Sziasztok! Tanácsot, segítséget szeretnék kérni. A konyhát szeretném újra burkolni csak akadt egy kis probléma. A legutolso felújítás során kültérre való kő; lett lerakva, amire én most új járólapot szeretnék rakni. Vizimértékkel lemértem hogy hogy is állunk és itt jön a probléma. A két fal közötti négy méteren 2,5 cm különbség van. Ezt a különbséget nem biztos hogy a bútor szintező ábaival ki tudomhozni. Kérdésem hogy ezt a nagyfokú szintkülönbséget hogy tudnám kiegyenliteni. Szerintem ezt aljzatkiegyenlítővel nem éri megcsinálni jobban mondva nem akarok egy komplett gyárat megvenni :). Segítségeteket köszönöm. Péter
Sziasztok!
Tanácsot, segítsèget szeretnèk kèrni. A konyhát szeretnèm újra burkolni csak akadt egy kis problèma. A legutolso felújítás során kültèrre való kõ lett lerakva, amire èn most új járólapot szeretnèk rakni. Vizimèrtèkkel lemèrtem hogy hogy is állunk ès itt jön a problèma. A kèt fal közötti nègy mèteren 2,5 cm különbsèg van. Ezt a különbsèget nem biztos hogy a bútor szintezõlábaival ki tudomhozni. Kèrdèsem hogy ezt a nagyfokú szintkülönbsèget hogy tudnám kiegyenliteni. Szerintem ezt aljzatkiegyenlítõvel nem èri megcsinálni jobban mondva nem akarok egy komplett gyárat megvenni :).
Segítsègeteket köszönöm.
Pèter
Megtudná valaki mondani (írni), hogy a frissen lerakott járólapra mennyi ideig nem lehet rálépni? ( A kérdés oka, hogy a konyhánkban szeretnénk új hidegburkolatot lerakatni, de a lakás bejárati ajtaja erre a helyiségre nyílik, így egy kicsit nehézkes lenne a közlekedés ) Mennyi időre kell szárnyakat bérelni? J
Akkor ez sem jó megoldás sajnos :( mert akkor meg magasabb lesz, és a födémet nem terhelhetem meg ilyen mennyiségű betonnal. Mit lehet ilyen esetben tenni?
Ez a kérdés engem is érdekelne, csak nálunk 5-6 cm eltérés van a helységek között. Hallottam egy lépésálló hungarocellről, hogy ezt tennék a burkolat alá, rá meg 2 cm betont húznának. Ennek mi a menete pontosan? Elbírja ez a rátett burkolatot, szekrényeket stb. Ez lehet alkalmazni 13mm-es szalagparketta alá is?
Összenyitottam két helyiséget, de az egyikben (kb 4m2) 2,5cm-rel alacsonyabban van a beton. Padlófűtés mindkét helyiségben. Szeretném egy szintre hozni a két helyiséget, majd valószínűleg szőnyeg kerül bele.
Hogy működik ez? Hagyok oldalt némi dilettációt, majd kiöntöm esztrich betonnal? Vagy flexibilis aljzatkegyenlítővel? Az esztrich nyilván jóval olcsóbb. Mehet-e az padlófűtésre ilyen kis felületen, ekkora vastagságban? Kell-e alá vmi mélyalapozó? És a tetejére vmi önterülő aljzatkiegyenelítő?
Egy 1976-os építésű téglaépítésű társasházban szeretnék előszobát és konyhát burkolni járólappal.
Kb. 3 éve lett leburkolva, a következőképp néz ki: az aljazbeton felett van kb. 2cm-es lazább betonréteg, erre van rákenve az aljzatkiegyenlítő, erre a rétegre van valamilyen cementes réteggel ráragasztva a járólap. A mostani járólapot mindenképpen fel kell szedni, mert különben az ajtók már nem tudnának kinyílni egy újabb járólapréteg miatt.
A kérdésem az lenne, hogy elég-e a járólapokat felszedni (megnéztem, föl lehet szedni, szépen elválik a többi rétegtől) vagy érdemes inkább mélyebbre hatolni?
Üdv.A parketta nútos így nem tudod felszedni csak ha majdnem az egészet fel nem szeded.Küld egy skiccet honnan-hová akarod elvezetni és valamit ki találok.CÍM:greenday79@gmail.com
Padlóburkolásban kérnék némi tanácsot, de attól tartok, menthetetlen az ügy.
Nappalim padlója egy egyszerű parketta, a közejövőben biztosan fel lesz csiszolva, de cserélni még nem szeretném.
Viszont. Kénytelen vagyok valahogy megoldani, hogy 2 db kábelt át tudjak vezetni a padló akatt. Kábelcsatornában, vagy anélkül, de valahogy muszáj megoldanom. A szoba szélén nem futhat végig, még egy szép csatornában sem, szőnyeg meg nem megoldás.
Van erre bármi megoldás? Vagy csak a burkolat felszedése?
Meg lehet oldani, hogy csak az a pár parkettaelem lesz kiszedve ami alatt kábel szeretnék vezetni, majd visszarakjuk a parkettát, szinte láthatatlan változással? Csinált már bárki ilyet?
Az OSB lapot alapo-zuk le MAPEPRIM SP kétkomponensű, epoxigyanta alapozóval, ami kötőhidat képez a ragasztó és a hordozófelület között. Miután, kb. 2 óra elteltével, teljesen színtelenné vált a felvitt alapozó, megkezdődhet a ragasztás. A kerámia burko-latot KERAQUICK + LATEX PLUS, az üvegmozaikot fehér KERABOND + ISOLASTIC, a terméskő burkolatot pedig GRANIRAPID, vagy KERAQUICK + LATEX PLUS flexibilis ragasztókkal tudjuk ráragasztani az OSB lapokra. Nedves helyiségek kialakítása esetén az OSB-re közvetlenül vigyünk föl MAPEGUM WP felhasználásra kész kenhető szigetelést 1 mm vastagságban.
Egyetlen kérdésem lenne, amivel a lassan egy hónapos téli álmot szeretném megzavarni:
Egy vakolt fal 10mm-es OSB lappal van folytatva és mosdókagyló van odaépítve, amit szeretnék csempével körülrakni. Kérdésem, hogy csemperagasztóhoz mit szólna az OSB?
Kérdezhetném azt is, hogy minek örülne, de az elején egy kérdést igértem.
Ma kentem rá az első réteg lakkot.Látszólag masszív bevotatot képez a parafán de tudni szeretném,hogy biztosen ellenáll e majd a ez a lakk (több rétegben felhordva) a víznek/párának vagy beszerezzek e valami speciális "vízzáró" anyagot is a kritikus területekre (pl fürdőkád környékére)
A másik kérdésem az lenne,hogy parafa padlót szintén lakkozhatom e majd ugyanezzel a lakkal?
Félszuterénben lévő garázsomat burkolom (30*30 greslap), eddig jól haladtam, 80%-ban kész vagyok.
Egy helyen betongerenda kiváltása miatt új tartófal lett építve egy szakaszon, megbontva az aljzat vízszigetelését, rendesen 80 cm-ig lealapozva. Az új téglafal alá bitumenes nehézlemez szigetelést raktak a kőművesek, ami nagyjából 10cm-t kilóg a fal síkjából.
Azt hiszem idáig rendben is vagyunk, de szeretném folytatni ott is a burkolást. A bitumenes szigetelő nem ragad az aljzatbetonhoz, felhajtható a fal síkjáig, ergo nem fix felület.
1. verzió: Ettől függetlenül lehet erre burkolni azon a tíz centin, vagy ezzel azt veszélyeztetem, hogy feljön idővel a greslapom?
vagy
2. verzió: vágjam le a bitumenes szigetelést a fal mentén és kenjem ki vizzáró filmmel?
Nekem kétszinten házam van, csak padlófűtés, a szobák többségét én csináltam (burkolást, helyenként betonozást is).
Eszedbe ne jusson a friss betont felfűteni, akkor annak a betonnak annyi. Szépen be kell betonozni, megvárni a szilárdulást (30 nap!) majd ha szükséges, aljzatkiegyenlítő (szintén megvárni a száradást, 24h az mese), utána flex ragasztóval burkolni gres lapokat, megvárni a száradást (megint csak nem 24h), kifugázni, megvárni a fuga száradást (megint csak nem 24h, a többi mese) na és UTÁNA szépen óvatosan minimál hővel óvatosan felfűteni és tartani.
A járólap akkor repedezik / jön fel ha nem flex ragasztót használsz illetve nem greslapot, vagy túl vékony a lap vagy túl pici fugaközt használsz.
A másik durva hiba hogy a fal mellett sokan azért gondolnak a dilattációs hézagra, csakhogy 15m2-enként kell (akár a nappali közepét is kettévágva és színes szilóval fugázni azt a csíkot)... ....