értjük egymást? a zöldkomcsinak az nem önvezető már ha csak 1000km en egyszer kell hozzányúlni egy pillanatra is. A buszhoz se kell ha megváltottam a jegyet.
Lehet, nem tudom. lehet tényleg egy erőmű kellene hozzá. Ez így zsákutca egyelőre, az biztos.
Eddig olyat amiben nincs is kormány se hely embernek 2 létesült 2016 szeptemberében versenyeztek, az egyik azonnal összetörte magát, azokban 30kW körül voltak a számítógépek, több próbálkozásról én azóta nem olvastam.
....na de villám pariban sakkban se rug labdába egy laptop, 1000W os asztaligép kell.
Az pár 10 wattos lehet pl ami a Marson járkál vagy 10 éve, gondolom max 1km/h sebességgel.
De ha egyszer ez VAN. Mi lesz azt nem tudom, de ami most elterjedt, gyártott, létező, az pl a debreceni egyetem 3 éve telepített nagy számítógépe, fűt egy úszómedencét, de az még nem is tudna autót vezetni. Szerintem olyan 100kW os számítógép kellene ma minimum.
...ami el van terjedve, az vagy 30kW-ot fogyasztana ha tényleg rá lehetne bízni egy autót.
Ezt a 30kW-os ökörséget rendszeresen szajkózod, de minek. Az tény, hogy még rengeteget kell fejleszteni ezeken a rendszereken, de a tudásukat nem kW-ban fogják mérni.
A jelenleg alkalmazott hardvare ami van, amit gyártanak, ami el van terjedve, az vagy 30kW-ot fogyasztana ha tényleg rá lehetne bízni egy autót. Addig oké, ha csak 100km enként pár pillanatra kell átvenni tőle az embernek, a teljesség a probléma.
Az uber eddig 1mrd dollárt veszített rajta. Na de ki lehetett az a zseni aki bemesélte nekik, hogy ez a tákolmány úgy fogja vezetni az autókat, hogy nem is kell bele sofőr?
jelenleg ott tartunk, hogy meg egy megbizhato adaptiv tempomatot sem tudnak osszekalapalni, ami jo latasi es utviszonyok kozott kezelni tudna a bazdmeg szitukat...
de noproblemo, jol halad a gyerek az oviban, meg tanul egy kicsit es meglesz a nobeldij... 😁
...szerintem nem is a rendszer képességeit tesztelik, sokkal inkább arról van szó, hogy tudni akarják miként reagálnak az emberi sofőrök az önvezető autók jelenlétére. Az itt szerzett tapasztalatok igen értékesek lesznek majd az önvezető autókat illető konkrét szabályozások megalkotásakor.
Úgy tűnik, az engedély csak adott bejárt területre korlátozódik. Ez szerintem rendben is van. Ismert utak, ismert tereptárgyak, ismert közlekedési rend, csak az ettől való eltérésekre kell figyelni.
Az okos traffipaxok - az ún. szupertraffipaxok elterjedése miatt bajban lesznek a közúti közlekedést extrém sportként űző autósok/motorosok. Az önvezető járművek passzív utasai viszont egyre kevésbé!
Nem gondoltam arra, hogy a zárt pálya az önvezérlők jövője. Ez csak egy megoldandó probléma. Ma is sok helyen működik zárt pályás automatikus jármű (például repülőgép terminálok, és a csatlakozó közlekedés között).
és ha zárt pályára terelik az önvezérlőket, az a fejlődést sem fogja inspirálni.
tavaly például koccant a kettes metró. azóta a külszíni pályaszakaszon csak csigatempóban mehet. ha nincs se falevél se jég a pályán, akkor is. nem fejlesztették, hanem lebutították.
A járműveknek szükséges zárt pálya, ha nem tudják kezelni a többi jelenlévőt, és megjelenőt. Az autópályák például el vannak kerítve, a metróról, vagy szuper-vasutakról nem is beszélve.
Elöször oldjak meg csak azt, hogy az unalmas-hosszu autopalyan atvegye a gep a vezetest, ugy, hogy közben akar aludhassak is egyet, es riasszon, ha az autopalyarol leteres kell, es visszavehessem a vezetest. Inkabb igerjenek kevesebbet, de azt 100.00% hibamentesen kell tudnia, ez legyen a fö cel, nem a kapkodas, meg az irrealisan csak pareves csodaigeres. Nem szeretnek olyan önvezetest, ahol meg alap halalfelelemmel se rendelkezö autok esz nelkul törnek zuznak, es minden kedden foltozokedd van gyaszkeretes changelogokkal. :)
Sok hibát elkövet az ember az amúgy csodálatos kütyüi tervezése közben. Ezek sokszor csak későn derülnek ki. Például a gólyák rendre a magasfeszültségű kábeleken végzik, számos madár a szélerőművek lapátjaitól hullik el, a békák az autópályákon lapulnak ki, a folyók, óceánok szemétben fuldokolnak. A Föld nem csak a magasan képzett embereké, hanem minden más élőlényé is. Az önvezető autóknak minden más élőlényre, vagy azok élőhelyeire is tekintettel kell lennie. Ez persze az emberekre is vonatkozik általában, tehát a gólyák védelmében kutya kötelességünk a magasfeszültségű vezetékeket átépíteni.
Akkor ezek szerint 10-15 éven belül várható a villanyos járművek hegemóniája IS. A kettő együtt ugyanis igen könnyen beláthatóan képes kiszorítani bármely más (tömeg)közlekedési/aurszállítási módot a közutakról ha a
Akárhogy is nézem, de VAGY a másfél év múlva éles forgalomba helyezhetőség... vagy a "még nem alkalmas" kitétel nem állja meg ám a helyét.
Elég sokan dolgoznak az ügyön és van akik sikeresebb (értsd megbízhatóbb) filozófia mentén fejlesztenek, másoknak meg ezt a technikát "gyakorolni" kell még. A verseny nagy, mivel sok milliárdos üzlet is van benne és a győztes szokás szerint mindent visz. (Gondolj csak a videomagnók korára, vagy az operációs rendszerek kialakulására) Ma még az önvezetők csak korlátozott útvonalakon álltak rendszerbe, de remélhetőleg 10 - 15 éven belül már bárhonnan bárhova elvisznek.
...majd lesz egy-két tömegbaleset amit önvezető autók okoznak és akkor végre betiltják őket.
Ne reménykedj. A hülye emberek által okozott tömegbalesetek miatt sem tiltották be még a hülye embereket.
Azért az sem elhanyagolható, hogy a teszt üzemmódban már közlekedő önvezetők baleseti statisztikája lényegesen jobb mint az élőerősé a futott kilométerekre vetítve.
Pontosan. Az én egyik kedvenc példám, hogy soha nem előzök olyan útszakaszon, ahol látom, hogy még oly jelentéktelen bekötőút csatlakozás is beleesne az előzési útba, pedig a kresz lehetővé tenné az előzést. Konkrét példa: megy előttem egy személyautó, előtte egy teherautóautó, akit szabályosan elkezdi előzni a személyautó. Közben a jobbra eső bekötőútról egy autó balra kanyarodik, úgy gondolja, hogy pont átfér a közeledő teherautó előtt, így pont ütközik a teherautót előző személyautóval.
Az is sokat elárul az előtted lévő szándékairól, hogy pl. tekergeti a fejét, láthatóan keres egy házszámot, vagy boltot, és hirtelen fékez ha megtalálta. Szoftver az ilyesmiket sose fogja kiszűrni.
További példa: Önvezető autó elkezd előzni egy teherautót. Honnan fogja tudni, hogy a teherautó betartja-e az előtte lévő autó közötti követési távolságot, tehát az önvezető autó befér-e majd előzés után, és ha nem akkor mit tesz majd? Sztem ezt nem lehet lemodellezni, így az önvezető autók előzése mindig rizikós marad, még akkor is ha csak egy traktort kell kikerülnie.
Kicsit az egész önvezető technológia az utoljára a hidrogénes léghajóknál látott technológiai zsákutcának tűnik, majd lesz egy-két tömegbaleset amit önvezető autók okoznak és akkor végre betiltják őket.
Ahhoz képest ,hogy a technológia szerintetek még nem alkalmas... japán már másfél év múlva tömegesen szeretné alkalmazni? Szingapúrban meg két éve működik?
Azt hogy? Szerintetek majd éles forgalomban tesztelgetnek béta-rendszereket, mint a Tesla?
Akárhogy is nézem, de VAGY a másfél év múlva éles forgalomba helyezhetőség... vagy a "még nem alkalmas" kitétel nem állja meg ám a helyét.
nem szabályoz, ott nem pont világos számomra, hogy miért kellene az önvezető járművek számára extra szabályokat alkotni?
A szabályokat követő "automaták" nem feltétlenül tudnák helyettesíteni az emberi reakciókat veszélyes helyzetek elkerülése, kivédése esetén. Vannak akik elfelejtették, hogy kezdő vezető korukban jó néhány szabályosnak vélt manőverük esetén a többi résztvevő figyelmessége miatt úszták meg a koccanást, vagy a balesetet, mert nem egyértelmű helyzet volt. Egy példa: az előttem haladó autó csökkentette a sebességét, de hibás volt az indexe, azaz nem láthattam a balra kanyarodási szándékát. Balról előzésbe kezdtem, mire bekanyarodott elém. Szteppelés a pedálokon, végül kisebb koccanás. Az ilylen és hasonló eseteket is jól kell kezelnie az önvezető járműnek, pedig a KRESZ-ben nem találtam paragrafust amit ilyenkor alkalmazni lehetne szabályosan. Arról már nem is beszélve, amikor a parkoló autók közül kitolják eléd a babakocsit. Az önvezető járműtől elvárjuk, hogy az ilyen eseteket is oldja meg, ha az fizikailag még lehetséges. Azért szeretnénk önvezető autót, hogy egyrészt levegye rólunk a vezetéssel járó koncentrálás terhét, másrészt a vezetői engedéllyel nem rendelkezőket is elszállítsa A-ból B-be úgy, hogy az úton levő idióták manővereit is kivédje, mint a rutinosabb vezetők.