Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 2025.09.03 -1 2 218790

A közúti közlekedés túlméreteiről az jut eszembe, hogy mikor a BTR- ek közlekednek akkor mindenkinek félre kell húzódnia, mert azok a gumikerekű tankok simán átmennek a civil autókon.

 

De akik a mai mezőgazdasági járművek szélességét elfogadják.. (hogy igen, ezek illeszthetők a normál közlekedési rendbe) - na azokat szívesen felültetném tíz kilométernyi sűrűforgalmú közúton arra a kombájnra vagy vontatóra, hogy kerülgessen csak ki minden egyes út szélét jelző műanyagoszlopot.

 

Rosseb essék azokba a túlméretekbe.  :-P

Előzmény: ötbites stihles ziles (218779)
endrebá Creative Commons License 2025.09.03 0 2 218789

Amíg egy drágább jegy-igényű vonatra lehetne csak felszállítani az olcsóbb jeggyel rendelkező utasokat, addíg sérülne a vonatok fontossági sorrendje  - addíg ezt a kérdést egy nagyobb fizetésű íróasztalnál kell eldönteni.

Csakhogy abban a pillanatban kell eldönteni amikor a kérdés fölmerül, és ezt a döntést azonnal kihirdetve az érintett utasok között.

Előzmény: ötbites stihles ziles (218773)
endrebá Creative Commons License 2025.09.03 0 0 218788

Inkább úgy mondanám hogy az utasoknak is igaza van..  ezután jön az a kérdés hogy kinek van több érdek-érvényesítő képessége.

Előzmény: Pályamágus (218764)
endrebá Creative Commons License 2025.09.03 0 0 218787

Monolit beton lapostető.

 

Most is működik az eső-elhárítási képessége - csak akiknek annak idején építették, azok alacsony.. hm.. még nálam is alacsonyabb emberek voltak.  :-)

Előzmény: Töck Jenő (218757)
endrebá Creative Commons License 2025.09.03 0 2 218786

Abban a központban is elkélne valami visszacsatolás.. vagyis a büntetés nyilvánossága.  :-(

Előzmény: _nyunyuka (218755)
endrebá Creative Commons License 2025.09.03 0 0 218785

Beton lapostetőt kéne megemelni, hogy simán be lehessen állni Trabantnál is magasabb építésű autóval.  Talán még enyhe lejtést is kérnék annak a betonlapnak..

 

De már elhatároztam magam..   

 

                                  ..hogy úgy hagyom, és csak lomtárnak használom a helyiséget.  :-)

Előzmény: Pályamágus (218753)
Atis57 Creative Commons License 2025.09.02 0 0 218784
Előzmény: ötbites stihles ziles (218779)
Atis57 Creative Commons License 2025.09.02 0 0 218783
Atis57 Creative Commons License 2025.09.01 0 0 218782

Szia!

 Ha néhány kiegészitést megengedsz ;

Ez 220kV -s  , vszeg  Zugló-Ócsa távvezeték. a fázistávolság 5m , az oszlopmagassaág 32-40m.oszloptávolság 250--400m. igy a belógása is 5-7m.

Ez a béka perspektiva nagyon csalóka , de nehéz lenne  16-20m alatti --belógási helyett találni.

 Igy csak daruskocsival lehetne valami galibát okozni.

Előzmény: scsabi (218780)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.01 0 0 218781

Lehet, hogy nem egyről beszélünk, de úgy tanultam, hogy a villamos űrszelvény magassága 6800mm

Előzmény: scsabi (218780)
scsabi Creative Commons License 2025.09.01 0 1 218780

Hát azért erősen hat méter fölé kell emelni. A 22 kV-os középfeszültségű szabadvezetéknél a szélső vezető magassága 10 és 15 m között van az oszlopnál, szabvány szerint.

 

Persze semmi nem lehetetlen. Mindig csodálkoztam, hogy ennél a 120 kV-os vezetéknél még semmilyen esemény nem volt. https://maps.app.goo.gl/BW4qJPFufBm7Lhxs8

Előzmény: Atis57 (218776)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2025.09.01 0 2 218779

Igy van-sőt,a pótot még megmagasitják,mondván a gabona térfogat/súly aránya ezt megengedi...a 250-350 lovas gyors járatú traktorok gazdaságosabb kihasználása végett.Akkora szerelvények ezek,hogy a póton a harmadik,a hátsó tengelyt már kormányozni kell,a jobb fordulóképesség miatt.A kormányzás hidraulikus uton történik,lehet manuálisan is vezérelni,de legtöbbször automatikusan a traktor vezérli..

Magasságok-régebben volt felénk tűz az miatt,hogy a 208 Mega kombájn tetejére szerelt cb-antenna tul közel volt a nyári melegben megereszkedett nagyfesz vezetéknek..de szerencsére a vezető meguszta,kombájn is,csak kb 2 ha gabona égett le..tüzvédelmi traktor talpraesett vezetője tette a dolgát,a kombájnban keletkezett tüzet a kezelő a saját és a szállitójárművek poroltóival el tudta oltani..

Előzmény: Tomsz85 (218778)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.31 0 2 218778

Simán vannak ilyen pótkocsik. Mondjuk egy tandem vagy tridem (3) tengelyes, hátrafelé billentő. De sokan húznak kamion nyerges pótokat is dollyval. Nálunk egyszer a vasúti felsővezetéket húzta el egy, pont ilyenkor silózásban, bár az talán alacsonyabb, mint a nagyfeszültségű távvezetékek. 

Előzmény: Atis57 (218776)
Atis57 Creative Commons License 2025.08.31 0 0 218777
Előzmény: Atis57 (218776)
Atis57 Creative Commons License 2025.08.31 0 0 218776

Szia!

 Milyen az a traktorpótkocsi amit 6m fölé lehet billenteni, v legalábbis az élét?

 

Eddig csak sóderszállitón láttam ilyet.....

 

a cikk;   https://www.agroinform.hu/gepeszet/halalos-veszely-a-foldeken-kis-hijan-tragedia-tortent-soptenel-85000-001

Előzmény: ötbites stihles ziles (218773)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.08.31 0 0 218775

Azért én sehol sem káttam olyan jó kocsmai verekedést mint London külvárosában amikor át kellett szállni a metróból az elővárosi vonatra. Se olyan mocskos vonatokat min Windsor felé menet-jövwt.

Előzmény: ötbites stihles ziles (218773)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.08.31 -6 1 218774

Monoron konkrétan a "sok lúd disznót győz"-elv volt! Hét kocsi összes ajtaján szálltak fel az utasok, itt aztán pampoghat, nem tud mit csinálni! A mozdonyvezető is partner volt a dologban, hiába jött meg az egy zöld a.kijáratra, addig nem indult el, míg az összes ajtót nem csukták be. Ha nagyon elkezdett volna keménykedni, közfeladatot ellátó személy ide vagy oda, ismerve az itteni utazó-közönséget és a kimaradt négy vonatot, jobb esetben lefogják Ferihegyig vagy Kökiig. Hiába nem a jegyvágó volt a felelős ezért, a peronon álló majd felszálló utasok el akartak jutni iskolába, munkahelyre, ő akarta megakadályozni a felszállást.

 

Hasonló kedvenc volt Vámosgyörk a közvetlen gyöngyösi vonatok beállításáig (végre megjött az eszük 50 év után!), hogy az épp beérkezett gyöngyösi személy megállásának pillanatában menesztették a késett sátoraljaújhelyi sebest, nehogy át tudjanak szállni. Sokszor húztam meg ilyenkor a "zsebesen" a piros kapaszkodót, "épp szállt volna le egy utas, nem nyílt ki az ajtó, mire másikhoz ment, a vonat elindult, a balesetveszély elkerülése érdekében húztam". Ezzel nem tudtak mit kezdeni, a pótdíj is rendre elmaradt, a forgalmász volt csak tiszta egyutas ideg, hogy nem jött össze a terve. (kb. 15 másodperc plusz lett volna, ennél többet el szoktunk legelni a Keletiben a százlábú híd alatt!)

Előzmény: Pályamágus (218772)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2025.08.31 -1 4 218773

Volt régen egy mondás-rendőr,postás,vasutas... valahogyan igy szólt.Te esetedben is látszott a dolog-mi történt volna,ha a mögötte jövő szerelvény felveszi az érintett utasokat?Felférnek-fel..tönkremegy a vonat a felszálló emberek tömegétől-talán nem..a pálya nem bírja..?Talán az sem..marad a mindent elháritó szlogen-ilyenolyanszámú előirás nem engedi-és ezt mindenre rá lehet huzni ebben a szerencsétlen országban..nem engedi az ilyenolyan számu előirás-aminek az alapja sem valós,sem a körülmények,sem a helyzet..

Józan ész szerint cselekedni,valós viszonyok figyelembe vételével-ehhez kéne felnőni-itt ez esetben a benne szereplő vasutasoknak..is..

Érdekes,hasonló feladatot ellátó ,autóbusz közlekedést uraló,szintén állami csöcsön is csüngő Volán cégeknél is hasonló változások vannak,mióta odacsapták őket a vasutasokhoz..de ott még van pár,talán kicsit életszerűbben gondolkodó buszsofőr,aki próbálja a felűlről rájuk erőltetett barom rendelkezések okozta károkat csökkenteni..a maguk szintjén,persze..

Mondjuk azért pár ilyen "rugalmas" vasutasnak kiosztott nevelő jellegű pofon simán kijárna-ha nem ott és pont akkor,de mindenképpen..az utasok részéről mérve és osztva..ahogy feszül a helyzet,előbb utobb,ha nem is a hivatalában,de civilben,lehet,hogy meg is kapják..azt akkor törött kézzel,betört orral lengetheti a szabálykönyvét..

Egy régi kollégám szokta mondani:Ha az ősi időkben a majmok nem kapnak engedélyt,hogy lemásszanak a fákról,akkor most nincs emberiség?Mert lemásztak,nem kértek engedélyt rá..

Előzmény: _nyunyuka (218770)
Pályamágus Creative Commons License 2025.08.31 0 0 218772

Valóban vannak bicskanyitogató jelenséget, és jogos is az indulat, de a megoldások tekintetében nem fogunk egy nevezőre jutni.

 

Azok a vasutasok, akikkel utazás során találkozhatsz, leírt utasítások, meg rögzített vonalon szóban kiadott rendelkezések alapján dolgoznak. Nemigen van önálló cselekvési lehetőségük. A lényeg, hogy annyi értelme van számonkérni rajtuk bármit - ami amúgy lehet jogos kritika is -, mint felkérdezni a hipermarketben az árufeltöltőt, a takarítót, vagy a pénztárost, hogy miért fogyott ki a készletből a kedvenc kávéd.

 

Persze lehet adott körülmények között kényszerítéssel eredményt elérni. Meg is lehet próbálni, sőt menni is fog. A szolgálattevőnek, vagy az utazószemélyzetnek lesz alibije, hogy miért tett bármit is a kiadott utasításokkal ellenkezőleg, neked meg lehet belőle egy vádemelés, közfeladatot ellátó személy elleni erőszakkal kapcsolatban. Én inkább elmennék busszal, vagy taxival.

Előzmény: _nyunyuka (218770)
Pályamágus Creative Commons License 2025.08.31 0 0 218771

Az is megér egy misét, mikor valakinek csak azért kell valami, vagy abból egy nagyobb, mert többnek akar látszani valaki másnál, de hogy a hatóság írjon elő valami rendkívül költséges és amúgy értelmetlen műszaki elvárást, azt nem tudom elfogadni. Teljesen mindegy, hogy az a cél, hogy drágává tegye, vagy egyszerűen nincs tisztában az előírtak lehetséges következményeivel. Ha az eddig tudottakon kívül nincs egyéb körülmény a háttérben, akkor szerintem egy ilyen határozat akár perelhető is lehet, mert ez vagy szándékos károkozás, vagy foglalkozáskörében elkövetett gondatlan károkozás. Remélem jól használom a terminológiát.

Előzmény: Atis57 (218769)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.08.30 -4 1 218770

Nagyon nem védhető! Lemaradt: a 843 is pár perc múlva áthaladt Gárdonyban, üresen...

 

Jó tíz-tizenöt éve volt, hogy összeomlott a Matéczné-féle kocsigazdálkodás Mindenszentek napján, Gödöllőn a Rákóczi IC-re nem fértek föl az utasok. Beállt a tömeg a vonat elé, nem engedték elmeneszteni. Akkor el tudták intézni, hogy az utána érkező IC megálljon és felvegye az utasokat. Ha az IC nem áll meg, tuti hogy a forgalmistából palacsintát csináltak volna!

Előzmény: Pályamágus (218764)
Atis57 Creative Commons License 2025.08.30 0 0 218769

Szia!

 

Jó utcaképet......

 Valóban jellegtelen utcakép --de a városi kapzsiság ? A jól menő autószerelőnek kisebb a háza mint a szomszédjának. Viszont a telek beépitettsége már akkor is meghaladta az előirtat.

Ez egy fontos motiváció!

 

Volt jó néhány támaszték .drótkötél merevités  ......ill. ezen az épületen van sarkonként betonozás/ pillér.

Ilyet alig-alig látni, erre ...

 

De van még pár ilyen  kicsit odébb.

 

Pl> Itt a bejárati szélfogó hizott fel ennyire;

https://www.google.hu/maps/@48.1009828,20.6924971,3a,75y,33.06h,90.26t/data=!3m7!1e1!3m5!1sPmoHqqrFSC8y3bLS3IXLbA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-0.25688378365734366%26panoid%3DPmoHqqrFSC8y3bLS3IXLbA%26yaw%3D33.05545509582198!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDgyNS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

 

Előzmény: Pályamágus (218768)
Pályamágus Creative Commons License 2025.08.30 0 0 218768

Hát ezen fennakadtak a szemeim, mert egy kukkot sem értek. 

 

Az én kamarai regisztrációm közlekedésépítésről szól, de az ezredforduló környékén végeztem ingatlanfelméréseket, ami ugyan nem teljesen az, de megengedett volt. Azokban az időkben szereztem rálátást a magasépítés külsőségeinek alapjaira. Találkoztam olyannal, hogy egy épület átépítésénél előírták a korábbi homlokzat megőrzését. Le lehetett bontani az egész rommárohadt épületet, de mivel a homlokzat része volt az utcaképnek, azt egy támrendszerrel meg kellett őrizni, és hozzáépíteni az új épületet.

Közvetlen tapasztalatom ugyan nincs, de azt hittem, hogy amiről írsz, az egy különleges ácsszerkezet, amit valami híres ember készített valamilyen stílusban, és megismételhetetlen, tehát érintetlenül megőrzendő. Az az utcakép, amit küldtél, egy kádár-kockás házsor, amiben a bővítések során megjelentek a ráépítések és a nyeregtetők. Mit kellett ezen megőrizni, főleg, hogy még csak nem is hasonlít az eredeti kúptetőhöz. Biztos, hogy jó utcaképet küldtél? Én ennek így semmi értelmét nem látom. Teljesen jellegtelen tetőről van szó. Nincs rajta semmi építészetileg különlegesnek mondható, ha csak nem Chuck Norris építette sk.

 

Ettől függetlenül a kivitelezés nagyon érdekelt volna. Ha négy lábon állt, akkor mi védte meg a kivitelezés alatt a szélterheléstől? Ha szintenként 3 méterrel számolunk, akkor az azt jelenti, hogy a korábban méretezett szélerő nyomása ekkora erőkarral növelve próbája rommádönteni az egész szerkezetet, amíg el nem készülnek az új falak. Kellett ott lennie valamilyen támszerkezetnek is.

Előzmény: Atis57 (218766)
scsabi Creative Commons License 2025.08.30 0 2 218767

VAZ 21013. A 2101-es faceliftje volt a 21011-es, 1300-as motorral, tán '81-től gyártották 21013-as modellszámon, a 2101 leváltásaként 1200-as motorral.

Előzmény: _nyunyuka (218756)
Atis57 Creative Commons License 2025.08.30 0 0 218766
Előzmény: Pályamágus (218765)
Pályamágus Creative Commons License 2025.08.30 0 1 218765

Vannak munkák, amihez elegendő általános építőipari ismeretanyag, meg kellően konstruktív józan gondolkodás, de amit írsz, nem ilyen. Ehhez már a szakterülethez tartozó magasszintű tervezésre van szükség. Sosem mernék a jelenlegi ismereteimmel ilyesmit csinálni, pedig nem szoktam berezelni a kihívásoktól. Mielőtt ilyen dolgoknak nekilát az ember, tisztában kell lennie a vonatkozó ismeretekkel, és a saját képességeivel is. Nem elég az önbizalom, komoly tudásra van szükség. Megnézni viszont szívesen megnéztem volna. Nagyon izgalmasan hangzik. Én eddig legnagyobbat, egy saját kivitelezésben készült 13.5 méter hosszú hidat emeltettem a helyére daruval a hídfők és a hídpillér betonozása után két csuklő, és négy dilatációs sarura. Az is érdekes volt, de egy egész tetőt huzamosan a levegőben tartani, ...

Előzmény: Atis57 (218763)
Pályamágus Creative Commons License 2025.08.30 0 3 218764

Nehéz lenne védeni.

 

"A szent havária-központban senkinek se jutott eszébe, hogy bármelyik haladós vonatot megállítsák és felvegyék az ott ragadt három vonatnyi embert!"  =>  Amikor régen ezeket a dolgokat a szolgálattevőknek kellett megoldaniuk, még meg voltak oldva. Mióta külön ezekre az esetekre specializálódott hivatal foglalkozik ezekkel a problémákkal, még az állomási macskának is jobb ötletei lennének, ha tudna beszélni.

A vonat személyzetét persze lehet csesztetni, de nekik el kell számolniuk sokmindennel. Ha nem kapnak rendelkezést a szent hegyről az elakadt utasok felvételére, akkor nem vehetik fel. Azt nem tudom, hogy mi történik, ha fenyegetés hatására engednek, de az meg ugye büntetőjogi státusz. Ettől persze még az utasnak van igaza, de erről nem a kaller tehet. Nem azért sipákol, mert nem akar elvinni, hanem hogy ne kapjon fegyelmit.

Előzmény: _nyunyuka (218755)
Atis57 Creative Commons License 2025.08.30 0 1 218763

Szia!

 Nem is rossz megoldás!

 

 

Pár éve láttam sokkal vadabbat ; Az 1 szintes házat 2 szintessé alakitották. De az épitési okiratban ki volt kötve nem bonthatja el a tetőszerkezetet ! tehát megemelték daruval a 4 sarkán vastartón állt , meg az átkötő gerendákon. az épitkezés ideje alatt.

 

Érdekes egy látvány volt ---de kicserélték alatta az épületet.

Előzmény: Pályamágus (218762)
Pályamágus Creative Commons License 2025.08.30 0 2 218762

Így már értem, talán nem fogalmaztam elég egyértelműen. Előfordul.

 

Összetett volt a probléma. Egy régi építésű kádár-kocka volt, fa födémmel, deszkaborítással, a szélső födémgerendákba csapolt torokgerendákkal, kúptetővel. A főfalakon megjelentek függőleges közeli repedések. Hívtak egy kőművest, aki bekente sárral, aztán ezzel "meg is oldotta".

 

Persze a szépségtapasz nem lett megoldás, a fal sebe kifakadt. Én véletlenül kerültem a képbe, egy beszélgetés kapcsán, amikor szóba került, hogy újra megrepedt a fal. Mondtam neki, hogy az nem újra repedt meg, hanem tovább repedt, mert a sár nem kötőelem.. Meg kell vizsgálni az okokat, és azokat kell megszüntetni. Majd azután jöhet a sározás. Ekkor megtörtént a felkérés,és mivel szeretem a lehetetlent, el is vállaltam.

 

A feltárásnál derült ki, hogy pár éve végeztek talajmunkát. Domboldali telek, és kicsit fel akarták dobni a terepviszonyok átrajzolásával. Az alap helyenkénti viszonylagos mélysége ettől közel 60 centire csökkent, néha még annyira sem, és ennek meg is lett a hátulütője. Kissé megsüllyedt tavaszra, aztán a következőre mégjobban, aztán el is repedt stb.

 

Azt javasoltam, hogy készítsünk a ház fala mellé egy szegélyköves feltöltést, hogy újra meglegyen a fagyhatári mélység, azután pedig koszorúzzuk meg az épületet, mert a sárgerendás kivitel már megsérült, mindig mozogni fog egy kicsit. 

 

A többit már tudod. A lényeg, hogy ez ha jól emlékszem 2011, vagy 12-ben történt, és azóta elmúltak az épület panaszai. Röviden ennyi. Nem állítom, hogy nem állt fel a tulaj hátán a szőr, mikor mondtam neki, hogy kiszedem a falat a tető alól, de nagy nehezen meggyőztem, hogy nem lesz baj. Ahhoz képest, hogy a közlekedési pályákban vagyok otthon, nem is olyan rossz. :) A statika, a szilárdságtan, meg a matematika általános érvényű tudományoknak bizonyultak.

Előzmény: Töck Jenő (218761)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.08.30 0 0 218761

Úgy értelmeztem (nyilván félreértve), hogy cél a (bel)magasság növelése.

Előzmény: Pályamágus (218760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!