Egy 2017-es SH300-am van. Tavaly vettem észre először (lehet hogy már korábban is ott volt), hogy olajszivárgást látok az olajleeresztőcsavartől jobbra a jobb oldali forgattyúsház fedél alján. Épp csak annyi szivárog, hogy nem csöppen le csak gyűjti a mocskot a forgattúsház alján..
Először azt hittem a tömítés ereszt, de aztán tisztítás után észrevettem hogy a vízpumpa alatt van egy kis luk a forgattíúshűz fedélen, mintha valami túlfolyó lenne.
Volt már valakinek hasonló szivárgása?
Innen mikor szivárog olaj, egyáltalán szabad neki?
Lotec ! Köszönöm a segítséget, időközben már megvettem Zsombor korábbi SH-ját ! El is tudtam mindent intézni a héten, így már tegnaptól hivatalosan is az enyém a motor.
Nem tudom, mennyire ismered a www.kepesmotor.hu oldalt, de én ott találtam meg a motorom, és nem volt fent a használtautón.
Speciel itt egy olasz import (én ugyenettől az eladótól vettem a 125-ösöm). Korrekt srácnak ismertem meg. És régóta megvan neki, mert még én is láttam március elején.
Dobozt szeretnék venni a 2006-os SH-mhoz. De nem vagyok benne jártas, hogy mit vegyek és az hogy rögzíthető a mocira. Szeretném fúrás nélkül feltenni? Erre létezik megoldás? A gyári tudja ezt?
Jaj de jó, hogy írtál MZsombi ! Pont most jöttem fel, hogy belinkeljem, tud-e róla valaki valamit. Tavaly is fent volt már többször, akkor még Szentendréről. Nagyon tetszett, de sajnos élőben pont nem tudtam megnézni mert levette a hirdetést. Esetleg privátban tudunk beszélni róla pár szót ? Köszönöm, hogy írtál !
Ez tegnap került fel. Az én motorom volt, egy éve adtam el, mert hiányzott a tank a lábam közül, és keveset jártam már a belvárosban, inkább túrázni (Transalp lett helyette). 3500 km-t futott azóta, még én gumiztam fel, és csináltam meg rajta a nagyszervizt 18e-nél. Látatlanban megvenném újra, képek alapján semmi sem változott rajta.
A 24.000 ezres 2008-as, Magyar forgalomba helyezésű, teljes dokumentációval 2 tulajjal, teljesen rendben van. Többször is beszéltem a tulajjal, elmentem kipróbálni. Sajnos mint említettem van egy fura "kerregő" hang a blokk felől -ami a jelenlegi robogómnál is van-, amitől félek, ezért nem tettem egyből ajánlatot.
Az eladónál 6 (!!) éve van a motor és egy tipikusan olyan ember, akitől kérdés nélkül venném meg a motort (tiszta udvar, rendes ház). A garázsban már ott áll a vadi új 750 D.... gyönyörű volt, arra tettem ajánlatot :D... és olyan rend volt, hogy nem hittem a szememnek. A motor amúgy 1 éve áll a garázsban... Csak egy a 12 év és a kerregés zavar (a kerregés jobban).
Sokat gondolkodtam, és végül arra jutottam, hogy veszek egy fiatal Magyar forgalomba helyezésű pár éves Sh-t. Találtam is egyet Székesfehérváron, de tegnap mikor hívtam, már sajnos el volt adva (matt szürke 2017-es volt). Most is van fenn pár szép, de fehéret nem szeretnék venni (szépek, de inkább a sötétebb színeket részesítem előnyben).
Újat alapból nem vennék soha ! Egyszerűen nem látom értelmét, egy óriási árcsökkenésnek 1-2 év alatt (pont a hitel értéke lenne...).
Jelenleg itt tartok... Várom a csodát és minden nap nézem a használt autót, plusz írtam a Karasnának és a Honda Dreamnek is, hátha lesz nekik is egy hasonló !
Köszönöm a segítségeteket ismételten és ha netán tudtok egy jó Sh-t, azt ne tartsátok magatokban !
Nézd meg a Furlong által belinkelt hirdetést, abban az áll hogy a H.Dreamnál hozták forgalomba, tehát nem olaszból behozott (ha igaz az állítás). Egyébként tényleg igen kevés a 12 év alatt a 24 ekm (nekem arányaiban közel ötszörannyi volt).
Érdemes ránagyítani az egyik fotóra, a légszűrőház végén lévő kis műanyag zsákocska szinte újszerű állapotúan tiszta és átlátszó! Jó sok SH-t láttam már, döntő részüknél az összegyűlt (és le nem eresztett, ki nem tisztított) olajpára miatt a műanyag besárgul-barnul, gyakran egészen sötét lesz. Ez a tiszta állapot meg arra utal(hat), hogy nem nagyon sokat mentek vele, ÉS rendszeresen tisztították, tehát a gondosság egyik (ritka) jele.
De az is igaz, hog csak fotók és leírások alapján kockázatos véleményezni. Még a figyelmes megtekintés és kipróbálás után is maradhatnak "taposóaknák" a felszín alatt.....
Közhely: használt vétel, mindig lutri... igen, de nem mindegy mekkora valószínűséggel. :)
A 24 ezer km-es futásteljesítményt nem érdemes készpénznek venni. Akár az első 3 évben belemehetett annyi, még Olaszországban.
Móncsa: Mi ez a hangulatkeltés? Ez egy nyugodt fórum. Az ABS igen is hasznos, hitelt meg robogóért nem biztos, hogy érdemes felvenni. Persze azt se mondom, hogy ez a 12 éves motor jó vétel, mert valszeg 60-70 ezer km-nél magasabb a futásteljesítménye (reméljük nem több :D).
a kerregő hang a blokk felől egy 24ezres motornál annyira nem jó ómen főleg ha meg hallod. Az Sh nem híres a “hangokról” csádi kémények inkább villanymotorra hajaz a hangja. szerintem Irán egy szerelő amibe a tulaj is belemegy és ahogy az előttem szóló mancsa is írja a hajtás sok mindent elárul. főleg azt h nem vagy elég figyelmes erre az alkatrész szettre simán kifizethetsz 1-200 ezret is, nem beszélve a “hangról”..
Köszönöm a segítséget ! A kioktatást nem értem, tudok ABS nélkül motorozni, mint ahogy tettem ezt az elmúlt 10+ évben is. Felesleges megjegyzés volt...
Csak említés képen írtam, hogy nem abs-es és nincs rajta doboz (közben kiderült, hogy doboz van, csak nincs felszerelve).
Gyönyörű állapotban van, szimpatikus az eladó is.
Mentem vele egy kört és csak egy dolog aggasztott, hogy a blokk felől kis kerregő hangot hallottam amit nem tudok mire vélni (szelephézag, vagy esetleg valami komolyabb...). 1 éve nem volt használva, garázsban állt. A tulaj már egy másik motorral jár (egy nagyobb 750-essel). Szervizelve rendszeresen volt, számlák megvannak.
Kérdés, hogy vajon 24.000 km-nél lehet-e komolyabb baja (de ez sok mindentől függ...) ?
Szóval vergődöm, hogy mi tévő legyek....
Legyen egy 12 éves 24.000km, vagy egy 3 éves 17.000km (majd dupla áron)...
Köszi még egyszer a segítséget, ha megveszem úgy is megy a szervizbe egy alapos átnézésre.
És akkor mi van ha nincs ABS ??? Ha az nélkül nem tudsz motorozni akkor inkább ne is vegyél motort.
A hajtás állapota nagyon lényeges, mikor volt benne cserélve görgő és szíj ,a hátsó kuplung állapota illet a rugó milyen lehet , de ezeket csak bontással lehetne megnézni különben egy nagy lutri az egész.
Én 10W40-et rakok a robogó motorjába és a hajtásába is. Motul 5100-ast. Rendes motor kuplungjának árthat az MB, fordítva nem valószínű.
Sokat megyek nagy sebességgel, kicsit ezt is eszi, a 10W30-at még jobban enné...
A 30%-os fogyasztáskülönbség se nagy szó, akár az, hogy valaki Budapesten vagy más vidéki városban használja tud ennyi különbséget okozni, vidéken jóval lassabb a forgalom, minimális gyorsítással is te vagy a leggyorsabb, míg Budapesten pl.:az Egér úton csak gondolnia kell a mamának a gázpedálra és állva hagyja az sh300-at (150+ ló, automata váltó, hangszigetelés stb.).
Nekem most csúszógörgővel 4,2l/100km volt az uccsó fogyasztás. Korona miatt csak rövid utakkal, viszonylag hidegben. Nyáron 3,3-at is tud, pedig akkor sem megyek lassan. Az átlagom most 3,47 l/100km 31 ezer km-re vetítve (az elején nem írtam még a fogyasztást), még ilyen 10 ezer km+-os évi futás mellett is elhagyagolható a 30%-os fogyasztáskülönbség is, karbantartásra többet el lehet(ne) költeni a gyári honda alkatrészárak mellett.
Igen Scooter olaj, az az MB jelzésű olaj,amit írtam. MA,MA2 olajokban külömböző váltóadalékok vannak, de nagyon jó olajok, nem lesz baja a robogó blokknak tőle, fordítva nem szabad rakni váltós motorba MB-t.
80W90 olaj elég sűrű sztem hajtásba én az előírtat raknám 10W30 MA vagy MA2!
Nagyon jól írtál motorkerékpár olajokkal kapcsolatban. Én 2017-es Sh300 motorba 10W30 MB-t, véghajtásba 10W30 Ma2-t rakok. Könnyen vagyok mivel van váltós motorom is, így szokott maradni a hajtásba 3dl. Ha csak robogóm lenne valószínű motor és véghajtásba is MA2-t raknék, pont kijön 2l- ből az olajcsere.
Viszkozitás fontos,a gépkönyv 10W30-at ír, akkor 10W30 kell bele nem más, nem lehet kifogás az éghajlat meg a szokás,amire elég sok szerelő hivatkozik sajnos, ugyanis 30-as olajnak vannak olyan tulajdonságai, ami legjobb a motor számára.
1. a most kapott hivatalos kezelési könyv (2011-2014) 98. oldalán egyértelműen az szerepel, hogy az ajánlott olajminőség (viszkozitás tekintetében) SAE 10W30. A 99.oldalon pedig az átlagos környezeti hőmérséklet függvényében ajánlott "C fok tól -ig nyilas ábrán" 10W30 és 10W40 van.
Én magam pedig, az előző SH-val sok tízezer (!) km során mindig 10W40-t használtam, nyugodt kíméletes vezetési módban, döntően helyközi viszonylatban, tavasztól őszig (0 és 35 fok tartományban) döntően 80-100-as tempóval, a végsebesség 90 %-a fölé soha nem lépve. Úgy gondolom az előbb említett viszkozitáson és a használat módján kívül ugyancsak fontos olaj témában a csereperiódus betartása, és a legalább közepes vagy afeletti olajminőség (márka) választása (noname, "tuskógazdaságos" kerülendő). Tapasztalat: normál üzemben két olajcsere között SOHA nem volt olajfogyás. Kivéve nagyon ritkán, többszáz km-es autópályás használat (110-115 tempó) esetében kellett utánatölteni 1-2 dl olajat.
2. ugyancsak a 98. oldalon található "JASO T 903 szabvány" (ami a japán szabályozás) szerinti ajánlott olajminőség az MB. Nos ahogy én láttam, ez a szabvány a motorkerékpárolajokat a "tengelykapcsoló teljesítményük" pontosabban a súrlódási tulajdonságaik szerint csoportosítja összesen négy kategóriára: MB (magas súrlódású - száraz tengelykapcsolós és automata váltós) és MA (alacsonyabb súrlódású - nedves tengelykapcsolós) ezen belül MA1 és MA2 alkategória van, így jön ki a négy.
Azért akadtam fenn a dolgon, mert a motorkerékpár olajok igen nagy része az MA (MA1 ill MA2) kategóriába tartozik, tehát alig látni MB-s feliratot a dobozokon, lényegében csak amelyek kifejezetten "scooter" feliratúak (pl a Motulnál, Repsolnál és az Eneosnál láttam ilyet.)
Én döntően Castrolt Power 1-et (illetve az elődeit) használtam eddig, ellenőrzött helyről véve, és mint írtam az előbb, nem volt problémám vele.
Mi a véleményetek erről a dologról ? Ti figyeltetek-e erre, hogy csak MB legyen?
Fogyasztásról röviden:
- valóban így van, ahogy írtad, minden fogyasztási adatot csak a használat módjának részletes ismeretében lehet reálisan értékelni, összehasonlítani
- de azért az említett fél-egy literes különbségeken (amik százalékosan akár 20-30 %-os különbségeket is jelenthetnek !) azért csak érdemes "agyalni", főleg akkor ha pl. egy nagyon magas értéket okozhat a motor hibás üzemeltetése, vagy műszaki állapota is. Különösen annak, aki nem csak néha "örömmotorozik", hanem sokezer km-t ingázik kedvenc járgányával, és a különbség hatása erősen zsebbenyúlós lehet :D
Sziasztok! SH300i-hez eladó egy Lenkey által felújított motortartó (kutyacsont) 10000 Ft-ért.A gyári új ára 56000 Ft. Érdeklődni ezen a számon lehet: 06205205500
Én jelenleg 5W-30-as olajjal járok és tudom, hogy sokan 10W-40-et preferálják, mert a könyvben is szerepel, de én jobbnak tartom a megengedett leghígabb olaj használatát (ami jelen típusnál egy magas HTHS viszkozitású, tehát a sűrűbb típusú 30-as olaj), mert annak a legjobb a tisztító hatása és áramlása ami sok szempontból előnyös. Még akkor is, ha van egy kis olajfogyasztása.
Vízhőmérséklet.
Vízhőmérséklet nekem is ~negyed környékén szokott lenni folyamatos országúti tempóban. (alulról az alap csík + 2 vonalka) Ennél csak akkor melegszik jobban fel, ha lassan haladok, tehát kevés a menetszél. Akkor viszont bekapcsol a ventilátor természetesen. Így nálam maximum az osztás felénél megállt, melegebb nem volt soha.
Fogyasztás.
Sosem értem, ha valakik fél- ill. egy literes fogyasztáskülönbségeken agyalnak. Az SH-val, ha mindig óvatos gázzal mennék hosszú távon és max 80-al, akkor 2,6 körül elketyegne szerintem. De ha csak 1-2 km-eket mennék még óvatos gázzal is megenné a 4-5 litert szerintem. Benzines motor nagyon sokat fogyaszt hidegen, a bemelegedési szakasz alatt. Ezért az első pár kilométeren kiemelkedően magas a fogyasztás.
Ha valaki a fogyasztást kérdőjelezi, jó-e az ő fogyasztása, előbb gondolkodjon el a saját használati körülményein. Ezt nehéz összehasonlítani másokéval, hiába írja le valaki a fogyasztását, ha nem ismerjük ő hol, miként használja a motorját.
Egyébiránt nekem az 50-es kétütemű kismotorom "hajtósan", hosszú távon pontosan ugyanannyit fogyaszt mint az SH300 szintén hajtósan. 3,4-3,5 körül. A két motor szinte egyformán fogyaszt. A kis köbcentis motorom előnye rövid távú használatokban jön ki, ott már valamivel kevesebb lehet a fogyasztása, mint a nagyobbnak, illetve pont ezért szeretem, mert erre van: egyszerű, igénytelen, kétütemű, léghűtéses szerkezet, 4-5-6 km-es motorozásokra külvárosból a központba nem fogom az SH-mat nyüstölni, mert nem csak fogyasztás szempontjából rossz a rövid táv, hanem a motor életét is az rövidíti leginkább. Bár nem félek tőle, de ha mégis motorfelújításra kellene költeni, a kétütemű az filléres kategória, ezért inkább azzal rövidtávozok. Meg néha megcsap az illata, amit perverzül imádok... :) talán ez is egyik oka, hogy a mai napig használatban tartom.
Nem sok, de azert van. Erosebbnek erzem, jobb a fogyasztas... De ezek szubjektiv dolgok. Ami az uj motort illeti, 3 ev alatt tonkrement a kormanycsapagy, az nem teljesen normalis dolog. (Gyarilag 0 zsirral raktak ossze) Valamint most esett at a szij, gorgok cserejen 25000 km-nel.