ból, főleg a fogaskerekes került egy kisebb vagyonba a cseréje. Álmomban ne jöjjön elő.
Más: a sok km számít azért - mert minden kopik a használatban. Kopnak a hengerek, a szimeringek, a szelepek, a csapágyak, a váltó, a vezérlés, a kormánymű...szóval minden kopik, ha használják.
Ha van viszont kevés a km de van egy kis "penész" a sárvédő-ívnél, vagy a küszöbnél - azt pár tízezresért korrigálni lehet - de egy alapvetően lefutott, közel 300 ezres autó kopását már nem annyira.
nem szeretnélek befolyásolni semmilyen irányban,de én éppen most vettem egy "fapados" yarist és kimondottan szempont volt,hogy minél kevesebb elektronika legyen benne.minden téren.
nyilván nekem is tetszik és kényelmi szempontok amiket irtál,mi mindent tud a multifunkci kormány-de nekem nem kell.
ablakot le tudom húzni-mint eddig.kézzel tekerve.egy gonddal kevesebb.rádióhoz oda tudok nyulni.nem kell a kormányra tett mindenféle cucc.
ajtót kulccsal nyitom-nem kérem a központi zárat.minél egyszerűbb legyen és fő szempontom a megbízhatóság.már a legegyszerübben is van mindenféle elektronikus érzékelő és visszajelző-éppen elég lesz majd azokat cserélgetni-ha kell.
a kevés km sem a legfontosabb szempont mert lehet 100ezer körüli de trehány tulaj itt is akadhat és lehet 200ezer körüli gondosan karbantartott.nem ördögtől való ez a mennyiségű km-sem egy toyotának.
egyszerü autó-nagyon megbizható.ha keveset használod és nem az autóban élsz akkor a sok kényelmi cuccot ki sem tudod használni.
aki napi sok órát eltölt egy autóban-ott valószinű már más a helyzet de amit emlitettél nálad ez nem lenne.
Sosem szabályoztam vagy szabályoztattam 1987 óta, akkor is egy beszerezhetetlen tárcsapárt egy ritka autómra. Belső hűtésűt ha szabályozni kell, már szinte biztosan nem adja ki a minimum méretet, egy új tárcsapár pedig tényleg pár ezres csak. De ha egy pár, még felszabályozható tárcsát el tud vinni a haverhoz, aki nem csinál belőle lemeztárcsát, akkor opciónak elmegy.
Dobbal meg nem csak a vastagság a baj, de amivel találkoztam - felszabályozott vagy elszabott utángyártott -, ott a kézifék automata nem tudott annyit ráállítani, amennyit kellett volna.
"Ha a féknek fémes hangja van és nem egyformán fog, ott esélyesen a tárcsa is kuka vagy szabályozni kell ..."
Na, ettől a "szabályzástól" részemről óvva-intek mindenkit - attól függetlenül, hogy a szerelők nagy előszeretettel szokták "felszabályoztatni" a tárcsákat és dobokat - a (vélhetően baráti) műhelyekhez irányítva a kuncsaftot.
A nagy igazság az, hogy amit egyszer befogtak esztergába, az soha a büdös életben nem lesz tökéletes - pláne amit néhány műhelyben láttam, hogy 2 fogásból szedik le a 2 oldalát - nahát az a trógerség csúcsa, nem más.
Ha egy féktárcsa (vagy dob) VALÓBAN férges - akkor olyan nincs, hogy ne érje meg újat venni pár ezresért (elvégre a szabályzás sincs ingyért) - mert a fék nem pollenszűrő, de nem is csomagtér-világítás fontosságú - hanem létkérdés.
Azért hangsúlyoztam, hogy "valóban" legyen férges az a tárcsa, vagy dob - mert nagyon sokszor egy pár tizedes vállért is képesek szabályzásra küldeni - holott az a váll az égvilágon semmit nem befolyásolja a fékezést - feltéve, hogy a munka-vastagság felette van még a gyári megengedett minimumnak.
Ez így ~tizennyolcezer-húsz körül lesz átlagcuccokkal, de szerintem rövid távra. Később valamikor jönnek a járulékos költségei. Nem ismerem az autót, az állapotát és a szervizelőzményeit, de a leírtak alapján ez az érzésem, általában ez a menetrend.
Ha ez éves vagy km szerinti szerviz és marad az autó, akkor egyrészt megnézném, mi az olajspecifikáció a motorra, mert tartok tőle hogy nem 10W40. A szűrőt is motor alapján kell megvenni, kívülről több egyforma van, belül eltérnek, középkategóriást érdemes legalább. Árban ugyanaz, mint a sz*r. A légszűrőjük ezeknek egy vékony papírmasé porszívószűrő kis felülettel, én évente cserélem, pár ezres. Pollenszűrő dettó. Mindegyiket könnyű cserélni, amíg lefolyik az olaj, kávéval is megvan.
Ha a féknek fémes hangja van és nem egyformán fog, ott esélyesen a tárcsa is kuka vagy szabályozni kell és
jól ránézni a munkahengerekre. Ha az első betét ennyire el tudott kopni anélkül hogy bárki észrevette volna, akkor tán a hátsó sem lehet már a topon, persze ha dobfék, akkor legalább nem látszik. Szerencsére mindegyik percek alatt és könnyen szerelhető, az alkatrészek olcsók, legalábbis van jó ár/érték arányú cucc mindenből. (A betétet és tárcsát, dobot meg kell nézni/mérni vásárlás előtt, többféle lehet gyártó országtól, évjárattól és modelltől függően.) Ugyanezért a feltételezett ránemnézésért megejtenék egy fékfolyadékcserét, két évente kellene, fentiek miatt gondolom ez sem volt. Ha már ott matat az ember a leszerelt kerekeknél, belefér időbe és pénzbe. Ez így - a jó olajjal, rendben tudott fékekkel, stb. is beleértve - messze nem kerül annyival többe, hogy ne érje meg. Ha felségé az autó, akkor pláne, a nejét/gyerekét senki nem szívesen küldi árokba. :)
Az alapjárati kihagyás/alacsony alapjárat okát megszüntetni lutri találomra, vagy ez a baja vagy a másik kéttucat ok. Gyertyacserétől csak akkor javul, ha tényleg nagyon beteg valamelyik. Az ezresekneknél gyárilag is lefulladás közeli az alapjárat, ha valami pici nyűg még bejön, akkor ledadognak. És nem csak kínlódás velük így elindulni egy kereszteződésben, de még tök jót is tesz a csapágyaknak. Erre én inkább egy rendes diagnosztikát kérnék, ha megmarad gyertya és olajcsere után.
Sziasztok! Gyors, egyszerű kérdéssel fordulok yaris tulajokhoz, illetve aki helyén van a szakmában.
"Tavaszi nagytakarítás" gyanánt és mert tisztába vagyok azzal, hogy karban kell tartani az autómat.. cserélném az összes gyertyát(üresbe ráz a kocsi, fulladozik), olajat(10w40), szűrőt (ebből gondolom olajszűrő kell csak) és négy darab fékbetét(fémes hangjuk van, nem fognak egyformán).
Mennyi költségre számítsak ha az alkatrészeket nézzük és a munkadíjjal nem számolunk?
Fiúk, köszönöm mindenkinek a tanácsokat - kb. azt olvasom itt, amire számítottam is.
Mondjuk elég szégyen Európára nézve, hogy pont egy japán márkáról kell ilyesmiket olvasni - és nem valamelyik olyan márkáról, amelyik 100+ éves múlttal ott volt a gépkocsi feltalálásának a környékén is... de hát ugyanez sok más műszaki termékről is elmondható. Sajnos.
Részemről az a tervem, hogy a saját javamra fordítom azt a (számomra máig érthetetlen) magyar sajátosságot, hogy autó-ügyben kizárólag csak az évek számítanak - és semmi más.
- Lehet benne félmillió km, lehet az szemmel láthatóan egy leharcolt autó - ha fiatal, akkor ára van.
- Ha viszont mondjuk 15+ éves, akkor lehet az akár újszerű is, kevés km-el... szinte kilóra, anyag-árban adják el - és még úgy is nehezen.
És igen, elhiszem hogy létezik öreg autó is mondjuk 150 ezerrel benne (ami mondjuk pont egy Toyotánál lófütty) - mert ha csak az én Matizomból indulok ki, akkor máris itt az élő példa: 99-es az autó (18 éves, hejj) és 145 ezer van benne. 10 éve van nálam és én egy kerek 50-est raktam bele ennyi év alatt - úgy, hogy az autó napi használatban van, mindenhova azzal járok.
2 éve sajnálatos módon hengerfejtömítést kellett cserélni (a pici motorban roppant közel vannak a hengerek, így átszakadt-átszivárgott a tömítés gátja két henger között) akkor láttam aa hengereket belülről - és ledöbbentem: nem hogy válla nincs a hengerekenek, de még a gyári "hóhnolás" - azaz a henger gyári, végső, keresztcsiszolása is érintetlen volt a hengerek falán - vagyis annyi kopás sem mutatkozott rajtuk 16 év használat alatt.
És figyelem: ez csak egy Daewoo, ami ugye nem egy osztály a Toyotával.
Szóval az van, hogy ti is megerősítettetek abban, hogy Yaris lesz ennek a vége - főleg, ha most a napokban alkalmam lesz kipróbálni is egyet az egyik hölgy-ismerősünknél, akinek szintén vagy 10 éve ilyenje van.
Nekem volt I-es (2000)és most van II-es (2007) Yarisom... az első 1,0-ás volt, a mostani 1,3-as.
Az elsővel (japán 4 hengeres motorral) szinte semmi gondom nem volt (semilyen alkatrész csere nem vált szükségessé) amíg karambolban meg nem halt. Nulla korrózió! Akkor volt benne ' 95e km!
Ezután jött a II-es. (francia) Itt volt (60e környékén) egy garanciális főtengely-szimmering csere, mert nagyon kicsit szivárgott. Nem volt olajfolt, se semmi, csak a kötelező szerviznél vették észre, hogy ott több a porlerakódás.
75e-nél akksicsere.
Volt 105e-nél egy első féktárcsa szett csere és most 140e-nél aktuális lett a leömlő+katalizátor cseréje, amit meg is tettem.
Mindezek után én újra Yarist (Toyotát) vennék! Mert szerethetőek, megbízhatóak, szépek...
(1989-től 2000-ig Corollám volt 1,4 12V, szinte csak kipuffogó-hátsó dobot kellett (kétszer) cserélnem, semmi más lényegeset! Fékek, akkuk, stb. kopóalkatrészek, ezeket nem is jegyeztem.)
Céges hirdetést kerülendő.Eléggé hihetetlen egy 99-es autóről 120e.km-rel.Vajon mennyit pörgethették vissza. (minden megoldható!) Amúgy a japó gyártású ez megvétele után kapásból gyári váltóolaj csere.Egyszer volt módom németben kipróbálni 1hónapot,kényelmes de szokni kell a kuplungbenyomkodás után. Mindig kuplungos nincs akartam.Ja:kettesben 90-nél szabályozott le.
Köszi szépen - minden tanácsot szívesen veszek és elfogadok.
Azért van ebből nem annyira puritán is - szervokormány, központizár, klíma, villanyablak (legalább elől) szóval van ebből is jobban felszerelt példány is - én is konkrétan ilyenre vadászok.
(pl. jelenleg egy Daewoo Matizom van - de ez is klímás-fullextrás, ABS-en kívül van ezen is minden)
Ez a VVTI patron végleg meg szokott dögleni - avagy magához tér ha kap rendes olajat? Gondolom ez nem egy filléres fődarab.
Látom, kimaradt a szmájli! :-) Az csak 1 ember véleménye, akik elégedetten használják, nem kiabálnak.
Amit én tudok mondani: japán JT-vel kezdődik, francia VNK alvázszám. Kissé puritán autó, de épp ezért jól szerelhető. Ha keveset mész, elég lehet az 1.0, keveset eszik, max. utazója 110km/h, aztán hangos lesz, 2000 f/p alatt halott, de úgyis megszokod. Mondom, nekem francia volt, esős vidéken (jobbkormány), ment megbízhatóan. Az 1.3-mal agilisabb, csak errefelé ritka, a zöm literes. Mindey a MKI-ra vonatkozik '99-06' között. Persze, attól, hogy Toyota még az is kell, gazdája legyen a kocsinak, mert hanyagoltan le tud pukkani. Tessék majd figyelni a VVTI-patronra, szeret meghalni, ha túl vastag olajat használnak.
Boccs, hogy angolt írtam - ugyanis van/volt angol gyártású Toyota - amiről lesújtóak voltak a vélemények.
Annyira, hogy az egykori apróhirdetésekben külön kihangsúlyozták, hogy "NEM angol gyártmány". De az egyik barátunknak pl. török gyártású Corollája van.
Azt viszont nem tudtam, hogy Yarist-is gyártottak-e valaha - ha nem, akkor annál jobb.
De ha lehet, én mégis inkább egy igazi "ferdeszeműt" szeretnék kifogni :-)))
Ahogy a gyerekek mondták annak idején Fridinél: miről beszélsz te??
Francia gyártású Yaris létezik, angol sosem volt!
Hogy mi van az 1.3-mal? Ilyet sosem hallottam, nem rosszabb az 1 literesnél, legalábbis az első szériában, sőt azzal még élénkebb is a kiskocsi!
Rozsda? Az bizony minden 15+-os kocsin akadt itt-ott, Yaris ebből a szempontból időtállób, nem eszi annyira az idő vasfoga.
Francia 1.0-m volt, 81e km-rel került hozzám, 145e-nél és 5 év múlva váltam meg tőle, csak azért, mert nagyobb kellett. Közben hűen szolgált, kopó-fogyó alkatrészek kellettek, sosem hagyott cserben. Én nem bántam meg...
Vennék egy Yaris-t - ezért fordulnék a topikhoz pár felvilágosításért:
SZEMPONTOK:
1) Az autó kora nem annyira lényeges (2000 után bármi lehet) - sokkal inkább a látható (tehát nem az óra szerinti !) megtett km legyen lehetőleg kevesebb - mondjuk 150-160 ezer körül, ami még hihető is akár.
2) kevés évi futásteljesítményre kell - ugyanis részemről az évi 5-6000 km futás a szokásos (Veszprémben lakom, otthoni munkám van - szakfordító vagyok - így még akkor sem lépem túl az évi 6 ezret, még ha mindenhova autóval megyek, akkor sem).
KÉRDÉSEK (amelyekre nagyon megköszönném a válaszokat)
1) Van-e valamilyen alvázkód szám- vagy betűkombináció, amiből kiderül a gyártás helye? Megmondom, ha lehet japán gyártásút szeretnék, de főleg nem angolt. (pl. a Daewoo-nál ami KL-el kezdődik, az "echte Korea" - nem lengyel vagy román)
2) Mennyire hajlamos a rozsdásodásra - pl. 15+ éves kor után? Ha eszi is a rozsda itt-ott, az inkább külső (sárvédő-ívek, küszöb, stb.) - vagy hajlamos komolyabb, alváz-rozsdásodásra is?
3) Igaz-e, hogy az 1.3-as motor sokkal sikertelenebb és megbízhatatlanabb, mint a megszokott 1.0-ás?
Na megérdeklődtem ezt a HOAT fagyâllót au boltba. A gyerek csak nézett mi az a oat-hoat.Ezért tart itt az orszâg.Rózsaszint akart adni,mondom kösz az van bennt.Nem tudott rendelni valvo maxlife antifreezet,ami a gyâri olcsőbb helyettesitője. (Totalcar-autódoktor )Próbálok ilyet felhajtani.
Igen,biztosan másképp fojtja a motort,mint a gyári,azért más a hangja.Majd kérünk visszajelzést,hogy milyen,ill. jó e,pár ezer km után.Használd egészséggel.
A Toyota gyári hűtőfolyadékban ez van: etilén glikol, dietilén glycol, víz, szerves és szervetlen savak sói (pl. 532-32-1 és 1310-58-3), beszállítótól függően az utóbbi adalékok kat. száma változhat, a hatásuka nem. A kommersz hűtőfolyadékokban pedig dettó ugyanez van. A kannán és a biztonsági adatlapon mindig ott vannak az összetevők, a Toyotáén és a boltin is. A gyári szabvány megfelelősége az előre kevert SLLnek: ASTM: D 3306, D 4340, és ezt a legtöbb bolti tudja, bármelyik belerakható. A Toyota 2003-ban tette a katalógusába a márkanevezett kannákat, azóta csak fejlődött a világ. Szóval semmi űrtechnológia nincs benne. (Másrészt Toyotáék azóta sem gyártanak hűtőfolyadékot, csak autókat, a beszállítók pedig ugyanazok, akik a boltok polcára is szállítanak más címkével.)
A rozsdaszín normális a használt G12 vagy G12+ esetén, a rózsaszín a benti kosszal keverve ilyen. Ha nagyon ronda, akkor a keverési arány esetleg nem volt betartva.
Megtörtént a csere! Minden működött: csavarok kijöttek, méretek pontosak, tömítések passzoltak...kapott egy kis sportosabb, "falusi ladás csávó" hangszint a kipuffogó, alapjárat közelében. De nem tömítetlenség miatt! Leellenőriztem. Talán azért, mert az eredeti kat kilépő oldalán a kerámiaszűrő lyukmérete fele volt a mostani újénak.
Toyota Super Long Life Coolant való bele, ez volt benne gyárilag is. Sima Long life nem jó, csak a Super, 5 literes kiszerelésben előre keverve kapható.
Természetesen utángyártott, minőségi bizonyítvánnyal, szerelékkel, (még jó, hogy megvártam a tömítéskészlet + csavarok, megrendelés elküldését).
Egy eredeti Toyota, közel a négyszeresébe kerülne.
Milliméterre passzol. Van hozzá szerelési, üzemeltetési útmutató: bejáratásról, segédanyagokról. Korrekt darabnak tűnik. Az inox házba még lézergravírozással az E9 minősítés is olvasható. Amúgy német gyártó.
Igen! Nagyon köszönöm a válaszodat...szállítás alatt van mindkét alkatrész, sőt az alsóhoz együtt adnak új csavarokat és rugókat is, mivel "montage-set".
Lazító-spray már van, és teszteltem, hogy minden csavart ki tudok "gányolás" nélkül venni/lazítani. A lambda-szonda menetét is kerámia-spray-al kezelem le, ha visszatekerem. Jó lesz? (vagy grafit illetve réz legyen?)
A héten érkezik a "leömlő-kat" is. (meglepően jó áron az Amazon.de-ről) Márkaszerviz dupla(sőt több) áron ajánlotta, szerelés nélkül!
G12+ lenne az igazi, az kicsit más mint a G12, de egy évet elmegy. Ez pl. HOAT, olcsóbb mint a G12, de szerintem kb. senki sem tudja pontosan, miért ez kell, miért nem elég/jobb a sima elektrolízis gátló, vízpumpa- és aluvédelemmel rendelkező akármi más.
Az olaj jónak tűnik, benzinesnél csak API SL az előírás, és az SM vagy SN ennél jóval újabb, jobb, de ennek igazából itt dízelek esetén van csak jelentősége.
Most néztem JP autó G12- aluvédő rózsaszín.Akkor ez mehet bele? Készre kevert, -35 fokos. Ez a HOAT milyen? Nem is hallottam.Köszi. Még olajügyben ha tudnál segíteni,5w30 C2 mehet bele?? Valami Api sm/sn.Gépkönyv nagyon régi,gondolom újabb olajtól nem lesz baja.
Ha nincs gyári - ami marha drága - akkor HOAT hűtőfolyadék kell bele. Ez lila, kék, zöld vagy piros, kb. ötévente cserés. A leírásban benne lesz a HOAT, mint jellemző. Ha nem sikerül ilyet találni, G12 plus is lehet, (vagy valami modern univerzális folyadék) de ezeket egyesek szerint cserélni kell évente az öt éves periódus helyett, fene tudja miért. Amikor ezeket elkezdték gyártani, az a motor még nem létezett, ezért nincs rá előírás. A miénkben G12plus van.
Üdv! Adott egy 2003-as 1.0 Yaris.3éve vettük.eddig a "zöld fagyálló volt benne egészen a tavalyi leengedésig.Oktoberben ment bele az aluvédős rózsaszín folyadék.A minap tapayztaltam hogy a tartályban meg a
hűtőben tiszta rozsda barna lötty van. Sztetek ez mitől lett ilyen??Nem jó bele az aluvédős? SOS kellene, itt az új.Nem merem addig beletölteni. Köszi. -pedig átöblitettem deszt. vízzel.
Sajnos úgy néz ki, hogy az "elektronikus mod" mellett sem úszom meg a katalizátor cserémet...az idő melegedése miatt, vagy csuda tudja miért, de újra kapom a hibajelet. Igaz, ha kiütöm (akkusaru) akkor megint hetekig/hónapokig elmegy hibajel nélkül, tehát valószínüleg nem a lambda szonda (O2) okozza.
Mivel a neten németországból új csereszabatos (leömlő+kat:25051-0J020 ) alkatrészt tudtam rendelni és megvizsgálva a helyszínt úgy látom én is ki tudom cserélni, (minden csavarhoz hozzáférek kényelmesen és az alkatrész is kijön simán) lenne néhány kérdésem:
Modell: 2006 TOYOTA YARIS (SCP90L-CHMRKW)
1. Kell-e, javasolt-e, a motorblokk/hengerfej/ és a leömlő közötti tömítőlemez beszerzése? (17173GASKET, EXHAUST MANIFOLD TO HEAD)
2. A könnyebb alsó csavarok (rugós cstlakozóperem) elérhetősége miatt, emelhetem-e kicsit a kocsi elejét, a hajtóműnél,vagy középen valahol, a kis "krokodilommal"?
3. Milyen kenő, lazító, stb. segédanyagot javasolsz a blokk-csavarok nyitásához, meghúzásához, stb.?
Nem tudom melyik Yaris, de általában a szivargyújtók gépkönyv szerint ezekben 10A-ig használhatók, 15A biztosítékkal a csúcsok miatt. Az a GXL madzag talán vékonynak tűnik, de valójában túl is van méretezve. Nyilván aki tervezte, azért képben volt madzagügyben. Pl.: https://www.wirebarn.com/Wire-Calculator-_ep_41.html
Utólagos elektronikát szereltem az autóba és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a szivargyújtó csatlakozóra 0,5-ös vagy még vékonyabb vezeték megy (miközben a burkolaton 10A/120W felirat vigyorog)
Ilyen áramerősséghez vastagabb keresztmetszet javasolt.
Tovább vizsgálódva láttam, hogy általában vékonyabb vezetékek futnak mint azt más márkáknál megszokhattuk.
Van valakinek tapasztalata, vagy magyarázata, hogy miért van ez így? (A gyárak költségcsökkentésén és az olcsósításon túl...)
2. Már korábbi Yarisokban is széria felszereltség volt a ritkán emlegetett "fék asszisztens" (BA) Break-Assist. Ha valaki ezt nem ismeri, vagy ezelőtt ilyen nélküli kocsit vezetett, meglepetésként éli meg a hatását. A funkciója ugyanis az, hogy egy elektronika figyeli a fékpedál használatának dinamikáját, gyorsaságát és amennyiben vészfékezéshez hasonló pedálhasználatot észlel, többszörös fékerőt enged a kerekekre.
Innen a "bólogatás"...Tehát tessék lassan egyenletesen! fékezni és akkor a BA nem esik "pánikba". Nem csak Yaris tulajdonság, de itt így van "behangolva". A fiaim is mindig szidták, ha a Yarisomat vezették, amíg meg nem ismerték!
Újonc Yarisos vagyok, sikerült megvenni egy 2013-as, 23 ekm-t futott 1,3-as Yarist.
Nagyon jó kis autó, de van 2 dolog, ami zavaró benne.
Az egyik, hogy a kipufogójának elég sportos, érces hangja van. Ez minden Yarisnak ilyen? Remélem, nem rohadt szét a kipufogó ilyen fiatalon, garázsban tartva…
A másik gondom pedig a fékkel van. Jól, fog, sőt túl jól, nagyon nehezen adagolható, mert nagyon rövid pedálnyomástól is hirtelen lép fel a fékerő. Ha nem vigyáz az ember, könnyen lefejeli a szélvédőt. Több új és újszerű autót vezetek (Nissan, Skoda, VW) de ilyet nem tapasztaltam még, és eléggé zavaró. Ez Yaris tulajdonság?
Olajat nem eszegeti?Milyen gyertya ez?Mintha a gyárinál (Denso) nem ilyen bevágott a pozitív elektróda vége. A szikraképződés körül eléggé ki van égve,de körülötte kokszos,elképzelhető,hogy gyakrabban van városi használatban,de annyira nem tűnik vészesnek,ki kellene deríteni,bele való e.
Sziasztok! 2007-es Yaris-ba szerelünk be ablakfelhúzó modult. Egyenlőre a technika kifogott rajtunk. A jobb oldali ablakot simán felhúzza a modul, de a bal oldalihoz nem találjuk azt a pontot, ahol vezérelni lehetne. Átélte már valaki ezt a helyzetet? Mi a "megfejtés"?
Sziasztok Szeretnék segítséget kérni Van egy 2015-ös Yarisom. A gondom az vele, hogy az első fényszóróban ami projektoros csak 55w az izzó teljesítménye ami elég karcsú más autókhoz képest. Felhívtam panaszommal a szalont ahol vettem. Hír2-es izzó van benne és sajnos a toyota nem gyárt ebből nagyobb teljesítményűt. Már Aurisok is jelentkeztek náluk hasonló problémával. Nem tud valaki segíteni, hogy ezt a Hir 2-es izzót nagyobb teljesítményűre lehetne cserélni ami kompatibilis vele? Előre is köszönöm
2007-es Yarisba A kézifék előtti (alatti) 4 vakdugó helyére szeretnék kapcsolókat beépíteni. Esetleg tudja valaki, hogy honnan lehetne ide való kapcsolókat beszerezni.
Én megnézném a vezérlőegység és a szelep közti elektromos kapcsolatot,ha az megfelelő,akkor bekötnék egy oszcilloszkópot,azon jobban látni,van e jel,mert csak úgy simán feszültséget nem lehet ott mérni szerintem(mert négyszögjeles).Ha nem lenne szabályozva,akkor szerintem világítana a check lámpa.
A feleségemnek van egy 2000-es évjáratú, 1.3-as Yarisa. Van benne minden földi jó, ABS, klíma, 4 el.ablak, CD, kp-zár, fedélzeti computer.
Ez utóbbival van probléma, ugyanis az átlagfogyasztás mérő minden újra indításkor nullázódik.
Visszaolvastam a hozzászólásokat és láttam, hogy nem én vagyok az első ezzel a problémával, de sajnos választ nem igazán találtam. Valakinek van valami ötlete, hogy mi okozhatja? A CD nem felejti el az adókat. Van benne egy kis gombelem? Vagy külön tápja van ennek is és az van megtörve? Esetleg saját biztije van?
Nagyon örülnék ha tudnátok segíteni, mert kikészít, hogy nem működik rendesen. :-)