Új digitális tükörreflexes (DSLR) fényképezőgéppel jelentkezik a Pentax. A K-50 névre keresztelt, most bemutatott modell feltehetően a K-30 utódja lesz.
"Nem egészen. Holnap menetközben dől el. Any advice a részedről? :)"
Ha ennyire bizonytalan vagy, és ennyire nem tudsz dönteni, vegyél Nikont, mint már említettem volt. Ha ennyire nem tudsz dönteni és ennyire gyakorlatlan vagy, hogy itt tornáztatod a fórumot, hogy mindenki írjon neked jó sok érveket, akkor valószínűleg egyik márkával sem fogsz jó képeket csinálni, legalábbis jódarabig. De úgy gondolom, hogy ha Pentaxot veszel, akkor azon fogsz rágódni, hogy Nikonnal biztosan jobban menne, és hogyan tudnád lecserélni. Ha mindjárt Nikont veszel, ezt megspórolhatod magadnak. Persze mindaddig, amíg a kezedbe nem veszel egy Cannont.
Fényképezni - mint azt már többen elmondták - mindkét márka kiválósan alkalmas, akár sportról, akár másról van szó. Nem csak ez a két márka, hanem mindegyik. A kb. hasonló kategóriába tartozó gépek majdnem ugyanazt tudják, a gyenge láncszem általában az ember szokott lenni mögöttük. Viszont a divatosabb márka nagyobb önbizalmat ad.
sigma 17-70. A teléje kifejezetten gyenge, és nagy része a képeknek telés, de engem nem igazán érdekel. Magas isonál amúgy sem jön ki igazán, hogy milyen szuper obival csinálod, az eredmény kb ugyan ez lenne. Itt már a zaj minősége számít, és nem az obi-é. Abban meg a pentax nagyon jó.
Ha összeveted az első samsung képet a pentaxokkal, látni a különbséget zajban. Mindegyik ugyan azt a szűrést és élesítést kapta automatikusan
Az online rendelés már késő. Dobtam egy e-mailt nekik hét elején és azt írták vissza, hogy van a boltban és a beeső ügyfelek is megvásárolhatják. Különben jókat olvasgattam a 220voltról.
Megrendeled online személyes átvétel opcióval, így a visszaigazolástól kezdve a tied a cucc.
Egyébként az online rendelés házhoz korrektebb is lehet (ha egyébként a webbolt OK), mert pár napig elállási jogod van. Azaz visszaküldheted a cuccodat és nem fél óra (jó esetben) próbálgatás után kell kifizetni úgy, hogy onnantól "csak" garanciális.
Ennek ellenére én is fázom a házhoz szállításos dolgoktól 30 ezer felett.
Bár portrézni nem szoktam. Nem értek az emberekhez, a jó portréhoz meg az is kéne'. Az elkapott pillanatokban bízom, rendezni nem tudok.
Nekem van egy ilyen tárgyalt objektívem. Nem az az "eldobom az agyam", cucc, de az átfogásához képest kiváló. Én nagyon szeretem. Mászkálós mindenesnek több mint korrekt, és nagyon sok mindent meg lehet csinálni vele ha nincs más.
Nekem nincs, de nagyon örülnék ha lenne. Én állandóan gyenge fényben fotózom k30-al, k50-el, és most már egy samsung nx300-as milcel is. Objektívjeim 17-70/ 2,8-4 sigma, 55-300/4-5,6 pentax, és 18-55/ 3,5-5,6 samsung kitobi. Ezekkel minden meg tudok oldani amit leírtál. Ezeket simán kiváltanám egy 18-135-tel. A sigma 2,8 fényereje amúgy is csak parasztvakítás.
Most már sokszor csak a samsungot viszem magammal, ha véletlenül még is hirtelen fotózni kell valami eseményt.
Vaku csak akkor van nálam, hogy ha vaksötétben kell fotózni.
Nálam alapból az iso automatában 3200-ig van. Ha nagyon kell emelem 6400-ig.
Láttam azt a videót. jó nagy marhaság. Én a drága obival is tudtam volna szar képeket készíteni, és a szarral is jókat. Ahogy ha akartak volna ők is tudtak volna. De a sok lúzer beszopja és veszi a drága obikat, hátha attól jobbak lesznek a képei. A gyártok meg gazdagodnak. Nem sajnálom tőlük.
A minőségi ugrás akkor lesz nagy, ha rájön, hogy nem ezeken múlik a a jó fotó.
Ugyan erre használtam én is a Pentaxot. Végigjártam az M42 - M - KIT obi (f/sötét) - Minőségi obi vonalat, ebben a sorrendben, és a végén éreztem, hogy összeállt, már csak egy jó gép kellett volna, mert a K-r keresője és AF-e nem épp a legjobb, amikor kaptam egy olyan ajánlatot FF-re, amit nem tudtam kihagyni.
A 18-135 pontosan arra készült, hogy ennyi felé mozduljanak vele. Az már a Te döntésed, hogy az általa nyújtott minőség megfelel-e. Ha igen, akkor nyert ügyed van.
Az is lehet opció, ha ebben gondolkodol, hogy megveszed valamelyik gépet és használod-használod, jó sokat, aztán kielemzed a sok képből, hogy melyik az a tartomány, amit sokszor használsz, és e mellé veszel egyet oda. Erre vannak nagyon jó programok, amik segítenek a statisztika elkészítésében A 18-135-ös tartomány az, ahol egy átlag fotós a képei nagyon nagy részét készíti, mindig jól jön ez az átfogás. Ha egyben van, akkor kényelmesebb, ha többől áll össze, akkor jobb képminőség érhető el. Imádtam portrézni az 50-135-tel tele végén nyitott rekesszel. Ezt pl nem tudja a 18-135. De 50-en sem.
Sportfotó is lenne benne és sok rendezvény, ahol az emberek jönnek-mennek, táncolnak mondjuk főleg beltérben.
Persze városi fotózásra is használnám és kirándulások alkalmával. Tudom, most fogod a fejed és azt mondod, hogy 18-135-el nem lehet ennyifelé mozdulni.
Szóval holnap reggel irány Budapest de még nem tudom mindig melyik gép legyen.
Youtub-on megtették ezt az összehasonlítást - mármint jó gép+rosszabb minőségű objektív vs gyengébb gép+jó objektív. Meg lehet nézni. Egy jobb üvegnél nem kell emelni az ISO-t, az meg a régi szenzoroknak jó, alapérzékenység környékén az is jó. Mondjuk nem emelheted ISO 800-1000 fölé, de az obin lehet nyerni 2 FÉ-t, amennyivel többet tud az új szenzor ISO-ban- cserébe olcsóbb a szett együtt. Ráadásul egy újabb gépre váltás esetén sokkal nagyobb lesz az ugrás minőségben, mintha gyenge obi mögött cserélgetnénk a jobbnál jobb vázakat. Objektívet ritkábban cserélünk, mint gépet, azok nehezebben avulnak el.
A drágább nem feltétlen jobb. A nagyobb átfogás biztos nem jobb. Szerintem ezt a fókuszátfogást érdemes lenne valahol 50-70 környékén kettévenni, két objektívre, és amelyik fókusztartományban készíted a képeid zömét arra venni egy jól karcoló üveget. Ezek az utazó zoom obik is jók, arra amire kitalálták őket, vagyis utazás közben nem kell objektívet cserélni. Ha ez a fő profil, akkor nincs is másra szükséged. Arról még nem írtál, hogy a sportfotózás mit jelentene nálad. Hébe-hóba szökőévente 1-2 alkalom, vagy a képeid fele sportfotó lenne? Előbbi esetben vétek lenne erre rendszert fejleszteni, utóbbi esetben meg a legolcsóbb, ha eleve a megfelelő technikát veszed. A csereberénél nincs nagyobb pénznyelő. Egy 10-es itt, egy ötös ott, beugrik 1-2 eladhatatlan objektív, nem tudja a vázad amit kellene, és 1-2 év alatt eltapsoltál apránként akár 100-120 eFt-ot is, ha AF-es obikat cserélgetsz. Abból már komoly, fényerős alapobit lehet venni.
Kérdés, hogy feltétlen új váz kellene? Árulnak nagyon jó használt gépeket is. Most láttam K200D-t. Az majdnem K10D, ami a maga kora legjobb gépe volt. Az sem felejtett el képet készíteni, ISO-ban nem annyira izmos, de tanulni, szokni nagyon jó. KIT obival 50, meg ha még alkudsz is... Kb 340-350-ből megvan a kétobis szetted, ha veszed mellé az 50-135-öt. KIT-ben a Pentax alap KIT obija meglepően jó. Aztán ha úgy érzed, hogy ez a gép kevés, akkor vagy eladod kevéske bukóval, de ha pár év múlva veszel egy új gépet, ezt megtartod sem buksz annyit, mintha pár év múlva lecseréled a K-50-et.
Ennél kb 80 eFt-tal kerül többe a K-50 + 50-135, és akkor nincs alapobid. Ebből bőven kijönne egy állvány, táska, szűrők, vaku, ha szükséges, és van egy komplett felszerelésed, ami nagyon sok mindenre használható. Ha ezekre nincs szükséged, akkor azt a 80-at félreteszed, és ez lesz a kezdő alapja egy jobb váznak. De egy használt K-30 is elgondolkodtató lenne, nem sok különbség van a K-50 és a K-30 között az árat leszámítva.
"Én a saját tapasztalataimra támaszkodom.Egyébként nálam sokkal szakavatottabbak, jobban hozzáértők azt mondják, hogy inkább egy gyengébb gép és jobb objektív legyen a választás, mint fordítva"
Amúgy ez ugyan olyan féligazság, mint a többi hasonló hülyeség. Ha sz@r a gép hiba raksz rá szuper objektívet.
Ahogy egy szuper objektív minősége átlagos napi körülmények nem nagyon különböztethető meg egy jobb átlagostól objektívétől. Itt az általad emlegetett 35x40 "kiállítási" méretet is értem.