Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1134

értjük egymást? a zöldkomcsinak az nem önvezető már ha csak 1000km en egyszer kell hozzányúlni egy pillanatra is. A buszhoz se kell ha megváltottam a jegyet.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1133

Lehet, nem tudom. lehet tényleg egy erőmű kellene hozzá. Ez így zsákutca egyelőre, az biztos. 

Eddig olyat amiben nincs is kormány se hely embernek 2 létesült 2016 szeptemberében versenyeztek, az egyik azonnal összetörte magát, azokban 30kW körül voltak a számítógépek, több próbálkozásról én azóta nem olvastam. 

....na de villám pariban sakkban se rug labdába egy laptop, 1000W os asztaligép kell.

Az pár 10 wattos lehet pl ami a Marson járkál vagy 10 éve, gondolom max 1km/h sebességgel.

Előzmény: Mungo (1132)
Mungo Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1132

Szerintem olyan 100kW os számítógép kellene ma minimum.

 

Ne aprózd! Legyen 1MW oszt jónapot. Ha már lúd...

Előzmény: zöldkomcsi: (1130)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1131

....ez a baj, senki se beszél róla de pl egy google keresés is már 10g szén-dioxidot küld a légkörbe.

Előzmény: Mungo (1129)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1130

De ha egyszer ez VAN. Mi lesz azt nem tudom, de ami most elterjedt, gyártott, létező, az pl a debreceni egyetem 3 éve telepített nagy számítógépe, fűt egy úszómedencét, de az még nem is tudna autót vezetni. Szerintem olyan 100kW os számítógép kellene ma minimum.

Előzmény: Mungo (1129)
Mungo Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1129

...ami el van terjedve, az vagy 30kW-ot fogyasztana ha tényleg rá lehetne bízni egy autót.

 

Ezt a 30kW-os ökörséget rendszeresen szajkózod, de minek. Az tény, hogy még rengeteget kell fejleszteni ezeken a rendszereken, de a tudásukat nem kW-ban fogják mérni.

Előzmény: zöldkomcsi: (1128)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1128

A jelenleg alkalmazott hardvare ami van, amit gyártanak, ami el van terjedve, az vagy 30kW-ot fogyasztana ha tényleg rá lehetne bízni egy autót. Addig oké, ha csak 100km enként pár pillanatra kell átvenni tőle az embernek, a teljesség a probléma.

Előzmény: józsi24 (1126)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1127

Az uber eddig 1mrd dollárt veszített rajta. Na de ki lehetett az a zseni aki bemesélte nekik, hogy ez a tákolmány úgy fogja vezetni az autókat, hogy nem is kell bele sofőr?

 

józsi24 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 1126

kicsit leult ez a topik, bar az alabbi cikk utan nem is csodalom... 

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/10/19/leteszteltek_nincs_meg_jo_onvezeto_auto/

 

jelenleg ott tartunk, hogy meg egy megbizhato adaptiv tempomatot sem tudnak osszekalapalni, ami jo latasi es utviszonyok kozott kezelni tudna a bazdmeg szitukat...

 

de noproblemo, jol halad a gyerek az oviban, meg tanul egy kicsit es meglesz a nobeldij... 😁

Auralianus Creative Commons License 2018.10.31 0 0 1125

Igen, erről van szó...


...szerintem nem is a rendszer képességeit tesztelik, sokkal inkább arról van szó, hogy tudni akarják miként reagálnak az emberi
sofőrök az önvezető autók jelenlétére. Az itt szerzett tapasztalatok igen értékesek lesznek majd az önvezető autókat illető konkrét
szabályozások megalkotásakor.

Előzmény: takacs.ferenc.bp (1124)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2018.10.31 0 0 1124

Úgy tűnik, az engedély csak adott bejárt területre korlátozódik. Ez szerintem rendben is van. Ismert utak, ismert tereptárgyak, ismert közlekedési rend, csak az ettől való eltérésekre kell figyelni.

Előzmény: Mungo (1123)
Mungo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 1123
jogértelmező Creative Commons License 2018.08.31 0 0 1122

Erős a gyanúm, hogy a szupertraffipaxok fejlesztői önvezető járművek computereinek fejlesztésében is nyakig benne vannak!

Előzmény: jogértelmező (1121)
jogértelmező Creative Commons License 2018.08.31 0 0 1121

Az okos traffipaxok - az ún. szupertraffipaxok elterjedése miatt bajban lesznek a közúti közlekedést  extrém sportként űző autósok/motorosok. Az önvezető járművek passzív utasai viszont egyre kevésbé!

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.29 0 0 1120

és kevésbé zárt pályás például a honvéd kórházban. azt nemtom mennyire önvezérlő. majd kifaggatom a kollégámat, akit múltkor oda vittek be a mentők.

Előzmény: takacs.ferenc.bp (1119)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2018.08.29 0 0 1119

Nem gondoltam arra, hogy a zárt pálya az önvezérlők jövője. Ez csak egy megoldandó probléma. Ma is sok helyen működik zárt pályás automatikus jármű (például repülőgép terminálok, és a csatlakozó közlekedés között).

Előzmény: Törölt nick (1118)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.29 0 0 1118

de az nem fog házhoz jönni.

 

és ha zárt pályára terelik az önvezérlőket, az a fejlődést sem fogja inspirálni.

tavaly például koccant a kettes metró. azóta a külszíni pályaszakaszon csak csigatempóban mehet. ha nincs se falevél se jég a pályán, akkor is. nem fejlesztették, hanem lebutították.

Előzmény: takacs.ferenc.bp (1117)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2018.08.29 0 0 1117

A járműveknek szükséges zárt pálya, ha nem tudják kezelni a többi jelenlévőt, és megjelenőt. Az autópályák például el vannak kerítve, a metróról, vagy szuper-vasutakról nem is beszélve.

Előzmény: Törölt nick (1116)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.29 0 0 1116

a közlekedésben sok képzetlen ember vesz részt jelenleg is.

például gyalogosok, kerékpárosok. talicskát és kézi kocsit is lehet tolni, ahhoz sem kell jogsi.

 

kiknek akarsz zárt pályát? az önvezérlő járműveknek vagy a többieknek?

Előzmény: takacs.ferenc.bp (1103)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1115

Nem tetszik a "business as usual" forgatókönyv? :Đ

Előzmény: Warlimont (1114)
Warlimont Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1114

Elöször oldjak meg csak azt, hogy az unalmas-hosszu autopalyan atvegye a gep a vezetest, ugy, hogy közben akar aludhassak is egyet, es riasszon, ha az autopalyarol leteres kell, es visszavehessem a vezetest. Inkabb igerjenek kevesebbet, de azt 100.00% hibamentesen kell tudnia, ez legyen a fö cel, nem a kapkodas, meg az irrealisan csak pareves csodaigeres. Nem szeretnek olyan önvezetest, ahol meg alap halalfelelemmel se rendelkezö autok esz nelkul törnek zuznak, es minden kedden foltozokedd van gyaszkeretes changelogokkal. :)

Előzmény: Mungo (1111)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2018.08.28 0 1 1113

Sok hibát elkövet az ember az amúgy csodálatos kütyüi tervezése közben. Ezek sokszor csak későn derülnek ki. Például a gólyák rendre a magasfeszültségű kábeleken végzik, számos madár a szélerőművek lapátjaitól hullik el, a békák az autópályákon lapulnak ki, a folyók, óceánok szemétben fuldokolnak. A Föld nem csak a magasan képzett embereké, hanem minden más élőlényé is. Az önvezető autóknak minden más élőlényre, vagy azok élőhelyeire is tekintettel kell lennie. Ez persze az emberekre is vonatkozik általában, tehát a gólyák védelmében kutya kötelességünk a magasfeszültségű vezetékeket átépíteni.

Előzmény: Auralianus (1104)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1112

Akkor ezek szerint 10-15 éven belül várható a villanyos járművek hegemóniája IS. A kettő együtt ugyanis igen
könnyen beláthatóan képes kiszorítani bármely más (tömeg)közlekedési/aurszállítási módot a közutakról ha a

fő szempont a költséghatékonyság.

 

 

Remélem igazad lesz az időtávot illetően ;)

Előzmény: Mungo (1111)
Mungo Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1111

Akárhogy is nézem, de VAGY a másfél év múlva éles forgalomba helyezhetőség... vagy a "még nem alkalmas" kitétel
nem állja meg ám a helyét.

Elég sokan dolgoznak az ügyön és van akik sikeresebb (értsd megbízhatóbb) filozófia mentén fejlesztenek, másoknak meg ezt a technikát "gyakorolni" kell még. A verseny nagy, mivel sok milliárdos üzlet is van benne és a győztes szokás szerint mindent visz. (Gondolj csak a videomagnók korára, vagy az operációs rendszerek kialakulására)
Ma még az önvezetők csak korlátozott útvonalakon álltak rendszerbe, de remélhetőleg 10 - 15 éven belül már bárhonnan bárhova elvisznek.

Előzmény: Auralianus (1108)
Mungo Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1110

...majd lesz egy-két tömegbaleset amit önvezető autók okoznak és akkor végre betiltják őket. 

 

Ne reménykedj. A hülye emberek által okozott tömegbalesetek miatt sem tiltották be még a hülye embereket.

Azért az sem elhanyagolható, hogy a teszt üzemmódban már közlekedő önvezetők baleseti statisztikája lényegesen jobb mint az élőerősé a futott kilométerekre vetítve.

Előzmény: nepomuk (1109)
nepomuk Creative Commons License 2018.08.28 0 1 1109

Pontosan. Az én egyik kedvenc példám, hogy soha nem előzök olyan útszakaszon, ahol látom, hogy még oly jelentéktelen bekötőút csatlakozás is beleesne az előzési útba, pedig a kresz lehetővé tenné az előzést. 
Konkrét példa: megy előttem egy személyautó, előtte egy teherautóautó, akit szabályosan elkezdi előzni a személyautó. Közben a jobbra eső bekötőútról egy autó balra kanyarodik, úgy gondolja, hogy pont átfér a közeledő teherautó előtt, így pont ütközik a teherautót előző személyautóval. 

Az is sokat elárul az előtted lévő szándékairól, hogy pl. tekergeti a fejét, láthatóan keres egy házszámot, vagy boltot, és hirtelen fékez ha megtalálta. Szoftver az ilyesmiket sose fogja kiszűrni. 

További példa: Önvezető autó elkezd előzni egy teherautót. Honnan fogja tudni, hogy a teherautó betartja-e az előtte lévő autó közötti követési távolságot, tehát az önvezető autó befér-e majd előzés után, és ha nem akkor mit tesz majd? Sztem ezt nem lehet lemodellezni, így az önvezető autók előzése mindig rizikós marad, még akkor is ha csak egy traktort kell kikerülnie. 

Kicsit az egész önvezető technológia az utoljára a hidrogénes léghajóknál látott technológiai zsákutcának tűnik, majd lesz egy-két tömegbaleset amit önvezető autók okoznak és akkor végre betiltják őket. 

Előzmény: Mungo (1107)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1108

Ahhoz képest ,hogy a technológia szerintetek még nem alkalmas... japán már másfél év múlva tömegesen szeretné
alkalmazni? Szingapúrban meg két éve működik?

 

Azt hogy? Szerintetek majd éles forgalomban tesztelgetnek béta-rendszereket, mint a Tesla?

 

Akárhogy is nézem, de VAGY a másfél év múlva éles forgalomba helyezhetőség... vagy a "még nem alkalmas" kitétel
nem állja meg ám a helyét.

 

Szerintem. 

Előzmény: Mungo (1107)
Mungo Creative Commons License 2018.08.28 0 1 1107

Amiket pedig a KRESZ

nem szabályoz, ott nem pont világos számomra, hogy miért kellene az önvezető járművek számára extra szabályokat alkotni?


A szabályokat követő "automaták" nem feltétlenül tudnák helyettesíteni az emberi reakciókat veszélyes helyzetek elkerülése, kivédése esetén.
Vannak akik elfelejtették, hogy kezdő vezető korukban jó néhány szabályosnak vélt manőverük esetén a többi résztvevő figyelmessége miatt úszták meg a koccanást, vagy a balesetet, mert nem egyértelmű helyzet volt.
Egy példa: az előttem haladó autó csökkentette a sebességét, de hibás volt az indexe, azaz nem láthattam a balra kanyarodási szándékát. Balról előzésbe kezdtem, mire bekanyarodott elém. Szteppelés a pedálokon, végül kisebb koccanás.
Az ilylen és hasonló eseteket is jól kell kezelnie az önvezető járműnek, pedig a KRESZ-ben nem találtam paragrafust amit ilyenkor alkalmazni lehetne szabályosan. Arról már nem is beszélve, amikor a parkoló autók közül kitolják eléd a babakocsit.
Az önvezető járműtől elvárjuk, hogy az ilyen eseteket is oldja meg, ha az fizikailag még lehetséges.
Azért szeretnénk önvezető autót, hogy egyrészt levegye rólunk a vezetéssel járó koncentrálás terhét, másrészt a vezetői engedéllyel nem rendelkezőket is elszállítsa A-ból B-be úgy, hogy az úton levő idióták manővereit is kivédje, mint a rutinosabb vezetők.

Japán már komolyan veszi a lehetőséget:

https://index.hu/techtud/2018/08/27/elindult_az_elso_onvezeto_taxi_japanban/

Előzmény: Auralianus (1104)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.28 0 1 1106

Azt a részt idézd be nekem, hogy a baleset elkerülése érdekében meg kell sértsem a KRESZ-t...

 

... az a rész is érdekelne, ahol a bíróság objektív szempontok alapján szabálytalannak minősítheti a viselkedésem annak

ellenére, hogy a KRESZ szabályait betartottam...

 

... akad erre esetleg bírósági példa a gyakorlatból? 

Előzmény: Törölt nick (1105)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.28 0 0 1105

"Feladata-e X közlekedőnek Y közlekedő szabálytalankodásait kivédeni? >> NEM"

 

Ize a Straßenverkehrsordnung ezzel nyit:

(1) Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht.

 

https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/89-1-grundregeln

 

Ennek a szirmait kibontja reszletesebben is, hogyha amugy el tudod kerulni a balesetet, de nem teszed meg akkor szabalytalan voltal.

Előzmény: Auralianus (1102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!