Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

danidoki Creative Commons License 2021.07.09 0 0 12961

Szia Árpi! 

 

De rég.... :) 

 

F836314

Előzmény: 525tédé (12960)
525tédé Creative Commons License 2021.07.08 0 0 12960

Dani,hasznald ugy ahogy van ha megveszed. Vin-ed van?

Előzmény: danidoki (12956)
Aszpirin Creative Commons License 2021.07.08 0 0 12959

2014-től követem ezt a topikot, és szerintem nem fogod megtalálni benne a kérdezett információkat (de sok egyebet igen).

Nekem egy 2014 májusi F31-esem (is) volt (még nem LCI), szintén manuális 318d, de sajnos ezekre a kérdésekre nem tudom a választ.

Előzmény: danidoki (12956)
Aszpirin Creative Commons License 2021.07.08 0 0 12958

"Telefon tükrözés biztos nem lesz benne mert ahhoz, ha jól tudom, hatos iDrive kell és az még csak nem is a LCI verzióval jött hanem később. Talán 2017-ben."

 

Pontosan így van, 2017 júliusában volt egy köztes modellfrissítése az LCI-nek, apróbb újdonságokkl... akkor kapott többek között 6-os iDrive-ot. Tehát a 2017 júniusig még az 5-oös volt az LCI-ben.

(azért tudom biztosan, mert pont a gyári átállás csúszott anno a 2017-es F31 LCI-m átadása - és én már 6-ossal kaptam meg...)

Előzmény: Kard (12957)
Kard Creative Commons License 2021.07.08 0 0 12957

Telefon tükrözés biztos nem lesz benne mert ahhoz, ha jól tudom, hatos iDrive kell és az még csak nem is a LCI verzióval jött hanem később. Talán 2017-ben.

A másik, hogy az Android féle screen mirror teljesen hasztalan, ami használható az az Apple Carplay, Andorid Auto nincs F-es szériában csak a G20-ban.

Szóval ha Carplay kell akkor iDrive 6 és Professional navi és még lehet akkor is kódoltatni kell ha nincs benne default, meg kell hozzá egy 8e forintos antenna meg 15 perc meló beszerelni.

A többihez nem tudok hozzászólni.

 

Előzmény: danidoki (12956)
danidoki Creative Commons License 2021.07.08 0 0 12956

Sziasztok Cartársak!

 

Szemezek egy F31-gyel, 2014 novemberi autó, a km valósnak tűnik (sajnos kint tartották a gyári olajcsere periódust és nem 8-10 e km-ként volt cserélve az olaj). Az autóban 238e km van, túl van lánccserén és csapágysor cserén, kapott új kuplungot, EGR-t, önindító felújítva. 

 

Kérdésem. Nem sportülés van az autóban, továbbá ez a FL előtti, így nem tudom, hogy pld. 

 

- telefontükrözés elérhető-e, 

- elő van-e kábelezve az elektromos ülés, ha esetleg elektromos sportülés szettet találok,

- úgy halottam, hogy a Fl sokkal jobban bővíthető, mert sok minden elő van kábelezve, ami a FL előttinél nincsen. 

 

Megköszönöm, ha írtok, h mire figyeljek. Manuális az autó, 318d. 

 

Ja, elkezdtem olvasni a fórumot 2014-től, már 2015-ben tartok, de még nagyon műveletlen vagyok. 

 

Köszi és üdv,

Dani

Kard Creative Commons License 2021.06.11 0 0 12955

24e, az a 20% :)

Előzmény: Kard (12954)
Kard Creative Commons License 2021.06.11 -2 0 12954

Értem amit mondasz, de végül is ahogy látom te is szépen követed az autó által ajánlott cserét. Ha valakinek csak olyan a használata miért ne engedje el 30e-ig? Azért mert 30e? Mi van ha végig 2e-es fordulaton tolja közel nulla hideg terheléssel. Vagy az mondod, hogy akkor legyen például 20%-al kevesebb mint az ajánlott? Tehát ha 18e-et mond akkor 14e-nél cseréled? Akinek meg 30e-et mond annak meg 26e-nél csere.

 

Mellesleg a ZF se mondja, hogy az automata váltóban örök életű az olaj:

 

... automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating conditions, such as:

  • frequent highway driving in top speed range,

  • offensive, sporty driving style,

  • frequent trailer operation,

being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending on the load.

 

Nyilván ha valaki vesz egy használt autót >100e kilométerrel annak erősen ajánlott egy váltóolaj csere, mivel nem tudhatja milyen körülmények között ment előtte az autó.

 

Előzmény: Törölt nick (12953)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.11 0 2 12953

Azt a cikket már akkor olvastam amikor megjelent. És ha nem csak output only módban lennél, azt is elolvashatod, hogy lentebb leírtam, hogy nem tartom indokoltnak a 8-10 ezreknént sem a cserét, ahogy az elhúzzuk 30 ezeriget sem, mindkettő a véglet. Attól meg hogy az autó mit és hogy számol még nem bízok meg benne 100%-ig, sacc per kb-ra jó, de nem tartom szentírásnak.

 

A váltóolajra is rámondják hogy örökélet. Aztán elmegy annyit? Na, ezaz.

Előzmény: Kard (12952)
Kard Creative Commons License 2021.06.10 -1 0 12952

Volt a régi Mitshudban adaptív olaj használat mérés?

 

Mellesleg pont te magad mondtad, hogy leszámolt az autód a 30e-ből 18e-re. Miről beszélünk? Tökéletesen működik a rendszer, nem engedte, hogy 30e-et menj az olajaddal mert olyanok voltak a használati szokásaid. Ezt írtam, csak követni kell amit az autó mond.

 

Gondolom a cikket még mindig nem olvastad el amit linkeltem mert abban pont azt írják, hogy az autó méri a olajhasználatod és ezért lesz, hogy neked 18e-et ír olajcserére nekem meg 33e-et.

Amikor 18e-et ír az autód akkor mikor szoktál cserélni?

Előzmény: Törölt nick (12951)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.10 0 0 12951

"mi volt a motiváló tényező" - ide a bökőt, hogy ahogy mindennél itt is a pénz volt mögötte. Egészen konkrétan két-három centes diódákon/kondenzátorokon képesek spórolni szinte bárhol, aztán jön a picsogás, hogy bedöglött a laptop/tablet/akármi 2-3 év alatt. Az autóipar sem kivétel ezalól. De igazad van, ha nyugtatod magad, hogy ááá biztos nem. Akkor sokkal jobb lesz.

 

Mindig hosszú távon derül ki az igazság. Nyilván hülyeség 8-10 ezrenként olajat cserélni (kivéve ha sokszor rövid távot mész, és folyamatosan kényszerregenerál a dízeled), de ugyanekkora hülyeség 30 ezret elmenni, és vakon bízni valamiben amiben nincs eddig konkrét hosszútávú tapasztalat.

 

Az E90 előtt egy dízel Mitcsu Coltom volt, az újabb 3 hengeres. Városi autó, és sokat használtam városban, néha 1-2 hónapig nem mentem vele 5-8 km-nél hosszabb utakat. 20 ezres csereperiódus volt az olajra. A egyszer már ilyen 7-8 ezer km-el az olajcsere azt vettem észre hogy túl sok az olaj (a sok kényszer reg. miatt szépen felhígult). Elmentem a szervízbe, megnézték, és mondták, hogy menjek el egy hoszabb kirándulásra (2-300km) autópályán, és utána nézzük meg újra. Maradt a többlet. Olajcsere lett belőle. Ismerős volt a márkaszervízes, mondta, hogy ha így használom tovább akkor nem fog 20000-et kibírni az olaj.

Előzmény: Kard (12950)
Kard Creative Commons License 2021.06.10 -1 0 12950

"Elhiheted, nem a mérnök javasolta, hogy legyen vékonyabb, és az E90 és a korai F-esek alapján sem merném kijelenteni, hogy akkora volt az anyagtechnikai fejlődés, ami indikolná." - erre csak annyit mondanék, hogy sem neked, sem nekem, sőt gyakorlatilag a gyári mérnökökön kívül senkinek fogalma sincs, hogy mi volt a motiváló tényező. Lehet a vastag láncnak volt ezer másik hátránya amik régebben nem voltak szempontok, de már azok lettek. Például a gázreakció, ami ugye a környezetvédelmi normákkal folyamatosan romlott ezért máshol kell kompenzálni. Ha vékonyabb láncot raksz kisebb a tömeg amit mozgatni kell. Kb. ugyanaz mint amikor a sport autókba könnyített lendkereket teszel. Ez csak egy szempont amit így beugrott, biztos van ezer másik.

 

Előzmény: Törölt nick (12948)
Aszpirin Creative Commons License 2021.06.10 0 1 12949

Én azért azt javasolnám, hogy a cikket mindenki olvassa el, akit laikusként is érdekel a téma. 

 

Abból kiderül, hogy az igazság valahol középen van (ergo: fölösleges a 8-10ezer kilométerenkénti csere, de a 30ezres csere is veszélyes lehet...)

 

Laikus értelmezésem szerint:

Az tény, hogy az autóipar elmozdult az alacsony viszkozitású drágább és modernebb szerkezetű szintetikus motorolajok felé (ma már hol vagyunk ettől...), amelyek nem csak viszkozitásban mások, hanem a kémiai szerkezetük az igénybevételnek is jobban és huzamosabb ideig ellenáll - és ez bizony mérnöki oldalon is szemponttá vált, mert ezen motorolajok a motortervezésnél is támasztanak követelményeket. Az olajok igenis fejlődtek (és ennek megfelelően drágultak is rendesen), ráadásul több is kerül a motorba belőlük...

Másrészt az olajcsere-periódus hossza környezetvédelmi kérdés is, ezért egyrészt tuti politikai nyomás is van a gyártókon... (a tervezett avultatásról szóló összeesküvés-elméleteket most tegyük kicsit félre, pls.)

A többi ott a cikkben.

 

Tehát: azzal biztosan nem árt senki az autójának, ha 8-10ezer kilométerenként cserél benne olajat (a környezetnek annál inkább), viszont az, hogy "illik 8-10ezer kilométerenként olajat cserélni" erős túlzás, a múltban gyökerező beidegződés, és egyben a ló túlsó oldala (én évi 35ezret megyek autóval, eszerint 3 havonta olajat kellene cseréltetnem? ugyan!). És ha már az a kérdés, hogy kinek higgyek, a gyári mérnököknek (akiken ott a politikai nyomás), vagy a Józsibácsinak a sarki sufniműhelyből (aki a 30 éves beidegződéséből indul ki, ráadásul neki az csak jó, ha állandóan hordod hozzá az autót olajcserére), akkor én - józan paraszti ésszel - próbálok valahol egyensúlyt találni a kettő között.

 

Just my two pence.

Előzmény: Törölt nick (12948)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.10 0 1 12948

Tudod sok helyen jönnek ezzel a "mérnök okosabbal". Ez így van, a mérnök okosabb, de sajnos az ő szava semmit nem nyom a döntéseknél. Nekem meg az a tapasztalatom, hogy nem a mérnök dönt, neki megmondják mennyi legyen vagy mi a cél. Legalább is a mai világban sok helyen nem a szakmai dolgok alapján dőlnek el szakmai kérdések, hanem a manager és az ő targetei, amit meg a vezetéstől, és a befektetőktől kap.

 

Hogy jutottunk el az M motorkódú dízel motorok masszív láncától a mostani bicikliláncig? Elhiheted, nem a mérnök javasolta, hogy legyen vékonyabb, és az E90 és a korai F-esek alapján sem merném kijelenteni, hogy akkora volt az anyagtechnikai fejlődés, ami indikolná. Megmondták neki, hogy Hans, annyira legyen csak vastag, hogy minimum 4 évet és 150 ezret bírjon ki. Hans meg megtervezte. Na, az összes többivel is kb. így mehet az eljárás. De ugyanez igaz majdnem minden fogyasztói cikkre.

Előzmény: Kard (12947)
Kard Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 12947

https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/07/25/30_ezrenkent_olajcsere/

 

Itt le van írva érthetően, érvekkel alátámasztva miért is lett tízezerből akár harminc ezer is.

 

Mivel a mai autók nagyon is jól tudják mérni az olaj elhasználódását én nem érzem ezt a fele periódust olyan fontosnak. Nyilván ha valaki jól akar aludni mert ő okosabb mint a motort tervező mérnök akkor érdemes cserélni, de ugye pont a te példád is mutatja, hogy nagyon jól kalkulál az a motor, mert 30e-ről szépen lehúzta 20e alá az olaj elhasználódásának az idejét.

Nekem például a hibridben mivel sok az elektromos kilométer is simán 32-33e kilométerre rakja a csereperiódus idejét. Mondjuk nálam meg az idő telik le hamarabb, mert nem megyek vele annyit.

Előzmény: Törölt nick (12945)
güns Creative Commons License 2021.06.08 0 0 12946

G01, a jelenleg futó X3-mas,20d motorral 30.000 km-ről számol vissza, olajcsere után.

Előzmény: Törölt nick (12945)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.08 0 0 12945

30 ezer a hivatalos, de ezt az autó dinamikusan számolja (értsd: több hidegindítás, sok rövid út = nem 30 ezer lesz a végén, hanem 15-20 körül), meg annyit azért nem fejlődtek az olajok, hogy ennyire ki lehessen tolni. Az E90-nek 35 ezer volt a csereperiódusa, és ennek komoly köze volt a láncproblémák eszkalálódásához. Az F szériánál már levették 27 ezerre (olajcsere után ennyit írt ki nekem mindig), de olyan 20-22 ezer km lett a vége az én használati módszeremmel. A G20-as megint 27 ezerről indul most nekem, és ez is gyorsabban vonogatja, szerintem olyan 18-20 ezer körülre jön ki a vége. Ha viszont hosszabban akarod használni az autót, akkor félidőben javallott a köztes csere (ugye, az automataváltó olaja sem örök élet). Ha úgy állsz hozzá, hogy gari idő után röviddel úgyis eladod, akkor mind1, de ha tovább meg akarod tartani, akkor szerintem azért nem érdemes 20 ezret belerakni semmilyen olajba. Ennek meg lesz a böjtje.

 

Egyébként régebbi autóknál is simán volt olyan hogy 10 ezres gyári periódussal nem lehetett hosszabb távon nem megölni a motort, és javasolták a felezést. 

Előzmény: Kard (12944)
Kard Creative Commons License 2021.06.08 0 0 12944

Nem 30e a hivatalos olajcsere periódus? Ok, hogy hamarabb is lehet de azért a 8e kicsit túlzás.

Én nem emlékszem, hogy 20 éve amikor még 10e volt az átlagos olajcsere bárki is ajánlott volna 2500-3000 kilométerenkénti olajcserét.

 

Előzmény: híglencse (12943)
híglencse Creative Commons License 2021.06.07 0 0 12943

20 ezer alatt 1 liter? Miért vársz eleve addig? 8-10 ezernél már illene lecserélni az olajat. 

Előzmény: vadasz70 (12942)
vadasz70 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 12942

Viszont Bmw  mondták hogy teljesen normális 20000 km alatt 1 liter olaj fogyasztást sőt most beszéltem egy márkaszer vízben egy ismerősömmel ö is azt mondta.

Előzmény: Törölt nick (12939)
vadasz70 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 12941

Te beteg vagy te tudod mit beszélsz?

Előzmény: Törölt nick (12940)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.02 0 0 12940

Nehéz olyan embernek segíteni, aki nem érti, hogy mit miért csinál.

Előzmény: vadasz70 (12938)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.02 0 0 12939

Igen, töltsd bele, az idrive-on meg ellenőrizd hogy felment e maximumra az olajszint. Ha nem akkor szenzor csere.

A nagyobb gond inkább az olaj fogyás, turbó szelepszár szimmering vagy motor kopás okozhatja egyik sem olcsó.

Előzmény: vadasz70 (12933)
vadasz70 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 12938

És téged kérdezett valaki ? Ha nem tudsz segíteni mit szólsz bele?

 

Előzmény: Törölt nick (12937)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 12937

Ha semmit nem tudsz a rendszerről, akkor konkrétan mi alapján gondolod, hogy hamis, amit állít?

Előzmény: vadasz70 (12936)
vadasz70 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 12936

Én azt nem tudom hogy a minimum és a maximum között mennyi van mert nincs nívó pálca de ha lenne és nem lenne rá írva akkor sem tudnám.

Előzmény: Törölt nick (12935)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 12935

A min és a max között 1 liter van - ha min értéket mér a szenzor, mennyit kell beletölteni szerinted?

Előzmény: vadasz70 (12933)
BarG Creative Commons License 2021.05.31 0 0 12934

Az enyémben van nívópálca - 3d - lehet, hogy van a tiedben is? Egy motorháztető felemelést megérhet megnézni.

vadasz70 Creative Commons License 2021.05.30 0 0 12933

Sziasztok! Az autóm kiírta hogy minnimumra csökkent a motor olaj töltsön bele 1 litert ez mennyire ellenőrizhető hogy hiteles. Töltsem bele és kész?

Obici Creative Commons License 2021.05.25 0 0 12932

Gondolom az elektromos vonohorgot kalkulalta, + vezerlo + kapcsolo a csomitartoban + masik bizti tabla + nagyobb hutoventillator

 

Nekem eddig mar 2 BMW-nel (meg egy VW) is a Westfalia jött be, leveheto egy egyszeru mozdulattal, zarhato egy pici kulccsal ha fennt van. Kell hozza egy modellspecifikus CANBUS elektronika (nincs hibakod + szepen lekapcsolja a hatso parkradarokat ha csatlakoztatva van a futo/bicajtarto)

Felszereles + bekotes  is megvan 2,5-3 ora alatt ha jol emlekszem.

Előzmény: Törölt nick (12931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!