Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
Nagyon köszi! Ha valami kell szólok. Egyelőre szerelőnél van a blokk, majd kiderül. Bár ahogy írtad a
blokkot már eladtad. Hátsó teleszkópok megvannak esetleg? Az enyémek elég ramatyok.
nekem van egy 485-ös, teljesen szétszedtem, egy csomó holmit sikerült már értékesítenem róla (pl. komplett blokk, kormány, kezelők, kipufogó, lábtartó...) de egy része a padlásra került, ha vmi szükséges, keress meg bátran,
üdv De van nagyon is bika van benne de 1est 2est nagyon szépen recsegés nélkülvesszi de de tóvább mint ha nem lenne sebeség benne. Egy párnap ja meg találtam vala hogy a harmadikat is de azota se sikerült belerakni.
A minap rátaláltam egy 250-es cezet jawa 485-re. El is határoztuk a barátommal hamar, hogy életre keltjük. Lehet, hogy meg fogtok kövezni, de nem akarom eredeti állapotába visszahozni és veteránosítani, ezért néhány pici átalakítást tervezünk rajta. Persze 90%-ban eredeti marad tisztelegve ezzel a kora előtt. (1982 mint én :) ).
Hallottam ezekről a mocikról, hogy nem igazán volt eltalált konstrukció a gyújtása, meg a töltés része. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy át lehet-e ezt alakítani 6V-ról 12V-ra és hogy van-e egyáltalán értelme.
A mocinak jelenleg meg van szorulva a váltója, valami eltört benne. Ez hétvége környékén fog kiderülni, akkor húzzuk szét a blokkot. 15 évet állt egyébként, lehet, hogy fúrni is kell majd.
Ha esetleg valakinek vannak hozzá alkatrészei, lehet, hogy vevő lennék rá. Ami biztos, hogy kell, egy gázcsonk, bovdenek, kapcsolók és a fleújításhoz mindenképp szükséges cuccok, tehát szimeringek, szűrők, elektronyos cuccok ilyesmi. :)
Nincs nagy tapasztalatom ezen a téren, ez az első ilyen próbálkozásunk, úgyhogy szívesen venném a segítséget, tippeket.
Üdv nem rég vetem egy 559est 25évig állt de nagyon gondosan volt elrakva kevés kilóméterrel. A lényeg az hogy karbi pucolás után első rúgásra indult és menni is tudtam vele. De 2esnél jóban nem tudom feljebb kapcsolni a váltott egyszer sikerült 3 dikba de azóta se. Még nem volt jawam és ezért kérnék egy kis tanácsot hogy mi lehet a probléma.
Sziasztok. Van egy cz 125 488-asom. Ezeket be lehet rúgni aksi nélkül vagy kell hozza, mert az enyém nem indul, de nem tudom, hogy mind ilyen vagy csak az enyéme van rosszúl vezetékelve?
Üdv Czetkások. Van 2 Db látszólag egyforma Cz 175-ös csak látszólag egyformák. A motorblokkon belül van különbség. Sajnos az egyikhez szükségem volna benzincsap szürőre. vagy egyben levő Jikov csapra. ----Az egyik szénkefetartó bakelit felső része letörött. Igy nem marad meg a szénkefe a helyén. Kérdezném, hogy ehhez a tipushoz külön kefetartót lehet-e valahol kapni//szegecselve van a házhoz/, vagy csak egyben a dinamóházzal. Ha tudná vki, hogy hol lehet Cz alkatrészeket beszerezni, megköszönném a segitségét. --pias61@freemail.hu--
Én egy teljesen elhanyagolt példányt találtam, mintha a Dunából húzták volna ki, azt mentem meg éppen. Nagy részt már kész vagyok, már csak főtengely felújításra várok, mert hajtórúd kotyogott. Úgy láttam a 634-es 350es feszszabályzója jó 488hoz. Ha az is megvan akkor a gyári bekötést fogom használni, hi nincs akkor bekötöm máshogy a gyújtást és vacakolok az izzókkal. Kormány kezelőszervei sajnos hiányoznak, azokat még nem találtam, így MZTS karokat kapott és Mustang gázkart. Nem közútra lesz így egyenlőre nem szempont a gyáriasítás, de majd idővel próbálok mindent felkutatni.
Néha lehet találni fellelt példányokat 20-30 ezerért, érdemes venni. Az e-motorpartson sokminden van hozzá, rengeteg alkatrész csereszabatos a 350-es jawa-éval. Még néha roncstelepen tud felbukkani egy egy darab, de árban majdnem annyi, mint egy fellelt. Nemrég pl. 20 ezerért láttam egyet. Nekem is 488 -asom van, ha valami gondod akad, keress meg.
Itt megtaláltam mindne leírást, bár mire megtaláltam, már szét is szedtem az egészet így fölösleges :) .
Viszont másik kérdés: 488 hoz honnan lehetne alkatrészeket szerezni? Börzéken elég kevés dolog van hozzá, várjak vaterán és más netes hülyeségeken, hátha felbukkan 1-2 dolog?
2013. április 7-én ISMÉT! Alföldi Veterán Börze Szolnokon!
Maradunk az új helyszínen: Szolnok - Logisztikai Központ, Téglagyári út 36. (a Téglagyári út legvége) Az ország egyik-, a Keleti régió legnagyobb veterán börzéje! Adás - vétel - csere! :-) Több infó a helyszínnel, és a börzével kapcsolatban: alfoldiveteran.hu
Sziasztok, még új vagyok a CZ világában. Tudnátok segíteni, hogy hol találhatok az interneten a 488as 125ös gépezethez szerelési könyvet és gyújtás rajzot? Ha korábban sokszor volt már ilyen kérdés, bocsánat.