Keresés

Részletes keresés

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.14 0 0 5076

                                            Beethoven Recital - Sviatoslav Richter - (Moscow, 1976)

                                               https://www.youtube.com/watch?v=gAiYa15aE6c          

 

 

a restikből a márvánnyal körbe ölelt kandalló elé, a talponállókból a süppedő bőrfotelbe, a korsó vermutoktól az alchemiehez,

de mi értelme van

mindenki egyedül hal meg

                                                 bemész a kórházba, megkérdezik a legközelebbi hozzátartozó nevét

           és mit tudsz mondani

                                                                                    hol van a szamos árterén combig érő sárban cuppogó kisfiú

aki a balatonba addig ment be, hogy már csak lábujjhegyen tipegett

                                              de visszafelé jött egy gödrösebb rész

                                          ő nem tudott még úszni

                                      jött egy csónak

                                 de nem kéredzkedett fel

                                                                                a müncheni pinakothek az alte és a moderne a tate

                                 mit keresett ott

a bánya után sokszor elment csontváryhoz

ücsörgött

nem tudta mi vár rá

                                                                                         életek, halálok

az idő

                               a tér

                                            a sírban, a krematóriumban

és itt van a zene, a menekülés

                                                             és a filozófia

 

Der Arten die Geschichte zu betrachten, gibt es überhaupt drei:

a) die ursprüngliche Geschichte, 
b) die reflektierte Geschichte, 
c) die philosophische.

a) Was die erste betrifft, so meine ich dabei, um durch Nennung von Namen sogleich ein bestimmtes Bild zu geben, z. B. Herodot, Thukydides und andre ähnliche Geschichtschreiber, welche vornehmlich die Taten, Begebenheiten und Zustände beschrieben, die sie vor sich gehabt, deren Geiste sie selbst zugehört haben, und das, was äußerlich vorhanden war, in das Reich der geistigen Vorstellung übertrugen....................

b) Die zweite Art der Geschichte können wir die reflektierende nennen. Es ist die Geschichte, deren Darstellung, nicht in Beziehung auf die Zeit, sondern rücksichtlich des Geistes über die Gegenwart hinaus ist............

c) die dritte Gattung der Geschichte, die philosophische. Wenn wir rücksichtlich der beiden vorangegangenen Arten nichts erst aufzuklären hatten, weil sich ihr Begriff von selbst verstand, so ist es anders mit dieser letzten, denn diese scheint in der Tat einer Erläuterung oder Rechtfertigung zu bedürfen. Das Allgemeine ist jedoch, daß die Philosophie der Geschichte nichts andres als die denkende Betrachtung derselben bedeutet. Das Denken können wir aber einmal nicht unterlassen; dadurch unterscheiden wir uns von dem Tier, und in der Empfindung, in der Kenntnis und Erkenntnis, in den Trieben und im Willen, sofern sie menschlich sind, ist ein Denken. Diese Berufung auf das Denken kann aber deswegen hier als ungenügend erscheinen, weil in der Geschichte das Denken dem Gegebenen und Seienden untergeordnet ist, dasselbe zu seiner Grundlage hat und davon geleitet wird, der Philosophie im Gegenteil aber eigne Gedanken zugeschrieben werden, welche die Spekulation aus sich ohne Rücksicht aus das, was ist, hervorbringe. Gehe sie mit solchen an die Geschichte, so behandle sie sie wie ein Material, lasse sie nicht, wie sie ist, sondern richte sie nach dem Gedanken ein, konstruiere sie daher, wie man sagt, a priori. .............

parsifal hendrix már legalább az l, pontnál kóvályog

depresszió, kilátástalanság, parton kívüliség, kanti társiatlan társiasság, cél nélküli célszerűség

          előre kell menekülnie, mert különben egész életének nem volt értelme

https://www.youtube.com/watch?v=jLPBFvdkbDU

 

 

2018 - This Year For Uncrowned King KAI GREENE

 

 

Jim Morrison - Shaman Dances (live)

 https://www.youtube.com/watch?v=HCYq1iGkmDI                                                                   

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.11 0 0 5075

                                                               cararrai márvány

 

 

 

az állomáson már régóta nem iszik, nem dohányzik - és mától már a bildet sem olvassa. ugyanis már nem terjesztenek idegen nyelvű újságokat az állomási újságosnál. a balkánon nem is kell. a bors és a többi elég a derék magyar népnek. 

olvasgatta hát wittgensteint. pedig szerette a bildet. mint réges-régen a népsportot.

a könyvtárban megrendelte a könyveket, aztán felment az irodalmi olvasó terembe. goethe, novalis, jean paul. ma jött rá, hogy előbb vett novalis könyvet mint goethét. vagy 35 éve, amikor éjszakára ment dolgozni, délután meglátta heinrich von ofderdingen. nem tudta, hogy mi az, de érezte, hogy meg kell vennie. vett még egy üveg bort is. bejött hozzá a felesége is. munka nem volt sok. a fönökség egyik boszorkány kémnője rájuk tört,de végül nem lett belőle semmi.

novalis, novalis, novalis. a kék virág metafizikája. goethe halála. nem kis feladat a megírása. 

aztán fölment a bölcsészeti olvasóba. leült a kandalló elé és a alchemiáról olvasgatott. azt is ismernie kellene a faust megértéséhez. jött egy látogató csoport. a vezető hamarosan a kandallóról kezdett beszélni. ami előtt ő ült. úgy érezte, hogy mindenki őt bámulja. zavartan belebújt a könyvbe. csak most tudta meg, hogy a márványok carraraiak. az alchemia könyv nem volt valami szórakoztató, felidegesítette. levett egy új könyvet lukácsról. na az meg borzalmasra sikeredett. majdnem megtaposta.magyar filozófia még mindig nem létezik - se az alkotó közeg, se a befogadó közeg nem létezik.  balkán. azért sokan megélnek belőle. lukácsot szerette, még hermannt is, márkust is a tanítványai közül, de a heller, vajda........... söpredéket nem bírja. (pedig vajdával hajdanán volt még néhány levélváltása is.)

Einführung
in die symbolische Logik
mit besonderer Berücksichtigung
ihrer Anwendungen
Von
Rudolf Carnap
Professor der Philosophie
University of California, Los Angeles

 

hazafelé menet eszébe jutott,hogy nagyon fogyóban van a bcaa és a glutamin, szerencséjére a bolt sokáig van nyitva. Így vett. és vett fagyikat is. az egyik szenvedélyről csak úgy lehet lemondani, hogy egy másikat állít a helyébe. 

 

 

 

Another tribute to Frank Mcgrath

https://www.youtube.com/watch?v=_xU4CHtHueA

 

   

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.10 0 0 5074

                                                          bécsi kör?

                                                     napló nem-gyermekeimnek

 

bécsi körök!

 

mozarttól mahlerig, richard straussig egy évszázadokon átívelő hatalmas kör

aztán schönberg-webern-alban berg kör

aztán a pszichoanalitikusok

aztán klimt, schiele

aztán schlick, neurath stb.

 

                                                   kakániában ennyi kör

                                  érdekes hát az élet

                              érdekes a lét

                                                                                  de mi volt onaniában?

nyugat, bartókék, nyolcak hát ez se olyan kevés,

volt az új írás is, a kortárs, a tiszatáj, és

                                                                több mint például a földrésznyi ausztrália egész történelme

                                                                            és ráadásul most itt van 

                                                       onánia végtelen szürkeségében parsifal hendrix

                                                             a végtelenül szürke kisvárosban

                                                                itt még a fű is szürke

                                                                   az ég is

                                                       itt nem kékvérűek vannak

                                                           hanem szürkék

                                                          (szürke marhák)

 

csodálkozva, álmélkodva nézte hendrix, hogy a kommunizmust vidáman építő vörösvérűek milyen könnyedén váltottak vadkapitalizmusba, majd balkáni csordába

                              a kommunizmusban összelopott milliókhoz besöpörték a rendszerváltás milliárdjait, és a derék kommunisták fiai amerikában aratják le vadvörös szüleik munkájának gyimilcseit. ezért nem elégedhet meg a zenei és filozófiai körökkel, a gén-regulációs-körökkel, hanem be kell bocsájtkoznia a történelem rablóköreibe is  

hiába na, költő-filozófus- természettudós

                                                                    ráadásul ott van még a hit is

                                                                  mert minden ateista szocializációja ellenére

                                                                eljutott a teremtőig

na persze innen tovább

 

 

                                         Burzum - Lost Wisdom (HD [Sub Esp & Lyrics] 720p) "UNOFFICIAL VIDEOCLIP"

                                         https://www.youtube.com/watch?v=PIiINg7pNfo

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.09 0 0 5073

                                                     1971-1972

 

 

 

megérkeztek az első pink floyd szalagok. a 15-16 éves parsifal hendrix kisújszálláson részt vett a londoni kulturális forradalomban - ami személyisége szerves részévé vált

                                                           syd barretre emélkezzünk

                                                           emlékezzünk forradalmista gyerekkorunkra

                                                           és gyúrjunk

                                                           a visszataszító balkáni lét

                                                           ellenellenére

a bécsi körbe mélyedve egyre jobban látja

                   a balkáni-balkáni-balkániasságot

                                                                       schlick neurathcarnapfregewitti

let thre be more light 

                                                                                        irtózatos szellemi kavargása

                                                           amit itt a balkánon azóta se érezneknilehetőségszagtalanság

 

 

Pink Floyd - Syd Barrett / David Gilmour

                                                                                https://www.youtube.com/watch?v=tZCpOu7YOrk

ezt most találta 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.08 0 0 5072

                                                     „Und Herr unser wird er nicht, der Tod“

                                                 a márványteremből a márványmenyasszonyba

Das Gedicht hat ein noch in seinem Elternhaus in Swansea, Wales, lebender Achtzehnjähriger geschrieben, der kurz zuvor von seiner Stelle als Journalist bei der örtlichen Tageszeitung entlassen wurde und bereits einen starken Hang zum alkoholischen Exzess erweist. Liest man das Gedicht lediglich um seiner wortwörtlichen Bedeutung willen, so wundert es nur, der Autor habe weitere einundzwanzig Jahre auf dieser Erde ausgeharrt. Hört man lediglich seiner Stimme zu – und diese kommt, zumindest im Englischen, auch allein im Text klar und deutlich durch –, so glaubt man mit dem Dichter fest, das Wort, das Alpha und das Omega, werde am Ende wie am Anfang über ein Reich der Liebe walten.

 

 

                                                         a cabaret voltaire-ből a wiener kreisbe

 

ies ist eins der folgenreichsten Gedichte der modernen Literatur, an deren Beginn es steht. Konstantinos Kavafis, geboren 1863, war eine Art älterer Bruder von Franz Kafka und Fernando Pessoa: der letzte klassische und erste moderne Dichter Griechenlands, kein Formzertrümmerer, sondern ein Formerneuerer, anknüpfend an eine zweitausendjährige Tradition, die von Homer bis zu byzantinischen Autoren reicht. Was ihn mit Kafka und Pessoa verband, war sein unauffälliges Leben als Angestellter der Suezkanal-Verwaltung und seine Verwurzelung im multikulturellen Alexandria, wo Ägypter, Türken, Griechen, Italiener und Engländer, Muslime, Katholiken, Anglikaner, Kopten und orthodoxe Christen auf engem Raum zusammenlebten. Eine untergegangene Welt, der Lawrence Durrell in seinem „Alexandria-Quartett“ ein Denkmal gesetzt hat.

Die Homosexualität, die viele Gedichte von Kavafis grundiert und ihnen eine besondere Stellung verleiht, hat nichts eitel Exhibitionistisches an sich: Im Gegenteil, das erotische Begehren ist hier wie bei Sappho heilige Handlung und göttliche Fügung zugleich. Edle Einfalt und stille Größe: Winckelmanns berühmte Formel passt zu Kavafis, dessen Gedichte unspektakulär daherkommen und sich trotzdem oder gerade deshalb mit Widerhaken im Bewusstsein der Leser festsetzen. Das gilt auch für den vorliegenden Text, der eine erstaunliche Wirkung entfaltete, stehend und fallend mit dem wie ein Refrain wiederholten Vers: „Unsre Bemühungen sind wie jene der Troer.“

Was soll ohne Barbaren aus uns werden!

Im Jahr 1953 erschienen die Gedichte, von Helmut von den Steinen kongenial übersetzt, in der neugegründeten Bibliothek Suhrkamp, und von Kavafis’ Kunst beeindruckt, schrieb Brecht drei Jahre später in den Buckower Elegien: „Bei der Lektüre eines spätgriechischen Dichters // In den Tagen, als ihr Fall gewiss war / Auf den Mauern begann schon die Totenklage / Richteten die Troer Stückchen grade, Stückchen / In den dreifachen Holztoren, Stückchen. / Und begannen Mut zu haben und gute Hoffnung. // Auch die Troer also ...“

Nach der Niederschlagung des Arbeiteraufstands vom 17. Juni 1953 nahm Brecht eine Auszeit in Buckow, und es ist nicht ganz klar, ob das Gedicht sich auf die Atomkriegsgefahr bezog oder auf die Entstalinisierung der DDR – vielleicht beides zugleich. Doch Brechts Hommage an den Spätgriechen, dessen poetischen Rang er sofort erkannte, hat einen Schönheitsfehler: Bei Kavafis ist nirgends von Stadttoren die Rede, weil Troja nicht mit Gewalt erobert wurde, sondern mit Hilfe des hölzernen Pferds, und „Stückchen graderücken“ steht stellvertretend für Stückwerk oder Flickwerk, für sinnlose Routine angesichts drohender Gefahr. Über den historischen Kontext hinaus haben die „Troer“ von Kavafis eine existentielle Dimension, die das Gedicht wie Brechts Parabeln vom Herrn Keuner universell anwendbar macht: Nicht bloß in Geschichte und Politik, sondern im Alltagsleben werden Probleme ja nicht gelöst, sondern ignoriert, bis andere, noch größere Probleme sie von der Tagesordnung verdrängen. So besehen ist das Stückwerk, von dem Kavafis spricht, eine poetische Metapher für das Vergehen der Zeit, die alle menschlichen Bemühungen unterläuft.

alexandriából prágába

                                                   prágából aeneas ükunokájának ükonokájának ükunokájához

és ott van zürich

                                               és ott van konstanz

ahol éjszakánként a bezárt kocsmákból az utcára tett parsifal a gordonkás barátjával a don qiovannit énekli míg el nem ájulnak

a német, a bodeni tavi, a migráns éjszakában

                                                                            és nézte az éjszakai égen északról délre húzó repülő fényeit

           a kanadai biokémikus , emmanuel farber biztos azzal utazik milánóba

                               ő meg a migráns, hideg földön, végtelenül részegen földhöz ragadt magányban de nem némaságban

            1989-ben volt ez

                                                         és mihez is lehet kezdeni ha már a rozi is bezár juan is bezár

aztán lánya konstanzba járt a nyomaiban, de juanhoz nem mert bemenni

londonban meg a fia

de ő se  járta újra a sohot

                                                                                          azért vagyunk a világban, hogy valahol igyunk benne és dohányozzunk és feltárjuk a létet

                                                               mert nem csak a költők ihatnak ám benne, hanem a kémikusok is

és nem csak a kefélésről lehet ám verseket írni, de az elemi részecskékről is, a szénhidrogénekről is, a gének kavargásáról

tehát röviden bármiről, aminek köze van a teremtéshez és arról is aminek nincs köze hozzá

 

Claudio Arrau Beethoven "Waldstein" (Full)

https://www.youtube.com/watch?v=dL0JLNt_3EE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.07 0 0 5071

                                                             öntések és kavarások

 

 

 

tudjuk, a zöld lyukból egy mérőnyit a pulzáló gömbbe öntünk, ott kavarog egy sötétség évnyit és megvilágosodás, öntés a szakajtó alján pihenő márványba, és ott formálódik a logika, a genetika, az esztétika és márványba vésődik, kőbe érlelődik

és olvashatja a látó, hallhatja a halló, szagját a szagló, szabját  a huszár, az acál bajszú huszár

                        és az egészet beethoven, hagel és hölderlin és parsi, a kisújszállási

                                                                        és a csipkebokor elégett mint 3 zsiráf

squat!

 

                                                                        WELCOME TO HELL - HARDCORE LEGS BODYBUILDING MOTIVATION

                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=sBWLy1bYimE

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.06 0 0 5070

                                                 

                                                    dichtung und wahrheit

                                                    dichtung und religion

 

 

ödüsszeusz nézte aeneas távolodó hajóját. aeneas visszapillantott. szemeik egymásba akadtak. odüsszeusz szeme elkomorult. tudta, hogy amerre ő megy, az a múlt, és amerre aeneas, az a jövő. aeneas meglátta dantet, leonardot, puccinit és benedetto croce-ét. és a futurismot. chiricot. a modern olasz költők antológiáját, amit parsifal 3O forintért vett meg az antikváriumban. 

50 forintot kapott a véradásért, és belefért még egy 20 forintos mai német líra is. és aeneas szeme is elkomorult. meglátta az öregedő parsifalt. aki goethe halálát akarta megírni a katonaságnál olvasott vergilius halála módján, de egyre inkább a saját halálára gondol. elkomoruló szemek, összeszoruló szívek, jól temperált zongorák. bachok, gouldok és hammerklaviere-ek, fúgák, kicsik és nagyok, gitárszólók, saxofon sikolyok, halálhörgések, imák, meg nem szólaló imák, imák szöveg nélkül.

 

 Beethoven - Wilhelm Kempff - Sonata No 29 Op 106 'Hammerklavier' III Adagio Sostenuto,

https://www.youtube.com/watch?v=IEHZ0qX-Kdc

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.05 0 0 5069

                                                               „Dichtung und Religion“

                                                 BODYBUILDING MOTIVATION - GYM RAT

„Dichtung und Religion“ - Les Murray

Költészet, vallás, tudomány , filozófia, body and soul bilding - parsifal hendrix

 

Der am vergangenen Montag gestorbene Les Murray war der bedeutendste australische Lyriker seiner Zeit. In diesem Gedicht versuchte er, Dichtung und Religion in einen Dialog zu bringen.

 

Die ersten Worte holen weit aus. „Religionen sind Gedichte.“ Wer gewinnt bei diesem Vergleich, die Dichtung oder die Religion? Vielleicht keiner von beiden, und darin liegt der Reiz dieses Gedichts von Les Murray, dem bedeutendsten australischen Lyriker seiner Zeit, der 1938 geboren wurde und am 29. April 2019 verstarb. Der Vergleich, der Dichtung liebstes Steckenpferd, ist ein Gleichmacher, bewirkt ein Ausbalancieren, ein Halten in der Waage, und dieses gründet auf der Erhöhung des einen bei Verminderung des andern. Religionen werden mit Gedichten gleichgesetzt, und dies geschieht, bevor die Religionen selbst als gleichsetzendes, vergleichendes Phänomen beschrieben werden: „Sie bringen/unseren Tages- und Traumgeist in Einklang“.

Das Gedicht will sich mit „Dichtung und Religion“ gleichermaßen beschäftigen, die beiden in Einklang, ins Gespräch und in einen Vergleich bringen und nutzt dazu selbst durchweg die Formen des Vergleichens und Gleichsetzens sowie des Überkreuzens.

Der Titel schon bildet mit dem ersten Satz einen Chiasmus. So geht es auf methodische Weise weiter, fast wie in „einer geordneten Religion“ – und das „in liebevoller Wiederholung“, wie in einem Gebet. Jede der acht Strophen ist vergleichend oder chiastisch entworfen, und so bringt Murray die beiden betrachteten Gegenstände in einen Paartanz.

Nicht nur die Themen der Auferstehung und des Weltuntergangs, auch die erhabene Sprache, die zweifelsfreien Aussagen über die Zukunft, die nachdrückliche Wiederholung von Klängen und Worten und Wörtern und Versen, der Bildtopos des untergehenden Schiffes auf der See und das Einhorn als Ungeheuer erinnern an die Bibel. Doch gleich in der dritten sowie der fünften Zeile unterlaufen heidnische Bilder („sie werden eins/Mit dem Geist der Böe und des Westmonds .... Dann weisen sie Sterne aus am Ellbogen und Fuß“) die christliche Bildsprache. In der zweiten Strophe kommt der Hammerschlag für denjenigen, der noch an die christlichen Märtyrer des Mittelalters denkt („Der Glaube bricht in ihren Händen entzwei“). Die Liebe bleibt also bestehen, der Glaube nicht.

Was fehlt in dieser Offenbarung – nicht nur im Vergleich zu der des Johannes, sondern auch zu denen der späteren Dichter der Apokalypse, etwa Paracelsus – ist der Sieg des guten Lammes in Armageddon, die Geburt eines neuen Sterns, das Kommen des Reichs Gottes oder des tausendjährigen Friedens. Am Ende der dritten und letzten Strophe beugt sich die Sonne nieder. Die Toten erstehen zwar – und sei es nur mit der Prosthese eines Typenhebels („Köpfe der Typen hämmern hoch durch die Radieschen“): „Und Herr unser wird er nicht, der Tod.“ Unser lieber Herrgott aber auch nicht. Etwas Menschliches – Schmerz, sogar die Liebe, eventuell das Wort – überlebt den Untergang von Gott und Natur. Mehr nicht.

 

Nichts ist gesagt, bis es in Worten hinausgeträumt ist/und nichts ist wahr, was nur in Worten wahr ist“, heißt es in der zweiten Strophe, womit der „Tages- und Traumgeist“ der ersten Strophe aufgenommen wird. Waren es anfangs die Religionen, die diesen Einklang erzeugten, ist es jetzt die Dichtung, „das einzig vollkommene Denken“, wodurch träumend das Gedachte zur Sprache, zur Wahrheit gelangt, jedoch mit einer Einschränkung. Denn die bloße Sprache führt noch nicht zur Wahrheit: Die Wahrheit scheint ebenfalls nur durch ein Wechselspiel zu entstehen, durch die Abspiegelung der Poesie der Welt in der Welt der Sprache.

Folgerichtig wird das Bild des Spiegels im Gedicht genutzt, um anzudeuten, Dichtung und Religion seien zwei wesentliche Formen desselben Weltzugangs. „Es ist derselbe Spiegel:/beweglich, aufblitzend nennen wir es Dichtung,//um eine Mitte verankert nennen wir es Religion“.

Setzte man sein Hermeneuten-Hütchen auf, könnte man sogar sagen, der Chiasmus rufe implizit das bedeutendste Symbol des Katholizismus auf, da das Stilmittel seiner Wortwurzel nach nichts anderes bedeutet als das Kreuz im griechischen Buchstaben Chi, dem X. Murray, der früh zum Katholizismus konvertierte, hätte diese Lesart vielleicht zugesagt. Der folgende Vergleich vermutlich nicht.

 

 

 

In der ersten Strophe geht es um den bloßen Tod des menschlichen Körpers („Deren sauber geleckte Knochen verschwinden zwar einst“). Die achte Zeile tröstet uns sogar mit der Behauptung, „die Liebe bleibt bestehen“. Die Liebe scheint dennoch ein schwacher Trost, wenn uns („ihnen“) in der zweiten Strophe die Befreiung des Todes verweigert wird, während wir allen Instrumenten der mittelalterlichen Folterkünste ausgeliefert werden („Sich krümmend um das Reck ... Aufs Rad geschnürt sie brechen nicht“). Die dritte Strophe prophezeit das Aussterben der ganzen natürlichen Welt („Länger krächzen die Möwen ... nicht/Nicht mehr braust die Brandung ... da hebe sich nie wieder/Einer Blume Kopf“). Die auferstehenden Toten scheinen selbst den endgültigen Untergang der Sonne herbeizuführen („Sie knallen gegen die Sonne bis die Sonne sich niederbeugt“).

 

https://www.youtube.com/watch?v=qy2G-fPiST8

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.04 0 0 5068

                                                  Puccini - Tosca - E lucevan le stelle - Pavarotti as Cavaradossi

 

 

 

                                                  beethoven, hegel, hölderlin

                                                       kantundbach

                                                       joycecoltrane

 

 

a kantundbach év  nem jutott semmire, mint a joycecoltrane sem

                                                    de

                                                 a betheghöld

tán visza valahová

            heidegger utálta a XX.századi rövidítéseket -pl. az UNI-t, megyek az unira, levizsgáztam az unin, parsi utálja, pl. a zsebit, a kolbit, a büntit.

                                                de azt nem lehet mindig leírni, hogy hegel, beethoven, hölderlin

 

 

betheghöld

                                                           senki tán nem áll olyan közel hozzá mint beethoven

 

 

és hölderlin se nagyon távoli személyiségében, görögségében

 

hegel pedig a mindenségre törekvésben

 

                                                                                      és van egy babits ugrás

A Lírikus epilógja - Babits Mihály (MOME)

https://www.youtube.com/watch?v=JkhS1eIk8ME

 

 

                                                                                            a zöld lyukban kavarognak betűk, szavak, számok, 

                                                                                            myonok, baryonok, aminosavak, alkoholok

                                                és a varázsló eltörte pálcáját

                                                és a zöld lyukból egy pohárkányit

                                                a pulzáló gömbe löttyintett

                                                és megszületett a logika, 

                                                kiáramlott, megszilárdult

                                                 kőbe vésetett

                                                egy másik pohárkából

                                                létrejött az esztétika

                                                kiáramlott, megszilárdult

                                                kőbe marattatott

 

eltört pálcák, élő lyukak

                                                      öröklődések, továbbadások, átadások

                                                                                                                jónás vagyok

                                                                                               borisz vagyok

                                                                                    szindbád

                                                                       faust

                                                         egy fausttalan, celeb időben

                                                  a fal felé fordulva

                                             a kisújszállási torony ágyában

                                         pókok, egerek és emberek (néhány)

 

kavargó gondolatok, érzelmek, gének, végtelen kacskaringó neuronok, szinapszisok, és a lélek, a tudattalan, négy és fél éves unokájában ébredező, sexualitás,játék, izomjáték, görcsös feszülés

                                                    bartók, cavaradossi

                            a 2O éves parsifal az egyetem helyett végigjárta az antikvárium körutat

                                         vett néhány marxista könyvet

                                             és olvasgatta őket

                                              a hűvös budai albérletben

                                               esze ágában sem volt egyetemre menni

                                                 24 éves korában született a lánya    

                                                                          beethoven nyomában, pusztán, a kozmoszban,kocsmákban, előadótermekben, dühöngésben

                                                         de parsi amennyire muszáj volt

                                                         alkalmazkodott

                           nem az angolokhoz, nem a németekhez

                                                        -------------- a magyarokhoz

                                                                                    mert az itteni játékszabályokat már ismerte

zavartalanul ihatott, dohányozhatott 3O éven át, zavartalanul csavaroghatott napokon át az alföldi mezőkön, erdőkben

ordas kutyáival

                                         öltözhetett úgy mint egy rabló, vagy útonálló, vagy cigány (vö. barátnői véleményét)

                                             

                                                   a tudós, szamosszegi beethoven

 

https://www.youtube.com/watch?v=TU5roitYI1s

 

 

alkalmazkodott

                                       hogy tán egyszer felfedezhesse a pulzáló gömböt

                                                                                     a zöld lyukat

                                                  aztán eldobhassa pálcáját

                                                eltéphesse utolsó köteleit

                                               beleöntsön néhány pohárkányit

                                                 a gömbbe

                       hogy láthasson

                      hallhasson  

 

 

 

    

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.03 0 0 5067

                                                     Motorhead - Whorehouse Blues

 

 

 

lemmy kilmister, max scheler és a kisújszállási vak egérben trónoló parsifal hendrix. kapcsolatai a cabaret voltaire-rel és a wiener kreisszel. anti husserl beszélgetés wittgensteinnel. frege kalandozása a gének molekuláris biológiájában. a parsi box:

a gének halmaza, ahol az idő folyamatosan megfordul, ahol a tér addig görbül, csavarodik, hogy idővé válik, az idő addig forgolódik, hogy térré csomosódik, itt van az öröklődés, a gén reguláció és a tanulás, a felejtés kohója, zöld lyuka. a 63 éves parsifalnak nincs már több feladata a földön, mint eme box, zöld lyuk leírása.kutya füle. cigik, nagy-és a kisajkak, befőttes üvegből pezsgő, cunnilingus halálig, létfeltárás halálig. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=d5F7uhCIBco

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.02 0 0 5066

                                                     animal life és a halál, a szürrealista 

                                                          (na és a leányka)

 

EDDIE HALL ''DEATH BY DEADLIFT'' at Strength Asylum

https://www.youtube.com/watch?v=2pp3XlhzL4E

 

 

                                                                                   https://www.youtube.com/watch?v=FL7-sbiGlzw

                                                                                   Motörhead ♠ Killed By Death ♠ 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=WrcyTCDvW-U

Franz Schubert: A halál és a lányka (dal)

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.02 0 0 5065

                                                                Animal way of life

 

 

 

az izmok és a geometria

                                                    a lélek és a geometria

                                                                                                  és a nyelv

                                                    senki kutyája senki kölyke

                                nem tagja hát semmilyen céhnek, csoportnak, maffiának

csak a létkutatók titkos társaságának

                                                          a szabad kőműves segédmunkások társasága

                                          lilafülű

                                                    zöld szívű

                                                                      kapor szakállú 

                                                                                                   vas bajszú

                                                                                                                            acél tökű

                    

                                        libatoll szárnyú

ki issza a remény vermouth izű kacsáját

                                                                    isten áldjon paul éluard

                            a szürrealizmus kivonatos szótárát lapozgatván

                                                                https://www.youtube.com/watch?v=sp4fvjZ4NIE

 

                                                                    animal way of life

https://www.youtube.com/watch?v=u54o-pZxAzc

Andre Breton & Paul Eluard - Surrealist Poem

 

        

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.05.01 0 0 5064

                                              GEOMETRIA ÉS MOLEKULA ELMÉLET

 

 

hajdanán voltak hősök, manapság celebek vannak, üzletemberek és politikusok

hajdanán voltak művészek, manapság celebek vannak és üzletemberek

hajdanán voltak tudósok, manapság vannak celebek és rabszolgák

 

                                                                                        63 éves korában eljutott platon és wittgenstein

                                                                                         nyomában a nyelv és a geometria kapcsolatához

és most rájött, hogy ezt a kapcsolatot nemcsak felfedezte már vagy 2O évvel ezelőtt, hanem meglehetősen jól össze is tömörítette a pulzáló, pörgő-forgó gömbjében

                                nem (csak) a fizika mondja meg, hogy mi a geometria, hanem legalább annyira a nyelv struktúrája, működése is.

                                               platón óta atom elméletekkel tele a padlás, de az egyik legördögiesebben fejlődő tudomány, a kémia-biokémia még egy filozófiai összefoglalásig, világképig sem jutott el, molekula elméletről nem is beszélve.

parsifal alig 45 éve foglalkozik kémiával de nem jutott semmire (mint ahogy nem jutott el pl. a pszichológiában sem). 

20 évesen Évával, kis bögyös, ruganyos, copfos , telt ajkú csajjal volt egy meglehetősen örvénylő buliban. de lelankadt. "mi a baj""Semmi, csak az öregedésen gondolkozom". Akkoriban bukott ki először az egyetemről. De molekulár biológiai cikkeket olvasgatott. Ezek egyike az öregedéssel foglalkozott. Ez a téma, Freud segítségével, filozófiájának egyik központi problémája lett. Thanatosz. Mindenkinek, mindennek meg van határozva a sorsa, elsősorban az élethossza. Egy hangya élhet bármilyen "egészségesen", nem élhet ezer évig, egy ember nem élhet 5OO évig(kivéve a hajdani zsidó prófétákat). Miért és hogy van kódolva a genetikai rendszerekben az életkor. A pusztulás szükséges, ráadásul nagyjából meghatározott időben. Pl. ezért vannak az onkogének. A betegségek. A betegségek nem az ördögtől valóak, hanem a teremtőtől. Ilyesmik járhattak az eszében, ahelyett, hogy jó keményen megfarkalta volna a kis bögyöst. Nos Éva vett neki egy KÉMIA könyvet, bár ő (természetesen) nem értett ilyesmikhez, de jót akart vele tenni.

És ma is itt áll, mert másként nem tehet. Egyik kollégája most jött haza Dél-Amerikából, egy másik kollégája Walesben van, két másik meg Olaszországban. Ő meg Kisújszálláson.

Tegnap késő este megint szétgyúrta magát. Most a deadlift esik legjobban. A bokától a nyakig végighullámzik az izom.

És közben jár az agya. 

Body and soul building. 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=sEBoUoYuLbg

Deadlift motivation - Becoming a man

 

 

                                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=7TM0zA2_5UE   

                                                                                 Ludwig Wittgenstein - Death Scene (Derek Jarman's film)

 

M. Scheler, GW VIII: Die Wissensformen und die Gesellschaft  Probleme einer Soziologie des Wissens [1926]  Erkenntnis und Arbeit. Eine Studie über Wert und Grenzen des pragmatischen Motivs in der Erkenntnis der Welt [1926]

                          

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.30 0 0 5063

hol van wittgenstein

                                         frege

                                                             hilbert

                                     bolyai

                      bartók

 

a matematika és a fizika határán

                                                           a nyelv és a pszichológia határán

                                 a falusi tánc, sex és zene határán

Rock/Nu Metal Workout music

                                                                           https://www.youtube.com/watch?v=xa-fri0iFhs

sötétség, a kamra előtt zuhogó eső

                               a kamrában a rozsdás sulyzók

                                                        lám a fecskék nem jöttek meg

                                                                         üres fecskefészkek

                                                                                       hol van a csivitelés

                        hol vannak az üres torkok felvillanásai a fecskefészekből

és hol van parsiafl hendrix

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.28 0 0 5062

                                                     Ilse Schneider-Lengyel

reichenauban nem csak sokat csavargott bringával, de csak most jött rá, ismert egy ott dolgozó pszichiátert is. de ilséről még csak nem is hallott.csak most,közel 30 évvel később. ott bringázott ilse nyomaiban, a megőrült nyomaiban.

péntek éjjel gyúrás, szombat korra reggel bevásárlás feleségével és a kutyákkal, aztán föl vonattal a kálvin térre, szabó ervinhez. nos ervinnél találkozott ilsével, a gruppéval, a kreisszel, a növények biokémiájával, a szénhidrátok biokémiájával, schelerrel, a megismerés evolúciójával és ontogeneisével,( ó piaget, ó vígotszkíj), aztán a szokásos vasárnap délelőtti gyúrás animallal, cobraval, muscle techhel, mutanttal, ma a karját és a lábát is kikészítette, de holnap a dereka fog fájni. egész jól menne a gyúrás - ha nem 60 éves korában kezdte volna el, -és ha nem ivott-dohányzott volna korábban 3O évig.

joyce dublina, döblin berline a hajléktalanok döbbenetes, hatalmas, sivár hálótermeivel. az angolszáz és francia és a keleti söpredék politikusai nagyobb bűnösök a harmincéves háború második fejezetéért mint hitlerék. simán lehetne (és kellene) tartani egy második nürnbergi pert is. kérdés, hogy a fotoszintetikus pigmentek onto-logikáját miért nem próbálják filozófiai módon elemezni - sokkal érdekesebb és bonyolultabb mint az atomok filozófiája, vagy a nyelv filozófiája - aminek az irodalma viszont mára áttekinthetetlenné gyarapodott. és a fogyasztó kufárokon kívül senki nem foglalkozik a szénhidrátokkal.

a szénmolekulák csodálatos ontologiai hatalma. gyúrás után kibaszott fáradtan hazaért, belökte  a rádiót és rázuhant liszt esz dúr zongoraversenyének egy 1961-es felvétele a torinóiakkal, kubelikkel. ilyen jónak még sohasem érezte. a befogadó állapota és a befogadás. az operaház mellett volt egy kínai vendéglő, a földszinten többé-kevésbé sokan, az emeleten viszont alig-alig. ők föl jártak. egyszer egy jópofa pincér jött oda, miklós vagyok, toldi miklós. akkor magának egy magyarosch, piroskás, csikós vendéglőben kéne lennie és nem egy kínaiban. a kínaiba akkor szoktak, amikor már megunta, hogy folyamatosan hulla részegen üli végig a végtelen wagnereket,mert másként nem bírta volna ki a két órás felvonásokat. (mint egy teljes focimeccs szünettel, be és kivonulással). őt kisgyerek korában osztályfőnöki engedéllyel engedték felállni és az osztály szélén álldogálni, sétálni, mert a hyperaktivitásával nem tudtak mit kezdeni. nos képzeljük el ezt a hyperaktív parsifalt két órán keresztül mozdulatlanságra kényszeríteni egy wagner felvonáson............

https://www.youtube.com/watch?v=--8oJoiM9_k

 

 Wagner - Der Ring Des Nibelungen: Götterdämmerung [Act II/III; Boulez] -  

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.27 0 0 5061

                                                         kantundbach

                                                         kantunddas

                                                  problemdermetaphysik 

                                                         farbenlehre

                             a fotoszintetikus pigmentek onto-logikus genealógiája

                                       a kisújszálláser kreis és bateau lavoire és rommy schneider

                                                    már csak úgy parsifal hendrix élettöredékei

                          a karl kraus ház előtt egy falovacska van kikötve, az acélbajszú, vastökű

                                 huszár, parsifal dadaista hendrix nagyot pipál juhász gyula halálos ágya mellett

 

a cabaret voltaire-ből átment a nyugatba -babits átcsábította. ott jól is érezte magát -de csak egy darabig, aztán onnan is lelécelt. a wiener kreisben bukkant mint elméleti fizikus és nyelvész. onnan a nácik miatt lépett le. sztálingrádból írogatott leveleket - történészek máig vitatkoznak rajta, hogy melyik oldalon állt, feküdt, lőtt. aztán gruppe 47. blechtrommeltrommel blech. aztán visszautazott az időben max schelerhez. aztán előre piaget-hez. aztán megint vissza vígotszíjhoz. mert könnyű a térben utazni. kimegy az állomásra, vesz egy jegyet, várja a vonatot és nézi a rég bezárt, hulló vakolatú restit, ahol dajdanán korsóból itta a vermutot. de az időben utazni, az már valami. fausti. parsifali. Ilse Schneider-Lengyel salzte nach. aztán a reichenaui pszichiátriai intézetben meghalt nyomorultan. parsifal sokat bringázott reichenaun. raja, bodeni tó, maga volt a csoda. ősrégi templom. babits csalódása kosztolányiban. de nem lőtte le.  armory show. 

tannhauser bayreuthban, black sabbath konstanzban, halál reichenaun

 

                                                                     Tannhauser pilgrims chorus Bayreuther

                                                                     https://www.youtube.com/watch?v=yObMCvH3cfs

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=K2SrLC3LXqQ

Black Sabbath-Headles Cross(Video Oficial)

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.25 0 0 5060

                                               De institutione musica

                                               Einführung in die Musik

 

 

arsnovák             arsnovák                arsnovák

                                                                                     abanovák             abanovák               abanovák

 

                                             nyolcak nyolcak nyolcak

                                             kilencek kilencek kilencek

                                             a hetedik te magad légy

 

 

szőnyi erzsébet jeruzsálemi képek gépek lélek-fények kékek hogy az ördögbe hogy hogy hogy az ördögben jöttek létre az első gének molekulár biológiai nem képek nem fények sötétségek titkok teremtések

 

 

Szőnyi Erzsébet zeneszerző portré-előzetes

https://www.youtube.com/watch?v=87noF2CfnjE

 

 

 

                                                                                    DEBAUCHERY - Teutonic Hell (Official Video 2018)

                                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=mOobj2XK2YU

 

 

 

zenék, filozófiák, életformák

                           gondolkodás-, érzés-, szemlélet-, létezés formák

pythagoras

                          Die stärkste Nachwirkung unter den antiken Musiktheoretikern, welche die Erzählung aufgriffen, erzielte Boethius mit seinem im frühen 6. Jahrhundert verfassten Lehrbuch De institutione musica („Einführung in die Musik“), in dem er die Erkenntnisbemühungen des Pythagoras zunächst in der Schmiede und dann zu Hause schildert. Ob er dabei von der Darstellung des Nikomachos oder von einer anderen Quelle ausging, ist unklar. Im Unterschied zur gesamten älteren Überlieferung berichtet er von fünf Hämmern, statt wie die früheren Autoren vier Hämmer anzunehmen. Er behauptet, den fünften Hammer habe Pythagoras verworfen, weil er mit allen anderen Hämmern eine Dissonanz ergeben habe. Nach Boethius' Darstellung (wie schon bei Macrobius) überprüfte Pythagoras seine erste Vermutung, der Klangunterschied beruhe auf unterschiedlicher Kraft in den Armen der Männer, indem er die Schmiede die Hämmer tauschen ließ, was zur Widerlegung führte. Über die Versuche im Hause des Pythagoras schreibt Boethius, der Philosoph habe zuerst an die Saiten gleich schwere Gewichte gehängt wie die der Hämmer in der Schmiede und dann mit Rohren und Bechern experimentiert, wobei alle Versuche zu denselben Ergebnissen geführt hätten wie die ersten mit den Hämmern. Anhand der Legende thematisiert Boethius die wissenschafts- und erkenntnistheoretische Frage nach der Zuverlässigkeit von Sinneswahrnehmungen. Wesentlich ist dabei der Umstand, dass Pythagoras zunächst durch Sinneswahrnehmung zu seiner Fragestellung und zur Hypothesenbildung angeregt wurde und durch empirische Überprüfung von Hypothesen zu unumstößlicher Gewissheit gelangte. Der Erkenntnisweg führte von der Sinneswahrnehmung zur ersten Hypothese, die sich als irrig erwies, dann zur Bildung einer richtigen Meinung und schließlich zu deren Verifizierung. Boethius anerkennt die Notwendigkeit und den Wert der Sinneswahrnehmung und der Meinungsbildung auf dem Weg zur Einsicht, obwohl er als Platoniker der Sinneswahrnehmung wegen ihrer Irrtumsanfälligkeit prinzipiell misstraut. Wirkliches Wissen ergibt sich für ihn erst, wenn die Gesetzmäßigkeit erfasst ist, womit der Forscher sich von seiner anfänglichen Abhängigkeit von der unzuverlässigen Sinneswahrnehmung emanzipiert. Das Urteil des Forschers darf nicht bloß als Sinnesurteil auf der empirischen Erfahrung beruhen, sondern es darf erst gefällt werden, wenn er durch Überlegungen eine Regel gefunden hat, die es ihm ermöglicht, sich jenseits des Bereichs möglicher Sinnestäuschung zu positionieren.

 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.25 0 0 5059

harangok, harangok, harangok

 

                                                            kocsis zoltán emlékére bartók terem bartók rádió parsifal hallgató

                                 rahmanyinov, chopin,áramlatok

 

 

                                                                                  háramlatok, háramlások

 

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9225282&la=136292961

Kocsis Zoltán nyílt levele

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.25 0 0 5058

áramlat, áramlat, áramlat

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.25 0 0 5057

bartók terem antal mária miféle erők hozták létre a golgi készüléket, az antitesteket termelő elképesztően bonyolult rendszert és a sejtes immunválaszt? miféle alkotó erők? mert hogy nem a véletlen mutációk, az biztos. milyen érdekes a világ, a tudomány, a politika, az ideológia világa. milliónyi biológus él meg abból, hogy az ostobaságtól kábult állapotban derülten büfögi a véletlen mutációs gondolkodást, vagy a demokratikus idiótaságot, a szabadság, egyenlőség, testvériség maszlagot.

bizony mondom néktek, az igazság nem ebben a világban való. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=E67GB_mB1c8

Animal Legs Workout Video by Frank McGrath - Part 1 of 5

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.24 0 0 5056

                                                             bachundkant

                                                             varesendwitti

 

 

 

 

 

 

                                                                          logika

 

 

 

 

 

matematika                                                        filozófia                                                                               pszichológia

 

 

 

 

 

 

                                                                          nyelvtan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 fizika

 

 

 

 

 

 

 

 

kémia                                                          filozófia                                                          biológia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               szociológia

 

 

 

 

 

 

kocsmák, gymek, kavargó füst, végtelen mezők, tágas ligetek, sűrű erdők, kullancsok, őzek, szárcsák, vadlibák, daruk 

combig érő hóban órás csavargás borisszal, a moszkvai őrkutyával, oljával, tigrával, hallgasg, hallgasg mit mond a fagyott mező ropogó hó hol vannak már a kutyák, a havak, hol van villon, hol van rimbaud, elvonult a sivatagba 40 napra étlen-szomjan meditálni - könnyű az, de éveken át munka után végtelen csavargások, menekülések, sörrel, hubertusszal átitatva, állítsátok meg a földet mert le akarok róla szállni, fordulj el, kapcsolj ki, köpd le,

hol vannak már az izmusok, a hippik, a rockerek

                                              dadadadadadadadadadadadadadadadadadadada

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=IrJjPYi_vhM

The Well-Tempered Clavier Complete by Glenn Gould 1/13

 

 

 

                                            Edgar Varèse - Déserts (World Premiere, 1954)

                                             https://www.youtube.com/watch?v=_ihrJ2-8xao

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.23 0 0 5055

                                                    ars nova, nihil aliud

                                                       pertis jenő

                                                       sumér-akkád

                                                     tört agyagtáblák

 

 

 

kurt singer platonról 1927-ben, aztán aztán

mert aztán

Singers Spiegel, Schwert und Edelstein, das nach den japanischen Throninsignien benannt wurde, nimmt eine besondere Stellung in seinem Gesamtwerk ein. Der vielseitig gebildete Denker schreibt darin, aus psychologischer, soziologischer und kulturgeschichtlicher Sicht, über die japanische Eigenart.

Die Studie beruht auf Beobachtungen, die Singer während seines mehrjährigen Aufenthaltes in Japan und seiner China-Reise im Jahr 1935 machte. Ursprünglich auf Deutsch konzipiert, sollte Singer es später im australischen Exil in englischer Sprache niederschreiben bzw. beendigen. In Australien arbeitete er auch gegen Kriegsende an wesentlichen Teilen des Buches, das nunmehr den Titel Mirror, Sword and Jewel trug.

                                                                                            tört agyagtáblák, tört tükrök

                                                                                            tört számok

                                                                                                  platon matematikája

találkoztam platonnal a tescoba menet

ő a spart kereste

3O évvel ezelőtt elmentünk volna egy jó kis kocsmába, dohányfüstbe

megírni a Lakoma után

a Kocsmázást

de ma már ez (se ) aktuális

                                                                                             urbi et orbi

                                                                                             enni és inni

                                                                                            olvasni és

 

                                                   ó törött sumér-akkád agyagtáblák

                                                      kisújszállási tükrök

                                                  és a matematika pszichológiája

                                                  a kisújszállási die fackel utcában

                                                        nisápur felé félúton    

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.22 0 0 5054

tükröm, tükröm

mond meg nékem

mormolta

nem mondta

de mutatta

                                                                                                          unokája behívta magával a szobájába

                                                                                                          játszottak

                                                                                                          és amikor visszamentek a többiekhez

                                                                                                          átmentek egy nagy tükör előtt

                                                                                                          megállt előtte és illegette magát

                                                                                                          papírból készített koronája

                                                                                                           húsvéti nyaklánca

                                                                                                           vagány hajpántja

                                                                                                           kócos haja

                                                                                                           össze-vissza gyűrt szoknyácskája

                                                                                                           "ugye szép vagyok?"

                                                                                                                   ------ezt most kérdezte először

 

a sötét kamrában

késő este

gyúrás

a vállazásnál

mindig eszébe jut

a 13-14 év körüli parsifal

aki 

egy

gyűrött, kezdetleges

body builder újságban

látta a gyakorlatot

és nagyanyja

döngölt padlójú

szobájában

lógó nagy tükör előtt

az öreg bibliát kézben fogva

erősítette vállát

                                                                                             5O év elrohant

                                                                                             és elrobog annáé is

                                                                                             és akkor ő már az emlékekben se lesz

                                                                                             se tükrökben

                                                                                             ő aki egyetemről kizuhanva

                                                                                              bezuhant az uránbányába

                                                                                             de aztán volt bayreuthban, oxfordban

                                                                                             a british museumban

és ki fekszik majd anyja sírja helyén

                                                               és nem írja meg senki helyette a könyvét

kivette az elemet a tükörből, hogy ne siessen

erre a tükör lefolyt a falról

fölkúszott az asztalra

és lecsorgott

a túlsó oldalon                                                  kavarogtak, megnyúltak, csavarodtak

                                                                       görbültek

                                                                       az emlékképek

                                                                       mint a részeg idő

                                                                                                                   

a karácsony szigeteken lévő tükrök

viszont márpedig csakugyan

                                                                                        viselkednek

                                                                                                            szaloncukor képet mutatnak

                                          mindenkiről

szaloncukor a visszataszító politikusról

                                                                        szaloncukor a mocskos menedzserről

               és a karácsony szigeteken az emberek nem a tévét nézik

                           hanem a tükröket

                              amiről nem lehet beszélni

                                   azt meg kell mutatni

                                                                                  

szigetek, tükrök és egyéb csecsebecsék, csöcsök

 

 

Jimi Hendrix MAY 3, 1969 JAWDROPPING experimental Room Full of Mirrors UNRELEASED CONCERT JAM

https://www.youtube.com/watch?v=Ah9EBggQ8Uc

 


Chris Williams1 éveMusic from another planet.

 

                                                                                                                               

      

Duvamis Creative Commons License 2019.04.22 0 0 5053

Julio Cortazar

 

A TÜKRÖK VISELKEDÉSE A HÚSVÉT-SZIGETEKEN

 

https://antikva.hu/kereses…

 

 

Amikor a Húsvét-szigetek nyugati oldalára tesznek egy tükröt, késik. Amikor a Húsvét-szigetek keleti oldalára tesznek egy tükröt, siet. Aprólékos számításokkal meg lehet találni azt a pontot, ahol ez a tükör éppen jól jár, de nincs rá biztosíték, hogy az a pont, amelyik ennek a tükörnek megfelel, a másiknak is meg fog felelni, mert a tükröket különböző anyagokból gyúrták, és azt teszik, amire kedvük szottyan. Így aztán Salomón Lemos a Guggenheim-alapítvány ösztöndíjas antrolpológusa, amikor a sziget keleti oldalán a borotválkozótükrébe pillantott, önmagát látta meg, amint épp belehalt a tífuszba. Ugyanakkor egy tükröcske, amit a Húsvét-szigetek nyugati oldalán felejtett, az iskolába igyekvő rövidnadrágos Salomón Lemost mutatta a senkinek (a kövek között hevert), majd a meztelen Salomón Lemost egy fürdőkádban, amint a papa meg a mama lelkesen szappanozza, majd Salomón Lemost Trenque Lauquen egyik tanyáján, amint Remeditos nagynéni örömére éppen ezt mondja: csecse.

 

Csép Attila fordítása

 

 

Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond

https://www.youtube.com/watch?v=VyLY8YDWzrQ

vanda62 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 5052

Off: nekünk menyecskekoromban volt egy komondor szukánk a Borcsi, amit szerettünk volna elvinni a veszprémi kutykiállításra. Megfürdettem, és utána nekiálltam szalagosra bontani a nemezt a hátán, tincsenként. Két hétig tartott a művelet, akkor volt a szomorú emlékű los angelesi olimpia, amiről nem is volt elő közvetítés, hanem délutánonként adtak egy pár óráas összefoglalót a tévében. Minden délután ott ültünk a Borcsival a tévé előtt, és bontottunk, bontottunk, bontottunk. De a kitartó munka meghozta gyümölcsét, olyan lett két hét alatt, mint egy óriási felmosó mopsz. 

Előzmény: parsifal hendrix (5049)
parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.20 0 0 5051

                                                         iron saturday

                                                        of iron addicts

                                                        iron saturday

                                                         in iron tempel

                                                         according to gestalt phylosophie

 

Frank Mcgrath "animal Pak"

https://www.youtube.com/watch?v=iIfexfwHUgo

 

 

Jonas Kaufmann In fernem Land... Mein lieber Schwan Scala '12

https://www.youtube.com/watch?v=FioGST4B4Jg

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.19 0 0 5050

                            Elisabeth Schwarzkopf: Bach, 'Bist du bei mir' BWV 508

 

https://www.youtube.com/watch?v=ThQ0fTweZcs

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.19 0 0 5049

                      Götterdämmerung (19/19) - Wagner, "Ring" Akt III - Finale Erlösungsmotiv - Valencia 2008

                                  https://www.youtube.com/watch?v=A8njyLeEfuQ

 

 

 

tegnap késő este dupla adag arginin és két mutáns után úgy bepörgött, bedurrant, hogy éjfél után fél kettőig teljesen tönkrezúzta magát. ma reggel komondor nyírást tervezett, mert főleg kundry bozontja már túl gubancos, hosszú, csapzott, szaros. nos negyed óra után már mindene fájt, a dereka, a lába, a válla, így abbahagyta.

jim morrison feltámadása. kimászott a sírból és elindult csavarogni. egyre riadttabban  sétál a régi dicsőséges párizs

utcáin.parsi a kisújszállási karl kraus utcára néző ablakon kibámulva pötyög a billentyűkön.a wagner társaság aranykora talán egybeesett a fidelióéval. a teremtő mindkettőbe bevezette. a fidelión a sok kényes ízlésű, komolyzene szerető , értő ember minden előitéletével valahogy elfogadták mint a falu bolondját. a régi szép időben tán minden faluban volt egy többé-kevésbé megtűrt, kedvelt falubolond, aki el tudta magát látni, esetleg még valami falusi munkába is beszállt, de bizony töb bolond volt, aki eltűrte a falusiak alkalmankénti gúnyolódását, alkalmasint tökönrúgását -cserébe hagyták élni a saját őrült módján.

platoni matematika-geometria és a pithagoraszi.....................és parsié

gestalt psychologie (lewin és a többiek)

gestalt phílosophie (parsifal hendrix)

a zsidóknak prófétáik voltak, a keresztényeknek szentjeik, a magyaroknak pedig parsifal közvetítő gestalt hendrix

   

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.18 0 0 5048

                                                              morrison hotel

 

nem rózsaszínű kádban ült,

rozsdásodóban

nem ünnepi ruhában

meztelenül, gyúrás után

a gyúrást gyúrta ki maából

vagy krassó leégett bőrét

simogatta

ó drága tudatalatti

                                                                                           dunkle materia/energie

                                         a kozmosztól a történelmen keresztül az emberi lélekig

 

párizs

                                  az európai lélek-szellem-gyomor-genitalia csakrájának

                                                csodavárosa

 

már 15 évvel ezelőtt is csak onnan tudta, hogy ott jár, ha megpillantota az eifel tornyot

                                                 és mi van manapság

               a semmirekellő politikusok a nyamvadt értelmiség és a szerencsétlen sárgamellényesek

                                        jobb itt kisújszálláson

                                          a karl kraus utcában

 

azt a néhány fideszes mocskos multimilliárdost észre sem venni

                                                                                                            az ember nem a kertecskéjét műveli

                                        hanem az izmait durrantja

                                     majd az agyát

 

a szellem fenomenologiája

                                                    logika

                                                                           mint 22 éves kora óta

 

A bölcs és a szent: két népi típus. Szegényesen élnek, lemondanak a földi hívságokról – beleértve többnyire a mosdóvizet is –, hatalmi szóval nem hajlíthatók meg, gyakran elárulják, megalázzák, kivégzik őket, de mindez csöppet sem hat nézeteik alakulására. Diogenész, aki azt felelte a világ urának, Nagy Sándornak – persze ezt sem tőle tudjuk, hanem a hangyaszorgalmú Plutarkhosztól –, hogy „ne fogd el előlem a napot”, holott kívánhatott volna kincset, élvezetet, hatalmat, akármit, olyan tökéletesen fogalmazta meg ezt a plebejus szabadságfogalmat, mint századunkban talán csak Chaplin. Ennek fő műve, Charlie figurája szintén naplopó, a munkát teljes joggal szerencsétlenségként éli át, pénz és erőszak nem rontja meg, és az ismeretlenbe vezető országút szabadságát éppúgy a karrierszempontok fölé helyezi, mint Diogenész a napsütést.
 


Abban a szerencsében volt részem, hogy barátja lehettem egy nagyszabású parazitának, akiben bűvöletesen keveredtek a bölcs és a szent vonásai. Krassó Miklóst húszéves korában ismertem meg – én tizenkilenc voltam –, őrmesteri egyenruhában megjelent Lukács esztétikai szemináriumán, és magához ragadta a szót. A hegeli nagylogika teljes kategóriakészlete ott röpdösött a szobában, az Aufheben,[SZJ] természetesen mindhárom jelentésében, a mértékviszonyok csomóvonala, aztán persze a jelenség és a lényeg, a forma és a tartalom dialektikája, és egyáltalán, a dialektika, mely a tézis-antitézis-szintézis hármasában rokonságot mutat a három és az egy azonosságának keresztény gondolatával, mint ahogy a szellemnek az akcidentális létezésben[SZJ] végbemenő kálváriája és visszavétele az Abszolút Szellem által szintén keresztény gyökerekre vezethető vissza, Hegel protestantizmusa és forradalmi módszertana, az azonosság és nem-azonosság azonossága – szálltak tehát a szavak, enyhe nyálpermettel elkeveredve, és én ámultan füleltem. 1950-et írtunk, én Hegeltől még csak a Lukács-művekben található idézeteket olvastam, ennek az őrmesternek azonban a fejében volt a Nagy és a Kis Logika, ráadásul a Szellem Fenomenológiája is. Sovány, zsidós arc, csúnyának vélhettem volna; kapkodó, sokfelé ágazó beszéd, mely reménytelen küzdelmet folytatott az időbeliség rémével; hogyan lehet a szimultán gondolatokat egymás után kifejezni, amikor egy ötlet kifejtése közben három új születik? Állandóan hátralékban érezte magát, azért egyik témáról sokszor mondat közben a másikra szökkent, és az átállás szüneteit – hogy senki se ragadhassa magához a szót – sebes „hát szóval, hát szóval”-okkal töltötte ki.

 

The Doors - Roadhouse Blues (Morrison Hotel)

https://www.youtube.com/watch?v=cmFyAUrc1nk

 

 

 

                                                                                          https://www.youtube.com/watch?v=ZkW-K5RQdzo

                                                                                        Rammstein - Feuer Frei! (Official Video)

 

és ma megint

                        nappal meló

                                                 délután szunya

                                                                                késő este gyúrás

                                                                                                                majd pókhálós-rozsdás fürdés 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2019.04.18 0 0 5047

                                                             sheraton hotel

 

 

 

ült a nem nagyon rózsaszínű kádban

nem ünnepi ruhában

a sheraton hotelből lopott szappannal

mosakodott

közben nézte 

a jókora repedéseket

a lián-dzsungel-pókháló

csülöngéleseket

még nincsenek legyek, böglyök

hogy fennakadva búgjanak-zúgjanak

csak csüngenek-lógnak-feszülgetnek üresen

                                                                                                a reichstag

                                                                                            39 nappal augusztus 3 után

pár évvel ezelőtt

vett ott CD-ket

és ha hallgatta őket

mindig ott volt

                                                                             egyszer írt róla a fidelion is 

                                                                             és valaki azt hitte

                                                                             hogy éppen ott van

The Doors - Roadhouse Blues

https://www.youtube.com/watch?v=BgQg3J7xU1k

 

                                                                                                     Yves Montand Sous le ciel de Paris

                                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=uUNKdTLQr3A

 

 

 

az unokahuga vagy 35 évvel ezelőtt párizsba ment férjhez  

                                                                                          nála volt először ott london után

másodszor már nem ment el hozzá

                                                                          heves viták a fidelion az orgonáról

                                                                                  az orgonistákról

                                                                           a homár királyról

 

romok hevernek körülöttem mondta dilthey a halottas ágyán

vagyunk így páran

létfejtők, létfeltárók

                                                    

minden időkben akadt két olyan parazitatípus, mely szellemi és erkölcsi közmegbecsülést vívott ki magának. A bölcs és a szent eszményeire gondolok, melyeknek legmagasabb rendű megtestesülése mindmáig Szókratész[SZJ] és Jézus alakja. A bölcsek és a szentek nem dolgoznak, hacsak nem tekintjük munkának, hogy a piactereken vagy az országutakon tanaikat magyarázzák a köréjük sereglőknek vagy hozzájuk csapódóknak; vagy hogy hordóban heverészve, illetve madarakat beszélni tanítva[SZJ] olyan magatartást örökítenek meg példásan szemléletes módon, mely fittyet hány az uralkodó normáknak. Tartós hatást azonban ezek az emberek is csak mások munkájának segítségével gyakorolhatnak. Platónnak vagy hatezer oldalt kellett kitermelnie ahhoz, hogy Szókratész elfoglalhassa a maga előkelő helyét az emberiség értékrendjében; és Krisztus is eltűnt volna, a többi megfeszített, lefejezett és megkövezett prófétával együtt, ha az evangélisták és Pál apostol buzgalma nem emeli a nemzeti hitszónokok, üdvprédikátorok és mártírok népes táborából az emberiség általuk kiagyalt fogalmának szédítő csúcsára.

A bölcs és a szent: két népi típus. Szegényesen élnek, lemondanak a földi hívságokról – beleértve többnyire a mosdóvizet is –, hatalmi szóval nem hajlíthatók meg, gyakran elárulják, megalázzák, kivégzik őket, de mindez csöppet sem hat nézeteik alakulására. Diogenész, aki azt felelte a világ urának, Nagy Sándornak – persze ezt sem tőle tudjuk, hanem a hangyaszorgalmú Plutarkhosztól –, hogy „ne fogd el előlem a napot”, holott kívánhatott volna kincset, élvezetet, hatalmat, akármit, olyan tökéletesen fogalmazta meg ezt a plebejus szabadságfogalmat, mint századunkban talán csak Chaplin. Ennek fő műve, Charlie figurája szintén naplopó, a munkát teljes joggal szerencsétlenségként éli át, pénz és erőszak nem rontja meg, és az ismeretlenbe vezető országút szabadságát éppúgy a karrierszempontok fölé helyezi, mint Diogenész a napsütést.
 


Abban a szerencsében volt részem, hogy barátja lehettem egy nagyszabású parazitának, akiben bűvöletesen keveredtek a bölcs és a szent vonásai. Krassó Miklóst húszéves korában ismertem meg – én tizenkilenc voltam –, őrmesteri egyenruhában megjelent Lukács esztétikai szemináriumán, és magához ragadta a szót. A hegeli nagylogika teljes kategóriakészlete ott röpdösött a szobában, az Aufheben,[SZJ] természetesen mindhárom jelentésében, a mértékviszonyok csomóvonala, aztán persze a jelenség és a lényeg, a forma és a tartalom dialektikája, 

 

                                                                                                        Bámulatos következetességű élet: haldokolva is azt élvezi, a sokadik hatványon, ami életének leglényege volt: az egyidejűséget, a különféle élmények egyszerre-átélhetőségének örömét. A felületes szemlélő csak azt regisztrálhatta, hogy potenciális zseniből zűrzavaros csodabogárrá fejlődött vissza. És valóban: varázsos személyisége egyre több komikus, sőt látszólag szánalmas vonást vett fel magába. Részben a kábítószer hatására meggyöngült tanainak kohéziója, egyre több „hát szóval, hát szóval”-lal tarkította rögtönzéseit.

 

bőrének ötven százaléka elégett, megsérült a tüdeje is, csövön át lélegzik, szeméről nem merik levenni a kötést, mert nem tudják, hogy ép maradt-e. Többnyire nincs öntudatánál, kábítószerhez szokott szervezete roppant adag nyugtatót követel, mert mihelyt ocsúdni kezd, tépdesi le a kötéseit. Az időről időre megismétlődő telefonbeszélgetések során megtudtam, hogy több műtétet hajtottak végre rajta, utoljára bőrátültetést, hiszen térdétől a csípőjéig nem volt bőre. Hatvankét napig feküdt az intenzív osztályon, és attól félek, éberségének pillanataiban nem bírta annyira élvezni ezt a halálát, mint a megelőzőt.

 

 

                                                                          krassóhajnóczymorrisonparsibólya

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!