Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2012.07.16 0 0 994
Rolger Creative Commons License 2012.07.07 0 0 993

Nagykereki-Biharkeresztes-Nagyvárad. Személy szerint ezt tartom a legjobbnak, de azt mondom: bármelyik verzió jó, csak épüljön meg. A Debrecen-Derecske-Berettyóújfalu viszonylat is erősen indokolt lenne. Hatalmas létszámú utast bonyolít le a volán.

Előzmény: Nyírség IC (990)
Rolger Creative Commons License 2012.07.07 0 0 992

A 107-es vonalon tavaly még síncserét is végeztek.

Előzmény: Cinege446 (988)
egy vasútbarát Creative Commons License 2012.07.07 0 0 991

Sok verziót hallotam már. Derecske- Berettyóújfalu, Nagykereki-Biharkeresztes, Nagykereki-Nagyvárad. Most a legutolsó verzó a Nagykereki- Nagyvárad nyomvonal került megin terítékre. A valamikori nyomvomallal közel megegyező új nyomvonal ki építésével. De már lehet , hogy ez is elavult hír.

Előzmény: Nyírség IC (990)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.07.07 0 0 990

Nem Nagykereki és Biharkeresztes között akarnak egy összeköttetést létrehozni? 

Előzmény: egy vasútbarát (989)
egy vasútbarát Creative Commons License 2012.07.06 0 0 989

Sziasztok !

 

Nem valószínű , hogy meg akarnák szüntetni. Nemrég (1-2 hónapja) vot róla szó , hogy megint ki akarják építeni a pályát Nagyváradig. Igaz ezek a tervek már legalább 50 -60 évesek. Úgy terveznék a jelenlegi információ szerint , hogy akár Nagyváradot is be alkrják kapcsolni az elővárosi közlekedésbe. A pálya kiépítése a nemzetközi teherárú szállításnak is kedvező lenne. Nagyon szó van még a tram-train rendszerről is. Debrecen nagyon foglalkozik ezzel a lehetőséggel , ami magában foglalná a teljes Petőfi Tér és a Nagyállomás teljes átépítését erre a rendszerre.

Ha valahol pontatlanok az információim elnézést. Lehet vannak akik többet tudnak a dolgokrol mint én.

Cinege446 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 988

Nem, nyilván azért az elég nagy érvágás lenne a vonal településeinek, ha egyszer csak megszüntetnék a vonalat. Ezzel pusztán csak a 107-es utolsó időszakát kívántam feleleveníteni, hogy ott is milyen meggondolatlanság zajllott!

Előzmény: Rolger (987)
Rolger Creative Commons License 2012.07.02 0 0 987

Nahmár! Azért ennyire nem ingatag a 106-os... bárkétségtelen: nem tudni mit hoz a december. A bezárást viszont nem tartom relevánsnak.

Előzmény: Cinege446 (986)
Cinege446 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 986

Örvendetes dolog! Rá is fér szerencsétlen pályára a dolog. Csak nehogy az legyen, mint a 107-esnél, hogy a bezárása előtti utolsó évben még kicsit pofásították, csinosították, majd egy tollvonással pusztulásra ítéltették...

Előzmény: egy vasútbarát (985)
egy vasútbarát Creative Commons License 2012.06.20 0 0 985

Egy Hir Innen : https://www.facebook.com/106os

 

Pályafelújítás a 106-os vasútvonalon

Az év második felében a 106-os vasútvonal több pontján pályafelújítási munkák kerülnek elvégzésre, melyek eredményeként számos helyen megszűnnek a jelenleg érvényben lévő lassújelek. Debrecen – Sáránd (az új betonaljak kiszórása és beépítése folyamatban), Konyár - Sóstó, Pocsaj-Esztár – Kismarja és Nagykereki – Kismarja között tömeges betonaljcsere lesz. Átépítésre kerül a pocsaji és a konyári vasúti átjáró. Derecske és Konyár között síncserét is végeznek. Mindemellett pontszerűen lesz betonaljcsere, síncsere és sínfeltöltés is. A munka szeptember-október hónapokban csúcsosodik ki, több napon részleges, illetve teljes vágányzár lesz érvényben. Az ez évi munkálatok zárásaként októberben úgynevezett géplánc fog végigmenni a vasútvonalon, amely a felújított szakaszokat beszabályozza. További pozitívum, hogy 2013-ban átépítik a sárándi (47-es főút) vasúti átjárót is. S reményeink szerint jövőre folytatódik a tömeges betonalj- és síncsere is.

Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.04.06 0 0 984
Cinege446 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 983

A Kismarja közeli 20-as napraforgót kigyomlálták ugyan, de kb. 500m-rel arrébb Pocsaj irányában újra virágzik egy 50m-es szakaszon.

 

Az egykori 20-as kijavított egyenes szakasza...

 

...és az azt követő ív.

 

Sorakoznak az új csavarok és a betonaljak.

 

Az új 20-as szakasz.

zsitvica Creative Commons License 2012.02.15 0 0 982

köszi.

megyek, elolvasom.

 

Előzmény: 5341 008-0 flirt (981)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2012.02.15 0 0 981

MÁV, 2012, Hó
Az Észak-alföldibe leírtam a történetet.

Előzmény: zsitvica (980)
zsitvica Creative Commons License 2012.02.15 0 0 980

36716-os vonat 183 perces késés.

Egy irányba.

 

Az több mint három óra.

 

Egy olyan vonalon ahol a teljes menetidő 80 perc és a teljes forduló idő 180 perc ?

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 979

Amit jeleznek nekik, azt szokták frissíteni. Ezért gyűjtöm a régi térképeket, mert abba senki se szól bele, hogy mit húzzak ki hibajavítóval :-)

Előzmény: benbe (976)
Cinege446 Creative Commons License 2012.01.29 0 0 978

Egy fotó a 2008-as nagy derecskei tűzvészről a vasútállomás területén :)

 

Nyírség IC Creative Commons License 2011.12.24 0 0 977

Nem olyan túl rég még rajta volt. Emlékszem, hogy itteni hozzászólások és a térkép alapján kerestem, merre lehetett Bajonta állomás, és akkor még megvolt. 

 

Nagy jelentősége tényleg nincs. 

Előzmény: benbe (976)
benbe Creative Commons License 2011.12.24 0 0 976

Különösebb jelentősége nincs, hiszen még mindig rajta van például a zalahalápi vonal, vagy az ózdi fogas (a diszeli iparvágány és a borsodnádasdi kisvasút viszont szintén eltűnt végre). De megvan még a LÁEV kerekhegyi vonala is a Maps szerint. Tehát nagyjából véletlenszerű, hogy mi van fönt és mi nincs.

 

Előzmény: Nyírség IC (975)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.12.24 0 0 975

Ez milyen durva :S A google térkép "rajzolt" részén már nincs rajta a létavértesi vonal! 

Cinege446 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 974

Kössz! Meglehetősen érdekes dolgok íródtak ott!

Előzmény: nebenstrecken (973)
nebenstrecken Creative Commons License 2011.11.11 0 0 973

Ha valaki nem kísérné figyelemmel az Észak-alföldi dízel topikot, annak jelzem: abban a topikban az utóbbi napokban sok szó esett a 106-os vonalról, úgyhogy tessen átlátogatni oda is :)

Nyírség IC Creative Commons License 2011.11.01 0 0 972

Köszi!

 

Remélem, egyszer lesz időm szétnézni ezen a vonalon. Cinege446 képei alapján hamisítatlan mellékvonali hangulat uralkodik. 

Előzmény: Komlósfecskés (971)
Komlósfecskés Creative Commons License 2011.10.28 0 0 971

Volt. Még a '98-as ÁFU térkép is jelöli. (Ez nem jelenti azt, hogy akkor még fizikailag megvolt).

Előzmény: Nyírség IC (969)
Cinege446 Creative Commons License 2011.10.28 0 0 970

Nem, szerintem nem volt. Én legalábbis nagyon meg lennék lepődve! A 107-es sokkal kevesebb és kisebb változáson ment keresztül /leszámítva persze a bezárását/, mint a 106-os. Nem szűnt meg egy megálló sem és vágánymegszüntetésről sem tudok. Talán Létán lehetett pár változás. Arról nem igazán tudok sokat, hogy volt-e fűtőháza és fordítókorongja. Kerekiben volt fűtő például.

Előzmény: Nyírség IC (969)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.10.28 0 0 969

Hajdúbagosnál jó messze van az állomásépület a vágánytól. Talán egykoron volt itt rakodóvágány?

Előzmény: Cinege446 (968)
Cinege446 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 968

Kedves Topicolvasók!

 

 Elnézéseteket kérem, ha nagyon hosszasra sikeredtem a sok fotó miatt, de mivel úgyis kicsi a topic forgalma, gondoltam talán nem lesz belőle probléma. :)

 2009 óta szokásos őszi programomnak számít, hogy változó társaság mellett bejárom a 107-es vonal Sáránd és Létavértes közötti szakaszát. Idén sem volt ez másképp, igaz a természet még nem vette föl legszinesebb ruháját, de számomra a látvány így is pompás volt. Igaz nem vagyok vasúti pályaszakértő, de ami megnyugtató volt, hogy szemre a bezárás óta nem lehet jelentős pályaamortizációt észrevenni. Én legalábbis örülnék, ha a 106-os is így nézne ki. Nade beszéljenek inkább maguk a képek:

 

   

Sáránd                                          Sáránd-Hajdúbagos szakasz

 

   

2009-es betonaljak                       Patak minimális vízhozammal      Hajdúbagos előtt

 

   

Hajdúbagos kezdete                     Eltűnő helységtábla                     Az állomásépület

 

   

Egykori Monostorpályi tábla          20cm-nyi múlt                              Lángoló bokrok

 

        

Hát ez nagyon gyík lett!                Kedvenc kis egyenesem  "Testközelből"

 

   

Akácos (vas)út                              Hosszúpályi közelében                Állomásépület

 

   

Az állomás és a vágányok            Hosszúpályi gettója után              Féloldalas televény

                                                    (A lassújel táblája már nincs meg)

   

Favágás nyomai...         Monostorpályi váltó                     Az állomása

 

   

Csúcsforgalom                              Tornyosulnak               Monostorpályi és Létavértes közötti szakasz

 

   

Ez tavaly még állt                          A legkisebb pályabejáró              Fantasztikus fények Léta előtt

 

   

Létai bejárati jelző                        Jó vicc! Minek ide heveder?!        A karos jelzők már nem működnek

 

   

Létavértes                                     Újabb romos épület                    Hangulatos kis bokor

 

   

Létavértes állomása                      Az ütközőbakok                           Lassan két éve kitéve

 

Létavértesen egyetlen kérdés fogalmazódott meg bennem: valyon régen nem volt itt fordítókorong?!

Rolger Creative Commons License 2011.10.06 0 0 967
Cinege446 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 966

Bár végülis a tetején még lett volna hely! Ha Indiában működőképes a módszer, akkor nálunk miért ne lehetne bevezetni?! Itt jön elő az, hogy mennyire el is vagyunk mi kényeztetve, hogy a tető és az ütköző már nem is tetszik nekünk utazási felületként... Csak Debrecenben kell feszmentesíteni a 10-11. vágányokig, utasbiztonság címszó alatt! :)

Előzmény: Cinege446 (965)
Cinege446 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 965

Na ilyenkor rángatnám elő azt az egy illetőt, aki ezt kitalálta és áldását is adta rá, hogy szóló Bz menjen ki reggel! Elhiszem, hogy szűkös Debrecen járműparkja, de már több mint dühítő, hogy rendszeresen a 106-os vonal utasai isszák meg a szakszerűtlen vonatfordulók szervezését! Őszintén szeretném most már tudni, hogy miért bánnak az illetékesek a 106-ossal ilyen mostohagyerek módjával?! Mert érdekes módon más vonalakon nem látni/hallani ilyenekről!

Előzmény: 5341 008-0 flirt (964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!