Keresés

Részletes keresés

dulka2 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 11245

A Regény utcai részen szoktak megállni a motorok. Illetve persze mindenhol, de ott a piac melletti sávban többen. És ott is van a börzének egy bejárata. A számom 06 20 388 1967. 9-1/2 10 körül kint szeretnék már lenni. Van néznivaló is azért és gondolom beszélgetünk is ha már találkozunk.... Mészáros György

Előzmény: Mádi Gerg (11243)
agezuu Creative Commons License 2021.05.23 0 0 11244

nekem addigra sajna nem áll össze a vas...

gyalog ott leszek, reménység szerint

Előzmény: Mádi Gerg (11243)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.23 0 0 11243

Szasztok! 

Akkor ki, mit szólna hozzá, ha a jövőheti Pestlőrinci börzén egy mini találkozót tartanánk? :) https://www.oldmotors.hu/pestlorinciveteranvasar_elemei/Page458.htm
Én megyek, és szívesen találkoznék veletek. 

 

Már csak egy hely kellene, ahol meg tudunk állni a motorokkal. Lehetőleg egy helyen, és könnyen megtalálható ponton kéne... Mivel még én nem voltam, ezért nem tudom, hol lenne jó megállni, hogy megtaláljuk egymást.. :) 

 

Valakinek ötlet esetleg? :) 

agezuu Creative Commons License 2021.05.22 0 0 11242

ill. behúzott kuplunggal sebességben is, mert asszem a neutrál jelzés hiánya letiltja az önindítót

Előzmény: agezuu (11241)
agezuu Creative Commons License 2021.05.22 0 0 11241

ezt most nem értem: mi összefüggés van az oldal-sztender és a kuplung között ?

úgy emlxem, hogy a lenyitott oldal-szt. letiltja az AC-t, de ha behúzod a kuplungot, akkor lehet indítani úgy is...

Előzmény: csepcsanyi (11240)
csepcsanyi Creative Commons License 2021.05.22 0 0 11240

Lehajtott oldalsztenderrel nem tudsz elindulni, mert nem tudod behúzni a kupplungot! 

Előzmény: Fekkk (11235)
dulka2 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 11239

Szerintem már az is nagyban segít ha megszünteted az oldalsztender tengelyének a lógását. Ill a kikopást tőben.

 

Előzmény: Mennydorges68 (11238)
Mennydorges68 Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11238

...jaj, nem válaszoltam a kérdésed első felére!

Az eredeti lenyitott sztendernél a motor félelmetesen oldalra dől!

Én változtattam a lenyitott oldalsztender dőlésszögén - az aljára hegesztettem +30 mm-t.

Na, itt jött a milliméterre kiszámított oldalsztender vs. állósztender állapot!!!

Az egyik nem csukódott be a másiktól és vicaverza!

Semmi nem került a helyére a plusz magasítás miatt.

Leköszörültem a magasítást és újra az eredeti oldalsztenderem van a helyén.

Csak sáros, süppedő, gyephézagos téglás helyen ne tedd oldalsztenderre!

 

Előzmény: Fekkk (11235)
Mennydorges68 Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11237

...ja arra gondolsz, hogy nyitott oldalsztenderrel nehogy elindulhass.

Ez egy biztonsági kapcsoló.

Tényleg van ilyen, hogy nyitott oldalsztendernél sebességbe teszed, akkor leáll a motor?

Én csináltam hasonlót 1989-ben az ETZ-mre. Ott abból állt, hogy ha az oldalsztender ki volt nyitva, akkor egy vörös fény villogott, amikor ráadtam a gyújtást.

Oda is kellett egy mikrokapcsoló - természetesen lent volt a gép alján, a vizes területen (de csak, ha esett az eső). Sok munkát és időt igényelt, de akkor fiatal voltam és megcsináltam. 

Ma már nem foglalkozom azzal sem, hogy nincs mivel mérnem az üzemanyag mennyiséget. 

Egy újra tankolással elmegy kb 180 kilométert. Azért mert magasan van a benzinpumpa. 

180 km múlva úgyis kocka a popid!

Előzmény: Fekkk (11235)
Bikertibor Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11236

Szia! Nekem nincs oldaltamasz kapcsolom.  Az 1 plussz hibalehetoseg mivel az a kapcsolo allandoan kapja a vizet es hamar bedoglik. A leallitast ertelmetlennek latom,miert allitanad le a motort ha sebessegbe rakod?

Mindegy,a leallitast relevel meg lehet oldani,a neutral vezetekrol egy egyszeru tranzisztoros elektronikaval ami figyeli az ures jelzest,es letiltja a gyujtast ha eltunik az ures jelzes.

(Ha az oldalsztender lent van,az aramkor aktiv,ha felhajtod,az aramkor kikapcsolt)

En biztos nem tennek ilyet,minel tobb kutyu van,annal nagyobb a hibalehetoseg amit kereshetsz ha nem indul a motorod. :)

Előzmény: Fekkk (11235)
Fekkk Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11235

Sziasztok! Láttam itt a fórumon megoldásokat arra, hogy hogyan lehet a motor dőlésszögén változtatni, amikor oldaltámaszon van. 

Véletlenül valaki nem próbálta még módosítani, hogy amikor az oldaltámasz le van hajtva, akkor is be lehessen indítani a motort, viszont, hogyha berakom sebességbe akkor pedig leálljon, mint az újabb motoroknál?

Külföldi fórumokon is keresgélek és elméletileg lehetséges ez a módosítás, de tisztán leírva, hogyan lehet ezt megcsinálni még nem találtam. Köszönöm előre is a segítséget!

graza554 Creative Commons License 2021.05.20 0 0 11234

Sziasztok!

 

Pár hónapja írtam az önindító szabadonfutójának problémájáról. Akkor annyi történt, hogy szétszedtem a motort, kiszereltem és szétszedtem az önindító tengelykapcsolóját. Némi koromlerakódáson kívül nem volt rajta semmilyen látható elváltozás. Elmostam benzinben, majd uh mosóban, megolajoztam és összeraktam. 
Jól működött egészen mostanáig, most ugyan az a jelenség jött elő egy hosszabb út után.

Mi lehet a gond, mit ronthattam el? Vagy ki kéne cserélni az egészet úgy ahogy van? Szomorú és tanácstalan vagyok...

 

Véleményeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm.

 

L.

agezuu Creative Commons License 2021.05.20 0 0 11233

nekem paralever-es a hátsó hajtás, ezért 2 db kardánkeresztem van

Előzmény: csepcsanyi (11232)
csepcsanyi Creative Commons License 2021.05.19 0 0 11232

Látnom kellene, mit ügyködsz! :-) Szóval nekem csak egy kardánkeresztem van, K75, és a szétszedése sem lehet egyszerű, de ha neked darabokban van, úgy már világos. Én sem raknám össze zsírzási lehetőség nélkül. 

Előzmény: agezuu (11231)
agezuu Creative Commons License 2021.05.19 0 0 11231

ezt most nem értem:

amikor fúrom, akkor csak a kardánkereszt van a kezemben, semmi más: se csapágy, se kardántengely, semmi !

Előzmény: csepcsanyi (11228)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11230

Hmm, gondoltam.. :/ 

 

Erre rá fogok nézni, amint visszakerül az elsö kerék.. most kapja meg a bt46-ot, a hátsó már megkapta... :) 

 

Köszönöm! :)

Előzmény: agezuu (11219)
dulka2 Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11229
Előzmény: agezuu (11218)
csepcsanyi Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11228

Köszi, és fúráskor hogyan sikerült a fémforgácsot kezelni, hogy ne jusson be nemkívánatos helyre? 

Előzmény: agezuu (11226)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11227

az, hogy érzésre jó, az egy, az, hogy szeretném utánzsírozni, az kettő...

Előzmény: csepcsanyi (11224)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11226

igen, a kardánkeresztbe, központosan, M6-os a legkisebb

Előzmény: csepcsanyi (11224)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11225

nekem zsírfolyások voltak láthatóak, radiálisan

Előzmény: csepcsanyi (11224)
csepcsanyi Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11224

Szia! Jól értem, a kardánkeresztbe beépítettél zsírzószemet? Én az idén kihúztam a bordák kenése miatt, szerencsére mont az új, lógásmentesen, érzésre jó zsírosan mozgott a kereszt. 

Előzmény: agezuu (11223)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 1 11223

kardán tengely felújítás:

BK1312 csapágy, 8 db: 1.400.-/db

Kardánkereszt-csap hosszfúrás + zsírzószem: 70.-/db

agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11222

Önindító felújítás:

kommutátor csiszolás

szénkefe: 6 x 9, nekem 7 x 10-et sikerült csak vennem, 1.400.- HUF/4 db(2 db kell), sok reszelés + forrasztás és OK !

O-gyűrűk: 61x2, 25x3, 5x1,5 = 110.- HUF

Csapágy: 6002 2RS, 1.200.- HUF

Szimmering: 15 x 24 x 5 : 200.- HUF

Hátsó csapágy: 2 csepp műszerolaj.

buszman1975 Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11221

Köszi szépen...

 

Az AC pumpával űrítettem le a régi benzint, szemre nem tudom mennyi lehet a nyomása, de gyorsan kiürült a tank.

Elküldöm az injektorokat tisztítani, remélem akkor meggyógyul..

Előzmény: agezuu (11220)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11220

valszeg kevés a benzinmennyiség:

- benzinszűrő a tankban

- AC-pumpa: bele szokott zselésedni a benya

- nyomás-szabályzó: meg kéne sasolni a nyomás-szabályzóról a tankba visszamenő csőben a mennyiséget

  -- cső leszerel a tankról, egy nagyobb ibrikbe engedni

  -- széthúzni a tankra menő elektromos csatit

  -- meg kell táplálni az AC-t direkben, akksiról (két szál drót: + és - )

  -- ha sok, ha kevés, egyik sem jó, de jó lenne mérni az injektorok előtti nyomást(elég macerás megoldani), asszem 2,5 bar-nak kell lennie

http://mobiltechnology.hu/befecskendezo/

1.900.- Ft/db + 2.500.- posta

Előzmény: buszman1975 (11211)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11219

nem megengedett a súrlódás, esetleg ellenőrizni kéne a menet közbeni melegedést

próbáld meg azt, hogy álltó helyben keményen behúzod, elengeded, és meglazítod a féknyereg tetején a légtelenítő csavarokat

ha szisszen v. jön pár csepp fékfolyadék, akkor kezdenek eltömődni a fékcsöveid -> újragyártatás és csere: Dunakeszi, Héfal Kft.

Előzmény: buszman1975 (11211)
agezuu Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11218

utca, házszám az odataláláshoz ?

Előzmény: dulka2 (11214)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.18 0 0 11217

Na, a szép idő érdekel, a gyöngyösit elvitte az esö... 

Előzmény: dulka2 (11216)
dulka2 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 11216

Ahogyan monják: van ott minden, szartól a szép időig...

 

Előzmény: Mádi Gerg (11215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!