Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.20 0 0 499

Csak az, hogy még két zsáknyi tiplink van még. Amúgy a technikaórás ötleten is azért rugóztunk, mert ha a Kht.-ra bíznánk a tipligyártást, 2020-ra sem készülnének el. Tőlem jöhetnek a műanyag tiplik. Azonban megint oda fogunk kilyukadni, hogy az önkormányzat nem fog áldozni rá, mert addig nem akar komolyabban a pályára költeni, amíg a jogi viszonyok nem rendeződnek...

Így azonban jövőre nem lehet vállalni a forgalmat rajta. Augusztus 20-án sem...

Előzmény: Elektricska (493)
_karika Creative Commons License 2011.12.20 0 0 498

Én is inkább a műanyagot ajánlanám.

Ha egy komplett mező rossz, akkor pedig egy kemencei pályamester által "kifejlesztett" technológia szerint eljárva, minimális energiabefektetéssel lehet tökéletes pályát létrehozni. Bevált, működik. Ha kell élőben szívesen megmutatom. Képen egy munkafázis -

 

11. kép itt:

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?i=5872&t=1

 

A két "dolgozó" közül a jobb oldali a "kifejlesztő", a bal oldalit meg szerintem ismered:)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (491)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.12.20 0 0 497

qX-D

Előzmény: Elektricska (494)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.12.20 0 0 496

Majd legközelebb a program első lépése egy gyors oktatás lesz nekik.:)

Előzmény: Elektricska (494)
Lovrin Creative Commons License 2011.12.20 0 0 495

Nem én viccelek.

Majd ha vécépapírgurigából akarunk asztali tolltartót gyártani, megjátszhatjuk a technikaórás kört...

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (490)
Elektricska Creative Commons License 2011.12.19 0 0 494

Ja, aki nem tudná, az előző hozzászólásomban az F1-es számú jelzési utasítás a Szegvári Kendergyári Vasút Számára című könyvből idéztem a ,,6.3.1. Mennyünk valamerre" jelzést.

Elektricska Creative Commons License 2011.12.19 0 0 493

Ki írja elő?
Vagy ez is amolyan szegvári szabály, mint a ,,nappal sárga jelzőzászló, sötétben fehér fényű jelzőlámpa össze-vissza mozgatása a szomszéd Józsi felé"?

Mk48 2024 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 492

A fa helyett használható műanyag is, akár szegvári akár más kisvasútról legyen szó!

Erdőszéli olvtárs által javasolt tiplikkel lenne érdemes újratiplizni az egészet!

Ez a sulis dolog elég komolytalan.

 

Ha akar valamit az önkormányzat, enyi idő elteltével igazán megtehette volna, hogy rendezi ezeket a tulajdonjogi dolgokat, stb.

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (491)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.19 0 0 491

Szegváron a betonaljba fa hasábokat kell tiplikként alkalmazni.

Előzmény: erdőszéli (489)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.19 0 0 490

Gyúrmából persze... Ne viccelj!

Más iskolákban is működött a módszer, hogy bizonyos egyszerűbb eszközök részegységét a technikaórán készítették el a diákok.

Előzmény: Lovrin (488)
erdőszéli Creative Commons License 2011.12.19 0 0 489

180.-/db áron gyártanak kisvasúti betonaljhoz műanyag tiplit.

Előzmény: Lovrin (488)
Lovrin Creative Commons License 2011.12.19 0 0 488

Jajj ne már... Megcsinálnák gyurmából vagy mégis hogyan képzelitek? Láttál már gyereket nem hogy fát fűrészelni de papírt vágni?

 

Ezt precízen milliméter pontosan kell leGYÁRTANI, ha olyan egyszerű lenne, fél óra alatt mi is kifaragnánk kisfűrésszel helyben egy iskola egész heti termelését.

 

 

Ja és attól se lennénk boldogok, ha telítetlen tiplivel szórnánk meg az egész pályát, ami pár év alatt ránk rohadna.

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (487)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.19 0 0 487

Nem talpfával /helyesebben a betonaljjal/ van a baj. Ami törött vagy repedt, azt a tartalékból lehet cserélni. Inkább a tiplikkel van a baj, azokat kell cserélni benne. "Kelenföldi forgalmásznak" erre is van egy terve, hogyan lehetne gyorsan tiplit gyártatni: meg kell venni az anyagot, és a szegvári iskolások a technikaórán legyártanák.

Előzmény: Mk48 2024 (485)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.12.19 0 0 486

Nem akarok gonosz lenni, de kívülállóként sokszor úgy tűnik nekem, hogy az konvergál a sohához... De legyünk optimisták! q;-)

Előzmény: Mk48 2024 (485)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 485

"Igen, ha kitisztítjuk a sínek mellől a "ganét", akkor sok helyen megszűnik a nyomtáv tartása. De ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a gaznak és a fagynak kell üzemszerűen, évekig tartania a síneket? Úgyhogy a munkavégzés során elsődleges feladat lesz a sínek megtisztítása."

 

Magyarán rendelni kell egy valag talpfát és legalább minden másodikat kicserélni, illetve ahol szükséges, ott a sínszálakat is cserélni kéne! Síncsavar van a telepen, hevedert pedig lehetne vágni laposvasból. Kell még egy tirefound (remélem jól írtam) csavarozó és lehet nekiálni melózni.

 

A kérdés, csak az, hogy a jogi háttér mikor rendeződik már végre!!!

Előzmény: nebenstrecken (481)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.12.19 0 0 484

Ahogy látom, ha arra várunk, akkor ott soha nem történik majd semmi... Marad a susnyás vonatozás. Nem mintha nem lenne meg a feelingje... q=-)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (476)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.12.19 0 0 483

Szóval, ez a vasút olyan, mint a lengyel??? Nyáron a gaz, télen meg a fagy tartja össze? qX-D

Előzmény: tatumadar (478)
_karika Creative Commons License 2011.12.19 0 0 482

Ez a beszéd:)

Várjuk az elsőt. (a vasárnapok megfelelőbbek)

Jó lenne a virtuális világon kívül is találkozni.

Előzmény: nebenstrecken (481)
nebenstrecken Creative Commons License 2011.12.17 0 0 481

A jogi helyzet rendezése (vagyis a kisvasútnak látszó tárgyra valamilyen üzemelési engedély megszerzése) csak az üzem alapfeltétele. A vágány karbantartásához ez nem szükséges!

 

Úgyhogy uraim, elő a csákányokat, mert tavasszal beindul a meló. Szerintem elég lenne egyelőre csak egy péntek-szombatot betervezni valamikor március végére, annyi szakmai felügyeletet és irányítást tudok családi okok miatt egyben bevállalni. De ezt a péntek-szombatot (vagy szombat-vasárnapot) augusztusig akár többször is meg lehetne ismételni.

 

Persze ha van olyan karakán önjelölt brigádvezető, aki ért a szakmához és a csapat irányításához, akkor átadhatom neki a gyeplőt (vagy felváltva lennénk brigádirányítók).

 

Lentebb elhangzottakra reagálnék:

Igen, ha kitisztítjuk a sínek mellől a "ganét", akkor sok helyen megszűnik a nyomtáv tartása. De ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a gaznak és a fagynak kell üzemszerűen, évekig tartania a síneket? Úgyhogy a munkavégzés során elsődleges feladat lesz a sínek megtisztítása.

A "nagyhurok"-ban valóban van legeltetés, de emlékeim szerint a vágányzónát ez nem érinti, hanem csak a közbeeső területeket. Természetesen a Kendergyár, az Önkormányzat és az érdekelt állattulajdonosok egyetértésével lehetséges majd a gyomirtás.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (476)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 480

Már mióta a jogi megoldásra várunk!!!!!

Tessék már tenni valamit!!!

 

Nincs lehetetlen csak,....

 

Ha kell ember és hétvégére esik legalább két napja az építőtábornak akkor 95%-hogy én is tudok menni, csákányal, lapáttal,stb.

 

Intézkedjetek, vagy legalábbis rugdossátok annak a hátsóját, aki ebben illetékes, mert a rozsda és az idő ellenünk dolgozik.

Minnél tovább vannak a sínek a föld allatt annál nagyobb az esélye, hogy az enyészet győz!!!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (476)
_karika Creative Commons License 2011.12.16 0 0 479

A lényeg, hogy rendezzétek a hátteret és mondjatok egy időpontot.

Szerszámot tudunk vinni, ha Nyunyuka kocsival meg, kölcsönbe, akkorra. De akár vonatozni is hajlandó vagyok egy jó csákánnyal :)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (477)
tatumadar Creative Commons License 2011.12.16 0 0 478

Az ötlet jó, de ezzel a sínszálak mindenféle nyomtartásukat elvesztenék. Értsd nyáron a gaz, télen a fagy…

Előzmény: Bakterpartner (475)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.16 0 0 477

Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor ki tudnék venni 1-2 nap szabit az ügy érdekében.

Előzmény: nebenstrecken (472)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.16 0 0 476

Most fogja a fejemet venni a 760, hogy ezt muszáj leírnom: amíg a jogi helyzet nem rendeződik, addig itt mi csak ötletelgetni tudunk.

Előzmény: Bakterpartner (475)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.12.16 0 0 475

Szerintem az is nagy javulást jelentene, ha a sínszálak magasságában kilapátolnánk a földet... És akkor kevésbé lenne dudvás a pálya, ráadásúl a singerinc sem rohadna tovább...

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (474)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.16 0 0 474

A Kontrán túli hurok is ki van adva bérbe, nem tudom a bérlő és a tulaj mennyire örülne a gyomírtásnak.

Előzmény: nebenstrecken (472)
nebenstrecken Creative Commons License 2011.12.16 0 0 473

A francba, elírtam:

 

"csak olyan emberek jöjjenek el, akik dolgozni IS akarnak - nem persze szórakozni, beszélgetni, stb"

 

Helyesen:

"csak olyan emberek jöjjenek el, akik dolgozni IS akarnak - meg persze szórakozni, beszélgetni, stb"

Előzmény: nebenstrecken (472)
nebenstrecken Creative Commons License 2011.12.16 0 0 472

A tavalyi tapasztalatoból okulva az építőtábor alapfeltétele kell hogy legyen:

- pontos szervezés és tervezés (meg kell határozni előre hogy mit akarunk dolgozni)

- szerszám-ellátottság nagyon fontos (tavaly ez egy sajgó pont volt)

- munkakedv nem árt (csak olyan emberek jöjjenek el, akik dolgozni IS akarnak - nem persze szórakozni, beszélgetni, stb - mert ha egy bizonyos százalékot elér a dolgozni nem akarók aránya, az elrontja a többiek munkakedvét is

 

Nem szabad viszont megtűrni az építőtáborban:

- az alkoholt (kivéve este, amikor már befejeztük a munkát)

- üzemképes mozdonyt (tavaly a mozdonynak fontos szerepe volt a kocsimentésben, de árnyoldala is volt: sok energiát elvett a munkától a "vonatozgatás", mely jó dolog ugyan, de nem munkavégzés helyett)

- az önkormányzati KHT-t bármilyen formában (emlékezzetek, mennyi bosszúságot okozott az, hogy vártunk a kht által ígért szerszámra, anyagra, szakemberre, majd nem lett belőle semmi)

 

A gyomirtásról: hát, nem tudom. Ugyebár a gyárudvar területét legelőnek használják, így a vágányok közötti füvet is. Nem ismerem az egyes gyomirtók élettani hatását a birkákra, ennek utána kell járni mielőtt permetezünk. Nem akarok bonyodalmakat. Más a helyzet a Kontrán túli hurokkal: ott én is erősen támogatom a gyomirtást.

Bakterpartner Creative Commons License 2011.12.16 0 0 471

Én is szívesen megyek majd segíteni, csak legalább egy hónappal előbb legyen pontos időpont megadva, hogy tudjam intézni a pihenők kérését a vezénylőnél... Meg ha tényleg haladni akarunk, akkor legyenek szerszámok is, ne az legyen, mint augusztusban, hogy két-három ember dolgozik a többi meg nézi. Úgy nem lehet haladni. Az elmúlt hónapokban a tiszaföldvári téglagyárból mentettük a menthetőt Somával és tapasztaltuk, hogy baromi sokat tud haladni egy-egy nap alatt már két ember is, ha van legalább egy csákányuk és egy lapátjuk... Egy egész brigád meg aztán még többet!!! Feltéve, ha van mindenkinek mivel dolgoznia (és persze munkakedve...). Ha kell, akkor mi vállaljuk, hogy viszünk majd magunknak szerszámot, hogy ennyivel is kevesebbet kelljen intézni. q;-) Dobok pár képet a "Málenkij robotról". q=-)

 

Első nap:

 

      

 

Második nap:

 

    

 

Napokkal-hetekkel később:

 

      

 

    

Előzmény: nebenstrecken (468)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.12.14 0 0 470

Szintúgy. Áprilisban gyomirtunk? :-) Elkelne, megérné!

Előzmény: _karika (469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!