Keresés

Részletes keresés

Koyasu+ Creative Commons License 2020.04.19 0 0 9781

Köszi szépen!

Jó lenne már visszatérni a régi kerékvágásba!

Jelenleg az összes motorom patent állapotban van és sehova nem lehet menni :( !

 

Előzmény: mistar (9780)
mistar Creative Commons License 2020.04.19 0 0 9780

Nagyon szépek a motorjaid :)

Előzmény: Koyasu+ (9779)
Koyasu+ Creative Commons License 2020.04.18 0 0 9779

Sziasztok!

A gépek nem bírták a bezártságot!

Ki akartak jönni a jó levegőre :) !

 

Koyasu+ Creative Commons License 2020.04.18 0 0 9778

Koyasu+ Creative Commons License 2020.04.18 0 0 9777

Koyasu+ Creative Commons License 2020.04.18 0 0 9776

Koyasu+ Creative Commons License 2020.04.18 0 0 9775

mistar Creative Commons License 2020.04.17 0 0 9774

Szia!
Köszönöm! Írtam e-mailt.

Nincs eredeti tükröm (és a csengő is hiányos még). Ez egy kerékpárboltban vásárolt, univerzális, de legalább fém és jópofa (nekem tetsző) darab :D

Előzmény: frakciós (9773)
frakciós Creative Commons License 2020.04.15 0 0 9773

CMO4 anyagból csináltattam. A távtartókat meg rozsdamentes acélból. Privátba tudok méreteket adni.

Nagyon szép a géped! :) Az eredeti tükör megvan?

Előzmény: mistar (9772)
mistar Creative Commons License 2020.04.15 0 0 9772

Van egy 300-as kis gépem, ha ismerném a méreteket (és lenne megfelelő anyagom) akár el is készíthetném ... :D
Amúgy lassacskán elkészülök már:

Előzmény: frakciós (9771)
frakciós Creative Commons License 2020.04.15 0 0 9771

A 10 mm es első tengely amit csapágyashoz árulnak nem jó semmire. A hátsó is elég gyatra minőség. Érdemes inkább csináltatni.

Előzmény: mistar (9770)
mistar Creative Commons License 2020.04.14 0 0 9770

Köszönöm a segítséget! Összességében egész jó lett. (tartalékba azért megrendelem a tengelyeket úgy gondolom)

Előzmény: frakciós (9769)
frakciós Creative Commons License 2020.04.14 0 0 9769

Szia! A kerékagyat nem kell változtatni a 6201 csapágyashoz. Tengely kell és távtartók. Hátsó tengelyt árulnak hozzá ha épp van, elég lötyögős menettel.  https://www.motoralkatresz24.hu/spd/2100000152186/ROMET-UNIVERZALIS-TENGELY-HATSO-KEREK-KPL-CSAPAGYA

 

Szerencsére találtam szakembert aki normális áron csinált hozzávaló alkatrészeket jó minőségben. Így már nem kell kínlódnom a silány "sajt" anyagú pontatlan kónuszokkal és tengelyekkel.

Előzmény: mistar (9768)
mistar Creative Commons License 2020.04.13 0 0 9768

Köszönet részemről is a jó leírásért! A négy napban volt időm foglalkozni a kis mopeddel. Rendbe tettem az első futóművet (persely tisztítás és kenés, villanyak-csapágy kenés), folyamatban a hátsó tengely és fék ... (az utángyártott kónuszhoz a csészét is cserélnem kellett, eltér sajnos az eredetitől a mérete) Egyébként a csapágyasra alakításhoz elég a tengely cseréje, vagy a kerékagy is más?
A lánckerék esetében nekem kell a nagy hátulra itt a Mátra alján.

 

Előzmény: frakciós (9765)
frakciós Creative Commons License 2020.04.08 0 0 9767

Kérdés az, hogy használni is akarod vagy inkább csak dísz lenne? Használosnál érdemes hátra 35 fogas lánckereket tenni. Lehet egy kicsit több teljesítmény is előcsalogatni akkor már egész jól motorozható.

Előzmény: avatar2007 (9766)
avatar2007 Creative Commons License 2020.04.08 0 0 9766

Köszönöm szépen a segítséget már össze is raktam ma a kötelező karbantartás megtörtént az első indításra karbi takaritás levettük a hengert ,gyűrűk alatt kitakrítva nehogy bele legyen ragadva ideiglenes üzemanyag tank flakonból és mint a doxa második rúgásra megy is . És hát ezek után jön majd a nagy munka szétszedni új festés ,gumi alkatrészek pótlása . 30 km/h felett kicsit visítós elfért volna még egy 3-ik sebesség de meglepően más érzés ezen a 30 mint a robogón sokkal gyorsabbnak tűnik a 30 -nál  . De ennek ellenére tökéletes.

Előzmény: frakciós (9765)
frakciós Creative Commons License 2020.04.08 0 0 9765

Szia!

A lánckerék oldalon: Körmös anya, alátét, kónusz. Fék felől: tengely hosszabbik felére ütközésik a kónusz finoman meghúzva. (nem árt a csavarrögzítő Loctite 243) alátét, fékalaplap, alátét, körmös anya. Beállításnál csapágy hézag maradjon. (jobb ha mozog a kerék oldalra egy keveset). Irodalom szokott lenni a jófogáson. A kék Komaros  csak erre a típusra. A másik a Rometos részletesebb, több típusra.

Előzmény: avatar2007 (9764)
avatar2007 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 9764

Sziasztok

 

Tegnapi nap hozzájutottam egy Komar 2352 W  sm.kerékpárhoz  a motor egész jó bőrben van egy öreg bácsié volt de sajnos ő már nem tudta befejezni a javítást és az elmúlt 10 évben egy garázsban ált .Kérdésem az lenne hogy a hátsó kerék szét volt szedve csapágy cserére az új csapágyat meg is kapta de az összes többi alkatrész egy zacskóban pihent ahogy látom egy kerékpár hoz hasonló tengely van benne volt hozzá 2 körmös vékony kontra anya 2 konúsz 2 láncfeszítő 4 alátét és 2 nagy anya a kerék lehúzatásához .Úgy raktam össze hogy a lánckerék oldalra kapott a tengely 1 konuszt és 1 kontra körmös anyát a fékdob felőli oldalra konusz- alátét vastag- alátét vékony -dobfék-körmös kontra anya. Ez így helyes vagy a dobfék alá kell rakni a kontra anyát? Esetleg valami szakirodalom nem e lenne ehhez a járműhöz ?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.25 0 0 9763

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.25 0 0 9762

Sziasztok

Eladnám, 1970 es Komar 1 es szép állapotban.

frakciós Creative Commons License 2020.03.20 0 0 9761

Sziasztok!

Én is sajnálom, hogy Robaj (Joci) törölte magát. Kifejtettem Neki személyesen a véleményemet a sértődésről és a törlésről. 15 én eljött Győrbe és motoroztunk egyet ha már a börze elmaradt. És elvitte a számára készített...... https://www.youtube.com/watch?v=F90Lrvbah7g

Reméljük hamar megbékél és visszatér. Azt meg főleg remélem, hogy ez a vírus helyzet minél hamarabb megoldódik.

Előzmény: Komárkapitány (9760)
Komárkapitány Creative Commons License 2020.03.19 0 0 9760

Nos, kedves márkatársak, sajna Robaj az egyik húzó Nick, offolta magát, amit rendkívül szomorúan tapasztaltam.(persze erről privátban értekekeztem vele.) Sajna meg is állt picit a fórum ahogy látom, de remélem nem teljesen. Természetesen innen is üdvözlöm őt, sok szeretettel! 

Nyilván a mostani helyzet minden jellegű veterán találkozót leintett, szóval egyhamar nem lesz semmi személyes eszmecsere. 

De itt van a blog, illetve megannyi Facebook - os csoport is. 

Kár hogy ide nem tehetek fel videót, de büszkén jelentem, az én pajta leletem nagyon szépen megy,sokat haladtam vele és sok mással is. 

Remélem ti is! Mindenkinek további kellemes blogolást és mentést! 

 

 

roncsfelújító Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9759

Igen, amióta megírtam azt a hozzászólást nagyban változott a helyzet. Egyedül meg nem lenne túl sok értelme lézengeni egy üres parkolóban, úgyhogy inkább megyek egy kört valamelyik motorral vasárnap délután, mert előre láthatóan szép idő lesz:) Kár, hogy Polgárdi is erre a sorsa jut. A gyújtás nálam is probléma volt, 6-7 gyújtótekercsem van, abból egy jó, illetve vettem egy utángyártott Indiai gyújtótekercset, de még nem próbáltam le. Benne van egy olyan blokkban, amihez nem készült el a váz felújítása( 1989-es Kadet).

Azért még valamelyik túrán remélem összefutunk. Addig is a legjobbakat!

 

Előzmény: Törölt nick (9755)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9758

Szia! Nagyon szép a Komárod látom elöl is van kis sárcsapó ez gyárilag is volt, vagy csak jó funkcionál esőben? Most már látom milyen a tank kéder abból beszerzek egyet én is, az első villa ügyében megnyugodtam hogy gyárilag puhábban rugózik. Majd neki állok azt is megnézem de nem most hétvégén, ha nem értek valamit villa ügyben úgy is írok. A bovdeneket akkor elrendezem ahogy kell az első fék bovdent még cserélnem kel az is odavan, köszönöm szépen a sokk információt.

Előzmény: Törölt nick (9754)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9757

Üdv mindenkinek!

 

Helló!  Hát igen a motoroktól nehéz megválni főleg ha az ember imádja őket ezzel én is í gy vagyok, nekem is a régi mocik tetszenek imádom a régi formájukat, meg hogy a múltat idézik hogy ilyenekkel közlekedtek 30- 40 éve. Nagyon szerethetők meg bütykölni is öröm őket, az MZ legfőképpen azért ilyen eredeti mert akitől vettem vigyázott rá meg nem gányolta, idősebb tulaja volt. De én is törekszem hogy minél eredetibb legyen a komáron már sok csavart kicseréltek újra, majd sorban kicserélem őket. Köszönöm szépen a dicséretet én meg az idősebbekre nézek fel hogy karban tartják ezeket a motorokat,pedig az ö korukban már nem úgy mozog az ember mint fiatalon. 

Előzmény: darusferi (9752)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9756

Üdv darusferi

 

A feltett kérdésre felesleges választ írnom hiszen tudod te azt magad is ebben szinte biztos vagyok, hiszen te sokkal régebbi motoros vagy tapasztaltabb és ami még fontos szakmailag is van rálátásod nem úgy mint nekem, ez a kérdés valóban életszerű és szükséges számodra ? vagy is mi okból kérdezed nem látom értelmét ? mert az irányomra való tesztelést vélek felfedezni benne, mókázás céljából, ebben viszont nem kívánok részt venni , " meg tipus ismeretben otthon van Robaj , " nem vagyok én szakértő se típusszakértő csupán kedvelem a régi veterán kismotorokat.

Eljött az idő, hogy elköszönjek ismét a fórumról valóban sok voltam mostanság lehet ezért is alakult így.

Mindenkinek további jó motorozást kívánok.    

Előzmény: darusferi (9747)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9755

Szia, gondolom értesültél róla hogy elmard a rendezvény a újonnan behozott kormányrendelet miatt a koronavírus élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében.

 

A komar alkatrész árakról börze viszonylatban annyit tudnék hozzáfűzni szerintem változó mindenképpen feljebb mentek az árak de van aki jobban túl értékeli a portékáját és van aki reális árat kér, amikor elkezdtem a komar motorhoz börzézni mint tudod anno nálam gyújtás problémák voltak így már már megszállottan vettem a gyújtás alkatrészeket a gyújtó tekercsekkel meg már dobálózni lehetett, akár komplett egységben is vettem számos alkalommal, az akkori arák kedvezőek voltak most egy ilyen egységet háromszoros áron tudnék venni az akkorihoz képest, de legalább van kapható és eredeti.A bolti ár meg horror, így nézve még mindig olcsó a börze.

 

A börzére visszatérve a Polgárdi is elfog maradni, a rendezvények tilalma miatt, a feloldás meg ki tudja mikor lesz...  

Előzmény: roncsfelújító (9746)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9754

Hello, a tank kéder gumi egyre ritkábban előforduló dolog lesz legalábbis börzéken nem nagyon látni, de webshop-okban lehet kapni így hirtelen ezt találtam a zöld színhez jól mutat a fehéres jellegű kéder bár nem az eredeti feelinget hozza mert akkor fekete színűt kéne beszerezni. 

 https://www.vatera.hu/riga-komar-tankdiszito-gumi-csik-bezs-2877101990.html

 

Szépen haladsz a motorral apránként de látható a törődés.

Az első sárhányó horpadás felett nem érdemes átsiklani látványa nem szép, de aki nem ismeri a típushibát lehet hogy észre sem veszi, a javítása pedig nem is olyan egyszerű, az első villa keménységét a szorulás miatt érzed nem jár könnyen szét kell szedni és rendbe rakni, ha mindent jól csinálsz akkor a végeredmény az lesz, hogy olyan lágyan fog rugózni a motor elől hátul mint ahogy a csónak ring a vízen ez egy nagyon kényelmes dolog tud lenni érdemes megcsinálni. :   "ezekben a komárokban ilyen kemény"  vagyis ez nem típushiba csak a sok éves állás után ezt a karbantartást is el kell végezni.

Nálad még megvan az első villán a gyári porfogó gumi valószínűleg ez fogja meg a teleszkóp perselyt ez miatt nem tud ki csúszni, ez jellemzően előszokott fordulni, nem tudom hogy ezzel akarsz e foglalkozni, volt már téma , sajnos nem tudom olyan szakszerűen leírni mit hogyan csináljál, inkább olvass vissza itt a fórumon nagyon sok hasznos információ van.

A motorodnál ami még látszik az első sárhányóra rámennek a bovdenek-kábelek ez nem megfelelő így mert kidörzsölni lekoptatja a festést, úgy kell az egészet összehoznod hogy semmi nem érjen hozzá forduláskor sem, például a gyertya kábel túl hosszú vissza vágsz belőle és a váltó bovdennel összekötöd valamivel nálam egy műanyag kis karika van ha nincs ilyen találja más megoldást légy kreatív, a gáz bovden se lesz úgy jó túlságosan kilóg a tank alatt el kell vezetni a vázhoz hozzá lehet akár gyorskötözővel rögzíteni nem túl szorosan, ennek megfelelően fentről a gázmarkolattól lefelé haladva nem az általad látható helyen vezesd a bovdent teszek fel egy képet ahol talán látszik. Az első fék bovdennel kéne még valamit kezdeni mert az nagyon rá lóg a sárhányóra próbáld meg másképpen fűzd-vezesd el. 

A találkozó időpontja helyszíne és az ezzel kapcsolatos dolgok a későbbiekben fog kiderülni ami biztos hogy kb előtte egy hónappal már ki lesz hirdetve hogy lehessen készülni rá.         

Előzmény: MzZschopau (9742)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.13 0 0 9753

Sziasztok

 

Hali, az már bizony igaz hogy volt már közös gurulásunk akkor Rigával voltam jelen te pedig Komar-al, remélhetőleg lesz rá még alkalom, előre is köszönöm a lehetőséget a motor kipróbáláshoz.

Nagyon jól beállított lett a kép, gratulálok a szép gyűjteményedhez.  

Előzmény: Komárkapitány (9741)
darusferi Creative Commons License 2020.03.12 0 0 9752

Üdv Mz Zschopau !

Igen van egy kis gyüjteményem , van közöttük olyan ami gyerek koromban volt olyan is ami az utcabeli havernak volt de mind kedves és nehéz tőlük meg válni . De még egyszer ujra már nem válalnák be ennyit hanem inkább csak vagy kettőt és azokat szépítgetném . Holnap tudok néhányról fotókat feltenni . A Verhovinák nékem is mindig jobban tetszettek hiszen formára  modernebbek és sportosabbak , csak problémásabbak is a törékeny és szinte pótolhatatlan müanyag légszürő dobozzok borítások miatt . Te szerintem jól választottál mert a Komár ha nem is simson minőség , de üzembiztosabb kismotor , meg tipus ismeretben otthon van Robaj , és a fiuk akik mind segítőkészek , de a motorjaidat látva te is otthon vagy  müszaki téren . Az MZ d egyszerüen szemet gyönyörködtető szép darab , látszik hogy törekedsz az eredetíségre , még a csavarok is az eredeti SK csavarok benne . 

De a legfontosabb az hogy te fiatalon szereted becsülöd ezeket a veterán motorokat , büszke lehetel magadra ,

ezért tisztellek és felnézek rád !

 

                                                 "Ki a múltat nem becsüli a jövőt nem érdemli "

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!