Keresés

Részletes keresés

L_áma Creative Commons License 2016.10.26 0 0 200

Mond neki, hogy a ponyvatartót vas zártszelvényről alucsőre cserélném, a sárvédőket műanyagra, az alját pedíg a 8 centis pallóról 3 centis platólemezre, majd ezek a változtatások után kellene újra mérni, meg papirozni.

 

Voltak ilyen terveim.... 

Előzmény: csoppika (198)
csoppika Creative Commons License 2016.10.25 0 0 199

1. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez218 Nemzetközi kategóriák 2013. január 18-ig „A” kategória - motorkerékpár
„A” korlátozott kategória - legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A1” kategória - a 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár
„B” kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezetőülésen kívül legfeljebb nyolc állandó ülőhely van;
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg;
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg.
„C” kategória - az autóbusz és a trolibusz kivételével a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsi, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„C1” kategória - az autóbusz és a trolibusz kivételével az olyan gépkocsi, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de nem több mint 7500 kg, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„D” kategória - az autóbusz, valamint az autóbuszból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„D1” kategória - az autóbusz, amelyben a vezetőülésen kívül legfeljebb 16 állandó ülőhely van, valamint az ilyen autóbuszból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„E” kategória - gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény (csak kombinált kategóriaként adható ki),
- kombinált kategóriák:
a) „BE”: „B” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény a „B” járműkategória c) pontjában meghatározottak kivételével;
b) „C1 E”: A „C1” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege sem haladja meg a vontató jármű saját tömegét;
c) „CE”: A „C” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény;
d) „D1E”: A „D1” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják;
e) „DE”: „D” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják.
Nemzeti kategóriák 2013. január 18-ig „K” kategória - kerti traktor
- állati erővel vont jármű
„T” kategória - mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi
- lassú jármű és pótkocsi
- kerti traktor
- állati erővel vont jármű hajtására
- segédmotoros kerékpár (ide értve a „mopedautót is”)
„M” kategória - segédmotoros kerékpár
- állati erővel vont jármű hajtására
- kerti traktor (16. életév betöltése után)
„TR” trolibusz - trolibusz
- mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi
- segédmotoros kerékpár
- lassú jármű és pótkocsi
- kerti traktor
- állati erővel vont jármű hajtására
„V” kategória - kerti traktor
- állati erővel vont jármű hajtására



2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez219 Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től „AM” kategória Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:

a) kétkerekű típusnál a motor:
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
b) háromkerekű típusnál a motor:
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3≥-nél a külső gyújtású motorok esetében;
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
„A1” kategória - olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg
„A2” kategória - olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át
„A” korlátozott kategória - legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A” kategória - olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” kategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja
Gépjárművek

„B1” kategória - négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel.
„B” kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű;
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg;
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontatójármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg.

Előzmény: L_áma (197)
csoppika Creative Commons License 2016.10.25 0 0 198

Tévedés....legalábbis a futókészítőm szerint...ugyanis: Ha többre akarod vizsgáztatni, arról tud papírt adni, hogy alakított rajta stb, így bírja a nagyobb súlyt...viszont arra nincs indok, hogy miért lenne kevesebb a teherbírás...

Előzmény: pityy palko (177)
L_áma Creative Commons License 2016.10.25 0 0 197

Erre az öt sorodra, mind az ötre megvan a válaszom az elmúlt másfél napban.

 

Ja, nem csak négyre. Az utolsó kérdésedre leírom /a többit olvasd vissza /, messze nem egyedi, lovas ismeretségi körben viszonylag gyakori probléma, és egy hete még itt is volt aki semmit nem hitt el 750Kg felett.

Előzmény: pityy palko (194)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 196

Tudod, ebben a csodás, hogy van egy mindenki által megismerhető jogszabály, amely közzé lett téve és erről egy szót sem szól. Márpedig tudtommal az a hatályos, ami írva vagyon és a Magyar Közlönyben közzé lett téve. Amit te mondasz a forgalmiról, az hol van leírva? Milyen jogszabály? Értem én, hogy NKH mondta, meg rendőrszázados mondta - de akár a pápa is mondhatja, ha nincs ilyen jogszabályban. Márpedig nagyon, de nagyon-nagyon konkrétan: ilyen nincs. Bárki mondta is. Vagy ha én tévedek és mégis van, nyomban elismerem, amint valaki elém tárja a vonatkozó jogszabályt. Addig csak mese habbal, még, ha pecsétes is, még ha a kínai császár mondta is, vagy ha marslakók is tanúsítják, akkor is. Lássam a jogszabályt. Duma nem érdekel.

Előzmény: L_áma (186)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 195

Azért ez picit erős bátyuska! :-)

Én húztam ki hófúvásból nem a legkisebb platós teherautót onnan ahol az ML. elakadt.

Van különbség suv és suv között.

 

Bár itt vitába bonyolódni (lsd. jogsi,vonóhorog) meddő dolog...........

Előzmény: baada (193)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.25 0 0 194

a vonó jármű önsúlya értéket felülírja a forgalmi engedélyben, a vontatható max érték. Mint a középen ácsorgó rendőr, a piros lámpát.

 

Na de cseszd meg, itt két rendőr ácsorog a lámpánál és az egyik felülírja a másik meg nem!!!! Most akkor aki feljelentett az mit nem tudott, amit a százados meg tudott? Miért kellett a szd.-osnak az futó gyártójával egyeztetni? Miért nem hivatkozik a határozatban erre az általad vizionált felülírásra?

Esetleg kérdezzük meg az ORFK illetékesét, hogy akkor most a feljelentő vagy a határozat hozatalójának van igaza?

Egyáltalán, mi a f@sznak kellett ezt az egyedi esetet közkinccsé tenni??? :-(((

 

Előzmény: L_áma (186)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 193

suv != terepjaro (csak esetleg olyannak tunik a kivulrol)

csak ne essen a ho iden se, mert kiderul h. kocka lada volt az öse :-)

Előzmény: baal (191)
jen3 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 192

akkor enyem a jo szavazat, :)))))))

Előzmény: L_áma (186)
baal Creative Commons License 2016.10.25 0 0 191

stimmel itt lakom

de mivel hobbyautó így nem járok vele napira

ez egy remek autó, elégedett vagyok vele, nemhiába gyártottak belőle 5 milliót

roppant élvezem, mert ár érték arányban remek jószág,és fenejó terepjáró

Előzmény: baada (190)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 190

vhol ott, ahol laksz latok egy ilyen zödet jó régóta a keritesnek tamasztva... azt hitem ez az. mit csinalsz ebből a bontoszökevenyböl? csak nem hajomotort akarsz belöle faragni? (a tyukol meg gratisz :-) )

 

Előzmény: baal (189)
baal Creative Commons License 2016.10.25 0 0 189

ezt nehezen, ez a donorautóm és eddig kazincbarcikán volt

a ződség amit látsz, max a beírásod:-D

Előzmény: baada (188)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 188

jaaaa... ezt a zödseget latom 'odabetonozva' lassan fel eve az üdülősorra... 

Előzmény: Törölt nick (187)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 187

Ezért kapsz a topikgazdától!:-)

Előzmény: baada (184)
L_áma Creative Commons License 2016.10.25 0 0 186

Még egyszer utoljára /már megtettem/, ide írom...... valahogy egyszerűen...... a vonó jármű önsúlya értéket felülírja a forgalmi engedélyben, a vontatható max érték. Mint a középen ácsorgó rendőr, a piros lámpát.

A jármű műszaki adottságai lehetővé teszik, hogy többet húzzon, mint az az általánosság hogy: a saját önsúlyánál nem többet.

Ezt pedíg egészen addíg húzhatod B-vel, míg át nem léped a 3500-at.

 

 

Ha ezt egy közlekedési szabálysértési előadó, rendőr százados, az NHK-val egyeztetve elmondja, majd büntetőjogi következményeit nevekkel, rendszámokkal leírja /két bírságot, és eltiltást érvénytelenít/, aláírja, lepecsételi, és nekem kipostázza akkor ez nekem így van.

 

 

 

Sokkal inkább mint a CD jo....

 

 

Előzmény: pityy palko (177)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 185

jok ezek utni-vagni, amig birja, kar kimelni, mert sokaig nem szoktak menni, aztan jo lesz tyukolnak. javitgatni felesleges. egyszserubb venni egy masikat. amelyiken van muszaki es gurul meg... az is ugyis hamar kinyiffan

Előzmény: baada (184)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 184

röhögni fogsz. nekem is volt egy ugyanilyen ződ... de annyi rémhir terjed roluk, h. inkabb eladtam es vettem vmi autonak nevezhetö targyat helyette

Előzmény: Törölt nick (183)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 183

Hallottad hírét? 

Én mondtam neki hogy autót vegyen,de beszélhetsz neki!:-))

Előzmény: baada (181)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 182

Az autó tipusbizonyítványában benne van mekkora a maximum vontatható tömeg.

Vonóhorgot meg olyat raknak rá amilyet veszel  (ezen kereten belül)

Nekem a Voyageren 1,6 t.-s horog van,de lehet rá tenni 2 tonnásat is mert ennyi a max amit a gyártó megenged.

K..vára nem érdekli őket hogy neked milyen jogsid van.

Lehet rajta 3,5 tonnás horog is ha tudja az autód,csak nem vontathatsz vele annyit ha nincs "E" kategóriád.

Előzmény: lapar (161)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 181

csak nem egy 'szexpoker'? valto szart be vagy a motor?

Előzmény: Törölt nick (179)
baada Creative Commons License 2016.10.25 0 0 180

lo szallitaskor lovankent 400kg a 'hivatalos tomeg' mo.on. egy lonal meg talan lehet talalni olyan futot amihez nem kell E. a 'masfel lovas futok' olyan 1300-1400 kg ossztomeguek a ket lovasak 1900-2000. a futokat ugy meretezik europaban, h. a ket lovas tenyleg elbirjon ket lovat. pl. ket megtermett hidegveruvel a futo gyakorlatban 2t köruli össztömeg siman lehet(ezek a futok siman vannak 5-6 mazsasak lovak darabja is vagy lehet 7)

Előzmény: pityy palko (177)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 179

Mai "B" kategóriás vontatmány.

H.Terracan önsúly:2048 kg.

Ráakasztott cucc:2700 kg.

:-))

 

 

csoppika Creative Commons License 2016.10.25 0 0 178

Ajánom figylmedbe...meg neki... online cd jogtár...

Előzmény: L_áma (175)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.25 0 0 177

Na látod, itt van a kutya hantja elsírva! A te derága futókészítőd faszán elnézte a forgalmidat, a saját tömeg helyett a vontatható össztömeget vette alapul és ezért 1100 kg helyett 1200 kg-ra vizsgáztatta.

Persze még most sem késő, alacsonyabb értékre gond nélkül lehet vizsgáztatni.

Egy vagy két pacit szoktál vinni?

A használt autón azt látom, hogy 450-600 kg saját tömegű paciszállítókat 2000 kg össztömegre vizsgáztatják. Egy ló nagyjából 400 kg és kettőnél nem visznek többet egyszerre, szóval ezt sem értem.

 

Előzmény: L_áma (176)
L_áma Creative Commons License 2016.10.25 0 0 176

1240 fékest.

Előzmény: pityy palko (173)
L_áma Creative Commons License 2016.10.25 0 0 175

Vagy esetleg ő tudja, és mi nem. 

Előzmény: csoppika (174)
csoppika Creative Commons License 2016.10.25 0 0 174

Ezen papiros bizonyítja, hogy az előadó nem ismeri a hatályos tőrvényeket. Egyébkènt én is úg csináltattam a futót mint te... 2 év után jöttem rá hogy kell az E.... Labancoknál biztosan...

Előzmény: L_áma (172)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.25 0 0 173

Egyébként milyen autód van és mi van a forgalmijában a vontathatóságról? A fék nélküli gondolom 750, de a fékesnél mi a megengedett össztömeg? :-))

Előzmény: L_áma (159)
L_áma Creative Commons License 2016.10.25 0 0 172

Mindössze te, és géza szavazott érvényesen. Csak te rosszul. :))

Előzmény: csoppika (170)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 171

Ennyit a szabályok megfogalmazásáról, konkrét voltáról, értelmezéséről és a kiskapuk kiskapuiról. Egy vacak egyértelmű jogszabályt sem képesek megfogalmazni tisztességesen. Végrehajtani meg főképpen nem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!