Nagykereki-Biharkeresztes-Nagyvárad. Személy szerint ezt tartom a legjobbnak, de azt mondom: bármelyik verzió jó, csak épüljön meg. A Debrecen-Derecske-Berettyóújfalu viszonylat is erősen indokolt lenne. Hatalmas létszámú utast bonyolít le a volán.
Sok verziót hallotam már. Derecske- Berettyóújfalu, Nagykereki-Biharkeresztes, Nagykereki-Nagyvárad. Most a legutolsó verzó a Nagykereki- Nagyvárad nyomvonal került megin terítékre. A valamikori nyomvomallal közel megegyező új nyomvonal ki építésével. De már lehet , hogy ez is elavult hír.
Nem valószínű , hogy meg akarnák szüntetni. Nemrég (1-2 hónapja) vot róla szó , hogy megint ki akarják építeni a pályát Nagyváradig. Igaz ezek a tervek már legalább 50 -60 évesek. Úgy terveznék a jelenlegi információ szerint , hogy akár Nagyváradot is be alkrják kapcsolni az elővárosi közlekedésbe. A pálya kiépítése a nemzetközi teherárú szállításnak is kedvező lenne. Nagyon szó van még a tram-train rendszerről is. Debrecen nagyon foglalkozik ezzel a lehetőséggel , ami magában foglalná a teljes Petőfi Tér és a Nagyállomás teljes átépítését erre a rendszerre.
Ha valahol pontatlanok az információim elnézést. Lehet vannak akik többet tudnak a dolgokrol mint én.
Nem, nyilván azért az elég nagy érvágás lenne a vonal településeinek, ha egyszer csak megszüntetnék a vonalat. Ezzel pusztán csak a 107-es utolsó időszakát kívántam feleleveníteni, hogy ott is milyen meggondolatlanság zajllott!
Örvendetes dolog! Rá is fér szerencsétlen pályára a dolog. Csak nehogy az legyen, mint a 107-esnél, hogy a bezárása előtti utolsó évben még kicsit pofásították, csinosították, majd egy tollvonással pusztulásra ítéltették...
Az év második felében a 106-os vasútvonal több pontján pályafelújítási munkák kerülnek elvégzésre, melyek eredményeként számos helyen megszűnnek a jelenleg érvényben lévő lassújelek. Debrecen Sáránd (az új betonaljak kiszórása és beépítése folyamatban), Konyár - Sóstó, Pocsaj-Esztár Kismarja és Nagykereki Kismarja között tömeges betonaljcsere lesz. Átépítésre kerül a pocsaji és a konyári vasúti átjáró. Derecske és Konyár között síncserét is végeznek. Mindemellett pontszerűen lesz betonaljcsere, síncsere és sínfeltöltés is. A munka szeptember-október hónapokban csúcsosodik ki, több napon részleges, illetve teljes vágányzár lesz érvényben. Az ez évi munkálatok zárásaként októberben úgynevezett géplánc fog végigmenni a vasútvonalon, amely a felújított szakaszokat beszabályozza. További pozitívum, hogy 2013-ban átépítik a sárándi (47-es főút) vasúti átjárót is. S reményeink szerint jövőre folytatódik a tömeges betonalj- és síncsere is.
Nem olyan túl rég még rajta volt. Emlékszem, hogy itteni hozzászólások és a térkép alapján kerestem, merre lehetett Bajonta állomás, és akkor még megvolt.
Különösebb jelentősége nincs, hiszen még mindig rajta van például a zalahalápi vonal, vagy az ózdi fogas (a diszeli iparvágány és a borsodnádasdi kisvasút viszont szintén eltűnt végre). De megvan még a LÁEV kerekhegyi vonala is a Maps szerint. Tehát nagyjából véletlenszerű, hogy mi van fönt és mi nincs.
Ha valaki nem kísérné figyelemmel az Észak-alföldi dízel topikot, annak jelzem: abban a topikban az utóbbi napokban sok szó esett a 106-os vonalról, úgyhogy tessen átlátogatni oda is :)
Nem, szerintem nem volt. Én legalábbis nagyon meg lennék lepődve! A 107-es sokkal kevesebb és kisebb változáson ment keresztül /leszámítva persze a bezárását/, mint a 106-os. Nem szűnt meg egy megálló sem és vágánymegszüntetésről sem tudok. Talán Létán lehetett pár változás. Arról nem igazán tudok sokat, hogy volt-e fűtőháza és fordítókorongja. Kerekiben volt fűtő például.
Elnézéseteket kérem, ha nagyon hosszasra sikeredtem a sok fotó miatt, de mivel úgyis kicsi a topic forgalma, gondoltam talán nem lesz belőle probléma. :)
2009 óta szokásos őszi programomnak számít, hogy változó társaság mellett bejárom a 107-es vonal Sáránd és Létavértes közötti szakaszát. Idén sem volt ez másképp, igaz a természet még nem vette föl legszinesebb ruháját, de számomra a látvány így is pompás volt. Igaz nem vagyok vasúti pályaszakértő, de ami megnyugtató volt, hogy szemre a bezárás óta nem lehet jelentős pályaamortizációt észrevenni. Én legalábbis örülnék, ha a 106-os is így nézne ki. Nade beszéljenek inkább maguk a képek:
Sáránd Sáránd-Hajdúbagos szakasz
2009-es betonaljak Patak minimális vízhozammal Hajdúbagos előtt
Hajdúbagos kezdete Eltűnő helységtábla Az állomásépület
Egykori Monostorpályi tábla 20cm-nyi múlt Lángoló bokrok
Hát ez nagyon gyík lett! Kedvenc kis egyenesem "Testközelből"
Akácos (vas)út Hosszúpályi közelében Állomásépület
Az állomás és a vágányok Hosszúpályi gettója után Féloldalas televény
(A lassújel táblája már nincs meg)
Favágás nyomai... Monostorpályi váltó Az állomása
Csúcsforgalom Tornyosulnak Monostorpályi és Létavértes közötti szakasz
Ez tavaly még állt A legkisebb pályabejáró Fantasztikus fények Léta előtt
Létai bejárati jelző Jó vicc! Minek ide heveder?! A karos jelzők már nem működnek
Létavértes Újabb romos épület Hangulatos kis bokor
Létavértes állomása Az ütközőbakok Lassan két éve kitéve
Létavértesen egyetlen kérdés fogalmazódott meg bennem: valyon régen nem volt itt fordítókorong?!
Bár végülis a tetején még lett volna hely! Ha Indiában működőképes a módszer, akkor nálunk miért ne lehetne bevezetni?! Itt jön elő az, hogy mennyire el is vagyunk mi kényeztetve, hogy a tető és az ütköző már nem is tetszik nekünk utazási felületként... Csak Debrecenben kell feszmentesíteni a 10-11. vágányokig, utasbiztonság címszó alatt! :)
Na ilyenkor rángatnám elő azt az egy illetőt, aki ezt kitalálta és áldását is adta rá, hogy szóló Bz menjen ki reggel! Elhiszem, hogy szűkös Debrecen járműparkja, de már több mint dühítő, hogy rendszeresen a 106-os vonal utasai isszák meg a szakszerűtlen vonatfordulók szervezését! Őszintén szeretném most már tudni, hogy miért bánnak az illetékesek a 106-ossal ilyen mostohagyerek módjával?! Mert érdekes módon más vonalakon nem látni/hallani ilyenekről!