Március 21 ? Ilyen sokáig tartott feldolgoznia a feljelentést a drága rend őreinek ? Bezzeg ha orbán plakátját leköpöm 5 perc múlva jön a TEK... Nevetséges ez az ország.
Az emberek többsége 27 fokos hőérzet felett izzad. A hőérzetet nem abszolút hőmérsékletként, hanem a páratartalommal és a légmozgással fogyelembe vett valamiként kell érteni. Klimatizált utastérben általában gyenge a légmozgás, tehát kell a hűvös, száraz levegő. 33 fokos külső hőmérséklet mellett 31,5 fok, 72%_os relatív páratartalommal minden csak nem jó.
A napokban egy kolléga tájékoztatott, hogy a tavasz folyamán módosítást hajtottak végre a kocsikon, így a korábbi nyitott ajtóval indulás, illetve menet közbeni ajtó kinyílás problémája megszűnt.
majd 3 évtizedekig úgy tanították és mi úgy követeltük meg az F5 vizsgán, hogy megállóba beálláskor a csuklós busz legyen párhuzamos a járdával.
Ha ezt öbölben** kell megtenni, akkor a beállás után az utolsó 2-3 méteren a buszvezető tekerje a kormányt jobbra, hogy utascserénél lássa az összes ajtót.
** = öbölnek minősül ez ügyben az is ha nincs kiépített buszöböl, hanem előtte parkoló kocsik vannak és a megálló járdához nem lehet odasimítani a csuklóst.
Ezért azt tanácsoltuk, tanítottuk, hogy ha túl közel parkol egy megálló végéhez egy jármű, akkor a csuklós busz vezető inkább NE álljon be a megállóba, ne törje a buszt, hanem kint a forgalmi sávban egyenesben*** megállva cseréljen utast.
Sajnos 1980-1995 között minden évben volt 1-2 halálos - saját hibás - baleset abból, hogy a csuklós nem tudott beállni szabályosan, a vezető mégis megpróbálta, és mivel az utascsere ideje alatt nem, vagy nem jól látta a hármas és négyes ajtót, valakit odacsukott, tovább vonszolt, átment rajta.
*** = Ilyenkor az utasnak nagyobbat kell lépnie a le- és felszálláskor, cserében életben marad.
Elég sok topikban ment már ez a téma hogy miért nem megy a klíma zárt ablakok mellett a klímát 24 Celsius fok felett kell bekapcsolni az esetek 58%-ban megy a klíma csukott ablakok mellett 12%-ban megy a klíma nyitott ablakok mellett 30%-ban nem megy a klíma . Szerintem az is idegesítő amikor a Volvo7700-as tipuson kérik hogy tartsuk zárva az ablakokat és a klíma olyan gyengén megy hogy az már klímának nem is nevezhető . A volánban többnyire megy a klíma de sajnos vannak olyan sofőrök akiknek este amikor még mindig járatni kéne klímát elég az ha nála nyitva van az ablak az meg ki a francot érdekel hogy az utastérben mi megy ? Ezek az esetek a 22-es buszcsaládon szoktak elő fordulni legtöbbször . De hogy a mondandóm kapcsolódjon is valamennyire a topikhoz a TJ buszoknak sem legerősebb a klímája és ennek az a következménye hpgy ha 40 fokban 30 fok van a buszban az egy átlag budapesti embernek szar mert mért nem 25 vagy akár 20 fok van ott .
Volánnál is vannak ilyenek. Ma este is jöttem haza a 22-esen, és lekapcsolta a lezárt ablakok mellett a klímát, annak ellenére, hogy kint még 24 fok volt. Így hogy is biztosítja az előírás szerinti megfelelő szellőzést, és max. 24 fokot. A tetőablak önmagában nem tekinthető elégséges szellőzésnek.
Csak azt nem értem, hogy ha azonos körülmények között állatokat szállítva megbüntetik állatkínzásért, akkor emberszállítás esetén miért nem büntetik meg emberkínzásért?
Nem megy a klímahasználat. Nem kell bekapcsolni, de cserébe le kell zárni az ablakokat. Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért kellett ezt a gittegyletet a vezetni nem tudó buszvezetőivel beengedni Budapestre. Szégyenteljes brigád.......
Elvileg ha elindulsz és egy teljeset fordul a kerék akkor automatikusan megszűnik a nyitási engedély,csak sokszor van,hogy a busz még el se indult igazán,de már jeleznek a következő megállóhoz..
Nem tudom ezen hogy van, de a MAN-okon csak az engedélyező kapcsolóval lehet törölni az engedélyt. Tehát ha nem használod az automata zárást, akkor külön kell nyomnod egy törlést, meg egy zárást.
A fő probléma, hogy a klíma sok energiát kivesz, így gyakorlatilag az 5 literes dízelmotornak kell önállóan cipelnie a buszt. A svédek már próbálkoztak új szoftverrel, el is jöttek tesztelni a kánikula hírére, csak sajnos ami náluk 25 fokban működött, nálunk 38-ban már nem.
C1-en is volt olyan, hogy menet közben félig kinyílt az ajtó, és nem fékezett be. Igaz világított a gomb, és a piros vészjelzés is kijött hanggal-fénnyel.
Hagyjuk ezt a világhírű buszgyártózást, különösen, hogy az ajtó vezérlő panel nem is tőlük származik. Nem mintha egyébként a világhír bármire is garanciát jelentene, az autógyártás történetében elkövetett fatális hibákat fel se lehetne sorolni. Itt nincs szó fatális hibákról, ez olyasmi, ami fokozott figyelemmel ellensúlyozható, ezért a vonalon időveszteséget jelent, egy már amúgy is lomha busszal. Az ötösön 58 perc a leghosszabb menetidő, ami a szóló kocsik idejében 74 perc volt. A menetrendkészítő úgy gondolta, hogy a csuklós busz gyorsabb, vagy az utascseréje gyorsabb, nem tudom...
Értem, pontosabban nem értem. Ajtófék..... Van az ajtók nyitott állapotára visszajelzés. Nem gondolnám, hogy egy C2-est vagy BKV-s tolócsuklós kocsit könnyebben be lehetne látni. Eltekinthetünk ettől a ponttól, bár az alacsonypadló itt el is vesztette előnyét, de mint említettem nem csak ez a baj.
Egy buszt kötve hiszem, hogy tervez meg egy világhírű buszgyártó, hogy azzal ne lehessen párhuzamosan beállni a megállóba, és azt ne lehessen belátni. Mert ilyen elven, akkor aki az 1-esen vezet 3 kocsis T5C5-öt szerinted az mit lát a hátsó ajtóból? Na azt meg én tudom.....
A két busz nagyon nem egyforma, ezen nem lehetsz biztos benne, hogy becsukódtak az ajtók. Látni kell! Nem érted, hogy miért nem indul el a busz: Jé, nyitva van a hátsó ajtó! Nem érted, hogy miért nyomják menet közben a vészcsengőt: Jé, nyitva van a hátsó ajtó!
Ezek mind velem (többször) megtörtént esetek. Az ajtó nyitó gombok nem jelzik vissza a nyitott ajtót, oda kell erősen nézni a tükörben. A kamera (ha működik) se tökéletes megoldás, de tömegben peldaul az utasok teljesen eltakarják előle az ajtót. Ami az infra miatt folyamatosan visszanyílogat, kivéve ha nyomva tartod a központi zárót, azt csak az élszenzor nyitja vissza, ami az ajtó élén levő gumiban van. Ezt sokszor még elindulás után is nyomják, biztos ami biztos alapon.
Ha kiesik valaki, akkor pedig a biró nem azt fogja kérdezni, hogy miért nem álltam szépen a megállóban, hanem hogy miből tudom, hogy zárva volt az ajtó. Úgy gondoltam?? Vagy esetleg saját szememmel láttam is? Nagyon nem mindegy!