Mond neki, hogy a ponyvatartót vas zártszelvényről alucsőre cserélném, a sárvédőket műanyagra, az alját pedíg a 8 centis pallóról 3 centis platólemezre, majd ezek a változtatások után kellene újra mérni, meg papirozni.
1. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez218Nemzetközi kategóriák 2013. január 18-ig A kategória - motorkerékpár A korlátozott kategória - legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár A1 kategória - a 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár B kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezetőülésen kívül legfeljebb nyolc állandó ülőhely van; b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg; c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg. C kategória - az autóbusz és a trolibusz kivételével a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsi, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény C1 kategória - az autóbusz és a trolibusz kivételével az olyan gépkocsi, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de nem több mint 7500 kg, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény D kategória - az autóbusz, valamint az autóbuszból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény D1 kategória - az autóbusz, amelyben a vezetőülésen kívül legfeljebb 16 állandó ülőhely van, valamint az ilyen autóbuszból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény E kategória - gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény (csak kombinált kategóriaként adható ki), - kombinált kategóriák: a) BE: B kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény a B járműkategória c) pontjában meghatározottak kivételével; b) C1 E: A C1 kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege sem haladja meg a vontató jármű saját tömegét; c) CE: A C kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény; d) D1E: A D1 kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják; e) DE: D kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják. Nemzeti kategóriák 2013. január 18-ig K kategória - kerti traktor - állati erővel vont jármű T kategória - mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi - lassú jármű és pótkocsi - kerti traktor - állati erővel vont jármű hajtására - segédmotoros kerékpár (ide értve a mopedautót is) M kategória - segédmotoros kerékpár - állati erővel vont jármű hajtására - kerti traktor (16. életév betöltése után) TR trolibusz - trolibusz - mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi - segédmotoros kerékpár - lassú jármű és pótkocsi - kerti traktor - állati erővel vont jármű hajtására V kategória - kerti traktor - állati erővel vont jármű hajtására
2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez219Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től AM kategória Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
a) kétkerekű típusnál a motor: - hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy - folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében; b) háromkerekű típusnál a motor: - hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében, - legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy - folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében; Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek - hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3≥-nél a külső gyújtású motorok esetében; - legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében. A1 kategória - olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg A2 kategória - olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át A korlátozott kategória - legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár A kategória - olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az A1 és A2 kategóriába, az A korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja Gépjárművek
B1 kategória - négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel. B kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű; b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg; c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontatójármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg.
Tévedés....legalábbis a futókészítőm szerint...ugyanis: Ha többre akarod vizsgáztatni, arról tud papírt adni, hogy alakított rajta stb, így bírja a nagyobb súlyt...viszont arra nincs indok, hogy miért lenne kevesebb a teherbírás...
Erre az öt sorodra, mind az ötre megvan a válaszom az elmúlt másfél napban.
Ja, nem csak négyre. Az utolsó kérdésedre leírom /a többit olvasd vissza /, messze nem egyedi, lovas ismeretségi körben viszonylag gyakori probléma, és egy hete még itt is volt aki semmit nem hitt el 750Kg felett.
Tudod, ebben a csodás, hogy van egy mindenki által megismerhető jogszabály, amely közzé lett téve és erről egy szót sem szól. Márpedig tudtommal az a hatályos, ami írva vagyon és a Magyar Közlönyben közzé lett téve. Amit te mondasz a forgalmiról, az hol van leírva? Milyen jogszabály? Értem én, hogy NKH mondta, meg rendőrszázados mondta - de akár a pápa is mondhatja, ha nincs ilyen jogszabályban. Márpedig nagyon, de nagyon-nagyon konkrétan: ilyen nincs. Bárki mondta is. Vagy ha én tévedek és mégis van, nyomban elismerem, amint valaki elém tárja a vonatkozó jogszabályt. Addig csak mese habbal, még, ha pecsétes is, még ha a kínai császár mondta is, vagy ha marslakók is tanúsítják, akkor is. Lássam a jogszabályt. Duma nem érdekel.
a vonó jármű önsúlya értéket felülírja a forgalmi engedélyben, a vontatható max érték. Mint a középen ácsorgó rendőr, a piros lámpát.
Na de cseszd meg, itt két rendőr ácsorog a lámpánál és az egyik felülírja a másik meg nem!!!! Most akkor aki feljelentett az mit nem tudott, amit a százados meg tudott? Miért kellett a szd.-osnak az futó gyártójával egyeztetni? Miért nem hivatkozik a határozatban erre az általad vizionált felülírásra?
Esetleg kérdezzük meg az ORFK illetékesét, hogy akkor most a feljelentő vagy a határozat hozatalójának van igaza?
Egyáltalán, mi a f@sznak kellett ezt az egyedi esetet közkinccsé tenni??? :-(((
vhol ott, ahol laksz latok egy ilyen zödet jó régóta a keritesnek tamasztva... azt hitem ez az. mit csinalsz ebből a bontoszökevenyböl? csak nem hajomotort akarsz belöle faragni? (a tyukol meg gratisz :-) )
Még egyszer utoljára /már megtettem/, ide írom...... valahogy egyszerűen...... a vonó jármű önsúlya értéket felülírja a forgalmi engedélyben, a vontatható max érték. Mint a középen ácsorgó rendőr, a piros lámpát.
A jármű műszaki adottságai lehetővé teszik, hogy többet húzzon, mint az az általánosság hogy: a saját önsúlyánál nem többet.
Ezt pedíg egészen addíg húzhatod B-vel, míg át nem léped a 3500-at.
Ha ezt egy közlekedési szabálysértési előadó, rendőr százados, az NHK-val egyeztetve elmondja, majd büntetőjogi következményeit nevekkel, rendszámokkal leírja /két bírságot, és eltiltást érvénytelenít/, aláírja, lepecsételi, és nekem kipostázza akkor ez nekem így van.
jok ezek utni-vagni, amig birja, kar kimelni, mert sokaig nem szoktak menni, aztan jo lesz tyukolnak. javitgatni felesleges. egyszserubb venni egy masikat. amelyiken van muszaki es gurul meg... az is ugyis hamar kinyiffan
lo szallitaskor lovankent 400kg a 'hivatalos tomeg' mo.on. egy lonal meg talan lehet talalni olyan futot amihez nem kell E. a 'masfel lovas futok' olyan 1300-1400 kg ossztomeguek a ket lovasak 1900-2000. a futokat ugy meretezik europaban, h. a ket lovas tenyleg elbirjon ket lovat. pl. ket megtermett hidegveruvel a futo gyakorlatban 2t köruli össztömeg siman lehet(ezek a futok siman vannak 5-6 mazsasak lovak darabja is vagy lehet 7)
Na látod, itt van a kutya hantja elsírva! A te derága futókészítőd faszán elnézte a forgalmidat, a saját tömeg helyett a vontatható össztömeget vette alapul és ezért 1100 kg helyett 1200 kg-ra vizsgáztatta.
Persze még most sem késő, alacsonyabb értékre gond nélkül lehet vizsgáztatni.
Egy vagy két pacit szoktál vinni?
A használt autón azt látom, hogy 450-600 kg saját tömegű paciszállítókat 2000 kg össztömegre vizsgáztatják. Egy ló nagyjából 400 kg és kettőnél nem visznek többet egyszerre, szóval ezt sem értem.
Ezen papiros bizonyítja, hogy az előadó nem ismeri a hatályos tőrvényeket. Egyébkènt én is úg csináltattam a futót mint te... 2 év után jöttem rá hogy kell az E.... Labancoknál biztosan...
Ennyit a szabályok megfogalmazásáról, konkrét voltáról, értelmezéséről és a kiskapuk kiskapuiról. Egy vacak egyértelmű jogszabályt sem képesek megfogalmazni tisztességesen. Végrehajtani meg főképpen nem.