Nem régen van Matizom, korábban évekig jártam klasszikus gyujtószerkezetű (részei: gyujtótekercs-megszakító-elosztó-gyertyák) autóval. Nem tudtam, hogy ilyen Matiz is van. Ha valóban klasszikus gyujtószerkezetű, a hiba megkeresésére létezik a hőlégfúvóval való melegítésnél megbízhatóbb és célravezetőbb módszer. Mivel nagy valószínűségel a gyújtással van probléma, ennek ellenőrzése hideg motornál, lépésenként, a gyujtótekercs pozitiv kapcsától a megszakító felé, onnan az elosztó majd a gyertyák felé haladva történik. Szükséges szerszámok: Csavarhúzó, 12 V-os próbalámpa, (esetleg voltmérő, ha van). Ha szükséges, az eljárást szívesen leírom részletesebben.
Ma persze ismét beindult a Kicsikém, mert tegnap mentem vele...
A héten már többen mondták a hajszárítós ötletet, kipróbáljuk majd, ha esetleg nem indul ismét, de most próbálom "életben tartani". (Indítás előtt/közben nem szoktam gázt adni egyébként. Tudtommal a régebbi típusú Matiz, de majd megkérdezem a párom, mert nekem fogalmam nincs. 2002. februári kiadás.)
A hőlégfúvó (vagy egy combos hajszárító) annyival jobb, hogy azokkal "célzottabban" lehet melegíteni (pl. csak az elosztófedelet, gyújtótrafót, kábeleket, gyartyák környékét, stb.) - így pontosabban körülhatárolható a gebaszos alkatrész.
Tiszta sor, hogy nem napimádó az autód...hanem hőérzékeny.
Azt senki nem próbálta, hogy egy hőlégfúvóval, vagy egy erősebb hajszárítóval elkezdje melegíteni a gépházban (de nem csak ott) a különböző cuccokat - főleg elektromosokat - és úgy próbálgatni beindítani?
Tehát egy zónát felmelegíteni - és rövid próba. Ha semmi, akkor továbbmenni más alkatrész-csoportra. Ha a gépházban semmi, akkor továbbmenni az utastérbe, pl. a műszerfalat, illetve az alatt melegíteni...stb.
Ki tudja, hát ha valamelyik melegített zónára bepöccen - és máris leszűkűlt a kör, hogy hol keressék a ludast.
Kedves Matizosok! Van egy 2002-es Kicsikém nekem is és lenne egy kérdésem, remélem tud valaki érdemben segíteni ötlettel, ugyanis évek óta szenvedek vele és a szerelők se tudtak eddig kezdeni vele semmit...
Szóval, azt csinálja a kicsi kocsim, hogy hidegben/rossz időben olykor nem nagyon akaródzik neki beindulni. Csak pörög az önindító, de nem röffen be a motor.
Garázsban áll a Kicsike (tégla, fűtetlen) és ha hideg van és nem volt beindítva vagy 2 nap, utána csinálja ezt, hogy általában nem indul be. :-( Ilyenkor kb. hiába túráztatom, semmi, max. az aksit sikerül lemerítenem, de be nem indul a kocsi. (Az aksi nem rég lett cserélve, nem az a baja.) Ha folyamatosan, minden nap megyek az autóval, akkor általában be szokott indulni, nincs vele gond, de ha áll pár napot, akkor már lutri és inkább nem... Jó időben semmi baja nincs, ahogy mondani szokás: "pöcc-röff" és megy rendesen, 5-6 között fogyaszt attól függően mennyi benne a város és a hosszú táv és tényleg megy szépen minden gond nélkül.
Most jön a lényeg, ami miatt kb. minden szerelő "hülyének néz", ugyanis a megoldás annyi erre a nem beindulásra, hogy meg kell várni, hogy KISÜSSÖN A NAP... :-D
Ugyanis, ha a nap sugara megmutatja magát, kigurítom a garázsból a Kicsikém, hogy rásüssön a nap "a hasára" :-) és láss csodát, kis napfürdő után pöccre beindul. Kb. 4 éve ezt játszuk télen, ami mostanra már rém idegesítővé vált számomra, ugyanis totál kiszámíthatatlan, hogy mikor tudom használni a kocsit és mikor nem... (Ma végre kisütött a nap, így 1,5 hét után kocsikázhattam...) Persze voltam vele szerelőnél többször (rendes autó és villamosságisnál is) - semmi hiba, nála megy, beindul stb... Vagy volt, hogy nem indult be reggel a kocsi, fél órán át próbáltam, semmi eredmény, majd, szóltam a szerelőnek, aki mire odaért hozzánk, persze kisütött a nap és pöccre röffent a napimádó Kicsikém, a szerelő meg nézett, hogy mi a gond??
Köszönöm, hogy időt fordított a válaszra. Sajnos nem lettem okosabb mert a szóban forgó rugó nem húzórugó (a végei nincsenek tengelyirányba meghajlítva, nincsen rajtuk horog) hanem elcsavarodásra működő (torziós?) rugó, a pedál perselytokján helyezkedik el. A pedálkaron nincsen lyuk. A rugó végei a rugó hossztengelyéhez képest derékszögben állnak, az egyiken egy rövid, kb. 1 cm-es hajtás a hossztengely irányába, a másik hosszabb és a vége vissza van hajlítva. A Matiz 800 köbcentis, Euro 4-es, mechanikus kuplunggal és öt sebességes kézi váltóval.
Nézd meg nyugalmi állapotban meddig jön fel a pedál, és ahhoz mérten akaszd a rugót a hozzá legközelebb eső likba. Ne feszüljön a rugó mert kinyúlik, de rendesen húzza vissza pedált amikor a bowden rá van kötve.
Nem régen cserélnem kellett a kuplung pedálhoz kapcsolódó bowden huzalt. Kiszereléskor elmulasztottam megnézni a kuplung pedál tengelyén levő rugó helyzetét, most nem találom hova kell beakasztani. A rugó egyik végén egy rövid hajtás van, a másikon egy hosszabb ami horogban végződik. Hálásan köszönöm, ha valaki segíteni tudna.
Két hónapja használjuk a 18 éves Matizt. Semmi gond 1300 km ment bele. 18 év alatt 46000 az előző tulajtól. Egyik nap egy alkalommal csikorgott az ékszíj. Talán esett is az eső. Tegnap esőben nagy tócsa után néha visszajelzett a töltés lámpa.
Ez egy 5 éves cikk és az akkori E85 megjelenése miatt taglalja a témát. Elmondja az E5 és E10 jelölésű benzinek különbségét is. Egyértelműen nem javasolja az új benzin használatát régebbi típusú autókhoz.
Nagy cirkusz lesz ebből tavaszra. Szerintem sokan fognak szembesülni vele, hogy az autójuk gajra ment. Ráadásul pont a pénztelen, régi gjárműveket használókat fogja terhelni a költség.
Engem ez az egész a műszaki cikkek tervezett elavulására emlékeztet, mert mivel lehet rávenni a lakosságot a fogyasztásra? Csesszük szét a kocsiját!
Én már kétszer tankoltam ebből az E10-es benzinből MOL kuton. 27 liter volt az első. Az első alkalommal kb. 50 km után a chek lámpa elkezdett világítani. Majd elaludt mikor már kb. 10 liter volt csak a tankban. Ma újra tele tankoltam, kb 20 km után megint világít a chek lámpa.
Az autó megy rendesen, bár 5,5 helyett 6,3 lett a fogyasztás. 2004 évjárat a gép. Szerintetek ez a chek lámpa jelzés lehet hogy a benzintől van?
Adott lista szerint 2006 -tól felfelé tuti biztos az új üzemanyag tankolása Matiz esetén.
Nekünk van egy 2002 évjárat itthon, kevés éves kilométerre használva... azon gondolkoztam a legbiztosabb dolog a jobb minőségű (ha kell vmi prémium) benzin tankolása lesz.
Adódott egy kis probléma. Tegnap a reggeli induláskor kigyulladt a check engine lámpa. :( (Matiz 2)
Pöcre indult, mint eddig is, de le is állt, szinte egyből. Újraindítottam, és egy kis gázfröccsel már egyenletesen is járt a motor. Arra gondoltam, hogy csak a reggeli hideg miatt, mivel eddig ilyet nem csinált. És lehet azért, mert nem használom rendszeresen, csak ha éppen eszembe jut, hogy kocsikázzak vele egyet, és azzal menjek munkába. (második, hobbiautó) Elindulás után már érezhető volt, hogy nem húz rendesen, és olyan dadogósan is járt a motor.
Gyorsan rádugtam a kis kínai ODB olvasót, és a következő hibakódokat kaptam: P0300, P0216, P3103
Amit találtam a hibakódokról:
P0300 - Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás - (a gyertyák szinte újak, nyáron cseréltem őket, NGK, és a kábelszett is új, szintén NGK)
P0216 - Befecskendezési idő felügyelet funkció-rendellenesség - (erre azt találtam, hogy vezérműtengely helyzet érzékelő hibája is, de olyat is írtak, hogy eldugult üzemanyag szűrő, vagy gyenge üa. szivattyú is okozhatja ezt a hibát.)
P3103 - a fojtószelep motorja (V157) hibás (ez az alapjárati motor lehet?)
Merre kéne elindulnom, hogy ezek a hibák megszűnjenek? Kontakt spray a csatlakozókra, és/vagy nézzem meg a benzinszűrőt, vagy pucoljam ki az alapjárati motort? :)
A két gumicső-darabot se felejtsd ki - az fontos. Nehezen helyettesíthető normál gumicsővel, mert gyárilag alakos - ezért törés (ellapítás) nélkül egyenes csődarabbal nem helyettesíthető.
Ha bemész egy nagyobb alkatrészeshez, ott meglehet nekik a Matiz-hőtőrendszer robbantott rajza - onnan ki lehet olvasni a konkrét kódját.