Ez a fórum a többi láncfűrészes mellett elsősorban a LÁNCFŰRÉSZEKET gyűjtő,javítgató,barkácsoló,valamint felújító embereknek szól.
Hogy miért?
Csupán azért mert az eddigi láncfűrészes fórumokon az ilyen jellegű kedvelők folyamatos megvetésnek és lekezelésnek voltak alanyai.
Így bízok abban,hogy azok akiknek nem jelentenek semmit a régi láncfűrészek,azok itt ezen a fórumon talán nem találnak kivetnivalót.
Így kicsit célzottabban,a Profi fakitermelőktől függetlenül is lehet megosztani ilyen jellegű tapasztalatainkat.
(Nemzetközileg a "Láncfűrész gyűjtők" éppúgy akár a veterán autó gyűjtők,kicsivel több elismerést kapnak)
A gyertya benne volt,a kipufogó rajta,tehát valószínüleg nem mászott bele semmi🙂. Szerintem kevés a hengertalp tömítés,vagy nem belevaló a dugattyú. Esetleg még a lendkerék alatt érhet bele valami valamibe. A simsonomnál egy utángyártott tekercs ért hozzá a lendkerék egy részéhez,bár az inkább koszratott. Próbálok kezdeni vele valamit,hátha lehet bele életet lehelni. Mondjuk nem mintha annyit használnék egy ilyen fűrészt😁,de ha már egyszer van. Idő végül is van rá. Aztán vagy lessz belőle valami,vagy nem,...de az biztos! Másnem fellógatom a falra a garázsban dekorációnak.
Csak nehogy úgy járj mint a fiam. A múlthéten szólt hogy tönkre ment a Trabi motor a kistraktorjában. Főtengely, ami szokott lenni. Montam neki hogy van nekem ,vigye boldoguljon. Haza viszi , próbálgatja forgatni, telefonál hogy jó kompresszió van benne mert nem tudja átfordítani, holtpontnál akad. Majd szétszedte, és tele volt patkányszarral. Nevetséges, de sajnos igaz.
Sziasztok! Előtúrtam az egykoron apósomtól örökölt láncfűrész maradványokat,egy Stihl 031 AV-t. A láncvezető lap,és a lánc kivételével talán hiánytalan. A gyertya és kipu nyíláson benézve újszerű dugattyú van benne,viszont a lendkereket forgatva a felső holtponton megakadt,erőteljesen forgatva fordult csak tovább.(a berántót cibálva pici kattanások voltak) A lendkeret lehúzó híján nem tudtam még levenni. Viszont gondoltam eggyet,és meglazítottam a hengercsavarokat,és talán megszűnt a jelenség. Valószínüleg vékony lehet a hengertalp tömítés,vagy a dugó nem belevaló? Asszem szétszedem,megtisztogatom,szemrevételezem,...és megpróbálom beindítani. Hátha... Viszont nem tudom,hogy miért volt félrerakva.. Egyébként lehet ezekhez még alkatrészt találni? Mert a net szerint nem egy mai darab. 79be kezdték gyártani ezt a tipust. Hogy aztán ez mikori évjárat,az passz. Pár kép a gépről.
Sziasztok, volt valamikor itt egy link, ami az összes láncfűészgyártó és típusai adatai benne voltak. Sajnos elhagytam, valakinek esetleg? Hálás lennék érte...
Anno annak idején egy Druzsba Elektront vettem, amit felújítgattam, de csak műhelydekorációnak, sose indítottam be.
Most elővettem, megtakarítgattam, hogy eladom, és próbaképpen öntöttem bele benzint, és csodásan beindult, el sem akarom adni :) Viszont nem jár olyan tökéletesen, mert találomra állítgattam a karburátort... Esetleg valakinek van valami támpontja, a beállításáról? Pl 2-3 csavarfordulat kifele és onnan kéne elkezdeni az állítgatást?
Illetve láncom nincs hozzá... ezt vennék hozzá, esetleg a gyári láncvezetőjére fel lehet rakni valami "mezei, bolti" láncot?
Van egy BD DN 402 B matuzsálem láncfűrészem. Elromlott az olajpumpája. Valaki tudna segíteni egy pumpa beszerzésében? Jó lenne használt is ha működőképes. SOS!! Vagy mivel lehetne pótolni hogy legyen kenése a láncnak? Segítsetek légyszííííííí!!!!
Elég speckó szett kell rá. Mo-n nem fogsz rá kapni üzletben sem vezetőt sem láncot. esetleg ha találsz valahol használtat ami még használható valamennyire.
Sziasztok! Amatőr vagyok a fűrészek terén, segítséget szeretnék kérni.
Van egy Homelite XL Automatic fűrészem, most sikerült a kuplungját megcsinálni. Nincs rajta vezető és lánc. A tőcsavarok átmérője 10 mm.Kérdésem: milyen méretű láncvezető passzol ehhez a géphez? A csillagkerék 3/8-os.