Keresés

Részletes keresés

LPM Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5023

Tisztelt g.bácsi, ha nincs lehetőség eredeti trafóra, akkor egy Piko FZ1-es is el tudja vinni ezt a szerelvényt, amennyiben a mozdony rendesen karban van tartva és a sínek sem rozsdásak.

Előzmény: g.bácsi (5022)
g.bácsi Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5022

Tisztelt Modellezők!

 

1954-ben (akkor 6 éves voltam) ajándékba kapott I.szériás PV Előre játékvasutam trafója az évek folyamán elkallódott. Tudomásom szerint primer oldal 220V szekunder oldal 0-18V-ig szabályzókarral változtatható váltóáramú kimenettel. Remélem nem badarságokat írtam.

Kérem szíveskedjenek segíteni, hogy milyen mód és lehetőség van pótlására vagy valamilyen elektronika a működtetéshez? A sínek is megvannak csak a trafó hiányzik a boldogsághoz.

Érdeklődéssel várom válaszukat, köszönöm

 

Roglin7 Creative Commons License 2022.05.18 0 1 5021

Gratulálok a kis tejes tartályhoz! Igen, ma már igencsak ritka még így is, bár régen sem volt gyakori és egyben a leglátványosabb vagon része a hazai játékvasútgyártásban, ami önmagában is nagyon jól mutat. Nekem is az egyik kedvencem... :)

 

R.

Előzmény: Cavill (5014)
Roglin7 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 5020

Szia Zoli!

 

A Görgő Készítő KTSz. vonataihoz készültek a szigetleletlen PV sínek. Van olyan készlet amiben ilyen sínek vannak és van olyan amiben alumínium öntvény sínek. Hogy ez utóbbiak hol készültek azt nem tudom...

 

Egyébként, ha valakinek kell ilyen fajta PV sín Görgő Készítő KTSz.-es vonathoz, akkor van belőle egy körívnyi eladó példányom.

 

Üdv: R.

Előzmény: Zoli1949 (5016)
Roglin7 Creative Commons License 2022.05.18 0 1 5019

Szia Cavill!

 

Eddig egyetlen érett vajszínű tartályos példánnyal találkoztam, ami korábbi lehet mint a "fehérek" és egy picit eltér a vagon is, mert van rajta egy kis oldaltábla, ami a képen is látszik. A későbbieken ilyen kis oldaltábla nincs.

A tiéd is szerintem a "fehér" változat a kép alapján, természetesen ezek is törtfehérek, egy fehér papírlap mellett...

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (5015)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.15 0 0 5018

Szia!

Az értesülésed igaz, de szigetelt " talpfákat " árultak . Ezek pedig gyárilag egyben vannak szigetelés nélkül.

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (5017)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.15 0 0 5017

Szia!

Valamikor egyszer azt olvastam, hogy árultak anno sínszálakat, meg meg "talpfát" is, külön. Nem lehet, hogy abból fabrikálta valaki, a szigetelés kihagyásával?

Előzmény: Zoli1949 (5016)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.13 0 1 5016

Szervusztok Urak!

Egy  különös dolgot találtam a most felújításra került Pénzverdei lemezsínek között. Szigeteletlen  PV jelzésű talpfákra szerelt  íves  sínt. Mivel egy gyűjtőtársnál már találkoztam ilyen sínekkel, valószínűleg nem a véletlen műve. Nincs tudomásom arról, hogy az Állami Pénzverő óraműves vasutat készített volna, ezért kérdés, hogy kinek gyártották.

Üdv: Zoli

Cavill Creative Commons License 2022.05.10 0 0 5015

Szia Roglin,

 

az archív fotóidon határozott különbség látszik a tejes tartályok színében. Az általam talált tartály határozottan a vajszinübb változatnak felel meg. Jelentenek ezek a színek valamit a gyártási korszakkal kapcsolatban, vagy olyanok amilyen festék éppen volt?

 

Üdv! S.

 

Cavill Creative Commons License 2022.05.09 0 2 5014

Egy másik kis fogás a közelmúltból, ennek még önmagában is nagyon lehet örülni.

Üdv! S.

 

Cavill Creative Commons License 2022.05.04 0 3 5013

Sziasztok, a napokban egy kis fogás nekem is sikerült, ha nem is akkor ritkaság mint egy rakoncás. Mindenesetre lassan összeáll egy szép tiszta piros szerelvény is. Üdv! S.

 

LPM Creative Commons License 2022.05.03 0 1 5012

Gratulálok a szép fogáshoz. Újabb bizonyíték arra, hogy a zsibvásárokon semmi sem lehetetlen :)

És üdv mindenkinek. Eddig csak olvasgatni jártam ide, a Facebook csoport kissé csendes, itt viszont rengeteg tippet találtam többetektől, amit ezúton is köszönök.

 

Péter

Előzmény: Nagyadamka (5006)
kóboráram Creative Commons License 2022.05.03 0 1 5011

Drága volt, 1955-ben apám 600 Ft-ért (ha jól emlékszem) vette az Előre készletet. Az kb. egy havi fizetés nagyságrendje volt. (Anyám veszekedett is miatta, én meg örültem.)

Előzmény: Cavill (5010)
Cavill Creative Commons License 2022.05.03 0 0 5010

A Pénzverdei vasút abban az idöben relative egy igen drága történet volt. Már írtam jó pár éve

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139034614&t=9213335

 

hogy az Elöre mozdonyok egyedi ára 155 forint volt, amelyet a végkiárusítás során 110 forintra csökkentettek.

 

Üdv! S.

Előzmény: kóboráram (5009)
kóboráram Creative Commons License 2022.05.03 0 0 5009

Bocs Zoli, de én 3 Ft-os benzinárra (86 oktános normál benzin) emlékszem, 1971-től motorral jártam. A kis gombóc(2,5 dkg) fagyi tényleg 50 fillér volt.

Előzmény: Zoli1949 (5008)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.02 0 1 5008

Szia Ádám!

Teljes biztonsággal az árat . Nem csak ma, de akkor se volt túl sok ezekből az extra vagonokból. Azon kívül 2 , 5 és 10 Fillér is forgalomban volt. Csak összehasonlításként,  egy liter benzin 25 Fillér volt. Kezdő mérnökként 1972- ben   1750 Ft volt a fizetésem fél évig, mint gyakornok. Akkor 50 fillér volt egy gombóc fagyi és egy liter benzin. Szerintem a ritkasága miatt most a doboz többet ér, mint a vagon.

Üdv:Zoli

Előzmény: Nagyadamka (5006)
József Gábor Papp Creative Commons License 2022.05.02 0 2 5007

Szia Ádám!Gratulálok a szerzeményhez!Nagyon szép állapotú,hogy stílszerű legyek,(Pénz)verdefényes!:) A doboz külön extra,amit abban az időben az új cipőhöz se adtak!Mégegyszer gratula!                                                                                                                                                                          Üdv.Gábor

 

Előzmény: Nagyadamka (5006)
Nagyadamka Creative Commons License 2022.05.02 0 3 5006

Kedves PV-vasútbarátok!

Hosszú és türelmes keresgélés- várakozás után a hétvégi miskolci régiségvásáron sikerült egy fekete rakoncás kocsihoz hozzájutni. Az alku megkötése után meglepetés ért!

Kaptam hozzá dobozt is. A dobozon és a zárjegyein az alábbi feliratok láthatóak:

Játék xxxx? (Olvashatatlan a pecsét)

MEO

60,12

Kérdezem a fórum olvasóit ez utóbbi a vételárra vagy a dátumra utalhat? (Mindkettőt eltudom képzelni.)

Üdv , Ádám

Törölt nick Creative Commons License 2022.04.13 0 0 5005

A meghírdetett Előre alkatrészek elkeltek! Köszönöm az érdeklődéseket!

Előzmény: Törölt nick (5004)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.13 -2 0 5004

Kedves Gyűjtők!

 

Eladóvá váltak az alábbi Előre alkatrészek.

A motor vesz fel áramot, de nem működik. Az egyik tengelyen elforog a fogaskerék.

Aki úgy érzi, hogy hasznát venné, ajánlatát küldje a szozkukacfreemailponthu-ra.

 

 

nekeresd Creative Commons License 2022.04.09 0 0 5003

Eladó 0-s sínanyagok:

  

26 db, szálanként 30 cm hosszúságú ónozott lemezből hajlított, 7 mm profilmagasságú sínszál azon érdeklődők számára, akik saját maguknak szeretnének síneket készíteni.

Eladó még további 10 db, az előbbi profilokból fa talpfával barkácsolt sín is. Ára 120 Ft/sínszál. Amennyiben valaki íves sínt szeretne készíteni, tudok hozzá állítható sínhajlító szerszámot kölcsönözni, vagy akár el is adni. Ezzel tetszés szerinti ívsugarú sín készíthető.

 

 

20 db Hübner gyártmányú, 100 mm hosszúságú flexibilis, egymáshoz csatlakoztatható műanyag talpfalétra. Ára 200 Ft/db. Aki az egészet megveszi, ajándékként kap 2 db 30 cm hosszúságú újezüst Hübner gyártmányú, 5 mm profilmagasságú modell sínszálat, sínvég csatlakozókkal együtt, ami összeszerelten a csatolt ábrán látható.

Tekintve, hogy a felkínált sínalzat összesen 2 m, ezért vitrinben, diorámában álló járművek alá ajánlanám.

 

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

nekeresd Creative Commons License 2022.04.08 0 0 5002

Eladó 0-s Pénzverde gyártmányú alkatrészek:

 

Pannónia mozdonyhoz,

5 db kefetartó készlet, ára 2800 Ft/db,

2 db kettős-kerékáramszedő, ára 1400 Ft/db,

3 db kommutátor tárcsa, ára 1400 Ft/db,

5 db keréktengely fogaskerékkel, ára 1400 Ft/db.

 

Előre mozdonyhoz,

1 db kefeoldali pajzslemez, ára 800 Ft,

2 db kefehüvely, szigetelő gyűrűkkel, leszorító menetes rézgyűrűvel, ára 1200 Ft/db,

2 db keréktengelyre való fogaskerék (Z=60), ára 600 Ft/db,

2 db mozdonyfedél tartórugó, ára 500 Ft/db

2 db mozdonyhoz való kapcsoló, ára 500 Ft/db,

2 db kocsikhoz való kapcsoló, 500 Ft/db.

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

Cavill Creative Commons License 2022.03.29 0 0 5001

Szia Roglin,

 

köszi a fotót, de nem igazán erre gondoltam. Ez csak egy színvariáció egy ismert mintára. Ugye pl. többek között a gázolajos is, az Esso is vagy a Maszolaj is léteznek többféle alapszínben, de a motívumok ismertek. Vagy a honlapodon, vagy egyéb publikált fotókon meg lehet azokat valamilyen színvariációban találni. Én olyan motívumra gondoltam volna, amelynek a képe még nem jelent meg eddig sehol, de esetleg lehet tudni a létezéséröl. De akkor ilyet ezek szerint Te sem ismersz.

 

A Castrol kocsi sorsán majd még gondolkodom, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy utólagos csere lenne. Persze jobban örültem volna, ha láttál volna már ilyet, s persze az is lehet, hogy tényleg csak egy pótlás, és eredetileg ilyen nem létezett.

 

Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (5000)
Roglin7 Creative Commons License 2022.03.29 0 0 5000

Szia Cavill!

 

Gondolom a "Régi Magyar Játékvasutak" oldalra gondolsz, ahol már jó ideje nincsenek fent a képek, mert a szolgáltató tönkretette az oldalt, ezért nem is foglalkozok vele... :(

 

Azokhoz képest volt pl. piros 2 tengelyes Esso tartály és a -3 csőszerű tartályos- gázolaj szállító, 4 tengelyes változata is létezett piros színben is a csatolt képen látható példány a Vaterán volt fent anno.

 

 

Most más hirtelen nem jut eszembe.

 

Ami a tartály vagon beöntő nyílásra vonatkozó kérdésedet illeti, az szerintem nem eredeti sajnos. Öntvény beöntő nyílás volt a Tóth kocsikon. Ha sikerül szerezned a Deák féle öntésből, az szerintem pont ugyanolyan, valószínűleg a Tóth szerszámokkal készült. Ezen a Castrol tartályon feketére volt festve a beöntő.

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4998)
Cavill Creative Commons License 2022.03.19 0 0 4999

Szia Roglin,

 

még egy Tóth tartálykocsis kérdés: szerinted lehet a jobboldali Tóth féle kocsi csavartetös dómja eredeti darab? Lehet, hogy Tòth készült tölthetö csapos tartálykocsikra is, mint a baloldali Märklin, de csak a dómig jutott? Vagy volt esetleg tölthetö Tóth féle tartálykocsi is?

 

A fotózott példányon nincs csap, s nehéz eldönteni, hogy a csavaros dóm tényleg eredeti-é, vagy csak az elveszett szokásos öntött darab utólagos pótlása.

 

Btw, azért mert Roglin kollégát szólitottam meg, ne tartsa magát senki vissza, akinek releváns infója lenne ehhez, vagy a korábbi kérdéshez is. Ez egy fórum végül is.

 

Köszi és üdv!

S.

 

Előzmény: Cavill (4998)
Cavill Creative Commons License 2022.03.15 0 0 4998

Szia Roglin,

 

azt szeretném megkérdezni, hogy milyen Tóth féle tartálykocsi festések ismertek még azokon kívül, amelyek a honlapodon is szerepelnek. Én egyet ismerek, a fórumban egyszer régebben látható "Maszolaj" festést, de vajon voltak-e még azon kívül mások is?

 

Üdv! S.

Cavill Creative Commons License 2022.03.15 0 1 4997

Szia Roglin,

 

szép ötlet volt, köszönet! S akkor zárjuk az ünnepet stílszerüen.

 

Üdv! S.

 

Előzmény: Roglin7 (4996)
Roglin7 Creative Commons License 2022.03.15 0 2 4996

Kedves topiktársak!

 

Az 1848'-as forradalom és szabadságharcról egy ikonikus hazai játékvasúttal szeretnék megemlékezni...

 

https://www.facebook.com/A-szocialista-szellem-vas%C3%BAtja-104065454712733

 

Forrás: Facebook (Szocialista szellem vasútja)

 

 

Üdv: R.

Tyapa Creative Commons License 2022.02.19 0 0 4995

Teljesen rendben van, hibátlan:)

 

Annyi észrevétel, hogy az ilyen áttételeknél, a közlő vagy közvetítő (szimpla) fogaskerekekkel nem is kell számolni. Teljesen mindegy hány fogú és hány ilyen van a hajtásban, a számítási képletekből kimaradhat, mert csak bonyolítja. A szerepük csak a távolság áthidalása a hajtó és hajtott fogaskerekek között, de amennyit az egyik irányba lassít, a másik irányba annyit gyorsít.

 

Ennél a példánál  a 44 fogú fogaskerék a köztes, látszik is, hogy a lassítás 1:6-os, ami kijön a hajtó és hajtott fogaskerék fogszám arányából (10:60). A matek is stimmel, látható, hogy a motor fordulat képletedben a törtek szorzásánál a számlálóban és a nevezőben is ott a 44, tehát ezzel lehet egyszerűsíteni.

 

Üdv, Zsolt

Előzmény: Cavill (4992)
Cavill Creative Commons License 2022.02.19 0 0 4994

Szívesen. Egyszóval kifejezve,

az Elöre mozdony hajtásának áttétele 1:6-os.

Üdv! S.

Előzmény: nixon61 (4993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!