Valami szakmai, ami nem zártkörű.
Légitársaságoktól, repterektől, repülőgép típusoktól, stb. független. Tehát semleges. Ahol meg lehet beszélni, hogy pl... Stb...
Ez már azért erősen fájhat a Boeingnak anyagilag....
Seoul, Korea - Emirates' boss Tim Clark thinks the Boeing 737 MAX won't be able to return to service before the year-end due to disagreement between the FAA and other civil aviation regulators. Emirates president believes the 737 MAX's worldwide grounding will last longer than expected. According to Clark, the plane won't return to service in July as Boeing predicts. "You're going to have a bit of a delay in terms of regulators, Canada, Europe, China. It's going to take time...
Ez az osszflotta, a te adatod a 737-esekre volt, nem? Amit en talaltam korabban, az 2014-15-re is 11 ora felett irt.
Egyebkent az USA-ban most brutal konjuktura van, eszmeletlen mertekben nott a legitarsasagok forgalma (most mintha egy kis visszaesesfele lenne, de meg nem biztos). Az evekig szort "helikopterpenz" elkezdett kicsapodni a gazdasagban, es eszmeletlen igeny van foleg biz/first helyekre, de turistan is szemetjojoztato szamok repkednek.
Ez szerintem nem olyan nagy porgetes, longhaul gepekbol siman kihoznak 15 ora korul nagy megeroltetesek nelkul, mar az felhuzza magaban masfel-ket oraval a shorthaul adatot. Plusz nyar, csucsszezon, nyilvan minden jobban megy.
Ahogy anno összevásárolgatták a Bombardier repülőgép gyártó részlegét, úgy esik most szét.
Bombardier confirmed (03-Jun-2019) the conclusion of its Q Series aircraft programme assets to to De Havilland Aircraft of Canada Limited for gross proceeds of CAD300 million (USD223 million) and net proceeds of CAD250 million (USD186 million). Longview will continue production of Q400 aircraft and after market services for Q Series aircraft in Toronto.
Total revenue per passenger fell by 1%, with a 6% fall in average fares to EUR37 partly offset by an 11% increase in ancillary revenue per passenger to EUR17 (ancillaries were 31.7% of revenue, Ryanair's highest ever proportion and 3.5ppts up from 28.2% in FY2018).
Total cost per passenger grew by 15%, with ex fuel cost per passenger up by 5% – mainly due to 20% higher pilot salaries resulting from strike-backed wage claims and increased EU261 compensation costs. Fuel costs per passenger increased by 34%.
Mindez jól összecseng azzal, amit a IATA közgazdászai mondanak a piacról. Egyre gyengül a piac mindenhol, kivéve az USA-ban.
Az emberünk ground handler, úgyhogy neki megbocsáthatjuk a nagyságrendi tévedést. :-)
Egyébként szerintem az a 12 óra / gép / nap túl sok. Az orrom előtt lévő statisztika 738 gépről beszél 2017-re és átlag 9.28 óra / gép / napról a Unitednél. Nekem ez valahogy reálisabban is hangzik.
A BUD-ICN járatnak asszem erősen betesz a sajnálatos hajóbaleset, a ráhordó járatoknak meg a MAX balhé. Ezen kívül az ősszel induló heti 3x WAW-CMB sem tűnik egy jó időzítésnek. :S
a minap egy konferencián azt hallottam egy United-es embertől, hogy a teljes flottájuk 1 perc üzemidő alatt 100 millió USD-nyi üzemanyagot fogyaszt el. Nem számoltam utána, hogy igaz lehet-e a szám. :-)
Szerintem egyébként a Wow Air csődje, és az Icelandair rossz eredményei már csak a következményei a leszállóágnak. Vagyis rajtuk csattan az ostor, és az ő zsugorodásuk aztán visszahat a leszállóágra és tovább fűti azt. Ezért igazából az is érdekes, hogy maga a leszállóág miért kezdődött?
Lehet, hogy statisztikailag turistának vettek mindenkit, aki csak átszállt Rejkjavikban?
Hozzáteszem, nekem tetszett Izland. Bár eszement drága volt minden. Nekem az volt az érzésem, hogy Izland olyan, mint amilyen a Káli-medence lehetett sok millió évvel korábban, amikor még működtek a vulkánok. :-)
Pukkant az izlandi turistabuborek. Teljesen fenntarthatatlan volt, raadasul egy reszet az izlandi legitarsasagok stopoverei futottek. Mar majd' masfel eve csokkenoben van egyebkent (bar nem ennyire atvanyosan), szoval ennek nem kellene meglepetesnek lennie.
Jobb menetrendet tudott adni az easy, a Wizznek heti 3 járata volt csak. Az Embraer sűrűbben járatva az üzletembereknek is opció lehetne. Váradi biztos örülne neki. :)