Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.07.08 0 1 5982

Ezt eltehetted volna a holnapi misére. :)

 

Amúgy meg mi ez a nóta? Most hogy benne vagy a korban, profilt váltasz? Karaoke bár helyett a templomi kórusban énekelsz tovább? ;P

Előzmény: Táncola-Jóember:) (5981)
Táncola-Jóember:) Creative Commons License 2023.07.08 0 0 5981
Előzmény: tuktikka (5980)
tuktikka Creative Commons License 2023.07.07 0 0 5980

Már van időpontom, de elfelejtettem rákérdezni mennyibe fog kerülni.

Előzmény: Anyóca99 (5977)


Törölt nick Creative Commons License 2023.07.07 0 2 5979

Tényleg orvoshoz kéne menned. :(

Előzmény: tuktikka (5975)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.06 0 0 5978

mélben .. 

Előzmény: MrJones512 (5974)
Anyóca99 Creative Commons License 2023.07.06 0 0 5977

Orvosnál voltál ?

Előzmény: tuktikka (5975)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.06 0 0 5976

köszönöm szépen a jótanácsot!

Előzmény: MrJones512 (5974)
tuktikka Creative Commons License 2023.07.06 0 0 5975

Zokniban , és kesztyűben alszok.

De talán már kezd visszatérni a vérkeringés a kezembe, mert, ma nem tudtam megfogni a kislábas alját. Éreztem , hogy sütős.

 

MrJones512 Creative Commons License 2023.07.06 0 2 5974

Ha bele akarsz szállni a vitapartnerbe, akkor bizony számolnod kell azzal, hogy - akár sikerül, akár nem -, komolyan veszi.

Előzmény: Hű Yenő (5973)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5973

elolvastam. 

Előzmény: Törölt nick (5972)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 2 5972

A valakit szidnak általános mondat volt, nem egy önvallomás. Már csak azért sem, mert nem érzem úgy, hogy szidtam volna Vitézyt, hacsak nem az idol szó valamikor át nem ment valami olyan jelentésbéli változáson, amitől kizárólag a negatív konnotatív jelentése maradt meg. Amit én mondtam az nem több és nem kevesebb, hogy a víziója nem megalapozott és nem érdek nélkül való. Azzal sem éltem vissza, hogy elmondtad oda vagy érte, csak az idolodnak neveztem. Az, hogy ez pejoratív-e, erősen véleményes. ;P

 

Az inkoherens rögeszméket, szalmabábokat, csúsztatásokat és tereléseket, amiket az érveim mérlegelése nélkül beirkáltál, ne nevezzük már beszélgetésnek, mert nem az volt.

 

A további játszmázásokat nyugodtan viheted a Ketrecbe. :) Addig is, amíg túljutsz ezen a traumán velem kapcsolatban, majd átgondolom, hogy vagyunk-e olyan viszonyban, hogy a szeretetmegvonástól lelkiekben összetörjek. ;P

Előzmény: Hű Yenő (5971)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5971

Ha pedig rosszul esik, ha valakit szidnak,

 

te beszéltél szidalmazásról az 5965-ben. fent idézettet onnan szedtem, gondoltam te nevezed annak, hiszen te mondád ... 

 

személyeskedés

 

hm ... "ájultan rajongjak érte, és szentírásnak vegyem a kötöttpályás jövőt."

 

ezt ugyan magadról írtad, de nyilván rám van értve, h elfogultságomat, rajongásomat "elvakult"-nak, "ájult"-nak nevezd, amit ismétlem, bevallottam, de nem azért, h gúny tárgyává téve ellenem fordítsd. 

 

a kötöttpályás jövőről sem állítottam, h szentírás lenne (megint valami hatásvadász kifejezés), hiszen azt mondtam, hogy sztem kettőnk állásfoglalása között lehet majd valahol a valóság. 

az előítéletességről is azt állítottam, h mindannyiunkban ott van ... ez akkor nem tudom, micsoda:

a fidesszel szembeni ellenszenvemből

 

még mindig nem vagyok megsértődve. asszem csalódott sem vagyok. nem értem a támadást, indokolatlannak tartom. bizalommal beszélgettem veled. így reagáltál. 

a LMAO-t nem tom, micsoda. 


 

köszönöm a tartalmas beszélgetést! 

Előzmény: Törölt nick (5970)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5970

De végigmehetünk rajta, hogy miért kéne komolyan vennem egy olyan vitát, ahol a hörgésből vernyogás lesz, a tódításból és az idolból szidalmazás...

 

A szavainak cáfolata is nyilván szidalmazás, a féligazságok, félreértelmezés mellett jön a tekintélyre hivatkozás, a hamis okozat, az elterelő manőver, a szalmabáb és a végén személyeskedés és rajtacsípés. És a végén az aduász: a megsértődés. :) Ne haragudj, de LMAO

Előzmény: Hű Yenő (5967)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5969

Azért nevezik ki, mert jó káder...

 

Az oldalon kívül is, amit képvisel, nem vagyok elájulva tőle, semmi mást nem csinál, mint ellenzékben a négyes metró ellen dumál, kormányzaton meg ötös metrót és kötöttpályás jövőt vizionál -- ami éppen praktikus. Nyilván ért valamennyire ahhoz, amit csinál, de nekem ez kevés ahhoz, hogy ájultan rajongjak érte, és szentírásnak vegyem a kötöttpályás jövőt. Mert a kötött pálya egyik legnagyobb hátránya már a nevében is benne van: kötött a pályája. A föld alatt elönti a víz, a föld felett meg leszakadnak a felsővezetékek, tehén áll a vonatsínre, földcsuszamlás temeti be, lerohadnak a korszerűtlen mozdonyok, kisiklik, nincs (mozdony)vezető bele, lófasz van. Ne haragudj, de aki a MÁV-ot ismeri belülről és röhögés nélkül végig bírja mondani, hogy a kötött pályás szállításé a jövő, az nem komoly ember szerintem.

 

És lehet, hogy én idoloztam, meg tódítóztam, de nem személyeskedtem veled, hogy előítéletes vagy (pedig az elvakult rajongás is előítélet, csak ellenkező előjelű), hanem sorra hoztam a példákat, hogy szerintem miért nem áll meg ez a kötött pályás elmélkedés. Szóval grat, megint "rajtacsíptél"! :) Nem unod még?? ;P

Előzmény: Hű Yenő (5968)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5968

azért távolítják el mindenhonnan, mert nem korrumpálható!

 

azért nevezik ki, mert jó szakember, amiket csinál, azok hasznára vannak a trsdlmnakénak, de mivel csinálni akarja a projekteket, de nem mutyizik, hát inkább leváltják egy korruptabb tökfejre!

 

 

Előzmény: Törölt nick (5966)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5967

nem vok megsértődve, az okot kerestem. szvsz a "hörgés", "vernyákolás", vinnyogás, stb szavak használata két-három oldal szembeállításakor merülnek fel. nekem nem sértő ha használod, de jó pár lépés hátrahőkölésre int ... és a legkevésbé sem vettem magamra. valakit pedig szakmailag oldalhűségén keresztül megítélni számomra több, mint előítélet ... de persze azt is tudom, mindannyian előítéletesek vagyunk, és ezt kellene tudni vhogy kezelni nyilván. 

 

és persze, nyugodtan szidalmazzad kedved szerint. 

 

sajnálom, h így alakult. 

 

legközelebb szakmai kérdésekkel jövök.

 

szia! 

Előzmény: Törölt nick (5965)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5966

De tudok én is idézni tőle: "Mi úgy látjuk, a gyorsvasúti rendszer fejlesztésére rendelkezésre álló uniós forrásokat le kell hívni, nem szabad hagyni, hogy Magyarország – többek közt épp a 4-es metró szabálytalanságai miatt – elveszítsen többszázmilliárd forintot." ;) Ő pont a kötött pályára szeretné költeni, de nem hiszem, hogy olyan naiv lenne, hogy ne tudná, hogy a lehívott uniós forrásokat mire és hogyan szokás elkölteni...

Előzmény: Törölt nick (5965)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5965

Az idolod innen jött: "ajánlom Vitézy úr munkásságát, akivel nagyon elfogult vagyok, egyszerűen imádom a faszit"

 

A hörgés és a tódítás meg a fidesszel szembeni ellenszenvemből, és nyilvánvalóan rá vonatkozik, nem rád. ;P Ez is megerősíti az idolod részét a dolognak. Meg egyébként nem hiszem, hogy sértő szó lenne, én nem ütköznék meg rajta különösebben. Te is csak azért próbálsz megsértődni, mert beszóttam rá, és rosszul esik. Ha pedig rosszul esik, ha valakit szidnak, akkor érdemes elgondolkozni rajta, hogy érdemes-e a piedesztálra, amire állítottad.

 

Előzmény: Hű Yenő (5962)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5964

De el lehet vitatni és el is vitatom. ;)

Előzmény: Hű Yenő (5962)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5963

A jogosítvány egyelőre még az egyik legértékállóbb szakma. 

 

ezt is beláttam már lentebb ... azzal, h a technika halad ... oszt majd lesz vmi ... 

Előzmény: Törölt nick (5961)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5962

tudnál arról beszélni nekem, hogy hogy jutottunk idáig, h a "hörgés", ill. "kis idolod", "tódít, vagy nem", stb szavakat használd? Vitézy tehetségét nem lehet elvitatni, korrupcióval vádolni pedig egyenesen illogikus. ő leplezte le ha jól tudom vmi BKV botrányt, nem kis pénzekkel. Ezenfelül mivel tehetséges, mindig kinevezik valahová, ahol gőzerővel beleáll a munkába, majd eltávolítják onnan, amikor úgy vélik sokat kezd tudni ... Kinevezőivel, és eltávolítóival (akik többnyire uazok) kapcs pedig nekem több, mint gyanús a lojalitása, úgy vélem, valamivel sakkban tartják (de ez csak az én személyes, és bevallott elfogultságom, amit nem azért osztottam meg veled, h gúny tárgyává tegyed ... ) 

meglévő gyárainkat / mezőgazdaságunkat pedig ha jól tudom vmi uniós kvótaizéért kótyavetyéltük el. 

 

a kizsákmányolót nem menti fel, ha fogyatékkal élőt zsákmányol ki ... 

Előzmény: Törölt nick (5960)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5961

Ja, és ezek a "korrodált" szakmák akkor is meglesznek és keresettek lesznek, ha jön a Skynet. A buszsofőr elmegy kamionsofőrnek, a kamionsofőr leteszi a buldózervizsgát vagy a darukezelőit, amihez kedve van. A jogosítvány egyelőre még az egyik legértékállóbb szakma. 

 

Az ápolói meg az orvosi viszont valóban gecire átalakul, gondolj csak a holland robotgondozóra vagy a német delegációs jogra (az orvos bármilyen eü-st beidomíthat és delegálhat rá bármit, amit maga nem akar elvégezni).

Előzmény: Hű Yenő (5959)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5960

Ez mind szép és jó, de nem teszi a kötöttpályás áruszállítást és az önvezető autókat holnaptól ténnyé. Még az sem fogja ténnyé tenni, ha közben széthullik a világ, mert ennek a kötöttpályás szállításé a jövő dumának az elhörgése is csak sima pénzlenyúlós önigazolás, amibe a kis idolod beleáll és vagy tudja, hogy tódít vagy nem.

 

A nemzetállamok -- köztük a német nemzetállam -- intergalaktikus ívben szarik rá, hogy hányan fognak éhen halni teszem azt Tanzániában. Falból építenek oda egy -- a víz által kínai vagy indiai vízgyűjtő területekről odahordott -- műanyagpalackból műanyagpelletet előállító üzemet. (true story) Ettől a tanzániai jómunkásasszony hálás lesz a német államnak, mert lesz munkája: begyűjti maga erejéből vagy a gyerekei segítségével a petpalackot és nem indul neki a migrálásnak. De a német állam más tekintetben is nagyon kis rendibendi: telepít egy autóösszeszerelőt Magyarországra, és a szorgos kis magyar hangyák örülnek, hogy a kétharmadát megkeresik a német fizetéseknek, miközben a gyárat a fotelszabadság fülkeharcosa dotálja ezerrel a befizetett adójukból, csak el ne menjen, mert kiderül, hogy magától nem alkalmas munkahelyek teremtésére és termékek előállítására.

Előzmény: Hű Yenő (5959)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5959

lassú-gyors, relatív ... 

 

ez olyan lehet ... van itteza szingularitásos exponenciális függvényizé ... 

 

Pogi eszt úgy magyarászta, h a természetben - trsdlmban - technikában mindég van egy "fejlődési irány", illetve ennek van vmilyen sebessége, itt egy ilyen expnnciális függvényizét rajzolt a levegőbe, majd amikor az a csúcsra ért, egy a csúcsról kiinduló vízszintes vonallal ábrázolta annak a vminek a megszűntét ... tehát vmit alapozunk a mára, vmit jósolgatunk, de a paramétereket (irány, sebesség, mibenlét, stb) nem vesszük figyelembe ... 

amiről itt most beszélgetünk, az kizárólagosan valamilyen technológiáról szól, és nincsen benne a környezetváltozás, a trsdlmi egyenlőtlenségek, a tőkekoncentráció, a népességnövekedés, az elszegényedés, a népvándorlás, stb ... 

 

én ezt úgy képzelem el, h anyámat pl. 52 évesen diagnosztizálták rákkal. megműtötték, kapott sugarat, utána infarktusa lett, aztán kapott egy stentet a nyakába, valamivel még felnyiszálták a lábában vmi érműtéttel ... kb még nyolc évig mászkáltunk a különféle kontrollokra, majd azt monta: többet nem megy orvosho'! négy év múlva meghótt, szétette a testét a rák, rettenetes csúnyán, és kimúlt szegény, összeomlott! trmsztsn mindvégig dohányzott örömmel! (én nem sajnáltam tőle!)

nahh, szóval lehet húzogatni régi csavarokat avult szerkezeteken, csiszolgatni, átfesteni a korrodált részeket ... 

 

nekem úgy tűnik, h mai technológiai szinten kb senkinek nem "kellene" "dolgoznia", azaz pénzért áruba bocsátania a testét, az életidejét, és szénből villamosenergiát előállítani ... eleve agyfasz! nem értem, kinek nem világos, h ez kizárólagosan a burzsujt hízlalja ... 

 

nyilván a föld különböző nemzetállamaiban (ha-ha-ha!) a néptömegek másképpen gondolják ugyanazokat a dolgokat, attól függően, h a burzsoázia mennyi "kedvezményt" biztosít az ott élő népességnek, vagy azoknak az embereknek, akik rosszabb helyzetű országokból menekülnek ezekre a helyekre, ahol picivel több levegő jut nekik ... de kétségeink ne legyenek, a Föld bolygón valójában nincsenek országhatárok, mert az egész egy működő ökoszisztéma, ami meg fogja védeni magát mindattól, amit elkövetünk ellene, és nem valószínű, h ennek örülni fogunk ... 

Előzmény: Törölt nick (5958)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5958

Szén például. Azt hiszed, véletlenül írtam Braziliát? Hihetetlen mennyiségű szén jön onnan. Thanks to the zöldek, akik bezáratták az atomerőműveket. Most aztán tökre környezetbarát lett minden, szénnel gyártjuk az áramot az elektromos autókba. :) Bravó! 

 

Az önvezető autóknál meg még elég sokáig kell operátor a jjárművekbe, a villamosok a taxisofőrök munkáját se veszik el meg a buszsofőrökét se, mert a villamosnak is vannak korlátai, azt se lehet bevezetni minden utcába.

 

Ezek a változások kurva lassúak lesznek, akik most munkanélküliek, azoknak a problémájára most kell megoldást találni, és gyanítom, hogy az ő életükben nem lesz felesleges tudás se a busz-, se a teherautósofőri jogsi. Túl sok scifit olvasol vagy azt hiszed, hogy ezek gyors folyamatok, pedig nem azok, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy húsz év múlva nem fogjuk az akkori tudásunk birtokában kiröhögni Vitézzyt a villamosával.

 

Még jelenleg is vannak dízelmozdonyok (a múltkor három rohadt ki egy szerelvényből, mire jókora késéssel célbajuttaták), mert még a vasúti pályán is vannak olyan szakaszok, ahol nincs felsővezeték. Plusz, ha az a viharban leszakad, akkor nem megy a vonat, oszt kész.

Előzmény: Hű Yenő (5957)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5957

ha meg is van a közúti szállítás a jövőben, vitatom az ahhoz ma szükséges humán erőforrás szükségességét, vagy a maihoz képest csak elenyésző mennyiségben. 

 

mitől nem lehet élni Németországban, ami ott nincs, de Brazíliában van?? (teljesen meghülyültünk??)

 

igen, az utolsó mondatod OK!

 

a Future elvtársnő!

 

és nem állítottam, h nincs igazad, azt sem, h nekem van, hanem azt gondolom, a kettő között lehet vmi ... 

Előzmény: Törölt nick (5956)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5956

Meglátjuk. Mindenesetre a legoptimistább elképzelések szerint is, max. 30%-ot tud kivenni a kötöttpályás a szállítási üzletágból. Szóval ha közte is van a jövőnek, nincs köztébb, mint a hajó vagy a teherautó. 

 

Nem nagyon értem, hogy miért ragaszkodsz ennyire ehhez, hogy a teherautók meg a buszok nem fognak kelleni, mikor nem visz minden faluba sín. Braziliából se tud sínen jönni a szén Németországba, és Németországból Kínába is megfontolandó, hogy mit lehet sínen küldeni hetekig, és mi az amit repülővel vagy hajóval érdemes küldeni.

 

Ha tényleg érdekelne a téma, akkor simán találnál a neten olyan cikkeket, amik alapján felmerülnének benned kérdések ezzel kapcsolatban, és a helyére tudnád tenni, amit mond az idolod. Annyira hülye ugyanis nem lehet, hogy ne lássa a a kötött pályás teher- és személyszállítás hátrányait.

 

Elmondom amúgy neked, hogy itt nálunk a faluban van pár nagy gyár, ahova kimegy a tehervonat, de akkora forgalom van azon a szárnyon, hogy a személyszállítást leállították, mert a személyvonatok útban lennének az alapanyagszállításnak. Van olyan gyár is, ahova hajón érkezik az alapanyag, ezért van a folyó mellett. Nem is beszélve a kikötőkről. És ezekből a gyárakból bizony teherautón viszik ki a készterméket, és nem azért, mert tök hülyék, hanem mert a rendelkezésre álló lehetőségek közül mégiscsak az a leggazdaságosabb.

 

A DB teherszállító részlege annyira túl van terhelve, hogy van kamionos részlege is (a DB Schenker), amire hamarabb vesznek fel rendelést, mint az évekre előre betáblázott vonataikra. A tehervonatok ugyanazt az infrastrukturát használják és amíg ki-bejárnak a személyvonatok a sínen, addig tehervonat nem tud menni, ezért a tehervonatok egyébként nappal állnak a holtvágányokon és éjjel utaznak tovább, amikor a személyvonatok ritkábban közlekednek. Ahhoz, hogy a kettő ne akadályozza egymást, több millió km-nyi sínt kéne lefektetni a hozzátartozó váltókkal, amik hozzátartozó kiszolgálószemélyzetet (mozdonyvezetők, kallerek, krampácsolók, bakterek, menetiránytók, pályamunkások stb.) igényelnének. Szóval egyáltalán nem úgy van az, hogy ott a sín, aztán egymásután felrakjuk az összes mozdonyunkat meg tehervonatunkat vagy veszünk annyi vonatot, hogy egymást érje, mert arra se találnak mozdonyvezetőt. Még Németországban is az van, hogy volt már, hogy egy hasmenés miatt kiesett egy járat, amíg a nagyvárosból nem tudtak küldeni egy beugrós mozdonyvezetőt... Nyilván ezt az önvezető mozdonyok megoldanák. :)

Előzmény: Hű Yenő (5955)
Hű Yenő Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5955

és 70 kamion olcsóbb, mint 70 vagon ... aham ... 

 

Vitézy azért hüje, mert nagyon okos ember, és ezzel felelősséggel tartozik a trsdlmnak, aminek a súlyát nem akarja tudomásul venni! jól működő trsdlm = jól működő (mondjon már vki egy szinonimát az infrastruktúrára!) ...

 

a globalizációnak befuccsolt! 

Előzmény: Törölt nick (5950)
Anyóca99 Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5954

Tényleg nem . :)

Csak négy évig kötelezően jártam (jártunk)  hetente egy napot politechnikai oktatásra egy hatalmas konzervgyárba  (és még vágóhídra is képesek voltak elvinni) . Igaz ... a kőkorszakban volt .

Előzmény: Hű Yenő (5949)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.05 0 0 5953

Hanyadikán? 

 

Sajnálom, hogy bezárt. Hova fogsz most járni csajozni?

Előzmény: Táncola-Jóember:) (5952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!