A DS kateg az egy mindenre jó de persze speciálba mégsem motorokra értendő.Ez azt jelenti hogy nem a kihegyezett verseny színvonal( utca-terep)de mindkettőn biztonsággal használható(csak lassabban!)A Tenere(mert én mondjuk erről tudok ódákat)megfelelő gumikkal bárhová alkalmas ahol motorral el lehet közlekedni.Kényelmes üléspozíció,nyomatékos,egyszerű felépítés jellemzi.Erre gyártották!Vannak amikkel nehezebb bánni a sárban,viszont a közúton annyival komfortosabb a haladás velük. terepen,kifejezetten jól érzi magát,megfelelő gumikkal bárhová alkalmas ahol motorral el lehet közlekedni.
Utcán,közúton természetesen nem tud zúzósan haladni,de idővel mindíg odaér üzembiztosan(és ez a lényeg benne)a célhoz.
Ezek a tulajdonságok jellemzik az összes 80-90 években készült túraendurókat.
Részemről(ha az általam próbált(nem egy kört menve próbált!)motorból választanék,mondjuk egy vegyes terepen -aszfalton túra.Tehát akkor a régi 34L amit választanék.Egyszerű(a legegyszerűbb!) Viszonylag utazni is lehet vele,pakolható és javítható(akár a gödörszélen is) motor.A karbijában nincs semmi varázslat,membrán stb ami kilyukad pld.Nincs felesleges szabadonfutó,csilli villi parasztvakítások,csak ami ahhoz kell hogy guruljon.
Sajnos kevesebbet mentem távokat ezekkel mint szerettem volna(de ez mindegyikünkel így van:)) ám amit eltöltöttem rajtuk azt kifejezetten élveztem.Nem sok 40! év körüli motorral járják az utakat hosszabb túrán!Én legalább is nem sokkal találkoztam Európában.Az"elugrom 500km-re" az nem egy nagy durranás...,Csak! a kijelentője szerint.
Progresszívítás.
A prog,rugók jellemzője hogy a terhelést fokozatosabban veszik fel mint az állandó tekercselésű rugok.Ha megnézed válltozóan van tekerve,kis terhelés lágyabb reagálás,nagy terhelés keményebb ellenállás
Az ilyen felszeretségek javítják természetesen a motor viselkedését,viszont a vezetőjét NEM! Erre figyelj!
Nem fog JÓ futómű válni a rugóktól,csak jobb!A jó futómű annyiba kerül mint a mi motorjaink darabonként(vagy többe:))
Ki van kopva a kehely amibe a tű jár s kel.Nem rángat csak olyan kissé hörögve megy kb 3mm es gáznál.Ha ráhúzom akkor viszi szépen.Egy felújító ráférne.
Ezen minden el volt kopva ,romolva,folyt,nem működött stb stb.
Nem is értem hogyan tudták így leabálni...egyszerre minden szar rajta.Nagyon olcsó volt de ilyet én még nem láttam hogy ennyire szar minden.Mintha hibás alkatrészekből rakták volna össze eladásra.De ez sem így volt mert azt szétszedéskor láttam volna.
........ háááát...... sokkal okosabb, és tapasztaltabb embörök vannak ám nálam, akik hitelt érdemlőbben tudnak erről itt nyilatkozni....... :-)
Ami részemről szerintem elmondható, hogy a használatos járgányaink azok a dual-sport kategória, ami igazából se ide (terep), se oda (aszfalt), hanem úgy az az arany középút....... a terepmotorok nem csak, hogy könnyebbek, de a futómű hangolása is terepre van kitalálva (pl. a Yamaha TT az XT-vel szemben), az alap beállításon túl az összes utólagos beállítási lehetőséggel együtt........ a kimondottan aszfaltra tervezett futóművek meg ott szuperálnak jól, ahol egyébként az összsúly, meg talán a súlypont is az út minősége miatt kevésbé zavaró tényező, mint terepen........ szerintem.......
Mi pedig (én legalábbis) az arany középutas járgányainkat szeretnénk terepen kényelmesebben, vezethetőbben használni....... dZoli javasolta nekem, amikor gondolkodtam a megoldáson, hogy pl. a Teneréjébe TT első telókat cserélt a gyáriak helyett, és úgy megy előre, mint kés a vajban........ szóval nem pattog, meg ugrál összevissza nagyobb sebességnél sem (terepen)......... ez nekem most bonyolultabb, meg drágább megoldás lett volna, mint a progresszív rugó cseréje a gyári telókba...... aszfalton a duál sport motorjaink futóműve szépen, kényelmesen kiegyenesíti az egyenetlen úthibákat, viszont terepen sűrűbb, és nagyobb ingadozások vannak az egyenetlenséget illetően, ezért hamarabb fel fog ütni a gyári teló, hamarabb irányíthatatlanabb lesz a gép, és egy ponton eldob, mint a sz..art....... bukfenc lesz a vége......... ez a progresszív rugó meg úgy van megtekerve, hogy a két vége sem egyforma, és nem engedi felütni az első kereket, így irányíthatóbb marad a gép........ a DR650 gyári rugói a telóban három részből állnak (most látom én is, ahogy ki lett véve), két különálló rugó között van egy vas cső darab...... szóval még csak nem is egyben van egy hosszú rugó........ viszont a progresszív rugó a keménysége miatt az aszfaltra visszatérve lesz a jellege miatt kevésbé kényelmes........ de valamit valamiért.......... :-)
Lehet, hogy sok butaságot írtam, majd az okosabbak elmondják jobban a tutit, vagy itt leírják, vagy kitárgyaljuk valamelyik összejövetelen hamarosan........ :-)
Én ehhez a progresszív rugóhoz nem értek. Azt eszik vagy isszák? A lengéscsillapítót azt komálom, ha jó, pláne ha még alul felül állítható, de rugóval nem értettem sosem mit lehet mahinálni, ha az egyféle súlyhoz van. Mert odáig oké, hogy ráülök beállítom pld hátul 1/3ad rugóútig menjen be. De ha nem a megfelelő súlyhoz van a rugó akkor nem lesz jó, ha gyengébb mint kéne hamar felkoppan, ha erősebb meg bot lesz a hátulja. De az mi, hogy progresszív vagy nem progresszív?
Én nem vágom, hogy ez karbis vagy injektoros, de ha karbis és kisgázon pld 50el próbálnál egy tempóba haladni de rángat egyenetlenül megy vagy inkább lassít egy gázon, esetleg vissza is büfög a légszűrőbe akkor húzd feljebb a súbertűt eggyel.
Közben rájöttem, hogy két éve is van már annak, hogy azt a Mikuni TM40-es karbit vettem használtan 100.ezerért.......... mert ugye akkor egy XR600-as volt alku alatt, amiből aztán nem lett semmi, a karbit meg megvettem hozzá előre......... aztán rájöttem, hogy a DR650-hez is pont jó, úgyhogy arra lett feltéve........... először a szerelő srác nem akarta feltenni, hogy ne buheráljuk a gyárit, nem biztos, hogy jó lesz a Suzukihoz, aztán amikor a Hessler oldalán található linkekkel bizonygattam, hogy jó a DR650-hez is, akkor felrakta.........
De most már befejezem a tuningra költéseket, előtérbe kerül, hogy elmotorozzam az erre szánt pénzeket......... a Ténéréhez is remélhetőleg meglesz a jövő héten az SSY progresszív első rugó, a DR-be már bekerült pár hete......... amint visszakapom a Ténérét is, tervbe van a Makói út, jelentkezem a kölcsön kapott önindító alkatrésszel......... :-)
A teatúra is érdekel, de még inkább nem iratkoztam fel, mert nem tudom, hogy addig mi lesz a helyzet......... a név is tetszik....... talán lesz egyszer szervezve egy foglalat túra is..........
Én nem vagyok fent a facebook-on......... de a kisteleki srácot megtalálod a Ghost Rider Garage név alatt......... bizton tudom ajánlani!!!
Csak 100-as benzint tankolok, a szerelő srác is ezt javasolta....... viszont hosszabb állás mellett ettől is olyan zöld trutyi rakódott le a karbiban, hogy a végén már ettől nem lehetett beindítani........... kitakarította, és azóta minden ok......... viszont a javaslatára vettem: MOTOREX Fuel Stabilizer nevű kotyvalékot.......... 250 ml-es flaskát 5.ezer körül....... az talán segít majd, hogy ne legyen gond.......
Ha úgy adódik, hogy használtan, vagy újonnan vennél MIKUNI TM-es karbit a DR-hez a gyári (szintén Mikuni) BST helyett, vagy mellé, akkor a Hessler oldalán található útmutatások alapján a csonkok átmérőjét feltétlenül egyeztesd a vásárlás előtt........ Mo-on is kaphatsz újonnan, csak rá kell keresni.........
Hessler youtube oldalán van több DR350-es felújítás, tuning is.......... mindig szépen elmutogatja, hogy milyen pluszok lettek a motorra téve....... a fogyasztás meg valszeg megnő majd a TM karbival a gyárihoz képest........ főleg, ha rángatod a gázkart, mert élvezed, hogy erősebben húznak a lovak......... :-)
Nekem becsörgött a Big 2 személlyel agyon pakolva hegynek fel. Elég xar hang jött fel a hengertől, először azt hittem lelazult a kipufogó, ki is cseréltem a tűzkarikát, de rá kellett jönni nem az csilingel. Teljesen gyári volt a karbi gyári főfúvókákkal, megevett úgy 5,2őt 100on.
Aztán hozzányúltam először 135re mentek feljebb a főfúvókák, majd 140, végül most mindkettő 145. Most fasza. Fogyasztani dekával nem eszik többet normál motorozásnál, de ha kínlódik nem pofázik vissza mert rendesen meg vannak etetve a lovak.
Powerjetes karbival biztos huncutabb lenne a masina, de arra a plussz teljesítményre nekünk nemigazán van szükség. Viszont ott sokszor túldúsulna a keverék, ami inkább csak a többletfogyasztás oldalról lenne észrevehető. A CV karbinak az a dolga, hogy mindig optimális legyen a keverési arány. Ha rángatod a gázt, ha szép simán közlekedsz, akkoris tűrhetően tud keverni.
Egy kedves régi barátom úgy döntött eladja a motorját.
Kinézetre harcedzett,viszont beltartalomra nem leharcolt motor.Felújítása óta talán ha 15 ezret ment.Ebben a 15 ezerben benne van egy kb 12 ezres Födközi-tenger megkerülő túra.Innen a motor kalandos kinézete.
Inkább motorozd el!Ezen a pénzen elmotorozok az északi tengerhez meg vissza.Főleg te sem vagy az a vadállat motoros aki mindenkit a háta mögött szeret látni:))
Tuningolás...mert ugye ez a kateg lenne az ilyen beavatkozás...
Osztom Gyöszi véleményét a ""lezabálná a fejem"jelzővel.Nekem is van mindig olyan motorom amit"tuningolok",de a motorhoz ritkán nyúltam.Inkább csak olyan magamra igazítást szoktam végezni.(öptikai).
Én is szeretem ha keveset eszik és azt megbízhatóan teszi.A japcsik kitalálták azt okosan.
Ilyeneket gyűjtünk a mocihoz, powerjetes karbiból egy dupla 33ast el tudnék én is viselni, lehet be se építeném sosem, lezabálná az agyam pont nem is érdekelne, de el tudnám mondani, hogy van :-)
Viszont a tiédbe szerintem tényleg csak egy kis sikamika kell a szivató rendszernek aztán patent lesz.
Nézzétek meg az o gyűrűt a műanyagon amit az úszókkal kell felpattintani a karbi aljába, meg fújassátok át mindenhol a mindent is, de főleg azt az íves réz csövet a karbin kívül, meg a fúvókáját lent a műanyag váz aljában. Valahol belegyógyult ez a nembenzin.
Ja, az én csapom is megsiratja a 100ast, tegnap vettem észre ;-)
Nem felejtettem el az ajánlásod! Csak az az igazság, aki szerel nekem, mellékállásban csinálja, és jól jön neki... Amíg lehet igyekszem bizalmat szavazni neki. Alszom rá egyet mindenképp, adok a szavadra! Köszönöm!
Ez ugye nem a gyári BST........ ez a TM egy másik szint....... Hessler is ezeket használja....... én egy éve a 40-es karbit vettem használtan 100.ezerért....... "annak" a hírnek (Orgovány) lehet ugyan alapja....... de nem gondolnám, hogy annyira szét lenne kopva, hogy ne lehetne akár egy felújító készlettel a szerviz után szinte újként használatba venni...... mondtam én korábban Neked, hogy Kisteleken van egy nagyon ügyes fiatal szerelő srác...... lelkiismeretesen rendbe rakta mind a kettő motoromat, pedig mindkettőn volt mit tenni.......