Készítettem egy útvonaltervet, letöltöttem a gpx file-t, azonban a Mapsource és a Garmin connect egyaránt azt mondja, hogy nem tudja megnyitni, részletesebb információ nincs az üzenetben. Így viszont nem tudom áttenni a gps-be.
Létezik ehhez a remek magyar honlaphoz hasonló Ausztriára? Avagy van-e valahol online megnézhető osztrák bringaút hálózati térkép. Guglizam, de még nem találtam, csak olyat ami papír térképeket ajánl megvételre.
Igen, ez sajnos ilyen, a domborzati modell (SRTM) felbontása nem elég nagy a precíziós magasság profilhoz. Ez egyébként az útvonaltervezésben is okoz kisebb anomáliákat, de nem nagyon lehet vele mit kezdeni, nincs jobb adatforrás.
A szintprofil szerint a Fővámtéri vásárcsarnok és a Szabadság-híd pesti hídfője közt van egy 8 méteres szintzuhanás, , majd ebben a mélységben megy át a híd a Duna túlpartjára. A budai hídfő és a Szent Gellért tér Gellért szálló felöli oldala közt szintén van egy 7 méteres szintkülönbség.
Tudom, a használatot nem igazán érinti, csak érdekesség. :-)
1. Szuperjól behatároltad a hibát (köszi): a kompkikötő nem volt összekötve az úthálózattal, térképhiba. Javítottam, jövő hétre jó lesz. Egyébként ilyenkor megteheted, hogy "új szakaszt" kezdessz a kikötő melletti útról, túllépve ezzel a problémás részen.
2.Talán jövőre kibővítem a lefedettséget, idén már nem hiszem. A szerverben lévő SSD-t igen nyúzza a heti térképfrissítés - egyenesen arányosan az adatok mennyiségével -, nem örülnék ha már idén kinyúvadna. :) Egyébként nagy távolságokra nem a legjobb ez az útvonaltervező szerintem, lassúcska. A Bikemap nem praktikusabb ilyen célra?
Először is nagyon köszönöm a munkádat, mert az emúlt hetekben nagyon rákattantam az oldal használatára, iszonyat jó funkciók vannak benne (pl. rövid link készítése vagy GPX mentés).
1. Egy bugriport jellegű dolog, bár lehet, hogy nem bug. Adott a következő helyszín:
Útvonal az lenne, hogy Loparnál leszállunk a kompról, áttekerünk Rab-ba, ott megint kompra szállunk, Novaljában pedig leszállunk, onnan pedig bringával tovább. Na, ezt az istennek sem hajlandó összefüggően megcsinálni, a probléma pedig talán térképhiba lenne? Mert a próbálgatásokkal arra jutottam, hogy a novaljai kikötőnél lehet a gond:
Amennyiben Rab után a "Trg Loza" részre kattintok, akkor szépen betervezi a kompátkelést. Amennyiben ezen kívül - akár már a Riva - sétányra, akkor Rabból kikompol a szárazföldre Stinica felé, majd a szárazföldről Priznánál jön vissza a komppal, és úgy jön Novaljába. Itt olyan szinten akad meg valamiért az útvonaltervezés, hogy ha Trg Lozáig be is tervezi a kompot, de utána következő pontnak a Rivát adom meg, akkor inkább visszamegy Rabba, ki a szárazföldre, majd vissza. Erre van valami ötleted, hogy miért csinálja?
2. Az internacionalizálódást volna mód folytatni? Mert mostanában a az osztrák bringautakat nézegetem, és nagyon sok egyelőre nem kezelt országot (Dél-Németország, Észak-Olaszország) érint, például Drauradweg, Donauradweg. Szóval volna mód kibővíteni Dél-Németországgal, Svájccal, Liechtensteinnel és Észak-Olaszországgal a térképet, hogy a határokon átnyúló bringautakat is tudja kezelni?
Ez nem öröm, mert csak a balra elkanyarodó talán cinkotai hév vonalat kellett felismerve mellőznöm még Bp.-en. És nagyon sokan kerekeztek mindvégig annó! Sosem voltam egyedül az útvonalon! Na ennyit az EGÉSZSÉGES TESTMOZGÁSRÓL amit a profit-hajsza / közlekedési lobby M0-ás álca ürügyén eltörölt eszerint! Gondolom az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS is csupán lobby érdeket hajszol, akárcsak a cégbezárások / új telepítéseinél, ahol szintén szempont a csak buszos megközelíthetőség az ALVÓ VÁROSOK látszatra egészségesebb környezete érdekében. (Mese habbal, mert a füstokádék szétterjed a levegőben, és jut mindenhová!) Miközben a felfokozott közlekedés igény extra CO2 kibocsájtással fokozza a valóságos KLIMA KATASZTRÓFA veszélyét! MERT EZ UGYE ÉSSZERŰSÉG AZ ÉRDEKÜNKBEN, NEM ÖSSZE-ESKÜVÉS! Még arra emlékezem, hogy egy helyen a Gödöllő felé jobb-oldali kerékpárútról át kellett menni baloldalra, és ott volt-lehet végig járda/kerékpárút Gödöllőn belül biztosan.
Tönkretették. Az M0 építése miatt nem nagyon lehet megkerülni az országutat. A cinkotai temetőig fel lehet menni kerékpárúton (mellesleg ez a nagyobb emelkedő, utána már kevésbé emelkedik, ráadásul a két sáv miatt az autók kényelmesen ki tudnak kerülni akkor is, ha lassan mész). Az M0 keresztezése után a kórház előtti részig még van egy kerékpárút is, bár ahogy láttam, sehova nem vezet, viszont nem tudom, hogy utána a HÉV mellett van-e Gödöllőig járda vagy kerékpározható bármi, én az országúton szoktam kimenni. De tartok tőle, hogy mivel az M31-es is keresztezi a HÉV vonalát Gödöllő környékén, így ott se nagyon találsz átvezető utat.
Jó régen kb. 33éve Gödöllőre kerekeztem vagy 6 esetben is a Hév mellett, és végig volt kerékpárút, vagy járdás folytatás. Egyszerű tanácsot kaptam első alkalommal: Menjek a Hév mellett, és simán odaérek akár a végállomásig is! Jártam arrafelé akkor többször, kimentem az Agrártudomány egyetem melletti úton egy kertészeti árudáig is. Csakugyan elsőre oda jutottam. De most a Google tervező közölte nem lehet útvonalat találni. Elindultam a magam emléke szerint, vagy eltévedtem, vagy megszünt a kerékpár közlekedés: Most eljutottam a Szabadföld úton Isaszeg felé egy temetőnél elágazó föld útig, ahol megszünt a kerékpárút. Márpedig 71 évesen kétsávos túl-forgalmas autópályán nincs ingerem lépésben felkapaszkodva az emelkedőn tovább menni! Mert ideges autósokat heccelném fel akaratlanul.
Más Útvonaltervező.hu valami alsórendű úton küldene, amiről sejtem hogy városi keskeny gumival járhatatlan földút lehet. Ez Rákospalotai határúttól Csömör, Árpádföld, Mogyoród, Szadai út után alsórendű út, majd Vadászház út, feltehetően több olyan résszel, ahol csak széles gumikkal lehet jó esetben közlekedni!
Vagy 10 éve Fót külső felé ez az útvonal tervező bezavart az M3 alá épített beton vízátfolyásba, ahol ugyan átfértem, mert vakító szárazság volt, de kiderült, hogy kb. 1 kilométerrel odébb az akkor még létezett Cora felé volt normális átjárás akár autóknak is.
Tehát vagy emlékezetem megcsalt, és eltévedtem, vagy tönkre tették az útépítők a közlekedést?
Ténylegesen vagy az országúti halál vagy az iszapos földutak között lehet választani?
Erre már gondoltam, de nincs motivációm megcsinálni. Én GPS-t használok a túrán is, kormányon van a vízálló mobil megtáplálva külső akkuval, ütésálló (lökhárítós) bölcsőben és teljesen elkényeztet. A papírtérképeket jó rég nem vettem elő. Szóval ezt nem tudom ígérni se. :(
Mindenesetre jó hogy emlékeztettél, hogy a mobil/asztali nézet automatikus kiválasztása nem jó ötlet. Az érintőképernyős laptopok illetve a bluetooth billentyűzettel/egérrel felokosított tabletek nem hagynak más opciót, mint a felhasználó kezébe adni a választást, hogy melyk nézetet akarja.
A munka nagy részét már el is végeztem, csak asztali browseren jelenleg annyira szétesik az egyszerűsített design, hogy egyelőre nincs pofám kitenni a kapcsolót. Hamarosan javítom a design-t és kikerül a kézi váltás.
Egyébként gyakran megkapom, hogy elsőre nehéz vele tervezni, de szerintem csak meg kell szokni. Örülök, hogy neked sikerült. :)
Viszont egy ötlet, aminek talán sokan hasznát vehetnék: a cycle.travel oldalon van olyan opció, hogy az útvonalat a környező részekkel kinyomtatja egy pdf-be. Ez aztán nagyon hasznos tud lenni túrázásnál. Fogalmam sincs, hogy mennyire nehéz megvalósítani, mennyire erőforrás igényes a pdf képek kirenderelése, csak egy ötlet.
Nem érintőképernyős, dell inspiron 15 . Csak Chrome-ban csinálja. Sütiket töröltem, így is maradt érintőképernyős nézet.
Csak miattam ne fáradjál, tudom használni Edge-ben is. Amúgy király az oldal, az elején eltartott egy darabig, mire megtanultam, hogy mi mit csinál, de mostmár tökéletes! Köszi :)
Ma megnyitva Chrome-ban a mobilos nézet jött be (laptopon), és nem találtam, hogy hol lehet visszatérni a megszokott asztali nézetbe. Az Edge továbbra is a régi asztali nézetet hozza. Bizos én vagyok béna, tudsz segíteni?
Olyan program nincs, hogy mondjuk androidos telefonon elindítok egy progit és GPS segítségével rögzíti az új kerékpárutat és ha hazaértem fel is tölti?
A tervezett útvonal zöld jelzéssel van ellátva, ami kerékpáros nyom, ha világosabb (miközben sötétebb színnel van írva) akkor szembe kerékpározás.
Ehhez képest az első 1-2 km aszfalt, majd éles zúzalékkő.
A zúzalékkő az igazi bringagyász nem a földút! Sikerült is szétcsesznem a rajta a hátsó gumim.
Ráadásul mindez nem is az Istenháta mögötti rész kettővel, hanem a Tisza-tó nagy körének része.
Plusz infó, hogy a Rima patak túloldala, ami a térképrészleten kék, sárga felezővonallal vagyis önállá kerékpárutat jelölne a valóságban sima földút!
Tiszavalk magasságában már a térkép is földútként jelzi.
Érdemesebb a 3302-es úton elérni kompot, mert viszonylag jó minőségű és csupán 2 autóval találkoztam rajta. Az egyik postás furgon, másik pedig iskolabusz volt :-)