Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.12 -1 0 880699

Mire szerettél volna utalni ezzel a PSVR-rel?

Előzmény: fitosi (880698)
fitosi Creative Commons License 2024.05.12 -9 0 880698

Ja, én is így voltam, csak én a Subaru STi ablakából néztem ki, de a közben a fejemről lecsúszott a PSVR és nem láttam a mellettem haladó régebbi Subaru WRX-et.

Előzmény: Jam Clerk (880694)
btipus Creative Commons License 2024.05.12 0 0 880697

Nekem a pre-war kocsik vannak fókuszban, de nyilván érdekes megnézni az 1974-76-s már aero autókat...elfilóztam rajta hogy mennyit számíthat az aszfalt, mert az élen az arcok olyan tempót nyomtak hogy befértek volna az 1987 rajtrácsra. 

Meg azt hogy minden harmadik név az autókon meghalt balesetben. :(

Előzmény: Jam Clerk (880694)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.12 -1 0 880696

JNF.

Előzmény: Inner Circle (880695)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.12 0 0 880695

Forrás?

Előzmény: Jam Clerk (880693)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.12 -1 1 880694

Belenéztem, és hát ha valami, akkor ez tényleg kijózanító volt, látni az évtizedekkel ezelőtti kocsikat: mintha játékautók lettek volna, a mostani debellákhoz képest mindenképpen, de egyébként is. Hasonló érzés volt, amikor egyszer megállt mellettem a pirosnál egy vagy kb. 25 évvel fiatalabb generációjú Lancer, mint az, amiben ültem, én meg gyakorlatilag nem láttam be a másik ablakán.

Előzmény: btipus (880686)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.12 -1 0 880693

Demagóg!

Előzmény: shu14 (880690)
F1 Hierro Creative Commons License 2024.05.12 -2 0 880692

Ennyire takarékon az iróniadetektor?

Előzmény: sef_bacsi (880687)
fitosi Creative Commons License 2024.05.11 -9 0 880691

Tényleg. HS sokadik?:))

Előzmény: shu14 (880690)
shu14 Creative Commons License 2024.05.11 -8 1 880690

Csak nekem tűnik fel, hogy ez a nick se füle se farka egyszavasokkal operál itt?

Előzmény: sef_bacsi (880687)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.11 -3 0 880689

na és a crashgate bele se került amiről tudnia kellett különben nem vállalja be azt a stratégiát...

Előzmény: Törölt nick (880682)
btipus Creative Commons License 2024.05.11 -2 1 880688

Newey vereti:

 

Előzmény: btipus (880686)
sef_bacsi Creative Commons License 2024.05.11 -2 0 880687

kitiltani? miért is ?:

Előzmény: Jam Clerk (880685)
btipus Creative Commons License 2024.05.11 0 0 880686

Monaco Historic Grand Prix | Day 1 live stream | Part 1

https://www.youtube.com/watch?v=eVawTt3K1_0

Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.11 -3 0 880685

De hát ezek rettenetesek! Példátlanok! Előzmény nélküliek! És milyen sok! A spanyolt már 2000-ben ki kellett volna tiltani az F1-ből, amondó vagyok.

Előzmény: Törölt nick (880682)
candle Creative Commons License 2024.05.11 -1 0 880684

Állítólag ez lesz Gasly sisakja, Imolában.

 

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.11 0 0 880683

Pont ezt mondom én is, technikai változtatásra van szükség, nem 'lassanmenésre'.

Előzmény: Mlle. Grenelle (880681)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.11 -1 0 880682

Alonsóról összeállítás

 

https://www.youtube.com/watch?v=pv5yzgo2DoA

 

kijózanító volt

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.10 0 1 880681

Hogy régen akkor is tudtak menni, és ki kellene találni valamit, hogy a mostaniak is tudjanak (nagy) esőben menni.

Előzmény: Inner Circle (880679)
btipus Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880680

Az esős verseny az mindig jó, hogy fékeznek, hogy adnak gázt, milyen ívet választanak...a tempó másodlagos, nyilván a lehető leggyorsabban fognak menni. pl. most visszanéztem az 1998-s futamot, a hasmagasság az egyértelműen magasabb, a láthatóság a fax tudja, ahogy mindenki tudja tele volt az a verseny ráfutásokkal.

Ma már ez biztonsági szempontból nem menne el, azaz jobb láthatóságot kell elérni.

Előzmény: Inner Circle (880676)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880679

Voltak, de mi következik ebből?

Előzmény: Mlle. Grenelle (880678)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880678

Voltak nagy esők, felhőszakadások régen is (pl. Spa-Francorchamps, 1998).

Előzmény: Inner Circle (880671)
Panzermeyer Creative Commons License 2024.05.10 0 1 880677

Legalább lenne kilátás, piros zászló helyett.

Előzmény: Inner Circle (880676)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 880676

Nagy látványosságra lenne kilátás.

Előzmény: Panzermeyer (880673)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880675

a felúszás esélye pont csökken a jobb kiszorítóképesség miatt (slick gumin pl rögtön megúsznának azon, ahol simán átmennek esőgumin)

 

Wégé írt egyszer erről hosszabban, vagy csak mesélt, hogy mi a baj a mai autókkal, ha esőről van szó - a rossz láthatóságon túl.

ami rémlik, mint probléma, a parc fermé, ha lehetne esős setupot csinálni, már jobb lenne a helyzet

Előzmény: Bateman (880670)
btipus Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880674

Ez sok összetevős, felúszhat a gumi is, de az jellemzően vízátfolyáson történik.

Felúszhat az autó padlólemezén mert nem véletelenül szikrázik (a show kopólemez oké), mert nagyon lent vannak az autók.

Ezen lehetne változtatni a PF feloldásával és a futómű bekötési pontjainak variálhatóságával, hogy lehessen puhítani.

A láthatóság már egy másik probléma, ezek a gumi nagyon sok vízet szorítanak ki és az jellemzően vízfüggöny lesz, aztán az autó hasa alól kilépő levegő megint vízfüggönyt ver.

Én a magam részéről szinte bármilyen borítást el tudok viselni a keréken, és bármilyen tempóvesztést tolerálok a hasmagasság emelése miatt, hogy ha ezzel elérik azt hogy mennek esőben, mert nagyon kell az hogy lássunk igazi esős futamokat.

Előzmény: Hápi Zsák (880669)
Panzermeyer Creative Commons License 2024.05.10 0 1 880673

az autók fizikailag nem irányíthatóak

 

Lassabban kell menni.

Előzmény: Inner Circle (880671)
tothzoltan1791 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880672

Ezt a gumik által felvert vízpermet miatt tesztelik. De így a hatékonyságán sokat ront a "hányadékról" le folyó, csöpögő víz újraporlasztódása. Egyébként az esőgumik fejlődése is csak növeli a vízfüggöny képződését. A diffúzor által keltett vízpermetre ez nincs hatással, sőt azon a hatékonyság nagymértékű csökkenésével tudnak csak változtatni. 

A felúszás a mostani autókon a hasmagasság miatt van egyrészt, másrészt a gumik maximális vízelvezető képessége miatt, de ez mindig is volt. Tehát nem a forgó kerekek összeérését próbálják ezzel kiküszöbölni. 

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880671

Igen, Wégé egyszer ki is akadt, amikor piros zászló volt és valamelyik fotelszaki feltette a "porcelánbabák félnek a víztől" lemezt; az autók fizikailag nem irányíthatóak. Meg régen mintha ekkora özönvizek se lettek volna, meg nem is jártak monszunos videkeken... Newey tényleg foglalkozhatna ezzel, szerintem egy kávé mellett meglenne a megoldás az öregnek :D

Előzmény: candle (880663)
Bateman Creative Commons License 2024.05.10 -2 2 880670

Hát, az a gumik vízelvezető képességével arányos. ha nagyobb a leszorítóerő és nagyobb a vízmennyiség, amit a gumik el tudnak vezetni, akkor a felúszás esélye is megnő. Viszont találtam egy érdekes cikket ebben a témában 2023-ból. Ebben Tombazis azt mondta, hogy ha ez a teszt nem jár sikerrel, mármint, hogy burkolják sárvédővel a kerekeket, akkor hagyják a fenébe az egészet. Én nem emlékszem erre a tesztre, a konklúziókra pláne, de ezek szerint nem ez az első eset, hogy burkolással próbálják a felvetülő vizet megfogni sárvédőkkel. Viszont úgy tűnik, ezek szerint, hogy ez nem egy állandó kiegészítés lenne, hanem csak vizes kondíciók esetében használnák.

 

„Amit májusban fogunk tesztelni, az még nem a végső megoldás” – nyilatkozta Tombazis a The Race szaklap hasábjain. „Az információgyűjtésről fog szólni, hogy lássuk, hogy valójában ez jelenti-e a helyes irányt. Igencsak jól kell alakulniuk a dolgoknak, hogy már 2025-ben bevezethessük. Ha ez nem jön össze, akkor 2026-ban kell, és akkor része lehet az új szabályzatnak. Ha pedig a tavaszi teszt sem sikerül jól, akár le is zárhatjuk azt az utat, és akkor alaposan át kell gondolnunk, mit tegyünk.”

 

Tombazis azt is elmondta, hogy természetesen tisztában vannak vele, hogy a kereket csak a vízspray egy részéért felelősek, hiszen a diffúzorok – különösen a 2022-ben visszatért ground-effect autók esetén – ugyancsak komoly mennyiségű vizet szívnak fel az aszfaltról.

 

 

„Még mindig vannak kételyeink azzal kapcsolatban, hogy a probléma mekkora részéért felelős a diffúzor és az, ahogy felszívja a vizet az aszfaltról, amit nyilvánvalóan nem fogunk ezzel megoldani, és mekkora részben a gumik tehetnek róla. Tudjuk, hogy mindkét tényező jelentős, úgyhogy nem az a célunk, hogy mindent megoldjunk. Tudjuk, hogy továbbra is lesznek láthatósági gondok” – fogalmazott a szakember.

 

„Kicsit nehéz úgy dolgokat odapakolni, hogy közben ne veszítsünk óriási mennyiségű leszorítóerőt. A kerékborítók kapcsán is az egyik fő kihívás jelenti, hogy ne veszítsünk túl sok leszorítóerőt. Kompromisszumra van szükség, hiszen ha azt érjük el, hogy elveszítjük az autó leszorítóerőjének a felét és ezért hirtelen a pilótáknak nagyon kevés kis tapadással kell megbirkózniuk, akkor növeltük-e a biztonságot vagy sem?” – tette fel a jogos kérdést az FIA szakembere.

 

 

https://formula.hu/f1/2023/12/10/megoldhatatlan-lehet-az-f1-vizes-palyas-problemaja

 

 

Előzmény: Hápi Zsák (880669)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.10 -2 0 880669

Szerintem a nagyobb leszorítóerő kissebb felúszást eredményezne, ha nem tévedek. A szélesebb gumitól lehet nagyobb felúszás, de most szélesebb mint régen ? 

Előzmény: Bateman (880664)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880668

A kerekek régen is felverték a vizet (maximum nem ennyit).

Előzmény: candle (880667)
candle Creative Commons License 2024.05.10 0 0 880667

"A vízfüggöny a diffúzor miatt van,"

 

Amiatt is, igen. De a kerék is felver iszonyat mennyiségű vizet, amire megfelelő válasznak tűnik ez a hányás.  

Előzmény: Mlle. Grenelle (880666)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.09 0 1 880666

A vízfüggöny a diffúzor miatt van, a levegővel együtt a vizet is felszívja az aszfaltról, jó 6-8 méter magasan és szélesen szétterítve a kocsi mögött... nem mellesleg a ground effect a felúszást is elősegíti.

Előzmény: candle (880663)
Bateman Creative Commons License 2024.05.09 -2 2 880665

egyik szebb, mint a másik

 

Bateman Creative Commons License 2024.05.09 -2 2 880664

szélesebb gumik, nagyobb leszorító erő a diffúzor miatt

Előzmény: Hápi Zsák (880660)
candle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880663

Nekem is ez jutott az eszembe. Sokszor említik, h nem nagyon lehet látni a vízfüggönytől, de sokkal többet azt, felúszik az autó, emiatt nem engedik ki az autókat. Ezzel pont az elsődleges problémát, a felúszást nem küszöbölik ki. Ja, és mellette még hányásul is néz ki. 

Előzmény: Inner Circle (880659)
rm40 Creative Commons License 2024.05.09 0 1 880662

Ha Newey esetleg nem vállal már új csapatnál autót, akkor a FIA felkérhetné, hogy ezeket a minden csapatot érintő közös dolgokat varázsolja menővé és hatékonnyá.

Előzmény: Helter Skelter (880654)
rm40 Creative Commons License 2024.05.09 0 1 880661

Ahogy wégé találóan írta, rajtafelejtették az abroncsok a centrírozó burkolatát.

Előzmény: btipus (880642)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.09 -2 1 880660

mondjuk erre nem ismerem a magyarázatot, hogy régen miért nem úszott fel, mi változott ?

Előzmény: Inner Circle (880659)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880659

Igen, ez nem túrakocsi-bajnokság. Először nézzük, mit tudnak tenni, hogy ne ússzon fel az autó, utána jöjjenek a kerekes varázslatok.

Előzmény: Bateman (880657)
F1 Hierro Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 880658
Bateman Creative Commons License 2024.05.09 -2 4 880657

összeérhetnek, háááát, bazze ez a nyitott karosszériás kategória egyik fontos jellemzője, aki itt akar versenyezni, annak ezt tudnia kell. nem leburkolni, hogy erre ne kelljen figyelni. tényleg a FIA azt gondolja attól lesz nagyobb nézettség, hogy hullabiztonságossá tesznek egy egykor fényesebben csillogó autóverseny kategóriát? nem értem. 

Előzmény: Bigyula2 (880650)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880656

ha csak ilyen irányba mehetnek, vmi szerelhető kéne, esőgumival együtt kerül fle

Előzmény: Helter Skelter (880654)
zsozsok Creative Commons License 2024.05.09 0 3 880655

Előzmény: btipus (880642)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.09 -1 2 880654

Igen, reméljük csak a próbálgatós időszakban lesz ennyire megdöbbentően F1 idegen ez a cucc.

Azért a glória sem volt az elején túl szép, de mára már hozzászoktunk, de ezen javítani kell.

Előzmény: gorcher (880649)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 2 880653

most ez hogy a pékbe jön ide? esőben az ótvar látási viszonyok miatt nincs verseny, ezt próbálják, egyelőre elég csúnyán kezelni

Előzmény: Levike (880651)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880652

Nem kell, itt maga az autó is nonbinary, trans és queer.

Előzmény: Levike (880651)
Levike Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880651

Kötelező transz versenyzőt nem akarnak még pluszba ? 

Full gáz.

Előzmény: btipus (880642)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880650

"miért nem elég csak egy sima sárhányó?"

.

Akkor még a kerekek oldalról összeérhetnek. Egyébként meg nagyobb felületen több reklámot lehet elhelyezni. ;)

Előzmény: Bateman (880645)
gorcher Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880649

Nekem is pont ez jutott eszembe, hogy mi a gyászkeret ez. Nem baj, csak próbálgatnak, reméljük valami szemet kevésbé bántó megoldás lesz a leghatékonyabb.

Előzmény: Helter Skelter (880647)
btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880648

Sztem szét akarják választani a kerekek és az autó aljának felvert vízfüggönyét, ezt kisérletezésnek gondolom.

Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.09 -1 2 880647

Mi ez a bánat gyász?

Legalább bakker valami átlátszó szar lenne ha már ilyenben gondolkodnak... komolyan bazze temuról jobbat rendelek! ;)

Előzmény: btipus (880642)
Bateman Creative Commons License 2024.05.09 -2 1 880646

erről beszélek én is:)

Előzmény: Inner Circle (880644)
Bateman Creative Commons License 2024.05.09 -2 2 880645

miért nem elég csak egy sima sárhányó? bár az egész koncepciót nem értem. vannak a nyitott és a zárt karosszériás autók. miért akarják a nyitottat megszüntetni, vagy afelé közelíteni, pont az értelmét veszíti így el a nyitott karosszéria. totál faszság.

Előzmény: btipus (880642)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880644
Előzmény: btipus (880642)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 1 880643

te jó ég, erre csak van jobb :D

 

áramvonalasítva nem lenne ilyen csúnya, de az egész nyitotkerekességet végleg buknánk (ezzel nem teljesen)

Előzmény: btipus (880642)
btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 2 880642

ööö..hát közel áll a vizuális környezetszennyezéshez, de ha csak esős futamokon vetik be, akkor ...ok [nagyot nyel].

 

btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880641

Ellenvélemények sokasága :D

Szóval miután kerek 2hónapja Lance Stroll pont ugyanabba a 23-s kanyar tecpro falát ütötte széjjel és SC alatt mentették ki, javították a falat és szedték össze a törmeléket, így én maradok szkeptikus.

De egyébként az SC az biztonsági döntés, ahogy a VSC is, valamit a szakaszos sárga. A VSC vagy a több SC alkalmazása is próbálkozás arra hogy kevésbé csesszék szét a versenyt. Ettől még az SC berendelése csak a biztonságot szolgálva történhet, minden más olyan rizikó amit az FIA-nak nem dolga felvállalni, nem fűződik hozzá érdeke.

Előzmény: Inner Circle (880639)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880640

Alonso után is voltak rá példák, csak többnyire nem annyira extrémek, aztán szegény Bianchi végzetes balesete után be is vezették.

sőt, régen az SC-nél őrült versenyfutás indult azok között, akiket nem kapott el, a delta időket nem tudom, mikor hozták be, gondolom 20 éve még technikailag is nehezebb lett volna kontrollálni

Előzmény: Inner Circle (880639)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880639

Szerintem ez nem illik ide, vagy csak annyiban, hogy itt is igyekeztek minél kevésbé belenyúlni a versenybe, de amikor muszáj volt, meghúzták a súlyosabb döntést.

Nincs olyan, hogy a biztonsági intézkedések csak a biztonságot szolgálják, minden intékzedés kompromisszum a verseny szabadsága és a szükséges korlátozás közt. Maguk az SC és VSC intézkedések is azok. És ahogy CH már sokszor írta, nincs lényegi különbség a VSC és az SC első szakaszának biztonsága közt, különösen aközött, hogy a kettő közti váltás 10 mp-cel előbb vagy később történik-e. A VSC a dupla sárgát telibesz.ró versenyzők (khm, Alonso, khm) miatt született, ezzel a baleseti helyszínek biztosítva lettek kb ugyanannyira, mint SC alatt lennenek. Még egy piros zászló sem jelenti a körözés azonnali végét, akkor is visszajönnek a boxba. 

Előzmény: btipus (880638)
btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880638

2021 Saud 10. körben beintik az SC-t,  kiáll az első, a második, a negyedik, az ötödik, és a hatodik kereket cserélni, kivéve a 3. versenyzőt aki kint marad. Ezután beintik a pirosat.

..

Ezzel együtt muszáj abba az irányba tartani, hogy a biztonsági intézkedések csak a biztonságot szolgálják.

Előzmény: Inner Circle (880632)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880637

Na, azert ugy senki nem jart, mint Valenciaban Alonso

Előzmény: Inner Circle (880632)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880636

Utobbi inkabb Kimi!

Előzmény: candle (880635)
candle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880635

Senna: "Ne az edzés utolsó 5 percére hagyd a gyorsköröd!"

Vettel: "Ne a verseny utolsó körben fuss körrekordot!"

 

Előzmény: Gorcsev (880621)
candle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880634

"szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására"

 

Szerintem itt az előre lefektetett szabályok betartása lenne a tuti, hiszen pont azzal torzítod a legjobban, ha a szabályoktól eltérve, egyedi elbírálásokat viszel a rendszerbe. És ez akkor is így van, ha a szándékod alapvetően jó. 

 

 

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880633

Nincs mivel, kattvadász cikk :)

Előzmény: candle (880629)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880632

De mit mutat a gyakorlat? Norris és Verstappen esetében a versenyigazgatóság nem tolt ki a potenciálisan sebezhető versenyzővel. Valencia 2010, ott igen (de nem a versenyben vezetővel, azaz kb a mostani Norris esettel analóg). Más releváns példát tud valaki?

Előzmény: btipus (880623)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880631
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880630

Indy azért is érdekes, mert ott szinte mindenki belefért az első 6 versenyébe. :-) 

Előzmény: candle (880628)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880629

Vitatkozz a vezess.hu-val. :-) 

Előzmény: Inner Circle (880626)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880628

2 volt + 1 indyben.

És Baghetti, ahogy írták már.

Előzmény: Törölt nick (880625)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880627

Baghetti (1961)

Előzmény: Törölt nick (880625)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880626

Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

 

https://racingnews365.com/fia-explain-norris-miami-safety-car-confusion

 

Se elismerés, se hibázás, nemhogy félkövérrel :D

Előzmény: candle (880624)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880625

Nyuggerrapper 6 versenyénél van gyorsabb? Az első Forma-1 szezon első 5 győztese nem ér.

Előzmény: F1 Hierro (880616)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880624
Előzmény: Inner Circle (880622)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880623

Ellenvéleményen vagyok, továbbra is azt tartom hogy csak és egyedül a veszélyhelyzet szabályozhat egy safety car-t. Nincs mérlegelés más okból.

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880622

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....

 

Szó sincs részrehajlásról, semmilyen szezonban, sőt épp amellett érvelek, hogy a FIA minél kevésbé nyúljon bele a versenybe. A te álláspontodból olvasom azt ki, hogy a FIA-nak nem feladta vizsgálni, hogy mikor nyúl bele abszolút a versenybe és mikor nem, erről döntsön a véletlen. (Azaz teljesen véletlenszerű, hogy a versenyben vezető bármelyik pilóta versenyét esélyesen tönkreteszik-e.) Nem értek egyet, szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására és az eddig tapasztaltak alapján a FIA (ebben az esetben) ezt is teszi. Éppen ezért hitelvesztésről sincs szó; meglehetősen szalmabábnak tűnik nekem ez az érvelés a FIA korrumpálódása ellen, hiszen senki sem érvel mellette.

Előzmény: btipus (880619)
Gorcsev Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880621

Verstappennek is van ilyen, 2 is:

"Gyorsabban!"

"Lassabban!"

Előzmény: Cold Heart (880603)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880620
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880619

Igen,..kicsit ambivalens azért mert előfordulhat a látszat elkerülése miatti szerencsétlenkedés és az ebből adódó hibák.

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....lehet hogy beleférne, mert mittomén 3. szektorban van a baleset és lenne mozgástér beleszólni az események alakulásába. DE, ez szükségtelen és kényelmetlen helyzetet teremthet. FIA egy felügyelő szervezet nem tulajdonos, max közvetett módon profitálna egy ilyen döntésből, ellenben ha megteszi hogy belenyúl akkor a teljes felelősség és hitelvesztés az övé.

Előzmény: Inner Circle (880618)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880618

De ez most nem egy elméleti kérdés, hanem a lenti, megtörtént eset értekelése, amikor Maxot nem hozták rossz helyzetbe. Szerinted véletlen egybeesés?

Előzmény: btipus (880615)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880617

Menetkészen kell állnia a pitkijáratnál.

 

De azért idő, amíg elindul és kihajt a pályára, lévén odateleportálni nem tud a célegyenes végére. És bármilyen jó kocsi a SC, és bármilyen jó pilóta ül is benne, azért nem F1-es autó, szóval lassabban ér ki a pályára.

Előzmény: Cold Heart (880604)
F1 Hierro Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880616

A jelenlegi pilóták várakozása az első győzelemre.

 

btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880615

Nem tudom hogy szabad-e mérlegelni az SC indítását. Nem gondolom naivitásnak hogy szerintem nem, mert muszáj védhető döntésnek lennie amennyiben kérdések merülnek fel, márpedig ilyen competitív közegben mindig vannak kérdések. Amennyiben nem védhető az SC a helyzettel vagy akár emberi hibával, hanem manuipulálták a futamot az nagy gond lehet...mondom ezt 2021 után.

Sztem egyszerűbb a helyzetnek megfelelő döntést meghozni a legrövidebb időn belül és egyedül a veszélyhelyzetet figyelve/szolgálva.

Előzmény: Cold Heart (880612)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880614

Mintha magam mondtam volna, Ványadt Ványadtovics Vinyov.

(Már az SC se a régi.)

Előzmény: Cold Heart (880612)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880613

Ez OK, a felvetésem az, hogy Max esetében is figyeltek arra, hogy ne szívassák meg azzal, hogy a célegyenesben kapja meg az SC jelzést, a boxkijáratnál meg az autót maga elé. VSC alatt kiállhatott volna, ha akar (de nem akart). Norrisnál nem volt idő VSC-zni és azt hitték, bement a boxba, tehát jöhet az SC.

Előzmény: btipus (880611)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880612

nem nyilván, csak nagyon valószínű...

 

itt IC arra utalt értelmezésem szerint, hogy Max megkapta az esélyt, hogy boxoljon, azaz fűzte tovább, hogy talán az SC-t úgy próbálják beküldeni, hogy lehetőség szerint kevésbé nyúljon bele a futamba

Előzmény: btipus (880611)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880611

persze hogy kint volt, írtam is hogy a rajtrács elején lévő táblán váltott át a VSC SC jelzésre ergo nyilván kint volt a bejáratnál a VSC.

Előzmény: Cold Heart (880609)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880610

Van benne valami. Ha pedig akkora a gáz, akkor pirossal megállítható.

Előzmény: Cold Heart (880607)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880609

a kérdés az volt, hogy a VSC kint volt-e már, mielőtt a boxbejárathoz ért

Előzmény: btipus (880608)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880608

Nyilván elhagyta a bejáratot, ha a célegyenesben kapta az SC jelzést, de nem került bajba, mert mögötte sem álltak ki:

 

Leclerc esestében szűk volt az idő, Sainz végül is maradhatott is Verstappen-nel összenézve (15 kör volt hátra), 

Előzmény: Inner Circle (880602)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880607

egyrészt nem azt kérdőjelezem meg, hogy egyből akarnak-e indulni, pár mp késlekedésről beszélek - és mivel nem mentőegység a safety car, hanem csak összetereli a mezőnyt, hogy ne 10 mp-ként jöjjön vki a kritikus részen, hanem 3 percenként - de az már igazából a rendrakásról szól, nem a mentésről.

a delta time garantálja, hogy nem szállnak bele a már sérült autóba.

 

szóval nem látom életbevágónak ezt a pár mp-et a fent vázolt dolgok miatt. és egy felvetés volt, hogy adódhat ebből is

Előzmény: candle (880606)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880606

Logika szerint, ahogy mondják neki, indul. Nem hiszem, nem akarom elhinni, h bármiféle késlekedés megengedhető lenne.

Előzmény: Cold Heart (880604)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880605

SC alatti delta idő az gyorsabb, mint maga az SC. (ezért lett volna bajban Norris, ha őt csípi meg)

Előzmény: Törölt nick (880597)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880604

egyébként meg SC mennyire menetkész? tényleg bármikor azonnal indulhat, vagy egyébként van egy pár mp lag, ha sárgából lesz? (és VSC-nél meg lehet, azonnal tud indulni, mert onnantól mindig benne van a pakliban)

Előzmény: Inner Circle (880602)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880603

felesleges mondatok adott embernek:

 

Wollff: Aggódj többet!

Ocon: Keményebben a csapattárs ellen!

K-Mag: Keményebben a mezőnyben!

Hamilton: Gumikról mondj már vmit!

Alonso: Több politikát!

Steiner: Szabadszájúbban!

 

Előzmény: Inner Circle (880601)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880602

Nem emlékszem az esetre; nem az történt, hogy VSC, aztán amikor Max elhagyja a boxbejáratot, SC? Azaz ha akar, boxolhat?

Előzmény: btipus (880595)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880601

Szerintem Wolff-ot nem érheti az a kritika, hogy nem aggódik eléggé...

Előzmény: candle (880596)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880600

nem véletlen van egy olyan szabály, hogy az SC tud jelezni a mögötte haladóknak hogy előzzék meg. 

Előzmény: Törölt nick (880598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!