Az üzemanyag-felszívó cső jelentős erővel bepattan a karburátor aljába, de manuálisan kivehető és cserélhető . A cső alján egy golyós visszacsapó szelep található, amely megakadályozza az üzemanyag visszafolyását. Ellenőrizze, hogy a golyó szabadon mozog-e a cső fel-le rázásával. Győződjön meg arról, hogy az üzemanyag felfelé haladhat, lefelé azonban nem.
2. Karburátort a tankról lecsavarni. Mint amikor membránt cseréltél.
3. A karburátor alján van egy kb. 10 cm-es merülőcső, ami felszívja a benzint a tankból a fúvókához.
4. Annak az alsó részén van egy szűrő szerű műanyag. Az van elkoszolódva. Kétféle módon lehet tisztítani:
A) Benzin + fogkefe segítségével kitisztítod. a külső oldalról.
B) A karburátor testéből a tövénél megfogva ki lehet húzni a csövet és úgy belülről kitisztítani ellenirányú benzin befecskendezésével,vagy sűrített levegővel. utána visszadugni (Pattintani).
Ezt a második módot csak gyakorlottaknak ajánlom, mert kivételkor bele lehet törni a merülőcsövet tőből a karburátorba. Nem menetes, hanem szorosan illesztve ül a műanyag a fémházban. Szigorúan csak kifelé szabad húzni, esetleg előtte jobbra balra megpróbálni forgatni, hogy megmozduljon. Oldal irányba kivételkor ne feszítsd mert tőben könnyen eltörik.
A szűrőt ne lukaszd ki semmivel, mert akkor a tankban levő rittyót felszívja a fúvókához és akkor teljes dugulást okoz.
Már leírtam mi okozza a problémát. Ez a jelenség nem a sűrítéskor van, pontosan a dekompresszor miatt is. Az olajak minősége miatt alakul ki. Kicsapódnak és odatapadnak dolgok a nem megfelelő olajakból. Olajcsere előtt motorbeltér tisztító adalék használata javallott. (az a sárgásbarna ragacs okozza, ami kitapad mindenhová) Jó fajta olaj használata (ami a sok hamisítvány között szerencse kérdése)
Az enyém 17 HP, és van. Álló helyzetben ki kell támasztani a szelepnek, nincs hézag csak ha beindult, a röpsúly elmozdítja a veztengelyen a rugót, és akkor lesz.
Sziasztok! Robi 56-ról lenne szó...régi...szuperál...de, előjött egy hiba...hirtelen fémes hang kíséretében leáll...annyit megállapítottam, hogy a forgórész-hűtőventillátor beleérhetett a gyújtás állórészébe...felmelegedhet ennyire az forgórész? Mennyi lenne az ideális légrés?
Briggs classic 35 fűnyíró általában 10 perc után beszívja a karburátoron a labdát . Tavaly kapott új membránt labdát akkor ritkábban csinálta most egyre többször. Mit kellene cserélnem?
A régebbihez: szívó szelephézag minimum 0,12mm, maximum 0,18mm
kipufogó szelephézag minimum o,23mm, maximum 0,28mm
Mivel nem írtad,hogy az új OHV egyhengeres motor én annak veszem: Szívó szelep minimum 0,10mm, maximum 0,15mm, kipufogó szelep minimum0,10mm, maximum 0,15mm, tehát egyforma. A szelephézagmérővel méred a hézagot akkor amikor a dugattyú a felső holtpontban van.
Közben megmértem, mégsincs ekkora játéka, kb. 0.8-0.9 mm tolómérővel mérve. Ez normális mértékű még? Ha igen, akkor máshol van a probléma, hogy miért nem akar beindulni abszolút, ha benzint fecskendezek be a hengerbe, akkor is nagyon riktán indul el, pár fordulatot megy max, aztán leáll és semmi tovább. Szikra van, legalábbis ha kiveszem és hozzáérintem a blokkhoz, akkor van szikra. Vezérlés jelek megfelelően, egymással szemben vannak.
Olyan kérdésem lenne, hogy miért lehet az, hogy (amatőrként) szétszedtem egy Briggs Calssic 35 motort, mert gyűrűcserét kellett rajta csinálni, kicseréltem, új tömítésekkel összeraktam és most a főtengelynek van kb. 2 mm kottyanása tengelyirányban. Ez mitől lehet, valaki tapasztalt már ilyet?
Ilyen készletet használtam, a dekni tömítésből van összesem 4 db, 2 papír, 2 "gumi", én összesen 1 db papírtömítést raktam bele, olajozva. Ez lehet a gond vagy ez független ettől?
"Induláskor a nagy kompresszió miatt az önindító nem tudja átforgatni,
melegen már igen."
Vedd ki a gyertyát és fogd be az ujjaddal. Tekerd meg kézzel és rájössz, hogy mikor fogja meg a motort.----Ez nem sűrítéskor, hanem a munkaütemben lesz. Amikor minkét szelep zárva és a dugó lefelé halad. Akkora vákumot csinál, hogy szinte lehetetlen áttekerni.( sűrű olaj miatt nagy a tömítettség) Ha kézzel lassan áthajtod ezen a szakaszon, akkor indítsd.