Keresés

Részletes keresés

felisut Creative Commons License 2022.01.17 0 0 474

Teljesen igaz. A legegyszerűbb tolómérős megoldás nem jutott eszembe. :)

Előzmény: Váltógyártó (473)
Váltógyártó Creative Commons License 2022.01.17 0 1 473

Nem feltétlenül kell, egy szál papír felett is lehet váltót építeni. Az egyenes oldallal kell kezdeni, azt lefektetni és leforrasztani egy vonalzó mellett, és ahhoz lehet aztán mindent igazítani. Nyomtávsablonnak meg akár egy tolómérő is jó a megfelelő értékre állítva.

 

Előzmény: felisut (472)
felisut Creative Commons License 2022.01.16 0 0 472

Köszönöm a tippeket. Valamiféle sablont majd próbálok szerezni, vagy készíteni házilag, hogy sikerüljön a párhuzamos. :) 

Előzmény: Váltógyártó (471)
Váltógyártó Creative Commons License 2022.01.16 0 0 471

A H0 esetében a szabvány 0,3mm-t engedélyez (16,5-16,8mm). A járművek a valóságban jóval többet tolerálnak, egyes esetekben, leginkább nagy kitérésű, vagy szűk ívű váltóknál muszáj is csalni, hogy semmi ne szoruljon be a hézagokba, gondolok itt a nagy kerekes gőzösökre, vagy a hosszú kéttengelyes kocsikra. A nyomtáv beállításához pedig nyomtávsablont kell használni, de ha vonalon belül maradsz, nagy baj már nem történhet. És természetesen tesztelni is kell menet közben.

 

Előzmény: felisut (470)
felisut Creative Commons License 2022.01.16 0 0 470

Szép napot!

Ezt kérdezni szerettem volna én is, hogy a sablon megvan papíron kinyomtatva. A vágányok pontos távolságát hogyan sikerül beállítani? A H0 Peco és Roco (2,5 és 2,1-nél) vágányoknál láttam, hogy ott is van minimális eltérés (tized milliméterek) a vágányok távolságában.

 Bár gondolom aki évek óta készíti, annak már rááll a keze. :)

 

(A Peco-nál láttam műanyag sablont a vágánytáv ellenőrzésére. Az egy kezdőnél esetleg nem jöhet szóba, mennyire van vele tapasztalat?)

Előzmény: Váltógyártó (468)
RhB Creative Commons License 2022.01.15 0 2 469

 

Váltógyártó Creative Commons License 2022.01.15 0 0 468

A valamit, amit rá kell kenni, azt folyasztószernek hívják. CuRoflux39 a becsületes neve, és szinte minden vizvezetékszerelési boltban kapsz.

NYÁK csíkot meg lézervágott aljakat pédául tőlem tudsz szerezni.

És a technika pedig így működik, bár én ritkán használok alu sablont. Karton papírba égetem bele az alaprajzot, ha visszalapozol, láthatsz jónéhányat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mAbZaUxtyNw

Előzmény: kozma555 (467)
kozma555 Creative Commons License 2022.01.15 0 0 467

Szia! Egyszer azért megnézném hogyan készíted ezeket! Nagyon érdekes téma. Gondoltam csinálok néhány kitérőt én is magamnak TT-ben, mert géppark azt hiszem megvan, de fogalmam sincs honnan szedjek aljakat, meg azt a vmit amit rá,kell kenni a forrasztáshoz. Na meg a kapcsólószereke imádom, nem tudom TT-ben csinálnak ilyesmit. Sínszál van itthon majdnem fél km. :-D De mindig csak veszem a Tillig 12 fokos flexi kitérőket, nem is tudom mennyi van belőle.

Előzmény: Váltógyártó (466)
Váltógyártó Creative Commons License 2022.01.15 0 2 466

0m villamos kitérők. Burkolva lesznek, így ezek készen vannak.

 

 

 

Csináltam 0m rudazatot 3D nyomtatással. Kicsit még csiszolok rajta (vastagnak találom a rudat), de az irány jó. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.22 0 3 465

Az 1-es kitérő rám eső része elkészült.

 

Előzmény: Váltógyártó (464)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.22 0 0 464

Elkészült a szívdarab.

 

Előzmény: Váltógyártó (463)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.20 0 0 463

Egy 1-es méretarányú, porosz 6d-190-1:7,5 mintára készülő kitérő részeinek elkészítésébe kezdtem, mivel ez egy kitt lesz. Peco IL-8 (code 200) profilból készül a hozzá való szintén Peco sínkötésekkel. Megszenvedtem a szögek kimarásával, főleg az 1,5 fokos csúcssínekkel, mivel ez egy 5 mm magas, 2,5/2,9mm vastag sínprofil (a szürke folt egy Z kitérő). :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.18 0 0 462

32 db TTe kitérő készül, ezúttal Tillig profilból.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.10 0 0 461

"Jól néz ki! A négy kitérővel együtt mennyi a teljes "rendszer" helyigénye?"

 

"Mintegy 877mm hosszú."

 

Ha elhisszük a ROCO-nak, hogy a 10 fokos kitérő 345mm hosszú, akkor 888,3mm.

a Zsóti Creative Commons License 2021.12.10 0 1 460

Mintegy 877mm hosszú.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (459)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.12.10 0 0 459

Jól néz ki! A négy kitérővel együtt mennyi a teljes "rendszer" helyigénye?

Előzmény: Váltógyártó (458)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.10 0 0 458

H0 20 fokos átszelés. Ez szükséges ahhoz, hogy négy darab Roco 10 fokos kitérővel egy 92,4 mm vágánytengely-távolságú kettős vágánykapcsolatot, népszerűbb nevén hózentrógert tudj összerakni. Ez az átszelés nem szerepel a Roco palettáján.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.12.09 0 0 457

Újabb TT 10 fok, ezúttal egy egyenes kitérő. A rádiusz 700mm.

 

Előzmény: Váltógyártó (452)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.11.29 0 1 456

Újra egy (két) kis forrasztott cucc. Villamos kitérők. Be lesznek burkolva, így csak a szerkezetre volt szükség.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.11.24 0 1 455

Egyedi íves kitérő Kisfaludy úrnak. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.11.18 0 1 454

H0e 1:7, Peco IL-4 profil.

 

csupaszem60 Creative Commons License 2021.10.29 0 1 453

Nagyon jók! A tőled elvárható legmagasabb minőség!!:)

egyetlen hiba: Nem nekem készült!! :)  :)

Előzmény: Váltógyártó (452)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.10.28 0 1 452

Ismét 3D, ezúttal TT méretarányban 10 fokos FREMO kitérők. Egész pontosan a XI-es kitérő átgondolva 8°/10°-ra. A sugár 1250mm. Igyekeztem elég jól kidolgozni és bár ehetne még cizellálni, de TT-ben szerintem ez bőven jó.

 

 

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.10.20 0 0 451

TTe 3D nyomtatott kitérők, ezúttal PECO IL-1 code 60 profilból...

 

 

 

... és az összes kitérő, amit teszt gyanánt építettem.

 

 

 

Persze ezek az elkészült vagy majdnem kész darabok, rengeteg hibás talpfarácsot dobtam ki, mire ezek elkészültek. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.08.25 0 1 450

A code 55-ös TTe széria utolsó tagja egy r300mm:24°/ r600mm: 12°-os íves kitérő.

 

Előzmény: Váltógyártó (446)
somytomy Creative Commons License 2021.08.23 0 1 449

Micsoda, az a hatalmas izé egy TT váltó? :)

Előzmény: Váltógyártó (448)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.08.23 0 2 448

Csináltam Z-ben is! :-)

(a második képen egy TT 12 fokos angol mellett van)

 

Előzmény: kombi (447)
kombi Creative Commons License 2021.08.23 0 0 447

TTe angolváltó????

Nem kicsit súrolja a perverzitás  határát ;) 

Respect érte…

 

Előzmény: Váltógyártó (446)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.08.23 0 1 446

Újabb 3D technológiávalkészült TTe kitérők, ezúttal Micro Engineering Code 55 (1,4mm) profilból.

 

 

Ha már lendületben voltam, csináltam néhány flexi aljat is. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.08.08 0 5 445

Ho kitérők PECO Setrack geometria alapján.

 

A kitérők eredeti PECO geometria alapján készültek. A hózentróger is a négy kitérő és az átszelés alapján lett megtervezve, csak egyben lett megépítve. A tősínek és a villasínek PECO code 100 profilból, a csúcssínek Tillig 2,5mm-es profilból készültek. Ez utóbbi azért nem PECO, mert az nagyon merev a rugalmas csúcssínekhez.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!