Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Tisztelt g.bácsi, ha nincs lehetőség eredeti trafóra, akkor egy Piko FZ1-es is el tudja vinni ezt a szerelvényt, amennyiben a mozdony rendesen karban van tartva és a sínek sem rozsdásak.
1954-ben (akkor 6 éves voltam) ajándékba kapott I.szériás PV Előre játékvasutam trafója az évek folyamán elkallódott. Tudomásom szerint primer oldal 220V szekunder oldal 0-18V-ig szabályzókarral változtatható váltóáramú kimenettel. Remélem nem badarságokat írtam.
Kérem szíveskedjenek segíteni, hogy milyen mód és lehetőség van pótlására vagy valamilyen elektronika a működtetéshez? A sínek is megvannak csak a trafó hiányzik a boldogsághoz.
Gratulálok a kis tejes tartályhoz! Igen, ma már igencsak ritka még így is, bár régen sem volt gyakori és egyben a leglátványosabb vagon része a hazai játékvasútgyártásban, ami önmagában is nagyon jól mutat. Nekem is az egyik kedvencem... :)
A Görgő Készítő KTSz. vonataihoz készültek a szigetleletlen PV sínek. Van olyan készlet amiben ilyen sínek vannak és van olyan amiben alumínium öntvény sínek. Hogy ez utóbbiak hol készültek azt nem tudom...
Egyébként, ha valakinek kell ilyen fajta PV sín Görgő Készítő KTSz.-es vonathoz, akkor van belőle egy körívnyi eladó példányom.
Eddig egyetlen érett vajszínű tartályos példánnyal találkoztam, ami korábbi lehet mint a "fehérek" és egy picit eltér a vagon is, mert van rajta egy kis oldaltábla, ami a képen is látszik. A későbbieken ilyen kis oldaltábla nincs.
A tiéd is szerintem a "fehér" változat a kép alapján, természetesen ezek is törtfehérek, egy fehér papírlap mellett...
Valamikor egyszer azt olvastam, hogy árultak anno sínszálakat, meg meg "talpfát" is, külön. Nem lehet, hogy abból fabrikálta valaki, a szigetelés kihagyásával?
Egy különös dolgot találtam a most felújításra került Pénzverdei lemezsínek között. Szigeteletlen PV jelzésű talpfákra szerelt íves sínt. Mivel egy gyűjtőtársnál már találkoztam ilyen sínekkel, valószínűleg nem a véletlen műve. Nincs tudomásom arról, hogy az Állami Pénzverő óraműves vasutat készített volna, ezért kérdés, hogy kinek gyártották.
az archív fotóidon határozott különbség látszik a tejes tartályok színében. Az általam talált tartály határozottan a vajszinübb változatnak felel meg. Jelentenek ezek a színek valamit a gyártási korszakkal kapcsolatban, vagy olyanok amilyen festék éppen volt?
Sziasztok, a napokban egy kis fogás nekem is sikerült, ha nem is akkor ritkaság mint egy rakoncás. Mindenesetre lassan összeáll egy szép tiszta piros szerelvény is. Üdv! S.
Gratulálok a szép fogáshoz. Újabb bizonyíték arra, hogy a zsibvásárokon semmi sem lehetetlen :)
És üdv mindenkinek. Eddig csak olvasgatni jártam ide, a Facebook csoport kissé csendes, itt viszont rengeteg tippet találtam többetektől, amit ezúton is köszönök.
Drága volt, 1955-ben apám 600 Ft-ért (ha jól emlékszem) vette az Előre készletet. Az kb. egy havi fizetés nagyságrendje volt. (Anyám veszekedett is miatta, én meg örültem.)
Bocs Zoli, de én 3 Ft-os benzinárra (86 oktános normál benzin) emlékszem, 1971-től motorral jártam. A kis gombóc(2,5 dkg) fagyi tényleg 50 fillér volt.
Teljes biztonsággal az árat . Nem csak ma, de akkor se volt túl sok ezekből az extra vagonokból. Azon kívül 2 , 5 és 10 Fillér is forgalomban volt. Csak összehasonlításként, egy liter benzin 25 Fillér volt. Kezdő mérnökként 1972- ben 1750 Ft volt a fizetésem fél évig, mint gyakornok. Akkor 50 fillér volt egy gombóc fagyi és egy liter benzin. Szerintem a ritkasága miatt most a doboz többet ér, mint a vagon.
Szia Ádám!Gratulálok a szerzeményhez!Nagyon szép állapotú,hogy stílszerű legyek,(Pénz)verdefényes!:) A doboz külön extra,amit abban az időben az új cipőhöz se adtak!Mégegyszer gratula! Üdv.Gábor
Hosszú és türelmes keresgélés- várakozás után a hétvégi miskolci régiségvásáron sikerült egy fekete rakoncás kocsihoz hozzájutni. Az alku megkötése után meglepetés ért!
Kaptam hozzá dobozt is. A dobozon és a zárjegyein az alábbi feliratok láthatóak:
Játék xxxx? (Olvashatatlan a pecsét)
MEO
60,12
Kérdezem a fórum olvasóit ez utóbbi a vételárra vagy a dátumra utalhat? (Mindkettőt eltudom képzelni.)
26 db, szálanként 30 cm hosszúságú ónozott lemezből hajlított, 7 mm profilmagasságú sínszál azon érdeklődők számára, akik saját maguknak szeretnének síneket készíteni.
Eladó még további 10 db, az előbbi profilokból fa talpfával barkácsolt sín is. Ára 120 Ft/sínszál. Amennyiben valaki íves sínt szeretne készíteni, tudok hozzá állítható sínhajlító szerszámot kölcsönözni, vagy akár el is adni. Ezzel tetszés szerinti ívsugarú sín készíthető.
20 db Hübner gyártmányú, 100 mm hosszúságú flexibilis, egymáshoz csatlakoztatható műanyag talpfalétra. Ára 200 Ft/db. Aki az egészet megveszi, ajándékként kap 2 db 30 cm hosszúságú újezüst Hübner gyártmányú, 5 mm profilmagasságú modell sínszálat, sínvég csatlakozókkal együtt, ami összeszerelten a csatolt ábrán látható.
Tekintve, hogy a felkínált sínalzat összesen 2 m, ezért vitrinben, diorámában álló járművek alá ajánlanám.
köszi a fotót, de nem igazán erre gondoltam. Ez csak egy színvariáció egy ismert mintára. Ugye pl. többek között a gázolajos is, az Esso is vagy a Maszolaj is léteznek többféle alapszínben, de a motívumok ismertek. Vagy a honlapodon, vagy egyéb publikált fotókon meg lehet azokat valamilyen színvariációban találni. Én olyan motívumra gondoltam volna, amelynek a képe még nem jelent meg eddig sehol, de esetleg lehet tudni a létezéséröl. De akkor ilyet ezek szerint Te sem ismersz.
A Castrol kocsi sorsán majd még gondolkodom, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy utólagos csere lenne. Persze jobban örültem volna, ha láttál volna már ilyet, s persze az is lehet, hogy tényleg csak egy pótlás, és eredetileg ilyen nem létezett.
Gondolom a "Régi Magyar Játékvasutak" oldalra gondolsz, ahol már jó ideje nincsenek fent a képek, mert a szolgáltató tönkretette az oldalt, ezért nem is foglalkozok vele... :(
Azokhoz képest volt pl. piros 2 tengelyes Esso tartály és a -3 csőszerű tartályos- gázolaj szállító, 4 tengelyes változata is létezett piros színben is a csatolt képen látható példány a Vaterán volt fent anno.
Most más hirtelen nem jut eszembe.
Ami a tartály vagon beöntő nyílásra vonatkozó kérdésedet illeti, az szerintem nem eredeti sajnos. Öntvény beöntő nyílás volt a Tóth kocsikon. Ha sikerül szerezned a Deák féle öntésből, az szerintem pont ugyanolyan, valószínűleg a Tóth szerszámokkal készült. Ezen a Castrol tartályon feketére volt festve a beöntő.
még egy Tóth tartálykocsis kérdés: szerinted lehet a jobboldali Tóth féle kocsi csavartetös dómja eredeti darab? Lehet, hogy Tòth készült tölthetö csapos tartálykocsikra is, mint a baloldali Märklin, de csak a dómig jutott? Vagy volt esetleg tölthetö Tóth féle tartálykocsi is?
A fotózott példányon nincs csap, s nehéz eldönteni, hogy a csavaros dóm tényleg eredeti-é, vagy csak az elveszett szokásos öntött darab utólagos pótlása.
Btw, azért mert Roglin kollégát szólitottam meg, ne tartsa magát senki vissza, akinek releváns infója lenne ehhez, vagy a korábbi kérdéshez is. Ez egy fórum végül is.
azt szeretném megkérdezni, hogy milyen Tóth féle tartálykocsi festések ismertek még azokon kívül, amelyek a honlapodon is szerepelnek. Én egyet ismerek, a fórumban egyszer régebben látható "Maszolaj" festést, de vajon voltak-e még azon kívül mások is?
Annyi észrevétel, hogy az ilyen áttételeknél, a közlő vagy közvetítő (szimpla) fogaskerekekkel nem is kell számolni. Teljesen mindegy hány fogú és hány ilyen van a hajtásban, a számítási képletekből kimaradhat, mert csak bonyolítja. A szerepük csak a távolság áthidalása a hajtó és hajtott fogaskerekek között, de amennyit az egyik irányba lassít, a másik irányba annyit gyorsít.
Ennél a példánál a 44 fogú fogaskerék a köztes, látszik is, hogy a lassítás 1:6-os, ami kijön a hajtó és hajtott fogaskerék fogszám arányából (10:60). A matek is stimmel, látható, hogy a motor fordulat képletedben a törtek szorzásánál a számlálóban és a nevezőben is ott a 44, tehát ezzel lehet egyszerűsíteni.