Keresés

Részletes keresés

Kaiser 57 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 1597

Szép napot mindenkinek!

 

Nincs jó hírem a kezdődő olajpárával kapcsolatban, nekem egy SH 125-ön volt hasonló. Az a kis furat egy csatorna,

aminek az a szerepe,hogy a hűtőfolyadék és a motorolaj ne tudjon keveredni. Az oldalfedélből kijön egy tengely ami

meghajtja a hűtőközeg szivattyút. Motor oldalon egy tömítőgyürű akadályozza meg az olajszivárgást. A szivattyúnál

tömszelence védi a szivárgást. A két tömítő felület között van az a bizonyos csatorna. Olajszivárgás esetén a kihajtó

tengely motor oldali tömítettséges hibás. Az oldalfedél leszerelése szükséges a javításhoz. Létezik javítószett, mivel

előfordulhat,hogy a tengely is kopott és ez a hütőközeg szivattyú tömszelencéjét is érinti.

Előzmény: Isti70 (1596)
Isti70 Creative Commons License 2020.05.11 0 0 1596

Sziasztok!

Egy 2017-es SH300-am van. Tavaly vettem észre először (lehet hogy már korábban is ott volt), hogy olajszivárgást látok az olajleeresztőcsavartől jobbra a jobb oldali forgattyúsház fedél alján. Épp csak annyi szivárog, hogy nem csöppen le csak gyűjti a mocskot a forgattúsház alján..

Először azt hittem a tömítés ereszt, de aztán tisztítás után észrevettem hogy a vízpumpa alatt van egy kis luk a forgattíúshűz fedélen, mintha valami túlfolyó lenne.

Volt már valakinek hasonló szivárgása?

Innen mikor szivárog olaj, egyáltalán szabad neki?

Kösz a válaszolkat, Isti.

mzsombi Creative Commons License 2020.05.09 0 0 1595

Nem csodálom, nekem is egy 125-ös Innovát váltott szaladgálós motorként, csöppet robbanékonyabb volt... :) Nagymotor mellett is megvolt a helye.

Előzmény: Furlong66 (1594)
Furlong66 Creative Commons License 2020.05.09 0 1 1594

Nagyon köszönöm Zsombor !

Imádom !!! Már mentem vele egy "keveset".
Köszönöm a segítséget is ! Egy 125-ös után egészen más élmény... :D

Előzmény: mzsombi (1593)
mzsombi Creative Commons License 2020.05.01 0 1 1593

Gratula itt is, sok balesetmentes kilométert vele! :)

Előzmény: Furlong66 (1592)
Furlong66 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 1592

Lotec !
Köszönöm a segítséget, időközben már megvettem Zsombor korábbi SH-ját !
El is tudtam mindent intézni a héten, így már tegnaptól hivatalosan is az enyém a motor.

Dobozt én leginkább gyárit szereznék rá.

 

Üdv !

Előzmény: Lotec (1591)
Lotec Creative Commons License 2020.04.28 0 1 1591

Furlong66:

Nem tudom, mennyire ismered a www.kepesmotor.hu oldalt, de én ott találtam meg a motorom, és nem volt fent a használtautón. 

Speciel itt egy olasz import (én ugyenettől az eladótól vettem a 125-ösöm). Korrekt srácnak ismertem meg. És régóta megvan neki, mert még én is láttam március elején. 

https://www.kepesmotor.hu/honda-nagyrobogo/p2173409

 

Más:

Dobozt szeretnék venni a 2006-os SH-mhoz. De nem vagyok benne jártas, hogy mit vegyek és az hogy rögzíthető a mocira. Szeretném fúrás nélkül feltenni? Erre létezik megoldás? A gyári tudja ezt?

 

invenzor Creative Commons License 2020.04.26 0 0 1590

Üdv! Valaki sos se tudná fotózni, hol található az önindító morotja az sh-n?

 

Furlong66 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 1589

Jaj de jó, hogy írtál MZsombi !
Pont most jöttem fel, hogy belinkeljem, tud-e róla valaki valamit.
Tavaly is fent volt már többször, akkor még Szentendréről. Nagyon tetszett, de sajnos élőben pont nem tudtam megnézni mert levette a hirdetést.
Esetleg privátban tudunk beszélni róla pár szót ?
Köszönöm, hogy írtál !

Előzmény: mzsombi (1588)
mzsombi Creative Commons License 2020.04.24 0 1 1588

https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/sh_300/honda_sh_300_sporty_magyar_lekerdezheto-15683162

 

Ez tegnap került fel. Az én motorom volt, egy éve adtam el, mert hiányzott a tank a lábam közül, és keveset jártam már a belvárosban, inkább túrázni (Transalp lett helyette). 3500 km-t futott azóta, még én gumiztam fel, és csináltam meg rajta a nagyszervizt 18e-nél. Látatlanban megvenném újra, képek alapján semmi sem változott rajta.

Előzmény: Furlong66 (1587)
Furlong66 Creative Commons License 2020.04.23 0 0 1587

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségét !

A 24.000 ezres 2008-as, Magyar forgalomba helyezésű, teljes dokumentációval 2 tulajjal, teljesen rendben van. Többször is beszéltem a tulajjal, elmentem kipróbálni. Sajnos mint említettem van egy fura "kerregő" hang a blokk felől -ami a jelenlegi robogómnál is van-, amitől félek, ezért nem tettem egyből ajánlatot.

Az eladónál 6 (!!) éve van a motor és egy tipikusan olyan ember, akitől kérdés nélkül venném meg a motort (tiszta udvar, rendes ház). A garázsban már ott áll a vadi új 750 D.... gyönyörű volt, arra tettem ajánlatot :D... és olyan rend volt, hogy nem hittem a szememnek. A motor amúgy 1 éve áll a garázsban...
Csak egy a 12 év és a kerregés zavar (a kerregés jobban).

 

Sokat gondolkodtam, és végül arra jutottam, hogy veszek egy fiatal Magyar forgalomba helyezésű pár éves Sh-t. Találtam is egyet Székesfehérváron, de tegnap mikor hívtam, már sajnos el volt adva (matt szürke 2017-es volt). Most is van fenn pár szép, de fehéret nem szeretnék venni (szépek, de inkább a sötétebb színeket részesítem előnyben).

Újat alapból nem vennék soha ! Egyszerűen nem látom értelmét, egy óriási árcsökkenésnek 1-2 év alatt (pont a hitel értéke lenne...).

Jelenleg itt tartok... Várom a csodát és minden nap nézem a használt autót, plusz írtam a Karasnának és a Honda Dreamnek is, hátha lesz nekik is egy hasonló !

Köszönöm a segítségeteket ismételten és ha netán tudtok egy jó Sh-t, azt ne tartsátok magatokban !

 

Üdv, Ádám

jasa55 Creative Commons License 2020.04.23 0 1 1586

Nézd meg a Furlong által belinkelt hirdetést, abban az áll hogy a H.Dreamnál hozták forgalomba, tehát nem olaszból behozott (ha igaz az állítás). Egyébként tényleg igen kevés a 12 év alatt a 24 ekm (nekem arányaiban közel ötszörannyi volt).

 

Érdemes ránagyítani az egyik fotóra, a légszűrőház végén lévő kis műanyag zsákocska szinte újszerű állapotúan tiszta és átlátszó! Jó sok SH-t láttam már, döntő részüknél az összegyűlt (és le nem eresztett, ki nem tisztított) olajpára miatt a műanyag besárgul-barnul, gyakran egészen sötét lesz. Ez a tiszta állapot meg arra utal(hat), hogy nem nagyon sokat mentek vele, ÉS rendszeresen tisztították, tehát a gondosság egyik (ritka) jele.

 

De az is igaz, hog csak fotók és leírások alapján kockázatos véleményezni. Még a figyelmes megtekintés és kipróbálás után is maradhatnak "taposóaknák" a felszín alatt.....

Közhely: használt vétel, mindig lutri... igen, de nem mindegy mekkora valószínűséggel. :) 

 

ABS: egyetértek.

Előzmény: zselatyne (1585)
zselatyne Creative Commons License 2020.04.20 0 1 1585

A 24 ezer km-es futásteljesítményt nem érdemes készpénznek venni. Akár az első 3 évben belemehetett annyi, még Olaszországban.

MóncsaMi ez a hangulatkeltés? Ez egy nyugodt fórum. Az ABS igen is hasznos, hitelt meg robogóért nem biztos, hogy érdemes felvenni. Persze azt se mondom, hogy ez a 12 éves motor jó vétel, mert valszeg 60-70 ezer km-nél magasabb a futásteljesítménye (reméljük nem több :D).

Előzmény: Furlong66 (1582)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.18 0 1 1584

szia,

a kerregő hang a blokk felől egy 24ezres motornál annyira nem jó ómen főleg ha meg hallod. Az Sh nem híres a “hangokról” csádi kémények inkább villanymotorra hajaz a hangja. 
szerintem Irán egy szerelő amibe a tulaj is belemegy és ahogy az előttem szóló mancsa is írja a hajtás sok mindent elárul. főleg azt h nem vagy elég figyelmes erre az alkatrész szettre simán kifizethetsz 1-200 ezret is, nem beszélve a “hangról”..

Előzmény: Furlong66 (1582)
Móncsa Creative Commons License 2020.04.18 0 0 1583

Sajnos nem ABS-es ezt írtad azaz Te sopánkodtál az ABS hiányán.

Legyen egy 12 éves 24.000km, vagy egy 3 éves 17.000km (majd dupla áron)...

Ha van kp-ban motorra 1 560 000ft-od akkor inkább vegyél újat !!! Vegyél fel 400 000ft hitelt és lesz egy új motorod!!!

Előzmény: Furlong66 (1582)
Furlong66 Creative Commons License 2020.04.18 0 0 1582

Köszönöm a segítséget !
A kioktatást nem értem, tudok ABS nélkül motorozni, mint ahogy tettem ezt az elmúlt 10+ évben is. Felesleges megjegyzés volt...

Csak említés képen írtam, hogy nem abs-es és nincs rajta doboz (közben kiderült, hogy doboz van, csak nincs felszerelve).

Gyönyörű állapotban van, szimpatikus az eladó is.

 

Mentem vele egy kört és csak egy dolog aggasztott, hogy a blokk felől kis kerregő hangot hallottam amit nem tudok mire vélni (szelephézag, vagy esetleg valami komolyabb...). 1 éve nem volt használva, garázsban állt. A tulaj már egy másik motorral jár (egy nagyobb 750-essel). Szervizelve rendszeresen volt, számlák megvannak.

Kérdés, hogy vajon 24.000 km-nél lehet-e komolyabb baja (de ez sok mindentől függ...) ?

Szóval vergődöm, hogy mi tévő legyek....

Legyen egy 12 éves 24.000km, vagy egy 3 éves 17.000km (majd dupla áron)...

 

Köszi még egyszer a segítséget, ha megveszem úgy is megy a szervizbe egy alapos átnézésre.

Előzmény: Móncsa (1581)
Móncsa Creative Commons License 2020.04.18 -1 0 1581

És akkor mi van ha nincs ABS ??? Ha az  nélkül nem tudsz motorozni akkor inkább ne is vegyél motort.

A hajtás állapota  nagyon lényeges,  mikor volt benne cserélve görgő és szíj ,a hátsó kuplung állapota illet a  rugó milyen lehet , de ezeket csak bontással lehetne megnézni különben egy nagy lutri az egész.

Előzmény: Furlong66 (1580)
Furlong66 Creative Commons License 2020.04.18 0 0 1580

Sziasztok !

 

Ma délután megyek meglesni Őt:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/sh_300/honda_sh_300-15656154

 

Elsőre szimpatikus, Magyar, 2. tulaj, szervizkönyv...

Sajnos nem ABS-es és nem látok rajta hátsó dobozt.

 

Két gyors kérdésem lenne hozzátok:

Esetleg valaki ismeri, netán itt van a régi tulaj ?

Illetve dobozt utólag hol tudok rá venni ?

 

Ha bárkinek van még valami segítő ötlete (mit nézzek, mire érdemes rákérdezni), azt nagyon szívesen veszem !

 

Köszönöm szépen, Ádám

zselatyne Creative Commons License 2020.04.14 0 0 1579

Én 10W40-et rakok a robogó motorjába és a hajtásába is. Motul 5100-ast. Rendes motor kuplungjának árthat az MB, fordítva nem valószínű.

Sokat megyek nagy sebességgel, kicsit ezt is eszi, a 10W30-at még jobban enné...

A 30%-os fogyasztáskülönbség se nagy szó, akár az, hogy valaki Budapesten vagy más vidéki városban használja tud ennyi különbséget okozni, vidéken jóval lassabb a forgalom, minimális gyorsítással is te vagy a leggyorsabb, míg Budapesten pl.:az Egér úton csak gondolnia kell a mamának a gázpedálra és állva hagyja az sh300-at (150+ ló, automata váltó, hangszigetelés stb.).

Nekem most csúszógörgővel 4,2l/100km volt az uccsó fogyasztás. Korona miatt csak rövid utakkal, viszonylag hidegben. Nyáron 3,3-at is tud, pedig akkor sem megyek lassan. Az átlagom most 3,47 l/100km 31 ezer km-re vetítve (az elején nem írtam még a fogyasztást), még ilyen 10 ezer km+-os évi futás mellett is elhagyagolható a 30%-os fogyasztáskülönbség is, karbantartásra többet el lehet(ne) költeni a gyári honda alkatrészárak mellett.

Előzmény: jasa55 (1574)
Lacimoto Creative Commons License 2020.04.14 0 0 1578

Igen Scooter olaj, az az MB jelzésű olaj,amit írtam. MA,MA2 olajokban külömböző váltóadalékok vannak, de nagyon jó olajok, nem lesz baja a robogó blokknak tőle, fordítva nem szabad rakni váltós motorba MB-t.

80W90 olaj elég sűrű sztem hajtásba én az előírtat raknám 10W30 MA vagy MA2!

Móncsa Creative Commons License 2020.04.14 0 0 1577

véghajtásba 10W30-- ez nagyon meglepett

én azt gondoltam ,hogy oda inkább hajtómű olaj kell szerintem. 75W-80, 75W90 80W90

Előzmény: Lacimoto (1575)
Móncsa Creative Commons License 2020.04.14 0 0 1576

SZERINTEM!!!

Robogóba csak SCOOTER olajat szabad tenni nem véletlenül van ez külön is feltüntetve a dobozon.

SZERINTEM!!!

Előzmény: jasa55 (1574)
Lacimoto Creative Commons License 2020.04.13 0 0 1575

Nagyon jól írtál motorkerékpár olajokkal kapcsolatban. Én 2017-es Sh300 motorba 10W30 MB-t, véghajtásba 10W30 Ma2-t rakok. Könnyen vagyok mivel van váltós motorom is, így szokott maradni a hajtásba 3dl. Ha csak robogóm lenne valószínű motor és véghajtásba is MA2-t raknék, pont kijön 2l- ből az olajcsere.

Viszkozitás fontos,a gépkönyv 10W30-at ír, akkor 10W30 kell bele nem más, nem lehet kifogás az éghajlat meg a szokás,amire elég sok szerelő hivatkozik sajnos, ugyanis 30-as olajnak vannak olyan tulajdonságai, ami legjobb a motor számára.

jasa55 Creative Commons License 2020.04.13 0 0 1574

Olaj (tudom, gumicsont :)  )

 

1. a most kapott hivatalos kezelési könyv (2011-2014) 98. oldalán egyértelműen az szerepel, hogy az ajánlott olajminőség (viszkozitás tekintetében) SAE 10W30. A 99.oldalon pedig az átlagos környezeti hőmérséklet függvényében ajánlott "C fok tól -ig nyilas ábrán" 10W30 és 10W40 van.

 

Én magam pedig, az előző SH-val sok tízezer (!) km során mindig 10W40-t használtam, nyugodt kíméletes vezetési módban, döntően helyközi viszonylatban, tavasztól őszig (0 és 35 fok tartományban)  döntően 80-100-as tempóval, a végsebesség 90 %-a fölé soha nem lépve. Úgy gondolom az előbb említett viszkozitáson és a használat módján kívül ugyancsak fontos olaj témában a csereperiódus betartása, és a legalább közepes vagy afeletti olajminőség (márka) választása (noname, "tuskógazdaságos" kerülendő).  Tapasztalat: normál üzemben két olajcsere között SOHA nem volt olajfogyás.  Kivéve nagyon ritkán, többszáz km-es autópályás használat (110-115 tempó) esetében kellett utánatölteni 1-2 dl olajat.  

 

2. ugyancsak a 98. oldalon található "JASO T 903 szabvány" (ami a japán szabályozás) szerinti ajánlott olajminőség az MB.  Nos ahogy én láttam, ez a szabvány a motorkerékpárolajokat a "tengelykapcsoló teljesítményük" pontosabban a súrlódási tulajdonságaik szerint csoportosítja összesen négy kategóriára: MB (magas súrlódású - száraz tengelykapcsolós és automata váltós) és MA (alacsonyabb súrlódású - nedves tengelykapcsolós) ezen belül MA1 és MA2 alkategória van, így jön ki a négy.

Lásd: https://tesztmotor.hu/negyutemu_motorolaj-kisokos/ 

 

Azért akadtam fenn a dolgon, mert a motorkerékpár olajok igen nagy része az MA (MA1 ill MA2) kategóriába tartozik, tehát alig látni MB-s feliratot a dobozokon, lényegében csak amelyek kifejezetten "scooter" feliratúak (pl a Motulnál, Repsolnál és az Eneosnál láttam ilyet.)

 

Én döntően Castrolt Power 1-et (illetve az elődeit) használtam eddig, ellenőrzött helyről véve, és mint írtam az előbb, nem volt problémám vele.

 

Mi a véleményetek erről a dologról ? Ti figyeltetek-e erre, hogy csak MB legyen?

 

 

Fogyasztásról röviden:

 

- valóban így van, ahogy írtad, minden fogyasztási adatot csak a használat módjának részletes ismeretében lehet reálisan értékelni, összehasonlítani

- de azért  az említett fél-egy literes különbségeken (amik százalékosan akár 20-30 %-os különbségeket is jelenthetnek !) azért csak érdemes "agyalni", főleg akkor ha pl. egy nagyon magas értéket okozhat a motor hibás üzemeltetése, vagy műszaki állapota is. Különösen annak, aki nem csak néha "örömmotorozik", hanem sokezer km-t ingázik kedvenc járgányával, és a különbség hatása erősen zsebbenyúlós lehet :D

 

Előzmény: postasg (1572)
kalava 13 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 1573

Sziasztok! SH300i-hez eladó egy Lenkey által felújított motortartó (kutyacsont) 10000 Ft-ért.A gyári új ára 56000 Ft. Érdeklődni ezen a számon lehet: 06205205500

postasg Creative Commons License 2020.04.05 0 1 1572

Igen, zalai vagyok, én is Nk. 

 

Többiek hozzászólására reagálva:

 

Olaj.

 

Én jelenleg 5W-30-as olajjal járok és tudom, hogy sokan 10W-40-et preferálják, mert a könyvben is szerepel, de én jobbnak tartom a megengedett leghígabb olaj használatát (ami jelen típusnál egy magas HTHS viszkozitású, tehát a sűrűbb típusú 30-as olaj), mert annak a legjobb a tisztító hatása és áramlása ami sok szempontból előnyös. Még akkor is, ha van egy kis olajfogyasztása. 

 

Vízhőmérséklet.

 

Vízhőmérséklet nekem is ~negyed környékén szokott lenni folyamatos országúti tempóban. (alulról az alap csík + 2 vonalka) Ennél csak akkor melegszik jobban fel, ha lassan haladok, tehát kevés a menetszél. Akkor viszont bekapcsol a ventilátor természetesen. Így nálam maximum az osztás felénél megállt, melegebb nem volt soha.

 

Fogyasztás.

 

Sosem értem, ha valakik fél- ill. egy literes fogyasztáskülönbségeken agyalnak. Az SH-val, ha mindig óvatos gázzal mennék hosszú távon és max 80-al, akkor 2,6 körül elketyegne szerintem. De ha csak 1-2 km-eket mennék még óvatos gázzal is megenné a 4-5 litert szerintem. Benzines motor nagyon sokat fogyaszt hidegen, a bemelegedési szakasz alatt. Ezért az első pár kilométeren kiemelkedően magas a fogyasztás.

 

Ha valaki a fogyasztást kérdőjelezi, jó-e az ő fogyasztása, előbb gondolkodjon el a saját használati körülményein. Ezt nehéz összehasonlítani másokéval, hiába írja le valaki a fogyasztását, ha nem ismerjük ő hol, miként használja a motorját.

 

Egyébiránt nekem az 50-es kétütemű kismotorom "hajtósan", hosszú távon pontosan ugyanannyit fogyaszt mint az SH300 szintén hajtósan. 3,4-3,5 körül. A két motor szinte egyformán fogyaszt. A kis köbcentis motorom előnye rövid távú használatokban jön ki, ott már valamivel kevesebb lehet a fogyasztása, mint a nagyobbnak, illetve pont ezért szeretem, mert erre van: egyszerű, igénytelen, kétütemű, léghűtéses szerkezet, 4-5-6 km-es motorozásokra külvárosból a központba nem fogom az SH-mat nyüstölni, mert nem csak fogyasztás szempontjából rossz a rövid táv, hanem a motor életét is az rövidíti leginkább. Bár nem félek tőle, de ha mégis motorfelújításra kellene költeni, a kétütemű az filléres kategória, ezért inkább azzal rövidtávozok. Meg néha megcsap az illata, amit perverzül imádok... :) talán ez is egyik oka, hogy a mai napig használatban tartom.

Előzmény: jasa55 (1555)
Lotec Creative Commons License 2020.04.04 0 0 1571

Nem semmi. Kitartasz a márkánál. :) Nekem is pont ilyen színű SH-m van. London közlekedési szempontból mennyiben különböző Budapesttől? 

Amúgy plexi nélkül mentem vele egyszer - óra szerint 100kmh felett, ami GPS alapján több is jóval 100-nál. Olyan 105 lehetett. 

Plexivel azóta még csak 90-ig jutottam, de ugye ehhez már hosszú út kell :-D

 

 

Előzmény: -=Tovi=- (1568)
-=Tovi=- Creative Commons License 2020.04.03 0 0 1570

Nem sok, de azert van.  Erosebbnek erzem, jobb a fogyasztas...  De ezek szubjektiv dolgok.  Ami az uj motort illeti, 3 ev alatt tonkrement a kormanycsapagy, az nem teljesen normalis dolog. (Gyarilag 0 zsirral raktak ossze) Valamint most esett at a szij, gorgok cserejen 25000 km-nel.

Előzmény: cicipász (1569)
cicipász Creative Commons License 2020.04.03 0 0 1569

S erőben van érezhető különbség a két modell között?

Előzmény: -=Tovi=- (1568)
-=Tovi=- Creative Commons License 2020.04.03 0 0 1568

Nekem a regebbi 2009-es SH125 eilyen fogyasztassal rendelkezett, de hozzateszem nem is nagyon huztam neki...  Viszont Londonon beluli hasznalat..  

 

 

A masodik kep meg az uj 2017-es SH125 fogyasztasa:

Előzmény: Lotec (1566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!