Inkább közelebb kéne hozni a 72-es troli végállomását Zugló vasútállomáshoz. Gondolom, az arról átszállók miatt kell a Hermina úti megálló, mert az érinti a Vakok Intézetét.
Azért annyira nem lett volna szé.... a 139-es. Viszont Gazdagrétről 3 (csúcsidőn kívül 2) busz is megy a város közepébe, Budaörsről viszont csúcsidőn kívül a Móriczig is alig. Pedig itt egy kicsit többen laknak.
Én azt sajnálom, hogy Budaörs 240E-hez és Gazdagrét 139-eshez való ragaszkodása miatt az új 140-es csak jelképes sűrűséggel fog járni. Jobb volt az eredeti tervben szereplő hangolt 139-140, a Körtérre pedig a francnak kell ennyi buszt beküldeni Budaörs felől.
Persze, ha az önkormányzatoknak ez volt a kérése, ennek muszáj volt eleget tenni. Az új járat leendő utasainak és a Fadrusz utca lakóinak pedig nem osztottak lapot ebben a kérdésben.
Mármint vezetéstechnikailag sima ügy a balra kanyarodás, csak sok idő, amíg kiengednek. Elég gyorsan tudja borítani a menetrendet, ha oda nem kerül lámpa.
Az a Hermina út a legalja mindennek, csak 8/112 fog ott megállni, szüntessék már meg a jó francba, nevetséges a Zugló vá.-tól lévő távolsága, de szó szerint, múltkor a 7A nem tudott besorolni, a sofőr csak nevetett. Az utasok meg csak idegeskedtek.
Arra leszek kíváncsi még, hogy mikor fog reggel az első 8-as indulni, mert ugye kora reggel 8A lesz.
A 153/153A jó megoldás.
A legfontosabb dolog: a metrót meg kell hosszabbítani Újpalotáig.
megnéztem ezt a fene nagy átalakuló busz/villamos/troli hálózatot, a metróval kapcsolatosan, csupán egy kérdésem van, hogy pontosan mikor adják át a metrót az utasforgalomnak? Mindenről szó van benne, csak erről nincs...
Én viszont nem hiszem, hogy a fogas rendesen ki tudná váltani a 21-t. Terveket se nagyon hallottam erről.
Az M4-re pedig felesleges és értelmetlen ráhordani arról a részről, az agglomerációs és környéki vonalak felől van, ahol útba is esik és viszonylag gyors kapcsolatot ad a Belvárosba.
A 21-es kapacitására nem lesz szükség, ha a fogaskerekű egészséges sebességgel fog M2-re és a 4/6-osra ráhordani. M4 felé (Kelenföld (Őrmező)-nél) viszont kellene valami. Egyelőre a telebusz megfelelőnek tűnik, viszont a fogas felújítása esetén a kapacitás egy jelentősebb részét lehetne Kelenföld felé irányítani.
A 212-es szerintem lassú, és ráhordásra nem igazán alkalmas ponton éri el M4-et. Belvárosi kapcsolatot a 105-ös és a 112-es sokkal jobb színvonalon biztosítanak, mint a 212+M4 (átszállás Újbuda kp-ban) kombináció valaha is fog.
A 212-es feltáró, alapjárati jellege miatt fontos szerepet tölt be az Orbánhegyi úton és a Csörsz u-ban, ezért a mai formájában való megtartását semmiképp sem ellenzem. A Karolina úton viszont szerintem városszerkezeti jelentőssége van annak a hibának, hogy a 212-es egyedül jár arra. Szentimreváros a Gellérthegy árnyékában rossz belvárosi kapcsolatokkal rendelkezik, amin a körsugaras szerkezetes szemlélettel nagyon nehéz javítani. Megoldás szerintem a Tétényi--Karolina--Alsóhegy tengely egyesítése lenne, amire a 114/115-ös alkalmas. Ezeket fölösleges a Fehérvári úti villamosokkal párhuzamosan a Móriczra vinni, miután a Bikás-parkánál már megadták a metrókapcsolatot. Inkább fontosnak érezném a 8/112(/239)-es buszokkal való kapcsolatot. A Mészáros u-n és a Lánchídon át maguk is adhatnának belvárosi kapcsolatot, ami távlatban a trolihálózat budai bővítését is előrevetítené (72/73). Egyelőre a Széll K. tér vagy a Batthyány tér is megfelelő északi végpont lehetne.
Ez fölfogható a 61-es villamos sűrítésének a Budagyöngye és a BAH között. Csak minél inkább a villamosmegállókban kellene megállítani, hogy ez jól működjön.
Ezt a buszt be kellene vinni az M4-végállomáshoz, hogy a Budakeszi--Kelenföld (Őrmező) kapcsolatot megadja. Így lassulna Bel-Buda és Budaörs között, ami miatt a BKK létrehozná a 140-est. Ez különösen Budaörs irányába lenne menetidőnövelő.
A betérésnek előnye lenne M4 dél-budai "hátországával" (101E, 141E, 150/250/253) való jó kapcsolat is.
De minek? Értelme nem nagyon lenne, a 21 és a 212 jól kiszolgálja az igényeket, az Etele térre pedig nincs akkora igény. A jelenlegi verzió (21, 212) a legtakarékosabb időben is.
108-as számmal telebusz indítása Őrmező és az Irhás árok között a 219-es hasonló kivitelben vagy midibusszal kiszolgálva esetleg.
A közeljövőben a telebusz jó alternatíva lehet a buszt igénylő, de busszal nem járható területek számára (Melinda u., Mártonhegyi út/Költő u., Irhás-árok/Magas út/Konkoly-Thege Miklós út).
Lehetséges viszonylatok:
108 Gazdagrét--Irhás-árok--Csillebérc--Svábhegy--Mártonhegy--Apor Vilmos tér
221 Farkasrét--Melinda u.--Svábhegy--Normafa
A 221-esnek hétköznap lehetne egy olyan "B" változata is, ami feltárná a Béla király útja térségét, és összeköthetné a kútvölgyi/zugligeti buszvégállomásokat (128, 155, 291). Esetleg Kuruclesen át Pasarétre lemehetne.
Ha szerintetek túl problémás lenne a 189-779 Szépjuhászné úton való meghosszabbítása, járhatna arra is telebusz (Budakeszi--Hűvösvölgy). Ennek előnye lenne, hogy Budakeszin a Honfoglalás sétány térsége megtartaná a budaörsi kapcsolatát, és hűvösvölgyi kapcsolattal is gazdagodhatna.
Az se tudna olyan menetidőt produkálni, ami megérné. Ugyanúgy, mint a 272, csak Törökbálint helyett Budakeszi felé kanyarodna. Alternatív megoldás: 22 és új 140-es összekötése a Széll Kálmán téren
A Svábhegy eléggé társasházas beépítésű, és ennek eléggé a közepén található a fogasállomás. Nem véletlen, hogy egész nap 5 percenként hordanak rá M2-re és a 4/6-osra a 21/21A buszok (csúcsidőben kitömve). És ezek felett Dél-Buda felé jár a 212-es. Szerintem M4 felé is lenne utas az 53-ason, csak be kellene térnie Kelnföld vá. M (Őrmező)-höz.
A fogas Normafáig és Széll K. térig való hosszabbítása esetén, ami megmarad 21A-ként, Normafa helyett szintén lemehetne Kelenföldre (Őrmezőre).
Jó hát, ilyen keskeny helyeket lehet látna Buda-szerte a buszhálózaton, pl. a 128-as vonalán: https://www.google.hu/maps/@47.510322,18.992493,3a,75y,221.67h,80.04t/data=!3m4!1e1!3m2!1sEEUNLPvralZiPYbHlZ-9-w!2e0
De említhetnénk a 91/291-est Vérhalomnál, a 8-ast a Törökbálinti úton (a BKK pedig a csuklósoktól se riad vissza), a 114-est és a 233E-t a Baross-telepen, stb. Meg Dél-Pesten is vannak hasonló keskenységek, csak ott kisebb a meredekség.
A Szépjuhászné út szerintem nem tartozik abba a kategóriába, ahol ne férnének el a buszok. Teherautóforgalom ma is jelentős arra. Ez nem olyan hely, mint pl. a Melinda út, ami a mai kiépítettségében kifejezetten veszélyes lenne az utasoknak. Pedig az is on-topik: a Svábhegy felől az 53-as busz hordhatná M4-re az utasokat. Csak ezt jelentős felújítás meg forgalomtechnika árán lehetne megoldani.
Attól mitől lesz jobb, hogy a Volános jegy/bérlet helyett BKK-s kell rá? Ráadásul ez bérlet esetében legalább 4 szelvény teljes vonalra (BB, Diósd, Törökbálint-Budaörs, Budakeszi)