Sokan vezetnek adatbázisokat az egyes ex. volánok kocsiparkjáról, de a változások minden topikban külön kerülnek beírásra. A könnyebb tájékozódás és keresés érdekében ide lehet beírni azokat, rendszám, dátum, és az illetékes közlekedési központ megjelölésével.
Érdemes azt a kocsit külön választani a közforgalmi állományban lévő kocsiktól. (Hasonlóan JSZ-379-et is.)
2023.09 hóval a közszolgáltatási állományból törölve lett, ám műszaki érvényességgel rendelkezik és ennek köszönhető, hogy nyíregyházi rendezvényeken időnként közlekednek vele.
Sokakat kiborít, undorító az egész folyamat. Ez is, meg a korábbi értékesítései módok is. Nekem már személyesen saját magam miatt nem fáj, többet is kaptam, mint amire vágytam, másokat sajnálok inkább.
Végre vannak mások is, akiket kissé kiborít a jelenlegi helyzet, ami a licittel megy.
Gondolom aki a CCZ-430-at felkérte hatalmas könyörgés és bevilágítás árán licitre, az se 4 millióért akarta megvenni:)
Persze értem én, akinek több pénze van, az nyer, és a Volánt nem érdekli ez, mert nem az Ő problémája, de ez akkor sem igazságos, hogy én nyilatkozzak arról, hogy milyen gyűjteményem van, hol tárolnám, milyen frizurát kérek a fodrásztól, szeretem e a tőkehalat (rosszabb mint egy KGB) illetve kizárólag muzeális használatra vehetem meg (az is a cél) , te energiát, pénzt ölsz abba, hogy folyamatosan nézted a buszt a forgalomban, mennyire épül le, telefonálsz vadul, izgulsz, leveleket írsz, erre valaki felkel reggel, na, nekem kell egy Ikarus, arról nem is beszélve ha talán nem is az első neki, hanem a 53-dik, és akar egy 54-diket mert az erdőbe még fér, ahol elrohasztja, és szépen feltolja a licitet, akár meg is veszi előled mert nagyobb a bankszámlája mint neked.
Ergo te hánysz vért, hogy megvehesd a buszt, erre a Volán feltolja egy NYILVÁNOS ÁRVERÉSRE , ahol bárkinek elérhető....
De persze ennek is örülni kell, hogy van, mert köszönhetően néhány illetőnek a régi rendszert megszüntették mert haszonlesés, volán felségjelzéssel való visszaélés, esetleg lejáratás mert Volánbusz logóval roncsderbiztél próbarendszám és jogsi nélkül stb...
És azért bosszant engem is ez, mert én is benne vagyok most egy ilyenbe, és már előre látom, hogy licitháború lesz a vége, hiába kell nekem csak 1db, vannak olyanok, akiknek már van több darab, de akar még...
Ha ennyire ragaszkodik a licithez, akkor is van más módja.. pl legyen meghívásos licit, aki xy időpontig jelezte igényét erre a rendszámra, az egy belsős , zárt liciten megteheti, ha csak neked kellett, nyertél, ha másnak is, akkor megharcoltok érte, de így legalább kizárhatóak a "megláttam a hirdetést és megtetszett" illetők.
Szóval nagyon igazságtalan rendszer ez így.
Ha ennyire azt szeretné a volán, hogy az autóbusz jó helyre kerüljön, jó kezekbe, akkor ne adja meg a lehetőséget hogy ismeretlen megvehesse, aki lehet csak graffiti falnak akarja használni (extrém példa)
Igazából lassan nem a Volán tesz szívességet neked, hogy megveheted a buszát, hanem te velük, mert hát a vashulladék kezelési törvény őket is érinti... így hamarabb eltűnik a roncs az udvarról
Egy szó mint száz, vannak emberek akiket nem érdekli hogy 0 energiabefektetéssel elorroza előled, és ez nagyon gáz azzal szemben, aki már hónapok óta izgul, hogy megvehesse buszát ....
Tippre az egyik akkor HKF-178-ként jelenik meg az utas.hu-n, múlt héten láttam ezt a rendszámot bejelentkezve a piliscsévi járaton, de erősen kétlem, hogy tényleg a selejtezésből visszatérő E95 járt volna ott.
Ellenben egy másik dolog: AE FI-902 és 903 fizikailag is létező járművek? Az Utas soha az életben nem mutatta még egyiket sem, pedig az összes többi már legalább 2-3 hónapja át van adva - hacsak nem inkognitóban járnak egy selejt jeladójával, netán en bloc jeladó nélkül ugye; viszont fórumon sem találok róluk említést. Hallottam már nógrádi és esztergomi illetőséget is hozzájuk, bár ennyi erővel szentgotthárdiak is lehetnek. :D (Esetleg valami a fórumra kevésbé illő dolog áll a háttérben?)
Én is totál arra gondoltam, amikor azt írtad, hogy nem szép sztori, hogy vagy belsős szabotázs történt, vagy valaki éjszaka bemindenezve jó viccnek gondolta tábortüzet csiholni a buszból. Ennek megfelelően nem is firtattam a dolgot, meg mondjuk amúgy is mindegy volt a selejtezés szempontjából a pontos esemény, de úgy néz ki, semmi kifejezetten extrém dolog nem is történt egyébként sem (köszönjük amúgy a részleteket!). Gondolom, az esetet követő 3 percen belül beindult a konteógyár és valami egészen hajmeresztőt kerekítettek ki belőle - ugyanez az effektus másképp szemléltetve: "fingottam egyet, de a harmadik ember már úgy tudja, beszartam"...
Egészen pontosan Nagykátán történt, nem is Szentmártonkátán.
Hosszú évek óta a nagykátai MOL parkolójában áll több térségi busz, egészen pontosan 4, hogy a buszok, és a sofőrök autói férjenek, plusz napközben a kiállásukat töltő buszok is keg tudjanak ott állni, úgy parkol ez a 4 busz, hogy a parkolo bal eljében/bal hátuljánan/jobb elejében/jobb hátuljában.
RTR-897 helye a bal hátsó volt, a parkoló olyan, mintha egy buszöböl venné körbe, tehát szintkülönbség van a parkoló aszfaltja, és az azt körülvevő tér felett. Na ez a bal hátsó parkolás úgy történik (amúgy azóta is) hogy a busz segge felvan engedve a “padka” fölé, így közelebb kerül a talajhoz, az oninózus napon a közteresek összegereblyézték a leveleket a parkolóban, több kis kupacot hagyva, pont egy ilyen kupac fölé tolatott 897, és a levélkupac, meg a padkanagasság már elég volt ahhoz, hogy az amúgy sem magas credo hozzáérjen a levélhez. Egyébként a sofőr, aki a busszal volt, pár hónapra van a nyugdíjtól, sejthető, mennyire nem hiányzott ez neki mèg a karrierrjéhez. És ő a szentmártonkátai, nem a kiégés helye.
így kerek a sztori, gondoltam leírom akkor, ha már jobban belementünk. És ez 100%.
Pedig amit írtál okot, abban semmi olyan nincs, ami ne lenne akár ide való.
Tényleg ne tapicskoljunk a bulvármocsokban, mert lehet, hogy egy szó sem igaz belőle, de én úgy tudtam, hogy szándékos károkozás történt, amihez képest a "regenerálás közben meggyújtotta maga alatt az avart" egész érdekes eufemizmus. Viszont nem vagyok se bűnügyi újságíró, se tűzvizsgáló, és fórumon veszekedni sincs kedvem (ahhoz túl rég óta, 20 éve vagyok itt, és nem véletlenül egyre kisebb intenzitással), szóval nagyon szépen kérek mindenkit, hogy ne küldjetek el az anyámba, amennyiben tényleg csak annyi történt, hogy műszaki hibából kozmált oda autóbuszgyártásunk aktuális csúcsmodelljének egy példánya.
"Amit hallottam, az alapján nem csodálkozom, hogy nem lett hír belőle. Ha még csak annyi lett volna, hogy beborult az árokba, vagy ilyesmi. Nem igazán fórumra való téma. :/ "
Pedig amit írtál okot, abban semmi olyan nincs, ami ne lenne akár ide való. Érdekes amúgy, hogy a katasztrófavédelem oldalán se jelent meg (kép és részletek nélkül), pedig nem kis tűz volt, ha ilyen kimenetele lett.
Eléggé, motortér teljesen, meg kb. az utolsó 4 pár ülésig, de a függönyökön keresztül legelőre is el-el jutott, az első ajtó feletti credo logó is kormos.
Nem is az, hogy sunnyogni való van benne, szerintem inkább az áll mögötte, hogy a "kiÉgetT a vOlÁnbuSz egyIk BuSza JósáGos ÚrisTen" szellemi szintű médiák ne hozzák le, hogy a fél megye életveszélyben volt, igaz, mondjuk mindenkit időben sikerült lemenekíteni, meg hát amúgy nem is volt a buszon senki.