Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2015.07.25 0 0 466

Elméletileg ugyanazért vannak ezek is teleszékezve (ráadásul szellősebben, mint a dízelesek), mint anno a 282-esek csuklórésze: a megengedett terhelés korlátozottsága miatt. Gondolom ennél jobb már nem lehet.

Előzmény: Zahnrad (465)
Zahnrad Creative Commons License 2015.07.24 0 1 465

Teszten a hibrid Volvo:

Bátor, de gyenge kezdés

Szemügyre vesszük a Budapesten közlekedő hibrid meghajtású Volvo csuklós buszokat. Vajon mennyire cool a főváros high-tech hibrid buszán utazni? [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Törzs utas Creative Commons License 2015.07.22 0 0 464

Utaztál már a 9-esen amúgy? Netán este fele? Ott kb ezek mindennaposak a végállomáson. Maga az egész végállomás is egy putri.

Előzmény: Dante001 (462)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.22 -2 3 463

Március 21 ? Ilyen sokáig tartott feldolgoznia a feljelentést a drága rend őreinek ?  Bezzeg ha orbán plakátját leköpöm 5 perc múlva jön a TEK... Nevetséges ez az ország.

Előzmény: Törzs utas (461)
Dante001 Creative Commons License 2015.07.22 0 0 462

Idő kérdése volt.

Előzmény: Törzs utas (461)
Törzs utas Creative Commons License 2015.07.22 0 1 461

Jaj, de jó hogy fülke ajtó nélkül rendelték meg a buszt... de a kamera mindent lát!

 

http://police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/felhivasok/buszvezetot-bantalmazott

Zahnrad Creative Commons License 2015.07.21 0 0 460

Az emberek többsége 27 fokos hőérzet felett izzad. A hőérzetet nem abszolút hőmérsékletként, hanem a páratartalommal és a légmozgással fogyelembe vett valamiként kell érteni. Klimatizált utastérben általában gyenge a légmozgás, tehát kell a hűvös, száraz levegő. 33 fokos külső hőmérséklet mellett 31,5 fok, 72%_os relatív páratartalommal minden csak nem jó.

Előzmény: ib123 (456)
g86 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 459

A napokban egy kolléga tájékoztatott, hogy a tavasz folyamán módosítást hajtottak végre a kocsikon, így a korábbi nyitott ajtóval indulás, illetve menet közbeni ajtó kinyílás problémája megszűnt.

 

Az még fennáll, amit Zahnrad írt.

Előzmény: g86 (436)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 458

a csapos közbeszól.

 

majd 3 évtizedekig úgy tanították és mi úgy követeltük meg az F5 vizsgán, hogy megállóba beálláskor a csuklós busz legyen párhuzamos a járdával.

 

Ha ezt öbölben** kell megtenni, akkor a beállás után az utolsó 2-3 méteren a buszvezető tekerje a kormányt jobbra, hogy utascserénél lássa az összes ajtót.

 

** = öbölnek minősül ez ügyben az is ha nincs kiépített buszöböl, hanem előtte parkoló kocsik vannak és a megálló járdához nem lehet odasimítani a csuklóst.

 

Ezért azt tanácsoltuk, tanítottuk, hogy ha túl közel parkol egy megálló végéhez egy jármű, akkor a csuklós busz vezető inkább NE álljon be a megállóba, ne törje a buszt, hanem kint a forgalmi sávban egyenesben*** megállva cseréljen utast.

 

Sajnos 1980-1995 között minden évben volt 1-2 halálos - saját hibás - baleset abból, hogy a csuklós nem tudott beállni szabályosan, a vezető mégis megpróbálta, és mivel az utascsere ideje alatt nem, vagy nem jól látta a hármas és négyes ajtót, valakit odacsukott, tovább vonszolt, átment rajta.

 

 

*** = Ilyenkor az utasnak nagyobbat kell lépnie a le- és felszálláskor, cserében életben marad.

 

 

 

 

Biglaci-75 Creative Commons License 2015.07.20 0 1 457

Azért nem áll párhuzamosan a padka mellé a vezető, mert az ajtón lévő gumiél kilóg az ajtó síkjából,

emiatt kell kicsit betörni a buszt, különben nem látja az Utast! ;-) 

Előzmény: flugosmotoros90 (438)
ib123 Creative Commons License 2015.07.20 -3 0 456

Elég sok topikban ment már ez a téma hogy miért nem megy a klíma zárt ablakok mellett a klímát 24 Celsius fok felett kell bekapcsolni az esetek 58%-ban megy a klíma csukott ablakok mellett  12%-ban megy a klíma nyitott ablakok mellett 30%-ban nem megy a klíma . Szerintem az is idegesítő amikor a Volvo7700-as tipuson kérik hogy tartsuk zárva az ablakokat és a klíma olyan gyengén megy hogy az már klímának nem is nevezhető . A volánban többnyire megy a klíma de sajnos vannak olyan sofőrök akiknek este amikor még mindig járatni kéne klímát elég az ha nála nyitva van az ablak az meg ki a francot érdekel hogy az utastérben mi megy ? Ezek az esetek a 22-es buszcsaládon szoktak elő fordulni legtöbbször . De hogy a mondandóm kapcsolódjon is valamennyire a topikhoz a TJ buszoknak sem legerősebb a klímája és ennek az a következménye hpgy ha 40 fokban 30 fok van a buszban az egy átlag budapesti embernek szar mert mért nem 25 vagy akár 20 fok van ott .

Peti817172M Creative Commons License 2015.07.19 0 1 455

Volánnál is vannak ilyenek. Ma este is jöttem haza a 22-esen, és lekapcsolta a lezárt ablakok mellett a klímát, annak ellenére, hogy kint még 24 fok volt. Így hogy is biztosítja az előírás szerinti megfelelő szellőzést, és max. 24 fokot. A tetőablak önmagában nem tekinthető elégséges szellőzésnek.

 

Csak azt nem értem, hogy ha azonos körülmények között állatokat szállítva megbüntetik állatkínzásért, akkor emberszállítás esetén miért nem büntetik meg emberkínzásért?

Előzmény: flugosmotoros90 (454)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.07.19 -2 2 454

Nem megy a klímahasználat. Nem kell bekapcsolni, de cserébe le kell zárni az ablakokat.
Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért kellett ezt a gittegyletet a vezetni nem tudó buszvezetőivel beengedni Budapestre.
Szégyenteljes brigád.......

- Szerzet - Creative Commons License 2015.07.17 0 1 453

Hűtöttek-fűtöttek, az aksiknak külön vízköre van, külön kiegyenlítő tartállyal.

Előzmény: Dante001 (447)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.11 0 1 452

Elvileg ha elindulsz és egy teljeset fordul a kerék akkor automatikusan megszűnik a nyitási engedély,csak sokszor van,hogy a busz még el se indult igazán,de már jeleznek a következő megállóhoz..

Peti817172M Creative Commons License 2015.07.09 0 0 451

Nem tudom ezen hogy van, de a MAN-okon csak az engedélyező kapcsolóval lehet törölni az engedélyt. Tehát ha nem használod az automata zárást, akkor külön kell nyomnod egy törlést, meg egy zárást.

Előzmény: Törölt nick (450)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.08 0 2 450

Van,hogy az utas nyitja az ajtót,mert az engedélyező nem old fel..

g86 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 449

Mail.

Előzmény: Zahnrad (445)
Peti817172M Creative Commons License 2015.07.08 0 1 448

A fő probléma, hogy a klíma sok energiát kivesz, így gyakorlatilag az 5 literes dízelmotornak kell önállóan cipelnie a buszt. A svédek már próbálkoztak új szoftverrel, el is jöttek tesztelni a kánikula hírére, csak sajnos ami náluk 25 fokban működött, nálunk 38-ban már nem.

Előzmény: Zahnrad (446)
Dante001 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 447

Ez a hőség már a dízelt is...amúgy az akkuk hűtöttek a hibrideken? Gondolom az, máskülönben elég hamar kifeküdne.

Előzmény: Zahnrad (446)
Zahnrad Creative Commons License 2015.07.07 0 1 446

Úgy érzem ez a meleg eléggé nagy kihívás elé állítja a Volvo-féle hibrid meghajtást. Jól érzem?

Zahnrad Creative Commons License 2015.07.07 0 0 445

Ha van időd, akkor szombaton mutatnék egy érdekeset, ami akár a hatóságot is érdekelné.

Előzmény: g86 (436)
Peti817172M Creative Commons License 2015.07.03 0 0 444

C1-en is volt olyan, hogy menet közben félig kinyílt az ajtó, és nem fékezett be. Igaz világított a gomb, és a piros vészjelzés is kijött hanggal-fénnyel.

Előzmény: Peti817172M (443)
Peti817172M Creative Commons License 2015.07.03 0 0 443

Várjál, jelen esetben csukott ajtóval indít, és az indulás pillanata után nyit vissza.

Előzmény: g86 (442)
g86 Creative Commons License 2015.07.03 0 3 442
Nem szabadna tudni indítani a kocsit nyitott ajtóval, ez a kiindulási pont. Bármilyen visszajelző csak dísz az előbbi után.
Előzmény: nemeza (437)
Peti817172M Creative Commons License 2015.07.03 0 0 441

Van ajtófék, de ha a nyitógomb nem jelzi vissza, hogy nyitva van az ajtó, akkor nagy eséllyel az ajtófék vezérlése se "látja".

Előzmény: flugosmotoros90 (438)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.07.03 0 1 440

Hagyjuk ezt a világhírű buszgyártózást, különösen, hogy az ajtó vezérlő panel nem is tőlük származik. Nem mintha egyébként a világhír bármire is garanciát jelentene, az autógyártás történetében elkövetett fatális hibákat fel se lehetne sorolni. Itt nincs szó fatális hibákról, ez olyasmi, ami fokozott figyelemmel ellensúlyozható, ezért a vonalon időveszteséget jelent, egy már amúgy is lomha busszal. Az ötösön 58 perc a leghosszabb menetidő, ami a szóló kocsik idejében 74 perc volt. A menetrendkészítő úgy gondolta, hogy a csuklós busz gyorsabb, vagy az utascseréje gyorsabb, nem tudom...

Előzmény: flugosmotoros90 (438)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.07.03 0 0 439

Van, de csak álló helyzetben, és akkor ha a kijelző alap állapotban van. Az elindulás pillanatában eltűnik.

Előzmény: nemeza (437)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.07.03 0 1 438

Értem, pontosabban nem értem. Ajtófék.....
Van az ajtók nyitott állapotára visszajelzés.
Nem gondolnám, hogy egy C2-est vagy BKV-s tolócsuklós kocsit könnyebben be lehetne látni.
Eltekinthetünk ettől a ponttól, bár az alacsonypadló itt el is vesztette előnyét, de mint említettem nem csak ez a baj.

Egy buszt kötve hiszem, hogy tervez meg egy világhírű buszgyártó, hogy azzal ne lehessen párhuzamosan beállni a megállóba, és azt ne lehessen belátni.
Mert ilyen elven, akkor aki az 1-esen vezet 3 kocsis T5C5-öt szerinted az mit lát a hátsó ajtóból? Na azt meg én tudom.....

Előzmény: - Szerzet - (435)
nemeza Creative Commons License 2015.07.03 0 0 437

Nem tudom, hogy a műszerfalon van-e középen busz piktó, ami jelzi az ajtók nyitott / zárt állapotát menet közben.

A BKV-s Volvokon van. (a genfieken is)

Az Ikarus 187-esen, a C2-eseken is. A 7900-as kocsikon még nem sasoltam, de komolyan megnézem.

Előzmény: g86 (436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!