Airwheel, Fastwheel, Inmotion, IPS, Ninebot, és minden más elektromos egykerekű. Vásárlás, tapasztalat, élmények/kudarcok, műszaki adatok miegymás. Tulajdonosoknak, vásárlás előtt állóknak vagy csak szimplán érdeklődőknek.
Na megrendeltem az akkupakkot. 73 Euro. Szeptemberre ígérték, tehát jó soká. Nem baj, annyira nem sürgős. A kábelcsatlakozókat még nem rendeltem meg, keresgélek Budapesten elektronikai boltokban.
És az akkut illetően Small Den biztos jó.. A többin eladónál voltak problémák.. Nála nem. Akkora, és olyan.. amilyet ígér.. és gyors.. ha fizeted az extra asszem 15USD express felárat.. (ez az info éri a legtöbbet.. ha ilyened van, a többi aprópénz.. ) olcsó, és jó akku... 4 év múlva mindenki ezzel fog szívni a sok rolleren stb.. mert az akku tönkremegy.. itthon drága. és egyik eszköz sem ér forintot sem az akku nélkül..
Számold ki mennyi lesz pl, egy veteran sherman akkupakk :-)) Vagy egy segway Z10...
És ráadásul nem is gyártják már, mire tönkre megy a tiéd.. (ahogy írtad is) - mert a technikai fejlődés gyorsabb.. jóval.
Ha évente nem jön új verzió, unalmassá válik a márka.. nem pörög a pénz.
A régi támogatása pedig habokban.. drága stb.. Úgyhogy én is maradok az olcsóbb gépeknél.. mert nincs kedvem 4 -5 év múlva újra megvenni az akku miatt az eszközt.. Mostmár odafigyelek, hogy ne legyen spec alakú akku benne, mert kínában képtelenek legyártani a téglán kívül bármit..
És ha reklamálsz, nem értik.. azt mondják jó.. Az, hogy nem fér a helyére az az aliexpress ügyfélszolgálat szerint tök normális... :-)) (Így történt)
Veszprémi vok. - ahhoz, hogy lemerüljön a kerék, kell mennem bő 40km-t.. utána jön a pakk..
és igen.. hátizsák.. és a kábel. Rádugom, és marci hevesen :-) Pont így van. nem akadályoz semmiben..
Rájöttem, hogy ha a a zsinórt jól tekerem fel a zsákban, és kint hagyom a kábelvéget, mint az ejtőernyős kioldót.. akkor csak azért kell megállnom, mert suta vagyok.. (pl a csati védő burkolatot sem tudom levenni - a gyerek igen.. )
Persze.. a fotó a töltőről ezt javasolta... 67V.. a töltő.. Itt szabványok vannak, vagy 24, 48 60, 72- 84V ... és a segway 55.5V... ez a kivétel.. De a töltődön jól látszik, hogy 67V os.. azért ajánlottam.. ;-)
Mondjuk a sárga csaltakozó a feltöltéshez bemenet, és a piros pedig a kimenet? Ezeket kellene kicserélni csatlakozó anyákra, hogy fel tudjam tölteni az eredeti töltővel, és rá tudjam csatlakoztatni a másikra útközben a gépemet? Persze fogalmam sincs, melyik melyik, én csak egy tudatlan gépészmérnök vagyok....
A 60V =3,4 Ah akku szerinted megfelelne? (az általad javasolt Alieexresses...) Ehhez nem is kellene doboz.. Csak egy kb 1,5 méteres kábel, ami a hátizsákból vagy a zsebemből odaérhetne az EUC hez... 63 Euro a legnagyobb kapacítású.
Ha csak egy csatlakozót kell forrasztani, azt talán meg tudnám oldani. De kell egy doboz valahogy a pótakkuhoz, gondolom nem celluxxal vannak összeragasztva, és úgy tenném be a hátizsákba. A dobozon lenne egy csatlakozó, amin fel is tudnám otthon tölteni, aztán ugyanide csatlakozna az a vezeték, ami az EUC töltőcsatlakozójához menne...
A dobozt meg tudnám barkácsolni, Alu lemezből hajlítgatva. De mielőtt elkezdeném, működnie kellene a konstrukciónak!
-Hány voltos az akku? Ezt a gépet már nem szedem szét emiatt. Volt már 3 darab IPS i5 gépem, egyszer még le is zárlatoztuk a az akkuját. Karger, nem emlékszel, hány voltos az akku?
-A töltő hátoldaláról nem derül ki, hány voltos az akku? A Kimeneti feszültség 67 V
-Szívesen vennék egy pótakku csomagot, dehát az IPS már nem gyárt ilyet, talán nem is létezik már a cég. (Nagy f@szság, mindenki csak dögnagy gépeket gyárt, pedig ezzel is élmény menni, kisebb távolságokra... Egyszer még észretér a világ, és újra fognak gyártani egyre kisebb EUC-kat!)
Szóval hol tudnék venni pótakku csomagot? Próbáljam meg az Aliexpressen vagy e-bay-en?
-Leutazás hozzád: én már ráérős nyugdijas vagyok, a vonat is ingyen van, időm meg erre a célra korlátlan... :) Meg főleg meg szeretném nézni, hogy működik-e a dolog. Lemerül a géped, egyszerűen rádugod a feltöltött pótakkut, a zsinórt valahogy elviseled a lábad között, és gurulsz tovább vígan, mint Marci Hevesen?
Elárulhatnád, hogy merre laksz, nem megyek hozzád váratlanul, ígérem.
Szia, sztem nem kellek hozzá :-) Illetve kár lenne ezzel időt pazarolni.
1. Derítsük ki, hány voltos az akku.
2. rendelni kell egyet
3. felcsatlakozózni. (esetleg itt kell vonatozni) de a vékony kábelpárra megy a töltés - vastagra az egykerekű.
Ha meg akarod nézni, akkor levideózom neked a gyerekét.. de már láttad te is, hogy hogyan működik.
Van itthon 3 pólusú ilyen csati párom, azt szívesen elküldöm neked levélben. Mire az akkud meglesz, odaér.
Ha nincs vmi szomszédod, izé... aki összeforrasztja a 4 vezetéket, (2 vezeték megy az anya csatiba, oda dugod a gyári töltőt - pótakku töltése) , és 2 vezeték -amit bedugsz az egykerekűbe, ha lemerült..
Szóval ha a világon nincs más, akkor levonatozhatsz :-)
Hello, Birizga úr! Jó hír, mégis le kellene utaznom hozzád! :) Van egy másik egykerekűm is. a hőn szeretett IPS i5 pici gép. És ez a gép tudja azt, hogy bekapcsolom, bedugom utána a bekapcsolt töltőt, és továbbra is él a giroscop, azaz lehetne vele gurulni!!
Ennek is elég korlátozott az akku kapacitása, 15-20 km után már elfogy. Tehát KELLENE (jó lenne, hogyha lenne!) egy hátizsákban hordható extra akku, amit szükség esetén rádughatnák!
Már válaszoltam. (Ha nem ismered Fekete László erőművészt, az a te hibád. :) ) Nekem a Master ismeretlen. Az valami EUC fajta?
Einradführerrel pár hónapja találkoztam, valamelyik felvonuláson... Nem emlékszem, talán az I Bike Budapesten. Időnként FB-on, Messengeren csevegünk. Nem szerveztek semmi kirándulást...
"Ballonos"-nak nevezik a szélesebb gumikat, nem a "virsli" jellegűt. (A V8F inkább virsli fajta.) A "tubeless" független a gumitípustól, van tubeless ballonosban és virsliben is. (De ez a magyarázat nem szakértő jellegű, csak ahogy én gondolom.)
Ez a ballonos gumi kérdés micsoda? A ballonos a tubeless? belső nélküli? Vagy mi? (Egy Segway Z10 -el szemezek.. széles a gumi, és tubeless...)
Bár, ha olyan, mint a segwayy one e+.... fantasztikus minőség, de a 400 ft os tápcsatlakozó helyett ahhoz 16e ft.. a sztenderd cirka 60v 84v / 50e ft akku helyett. 55.5V, és 100e az akku...
Szóval félek tőle, hogy minden alkatrész csillió... aztán eltelt kb 4 év, és már semmi támogatás ONE E+ hoz se!!! Ha ahhoz is megszűnik kuka az egész.. Tök gyorsan kifutnak ezek..
De sajnos igen! :( Bekapcsoltam a gépet töltő nélkül, szépen beállt függőleges helyzetbe, a giroscop egyenesen tartja. Bedugtam a töltő dugóját a fali 220-ba, és rádugtam az EUC csatlakozó nyílásába. Azonnal lekapcsol a giroscop, és előre-hátra lehet döntögetni. Tehát nem gurulásképes.
Nem bántam meg. Eleinte szokatlan volt a ballonos gumi, a szélessége miatt kell egy kis ellentartás, ha ferde felületen megyek (autókiállók!), de megszoktam már. (Azért a V8F abszolút leszarja az út ferdeségét, hibáit, stb. Ha olyanod van, el ne add, városban tökéletes.)
Szóval a V12 elegáns monstrum, jó a fogantyúja, jó a zenehangja, bírja az akkuja sokáig. Nekem nem kell a beépített lengéscsillapító, vagy lökésgátló, a térdjeim még rendben vannak, és az a lökésgátlóm. A ballonos gumi egyébként elég jól felfogja a kisebb úthibákat, lágyabb vele menni, mint a V8F-el. Lehet látni a sebességet a kijelzőjén, automatikusan bekapcsolja a lámpáját, pofázik, ha eléred a beállított sebességet! A pedáljait lecseréltem méhsejt profilúra, ez plusz 100 Euroba került. De jó rálépni. A pedál rugósan ugrik vissza, magassága 3 pozicióban állítható. (Én a legalacsonyabbra tettem.) Van gyári kitámasztója!
Súly: hát elég nehéz, de azért nyögve elbírom. Még fel is tudtam lépni vele a vonat lépcsőjén. Ez a maximum, innentől kezdve úgy kezelem, mint egy kis motorkerékpárt. Az irodám az első emeleten van, hát megvárom vele a liftet. (A V8F-el felszaladok bárhová! :) ) Ha városban megyek valahová a V12-vel, akkor megtervezem, hogy ne kelljen az aluljáró lépcsőjén cipelni. (De ez csak kényelem, azért le- fel tudom cipelni.)
Szóval most se bánom, hogy nem V11-et vettem (ugyanennyiért). Nekem ijesztő annak a magas pedálja, ha felállás után lejjebb is megy.
Még egy dolog: Mind a V12-nek vagy a V11-nek nemzetközi fórumokon elég ijesztő véleményei vannak, "cut-off" témában. Mármint hogy rossz a Mosfet-je, alaplapot kell cserélni, stb. Nekem ilyen problémáim (unberufen! :) ) nem voltak. Igaz, hogy nem megyek vele 50+ sebességgel, nem fékezek blokkoló fékerővel, szóval nem nyúzom az elektronikát a végsőkig. Te se menj vele 35-40-nél gyorsabban! Szóljon a jó zene Spotify-ról, élvezd az egykerekűzést, ehhez jó társ a V12. Remélem, sokáig társam lesz, szeretnék nagyobb túrákat is tenni, 70-80 km-es távolságra. Például Mosonmagyaróvárról Bécsig! Megkerülni a Tisza tavat! Gyere (gyertek) velem!